abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89115366
Was vrij snel van oxa af, lexapro ook na 4 maandne maar heb nog tijdje seroquel geslikt.
  donderdag 25 november 2010 @ 00:00:16 #227
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_89121836
Thx voor de info allen!
Ik loop al zeker een jaar bij een psych, zonder medicatie, omdat ze vind dat ik het zelf moet doen, en dat vind ik ook. Mijn ma zegt dat een antidepressivum best helpt, maar als je de bron van de problemen niet aanpakt, blijf je er mee rondsukkelen dus. Het is bij mij gewoon een mindset blijkbaar. Ik weet het allemaal niet zo goed. Voor als nog luidt het advies: "Gewoon doen"

Dus ik doe maar mijn ding en probeer alles vaste tijden te geven in de hoop dat ik me beter ga voelen, maar ik zie het nog wel. Vooralsnog doe ik alles omdat het moet.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  donderdag 25 november 2010 @ 09:12:51 #228
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_89125987
Vandaag ben ik echt de meest gezellige persoon ooit, ik heb er ook nog eens een ochtendhumeur bij namelijk }:|
pi_89129235
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:12 schreef GimmeGore het volgende:
Vandaag ben ik echt de meest gezellige persoon ooit, ik heb er ook nog eens een ochtendhumeur bij namelijk }:|
ach, dan zijn we er 2. heb van half 5 tot half 8 wakker gelegen. En was om half 2 pas in slaap gevallen en daarna tot kwart over 10 geslapen :{
Dus vandaag wordt mijn chagerijnige en huildag :P
  donderdag 25 november 2010 @ 11:50:47 #230
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89130152
Ik reageer hier niet supervaak, niet uit desinteresse, maar meer omdat ik dan op iedereen wil reageren, en dat kost nogal wat tijd. Dus, daar gaan we. :)

Caroline, dat je de dag vult met nutteloze activiteiten, herken ik wel. :) Maar hou je je wel aan je lijstje van 3 nuttige dingen per dag? Of gaat dat niet meer?

Sylvana, qua loslaten, helpt het om iets heel anders te gaan doen, waarbij je echt je moet concentreren op wat je doet?

DragonFire, mag ik vragen waarom er geen andere medicijnen zijn geprobeerd? Je gaf aan dat Prozac eigenlijk niet heel veel voor je deed
Oh, en wat je schrijft over levenslange medicatie, dat geldt alleen voor een puur unipolaire stoornis. Als er sprake is van een bipolaire component is het per definitie biologisch, en zit je dus tot het einde der tijden aan de pillen vast.

Francis, heb je lekker gedoucht? Vwb je kaak, iets heel praktisch. Je hebt bij de apotheek van die spuitjes met een gebogen voorkant, waarmee je water (of andere vloeistoffen) kan spuiten. Dan zou je na het eten dat gat meteen kunnen schoon spoelen. Of eerst schoonspoelen met water en dan ff spoelen met chloorhexidine (ook te verkrijgen bij de apotheek). Ik spreek uit ervaring met verstandskiezen en gaten in kaken. (Al heeft hij bij mij überhaupt niet gehecht (te groot gat) en eerst gevuld met vette watten en daarna dus alleen gespoeld met water.)

Piertjj, fijn dat het gesprek goed ging!

Swietje, ik kan me voorstellen dat het even schakelen is. Maar bedenk je wel, doordat je nu aan jezelf gaat werken, gaat je geheim ook weg. Het is ff moeilijk, maar daarna is het beter dan dat het eerst was.

MOD, als deze psych je niet kan helpen, kan je altijd naar een ander gaan. ;) Open deur, ik weet, maar toch.

Even over mezelf :)
Afgelopen maandag hadden we een Fok!meet. De donderdag ervoor was een andere afspraak die ik had afgezegd, omdat ik een relatief drukke week had gehad. Met een continue krijsende peuter was het weekend ook niet geheel positief, maar ik ben toch gegaan. Ondanks dat mijn gevoel zei dat ik eigenlijk niet moest gaan. Maar ja, je moet toch door. Ik kan niet tot in de oneindigheid onder mijn steen leven en sociale dingen uit de weg gaan? Als je niet probeert, weet je niet of het lukt, nietwaar?

Het begon prima, maar na een half uur ben ik toch redelijk ingestort. Helemaal bibberen en alles. Dus ik een boterhammetje eten, en stuur manlief een sms (was nog best moeilijk met trillende handen) dat het eigenlijk totaal niet gaat. En toen kwam de gastvrouw aanlopen, keek naar me en zei het is te druk voor je, hè? Hoppa! Ik heb een uur lang gejankt als een kind. ;( Daar gaat de gezellige meet

Wat wel positief is, is dat ik wel de emoties heb toegelaten, en niet ben gaan maskeren of zo. En eenmaal thuis (het is ook een half uur rijden, dus dat geeft ook wel wat lucht) was het eigenlijk weer goed. Ondanks de heftige instorting was ik weer snel op de been. Dus ja, we gaan vooruit. De drempel om (kleine) dingen te doen wordt ook steeds lager, en dat is fijn. Ik begin ook weer geïnteresseerd te raken in anderen, dat is een hele tijd anders geweest Maar ik durf niet te vertrouwen op die vooruitgang. Want als je erop gaat vertrouwen en er gebeurt weer iets, dan is de klap weer ongenadig hard. Jottem, nog een beschermingsmechanisme. :)

Qua therapie voel ik me al iets beter bij deze mevrouw. Volgende week weer afspraak. Dan heeft zij uitgezocht waar de kortste wachttijd is voor vervolgtherapie (psychotherapie) en waar dat dan is. En mocht er een wachttijd zijn, brengt ze me in contact met een maatschappelijk werker, om de tussentijd te overbruggen. Die doet dan wel geen therapie, maar kan me wel begeleiden met het langzaam proberen op te pakken van dingen. We zullen zien.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 25 november 2010 @ 11:52:22 #231
259233 GimmeGore
pi_89130211
Gelukkig moet ik vandaag naar de psych verpleegkundige.

dan lijkt het allemaal een stuk minder donker
pi_89130675
Sigh.....

Leuk als iemand geen hulp van je wil voor een depressie, daar heb je dan een relatie van bijna 2 jaar mee...
  donderdag 25 november 2010 @ 12:35:21 #233
259233 GimmeGore
pi_89131534
Ik denk ook dat je dat niet moet doen, echt proberen de hulpverlener uit te hangen.

Ik kan van mezelf zeggen dat ik er meer aan heb als mijn vriend me gewoon zou steunen (is hij momenteel niet toe in staat alleen) dan wanneer hij echt zou gaan zorgverlenen.
Dan trek je verhoudingen in je relatie ook erg snel scheef.
En de ander kan jou misschien ook nog wel meetrekken de depressie in.

Hulpverlenen kan je beter overlaten aan iemand die er objectief naar kan kijken als je het mij vraagt
pi_89131834
DaviniaHR, ja, even wat anders doen waarbij ik me moet concentreren helpt wel, maar ik kan moeilijk de hele dag allemaal dingen gaan doen waar ik geconcentreerd voor moet zijn, want dat hou ik niet vol. Vanochtend met cognitieve therapie hebben we de situatie geanalyseerd en dat was wel fijn. Heb het nu wel iets duidelijker in mn hoofd, al zitten er ook nog wel veel twijfels.

Goed van je dat je toch naar die meeting bent gegaan. Jammer dat je toch ingestort bent, maar fijn dat het toen je thuis was al weer redelijk over was :) Gewoon blijven proberen, dan lukt het vanzelf wel. En ik lees toch wel veel positieve dingen in je post, over je grotere interesse in andere mensen en dat het klikt met die therapievrouw enzo :)
pi_89132936
Davinia, wat jammer dat je ingestort bent tijdens de meet, maar wel heel goed dat je gegaan bent! ^O^ En goed van je dat je geen masker opgehouden hebt. Dit zijn toch kleine stapjes vooruit :)

Over mezelf; ik blijf hier wel gewoon posten, ga wel zien hoe het loopt met die klasgenoot... volgens mij leest hij hier niet en zo wel, zijn probleem. :Y
Zit nog steeds niet erg lekker in m'n vel sinds 't gesprek met de huisarts. Heeft meer in mij losgemaakt dan ik had verwacht. ;(
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_89132999
@GimmeMore
Dat bedoelde ik ook meer maar dat wil ze ook niet echt, ze erkent niet dat ze problemen heeft (of misschien wel) maar denkt nog steeds dat ze het alleen op kan lossen. Tevens moet ik op eierschalen lopen om haar maar niet boos te laten worden.

Lijkt ook wel of ze niet durft die stap te zetten door dingen die ze met haar ex heeft meegemaakt waar ze een kind van heeft. Dus ze houd erg veel afstand als er wat is. (al is het maar iets kleins)
pi_89139122
wow, hier is aardig wat gepost de afgelopen uurtjes.
Nou...hier was het weer raak..bonje gehad met mijn ouder. En puur om het feit dat we op zoek zijn naar een kledingstuk voor een tante in het buitenland en ik ben meegegaan. Maar ik hou niet zo van winkels..dus ik loop de hele winkel super snel rond en let alleen op datgene wat we zoeken. En mijn ouder is dus echt zo'n ettalage kijk persoon. Die kijkt uitgebreid naar iedere etalage..en ik wordt dat zat en begin onbeweust haar op te haasten. En dan gaat het weer mis.

Maar nu ben ik weer thuis en ben echt bekaf.
Verder tja, de afgelopen dagen val ik niet in slaap tenzij het met muziek is, want anders begin ik in mijn hoofd gesprekken te voeren waarin ik alle gedachten aan iemand anders vertel, terwijl het zijn gedachten. En zo spreek/maak ik ruzie met mijn ouder, spreek met de psycholoog enz.
En dat kan nogal hoog oplopen en de muziek leidt me een beetje af en zorgt dat het minder wordt.

Verder wordt het morgen echt een regel dit en dat dag, moet zat dingen doen. Moet een vakantieformulier aanvragen kijken of ik de vakantie krijg en dan snel een ticket zien te regelen, en dan nog allerlei andere dingen.
En ik zit me nu al druk te maken over kerst waar ik dus echt geen zin in heb, oud en nieuw ook niet.

Maar verder moet je in een relatie(vriend-vriendin/ouder-dochter/zoon) nooit teveel gaan (proberen) te hulpverlenen, dat werkt meestal alleen avenrechts en verergert de problemen binnen de relatie. Dat zeg ik dus uit eigen ervaring...ouder ging teveel pushen en trekken zodat ik alles eruitgooide met woede waardoor het nog erger leek dan het was, waardoor ik volgens mijn ouder getraumatiseerd ben door een gebeurtenis als kind, die helemaal geen trauma veroorzaakte maar alleen een grote impact had }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 16% gewijzigd door francis998 op 25-11-2010 16:12:36 ]
  donderdag 25 november 2010 @ 16:18:22 #238
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_89139680
DaviniaHR: Ik heb nog een ander soort AD gekregen, na 1 pil heb ik 3 dagen moeten overgeven. Daar moest ik van de HA direct mee stoppen.

Betreft de levenslange medicatie, je hebt gelijk dat bij manisch/depressieve klachten dit gepaard gaat met een biologische afwijking en er dus medicatie nodig is om dit te corrigeren. Let wel op dat zowel de periodes van manisch en depressie gevaarlijk kunnen zijn voor deze personen. Dit ziektebeeld komt wel veel minder voor.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_89143884
Meld zich*
Deeltijd behandeling is best oke tot dusver :)
  donderdag 25 november 2010 @ 17:57:59 #240
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89143966
Davinia, wat goed dat je naar de meet bent gegaan ^O^
Ik doe wel mijn vrijwilligerbaantjes maar "echt" sociale dingen dus helemaal niet.
3 nuttige dingen per dag? Dat is van iemand anders.
a) ik ben niet in therapie en b) als mijn therapeut daarmee zou aankomen zou ik meteen gaan matten *lol* Al denk ik dat ik er de meeste dagen wel aan kom hoor.

Gisteren had ik dus echt mijn dag niet. Ik had een plan en alles stond klaar. Behalve mijn lijf dat had een baaldag denk ik en mijn hoofd wilde ook niet echt. Dus ben ik maar thuisgebleven en ben op tijd naar bed gegaan.
Vanochtend dus wel redelijk op tijd de deur uit. Plasje gedaan en alles en toch, ik kom op de bestemming aan en vraag eerst naar het toilet. Het was maar 90km! En niks geen :@ want als iemand dat gek vindt, jammer dan dat is typisch zijn probleem. Ik kan nu eenmaal niet nadenken met gekruiste benen :P
Daarna een rondje door de winkel en alles bekeken. Paar dingen aangeraakt en speciaal voor mij deed Gijs ook even de stroom erop zodat ik de lampjes kon bekijken *O* Ik drukte op 3 knopjes en toen had ik het wel weer gezien. Eigenlijk had ik online mijn hele boodschappenlijstje al uitgezocht, het was meer van ik wil het zien en aanraken om zeker te weten dat ik een goede keus maak. Helaas was bijna niets op voorraad maar de halterbank heb ik mee naar huis genomen. De rest van mijn prive fitness centrum komt binnenkort of eind januari.
Daarna heel gesjouw met dozen want ik zit hier nog steeds in de verhuiszooi. Zal ook wel altijd zo blijven om de simpele reden dat ik onvoldoende kasten heb. Maar goed ik heb ze redelijk aan de kant geslingerd. In twee sessies want na een stukje sjouwen was ik al moe. Nou toch maar even verder doen want ik wil die spullen niet in de auto laten staan. Dozen aan de kant vloer geveegd, nu even uitpakken.
-O- nee dus. Het is een compleet bouwpakket met 58 verschillende soorten onderdelen (1-4 stuks per onderdeel). En nu heb ik gloeiend de pest in want ik zit zonder rubberen hamer. Ik heb er een maar hij zit niet in mijn gereedschapskist dus vrees ik dat ik morgen een nieuwe moet gaan kopen. Ik haat dat soort dingen. Gereedschap kopen is al niet mijn hobby maar iets moeten kopen terwijl ik weet dat ik het al heb :'(
Dus nu kan ik niet verder en niet met mijn nieuwe speelgoed spelen. Er staat nadrukkelijk doe eerst dit - plastic eindstukjes aan de metalen poten maken zeg maar. Nu ben ik gelukkig eigenwijs maar heel af en toe eventjes niet. Die eindstukjes passen er nauwelijks omheen dus het is een gepruts van jewelste en dat gaat natuurlijk makkelijker met een onderdeel dan met zo'n complete zware bank. (36.7 kg om precies te zijn en dan heb ik het leg extension stuk niet meegeteld, dat zit nog in zijn eigen doos).
Zei ik al dat ik eigenwijs was? Bij gebrek aan neme men een badmatje en een gewone hamer ;)
3 soorten, 6 stuks zitten gemonteerd *G*
pi_89144128
caroline, dat van die 3 nuttige dingen is idd van mij, niet van jou. En bij mij gaat dat wel redelijk goed die 3 dingen per dag doen :) Al heb ik het er vandaag bij therapie wel over gehad dat ik me als ik een goede dag heb niet verplicht moet voelen om dan nog meer te gaan doen, maar het ook gewoon bij die 3 dingen moet kunnen houden en de rest van de dag met plezierige dingen vullen :)

Wat een gedoe met dat fitnessapparaat zeg, maar een badmatje en een hamer werkt ook prima om iets in elkaar te zetten als je geen rubberen hamer hebt. Succes ermee ^O^
  donderdag 25 november 2010 @ 18:18:46 #242
259233 GimmeGore
pi_89144719
Oef, gesprek bij de psych verpleegkundige was best wel heftig
pi_89145425
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:02 schreef Sylvana het volgende:
caroline, dat van die 3 nuttige dingen is idd van mij, niet van jou. En bij mij gaat dat wel redelijk goed die 3 dingen per dag doen :) Al heb ik het er vandaag bij therapie wel over gehad dat ik me als ik een goede dag heb niet verplicht moet voelen om dan nog meer te gaan doen, maar het ook gewoon bij die 3 dingen moet kunnen houden en de rest van de dag met plezierige dingen vullen :)

Wat een gedoe met dat fitnessapparaat zeg, maar een badmatje en een hamer werkt ook prima om iets in elkaar te zetten als je geen rubberen hamer hebt. Succes ermee ^O^
3 dingen doen per dag bij een depressie is goed, alleen het is lastig om je aan die 3 dingen te houden, en niet de ene dag 10 te doen en de andere dag niks.
Zelf doe ik per dag ook maar 1 of 2 dingen mede om wat te doen te hebben omdat ik de hele dag thuiszit en niks te doen heb.
Maar er wordt gekeken naar een reintergratietraject enzo, maar dat is nog afwachten want alles loopt super gigantisch traag ;) wat ik aan de ene kant wel prettig vindt, dan kan alles rustig aan gedaan worden ;)
pi_89147130
Ik moet volgende week woensdag 2 uur lang vragenlijsten invullen met een verpleegkundige. Ik ben benieuwd.
Het enige rare aan het gesprek vond ik dat ze zij: Ik zie dat je overgewicht heb! ik: Ja en? Daar zit ik niet mee ben tevreden met mezelf...... zij: JA maar het is wel ongezond...
toen had ik zoiets ja wat wil je nou zeggen?

Als je je hele leven al overgwicht heb dan weet je niet beter....

en nu maalt die opmerking al 2 dagen in me hoofd -_-

Ohja en ik krijg binnenkort een afspraak met een psychiater om te kijken of mijn medicijnen misschien nog meer verbeterd kunnen worden... ook weer spannend...
  donderdag 25 november 2010 @ 19:15:29 #245
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89147341
Sylvana, dank :)

Hij zit nu bijna in elkaar maar toen kwam ik op het laatste eindje een bouwfoutje tegen. Twee onderdelen die in elkaar moeten schuiven (zodat je hem op verschillende hoogtes kunt zetten) passen niet in elkaar. De bout waarmee je het spul kunt stellen neemt teveel ruimte in.
Ik ga dit morgen telefonisch melden en dat mogen ze volgende week oplossen als ze de loopband komen leveren en installeren. Of een vervangend onderdeel opsturen.
Morgenochtend om sleutels om alle boutjes netjes vast te draaien.

En ik ben nog steeds blij met het ding. Ondanks dit geneuzel want ik heb een goed merk gekocht en vertrouw erop dat de leverancier en/of fabrikant dit gewoon oplossen.
  donderdag 25 november 2010 @ 19:17:06 #246
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89147429
Gimmegore, heftig omdat het lastige herinneringen of zo bovenbracht of was ze niet aardig?
  donderdag 25 november 2010 @ 19:19:39 #247
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89147554
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:35 schreef cafpow het volgende:
3 dingen doen per dag bij een depressie is goed, alleen het is lastig om je aan die 3 dingen te houden, en niet de ene dag 10 te doen en de andere dag niks.
Zelf doe ik per dag ook maar 1 of 2 dingen mede om wat te doen te hebben omdat ik de hele dag thuiszit en niks te doen heb.
Maar er wordt gekeken naar een reintergratietraject enzo, maar dat is nog afwachten want alles loopt super gigantisch traag ;) wat ik aan de ene kant wel prettig vindt, dan kan alles rustig aan gedaan worden ;)
Ja daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik zit zonder werk, ben overigens ook ondernemer dus kan me goed bezighouden maar heb niet altijd de discipline om alle dingen te doen wanneer en zo vaak als nodig/dringend etc.
Maar ik heb uit een Amerikaans forum de kreet "one small thing" overgenomen. Het kan dus ook iets heel kleins zijn wat je doet.
  donderdag 25 november 2010 @ 19:23:17 #248
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89147740
quote:
18s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:11 schreef Piertjj het volgende:
Ik moet volgende week woensdag 2 uur lang vragenlijsten invullen met een verpleegkundige. Ik ben benieuwd.
Het enige rare aan het gesprek vond ik dat ze zij: Ik zie dat je overgewicht heb! ik: Ja en? Daar zit ik niet mee ben tevreden met mezelf...... zij: JA maar het is wel ongezond...
toen had ik zoiets ja wat wil je nou zeggen?

Als je je hele leven al overgwicht heb dan weet je niet beter....

en nu maalt die opmerking al 2 dagen in me hoofd -_-
Wat vervelend. Je komt toch niet voor advies of begeleiding bij gewichtsbeheersing? Laat het mens. Laat die mevrouw zich aub beperken tot waar ze voor opgesteld staat.
Ik hoop dat je de gedachte kunt wegsturen want met een hoofd wat regelmatig dwarsligt heb je meer dan genoeg op je bordje. (Ik ben ervaringsdeskundige met deze combinatie en ik weet dat je geen 2 gevechten tegelijkertijd kunt voeren)
quote:
Ohja en ik krijg binnenkort een afspraak met een psychiater om te kijken of mijn medicijnen misschien nog meer verbeterd kunnen worden... ook weer spannend...
Hoop dat het nog beter kan, succes! ^O^
pi_89147853
@Caroline88: Ja ik had ook zoiets van ik kom hier niet voor mijn overgewicht? (is niet ernstig overgwicht ben gewoon volslank) Maar ik ben dat mijn hele leven al?! IK heb allang geaccepteerd dat ik de dunste niet ben.... ik ga niet me hele leven zitten treueren... ik snap wel dat ze het vragen omdat sommige mensen depressief kunnen worden door overgewicht maar dat mens had het best ff op een andere manier kunnen vragen bijv. Ben je blij met jezelf? Of iets dergelijks... Maarja het was een hulpverlener hoop dat mens nooit meer te zien..
pi_89148121
Rotopmerking van die mevrouw Piertjj }:| Waar bemoeit ze zich mee....
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')