Bij mijn Bodybalance groep zijn we met alleen maar vrouwen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:12 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Weinig mannen ja? In mijn groepje is het denk ik 60-40 verdeeld (in het voordeel van de vrouwen). De yogaleraar is zelf ook een man dus misschien dat dat scheelt
.
Waaorm ben je er huiverig voor en onzeker over?quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:19 schreef Bos81 het volgende:
Toch ben ik er nog een beetje huiverig voor en erg onzeker. Maar toch zegt men hier op FOK! en in mijn omgeving dat het best wel kan helpen..
Je hoeft er niet onzeker over te zijn hoor, de keren dat ik op yoga zat was iedereen hartstikke aardig en je kan meedoen wat lukt en wat niet lukt hoef je niet te doen. er zit totaal geen druk of wat dan ook aan vast.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:19 schreef Bos81 het volgende:
Toch ben ik er nog een beetje huiverig voor en erg onzeker. Maar toch zegt men hier op FOK! en in mijn omgeving dat het best wel kan helpen..
Toch een beetje het onbekende en bang dat het bij mij toch niet gaat werken..quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Bij mijn Bodybalance groep zijn we met alleen maar vrouwen.
[..]
Waaorm ben je er huiverig voor en onzeker over?
Okee, dan dinsdag maar wat meer info vragen op het werk..quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:30 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Je hoeft er niet onzeker over te zijn hoor, de keren dat ik op yoga zat was iedereen hartstikke aardig en je kan meedoen wat lukt en wat niet lukt hoef je niet te doen. er zit totaal geen druk of wat dan ook aan vast.
Dat stelt me wel wat meer geruster.quote:ik doe zelf niet meer aan yoga omdat ik er onrustig van word, en te weinig discipline heb om erheen te gaan, maar ik denk dat het voor iedereen op zijn minst het proberen waard is.
Oe dat is lastig en op sommige vlakken ook wel herkenbaar...quote:en OT: ben echt sjaggerijnig/depri. als er niets misgaat, gaat het wel, maar bijv net dan valt mn computer ineens uit terwijl ik ergens mee bezig was (zowaar iets nuttigs) en dan ben ik weer supergeirriteerd maar vooral ook heel erg down. en dat dan bij elke scheet die dwars zit
(en dat terwijl ik bijv vandaag een onwijs leuk gesprek met vriendje heb gehad over onze samenwoonplannen![]()
![]()
maar ja toen moest ik weer naar huis en was ik weer zo blegh)
heb me ook maar weer ff ziek gemeld van mn werk om te kijken of even bijkomen helpt (was de halve vakantie ziek, dus bijkomen zat er niet in) en ik ga donderdag even met mn psych over mn stemming praten. het kwakkelt al een paar maanden best wel weer....
Waarom ben je bang dat het niet gaat werken dan? Bij veel clubs kun je een gratis proefles volgen om te zien of het wat voor je is. Maar ik denk dat yoga en meditatie erg goed kan werken, zowel voor mensen met een depressie, als mensen zonder depressie. Als je het niet probeert zul je het nooit weten.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:36 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Toch een beetje het onbekende en bang dat het bij mij toch niet gaat werken..
Balen dat je zo snel geïrriteerd/down bent als er iets misgaat. maar ik herken het wel heel erg. Goed van je dat je je ziekgemeld hebt zodat je even kunt bijkomen en dat je donderdag met je psych gaat praten over je stemming. Succes ermeequote:Op zondag 31 oktober 2010 20:30 schreef Murmeli het volgende:
[..]
en OT: ben echt sjaggerijnig/depri. als er niets misgaat, gaat het wel, maar bijv net dan valt mn computer ineens uit terwijl ik ergens mee bezig was (zowaar iets nuttigs) en dan ben ik weer supergeirriteerd maar vooral ook heel erg down. en dat dan bij elke scheet die dwars zit
(en dat terwijl ik bijv vandaag een onwijs leuk gesprek met vriendje heb gehad over onze samenwoonplannen![]()
![]()
maar ja toen moest ik weer naar huis en was ik weer zo blegh)
heb me ook maar weer ff ziek gemeld van mn werk om te kijken of even bijkomen helpt (was de halve vakantie ziek, dus bijkomen zat er niet in) en ik ga donderdag even met mn psych over mn stemming praten. het kwakkelt al een paar maanden best wel weer....
Succes morgen met bellen, je kunt het echt wel en ook al kom je even niet uit je woorden, dat is ook niet erg. Dat hebben ze bij de huisarts heus wel vaker meegemaakt. En als je gebeld hebt ben je vast opgelucht, denk daar maar aan!quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:42 schreef GimmeGore het volgende:
morgen weer de huisarts bellen.
Nou being ik weer te twijfelen wat ik moet zeggen.
Maar ik merk dat mijn school er op achteruit gaat en dat moet ik niet hebben natuurlijk
omdat het al 2 jaar niet goed met me gaat. En er al veel is geprobeerd. MIjn zelfvertrouwen heeft keer op keer een klap gehad...quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:41 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Waarom ben je bang dat het niet gaat werken dan? Bij veel clubs kun je een gratis proefles volgen om te zien of het wat voor je is. Maar ik denk dat yoga en meditatie erg goed kan werken, zowel voor mensen met een depressie, als mensen zonder depressie. Als je het niet probeert zul je het nooit weten.
Er wordt Yoga geven op een van mijn werkplekken, dus dat is al een vertrouwde omgeving en 1 van de leraressen heb ik al een paar keer gezien, maar nog niet echt gesproken.. Maar dat verlaagt de drempel wel iets, hoewel die nog steeds vrij hoog is.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:54 schreef caroline88 het volgende:
disclaimer: ik heb geen ervaring met yoga en ben ook beslist van plan dat zo te houden.
Ik houd meer van Qi Gong of hoe het precies heet of bij gebrek daaraan Tai Chi. Hoewel ik dat nog nooit op regelmatige basis gedaan heb.
Bos81, yoga of een andere vorm van ontspanningsoefeningen kan je helpen. Maar het is geen geneesmiddel tegen depressie. Dus stel je verwachtingen niet te hoog in want anders word je waarschijnlijk teleurgesteld.
Hoe het voor jou uitpakt heeft ook met een stukje geluk te maken. Want de ene groep is de andere groep niet en de ene trainer klikt beter met jouw persoonlijkheid dan de andere. Ik hoop dat je een prettige omgeving kunt vinden voor wat je ook kiest te gaan ondernemen.
Dat scheelt wel voor de drempel! Gewoon proberen bos. En als het niet helpt, probeer daar niet onzeker over te worden. Jij kan er niets aan doen dat je deze klachten hebt en dat veel dingen nog niet helpen. Het enige dat je kan doen is je best blijven doen en dat doe je echt wel!quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:57 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Er wordt Yoga geven op een van mijn werkplekken, dus dat is al een vertrouwde omgeving en 1 van de leraressen heb ik al een paar keer gezien, maar nog niet echt gesproken.. Maar dat verlaagt de drempel wel iets, hoewel die nog steeds vrij hoog is.
Blijven proberen om het ter vragen of om zelf te bellen. Jezelf schoppen omdat het nu niet gelukt is gaat je sowieso niet helpenquote:Op zondag 31 oktober 2010 22:08 schreef Swietje het volgende:
Sorry, ik heb geen verstand van yoga dus kan geen advies geven![]()
Pff.. voel me nu aan het eind van de dag wel wat beter dan aan het begin... Heb vriendinnetje trouwens niet gevraagd om te bellen.. ben zo'n muts. Nu heb ik alweer spijt dat ik het niet gevraagd heb. Ik vind het echt een onmogelijke stap.
mooi zoquote:Op maandag 1 november 2010 09:06 schreef GimmeGore het volgende:
ik kan woensdagochtend pas bij de huisarts terecht
ik zou toch kiezen voor je eigen huisarts en ook moet je langsgaan het is toch wat zekerder. Want je huisarts kent je beter en zal je dus waarschijnlijk wat sneller begrijpen.quote:Op maandag 1 november 2010 12:53 schreef Swietje het volgende:
Succes woensdag GimmeGore. Wel balen dat je woensdag pas kan...
Francis, fijn dat je een goede nachtrust hebt gehad! Ik hoop dat je een goede dag hebt vandaag.
Ik ben heel erg in twijfel, nog steeds over hetzelfde.
Ga ik de huisartsassistent bellen en een afspraak maken bij mijn eigen huisarts en dan moet ik dus langs (eng!!!)
Of bel ik naar het telefonisch spreekuur van de huisartsenpraktijk, niet de zekerheid dat ik mijn eigen arts te spreken kan krijgen, maar ik hoef hopelijk niet langs want ze kunnen de doorverwijzing via de post sturen (minder eng!! maar niet mijn eigen arts dus en misschien moet ik alsnog langskomen..)
![]()
Het lijkt me duidelijk, maar ik zoek toch nog een excuus ofzo.
Verstandig is om zelf te bellen, Sowieso kan de huisarts het dan beter inschatten, en mocht je nog een keer willen gaan, dan is die stap niet zo moeilijkquote:Op maandag 1 november 2010 12:53 schreef Swietje het volgende:
Succes woensdag GimmeGore. Wel balen dat je woensdag pas kan...
Francis, fijn dat je een goede nachtrust hebt gehad! Ik hoop dat je een goede dag hebt vandaag.
Ik ben heel erg in twijfel, nog steeds over hetzelfde.
Ga ik de huisartsassistent bellen en een afspraak maken bij mijn eigen huisarts en dan moet ik dus langs (eng!!!)
Of bel ik naar het telefonisch spreekuur van de huisartsenpraktijk, niet de zekerheid dat ik mijn eigen arts te spreken kan krijgen, maar ik hoef hopelijk niet langs want ze kunnen de doorverwijzing via de post sturen (minder eng!! maar niet mijn eigen arts dus en misschien moet ik alsnog langskomen..)
![]()
Het lijkt me duidelijk, maar ik zoek toch nog een excuus ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |