quote:Kun jij niet net als ik in deeltijdbehandeling dan? Ik ga nu dus 1 ochtend in de week in therapie en krijg dan 4 verschillende therapieën. Ik weet mijn rooster voor volgende periodes nog niet, maar 1 ochtend in de week niet op school kunnen zijn is nog wel te overzien. Dagbehandeling hoeft toch niet meteen een aantal volledige dagen te zijn? Of heeft ze dat in jouw geval wel expliciet gezegd? En wachttijden zijn erg irritant ja, maar het is helaas niet anders.Op donderdag 28 oktober 2010 21:02 schreef juxtaposition het volgende:
Vandaag had ik m'n intake bij ondertussen de vierde hulpverleningsinstantieHet kwam goed op me over, alleen jammer van die 2 maanden wachttijd. Daar word ik echt niet vrolijk van, en ik was al niet al te vrolijk
![]()
De intakester dacht eerder aan een dagbehandeling dan individuele gesprekken zei ze, en daar ben ik niet blij mee. Dan zou ik moeten stoppen met school. Ik denk dat de hele dag thuis zitten me ook geen goed doet, als ik met school moet stoppen.
Keuzes, keuzes, keuzes...
quote:Ik heb juist het tegenovergestelde, ik kijk juist uit naar de dagen waarop ik iets te doen heb. die lege weekenden zijn voor mij soms een hel.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:01 schreef Swietje het volgende:
Sorry maar.........
GODZIJDANK! HET IS WEEEEEEEEEEEEEKEEEEEEEEEENDDDDDDDDDD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Is ook heel herkenbaar. Meestal heb ik niets te doen en dat is stom. Maar komende weekenden heb ik wel veel te doen en dat is een welkome afleiding na mijn studie...waar ik nu heel veel voor moet doen, wat veel stress geeft.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:06 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik heb juist het tegenovergestelde, ik kijk juist uit naar de dagen waarop ik iets te doen heb. die lege weekenden zijn voor mij soms een hel.
quote:Ik lees veel en maak graag sudoku's. Maar dat lukt me overdag gewoon weg niet. Ook niet doordeweeks. Sporten doe ik niet, wel overweeg ik om iets van Yoga te gaan volgen. Dinsdag laat ik me er via werk over informeren.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:11 schreef Swietje het volgende:
[..]
Is ook heel herkenbaar. Meestal heb ik niets te doen en dat is stom. Maar komende weekenden heb ik wel veel te doen en dat is een welkome afleiding na mijn studie...waar ik nu heel veel voor moet doen, wat veel stress geeft.
Heb je geen sporten of hobbies?
quote:Ja, of ik moet een keer naar de sportschool gaan. Maar dat spinning en gewichtdingen, trekken me gewoon niet. Hopelijk levert dat Yoga ook wat zelfbewustwording en ontspannenheid op. Waardoor ik me overdag niet zo bezwaard voel om dingen aan te pakkenOp vrijdag 29 oktober 2010 20:15 schreef Swietje het volgende:
Lastig hoor! Een sport of hobby zoeken voor de middagen geen idee? Daar heb je nu niet direct iets aan, maar voor de toekomst...
quote:Tja, ik denk dat hiervoor het beste gewoon duidelijke afspraken moet maken met je vriend. Want ik weet niet of er een officieël "contract" voor bestaat.Op zaterdag 30 oktober 2010 15:30 schreef Blossom86 het volgende:
Ik lees vaak mee in dit topic, maar nooit gepost, was altijd bang dat iemand (een bekende) het zou lezen.
Nu ga ik het toch maar doen.
.....
Nu zijn mijn broers en ik allemaal vrij prima terecht gekomen, maar allemaal hebben we toch wel aanleg voor depressie. Mijn broers hebben erg veel geblowd, en daardoor heeft één al eens hallicunaties gehad, waar hij erg van schrok. Bekend is dat je meer kans heb op een psychose als je blowt, en al helemaal als 1 van je ouders er last van heeft.
Zelf heb ik erg wisselende stemmingen. Momenteel ben ik al een tijdje best down. Zie niet altijd het nut van het leven en weinig kan mij boeien of opvrolijken. Gelukkig heb ik nooit psychotische ervaringen gehad, maar daar ben ik erg bang voor.
Ik zou daarom wel een soort verklaring willen maken, dat als mijn vriend of vader merkt dat ik psychotisch word, zij mij direct kunnen laten opnemen, zodat het niet verder uit de hand loopt.
Is zoiets mogelijk? En geldig op een later moment waarop ik wellicht niet meer opgenomen wil worden omdat ik in een psychose zit?
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, of wel eens over nagedacht?
Alvast bedankt voor het lezen.
bah zeg, *dikke knuffel*quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:20 schreef Swietje het volgende:
Blossom, wat lastig en moeilijk! Ik weet niet of je er iets over vast kunt laten leggen. Ik zou dat eens bij je (huis)arts navragen als ik jou was.
Ik voel me zo verschrikkelijk rot. Weet echt niet wat ik met mezelf aan moet vandaag.
Ik lees dit nu van je voor het eerst, neem aan dat je hiervoor veel last gehad had.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:26 schreef Quickie_Butt het volgende:
Deel 3 alweer!Ik heb heel deel 2 gemist!
. Eens ff bijlezen....
Hier gaat het ondertussen stukken beter; de citalopram werkt als een trein. Ik zou mezelf weer zo goed als 'normaal' willen bestempelen.
Ik denk dat yoga best kan helpen bij depressiviteit, mischien niet tegen de depressie zelf maar wel om op momenten wanneer het nodig is om even tot rust te komen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:10 schreef whosvegas het volgende:
Voor mensen die depressief zijn, zou het niet goed om aan yoga te proberen?
Afgelopen tijd zat ik in een (behoorlijke) dip, gelukkig voel ik me weer wat beter. Elke week ga ik naar yoga en ik heb hier veel aan gehad. Yoga brengt je terug naar jezelf en door de ontspanning krijg je een heerlijk gevoel over jezelf.
Voor ik aan de antidepressiva zou gaan, zou ik eerst proberen of iets als yoga zou helpen. Maar goed, ik kan me niet verplaatsen in iemand die echt depressief is. Maar wellicht is yoga een keer goed, om te proberen, kwaad kan het iig niet
Toevallig heb ik dat in dit topic geplaatst dat ik me ga laten informeren over de mogelijkheden hierquote:Op zondag 31 oktober 2010 18:10 schreef whosvegas het volgende:
Afgelopen tijd zat ik in een (behoorlijke) dip, gelukkig voel ik me weer wat beter. Elke week ga ik naar yoga en ik heb hier veel aan gehad. Yoga brengt je terug naar jezelf en door de ontspanning krijg je een heerlijk gevoel over jezelf.
Voor ik aan de antidepressiva zou gaan, zou ik eerst proberen of iets als yoga zou helpen. Maar goed, ik kan me niet verplaatsen in iemand die echt depressief is. Maar wellicht is yoga een keer goed, om te proberen, kwaad kan het iig niet
Je zou het eens kunnen proberen. In elke stad is er, volgens mij wel iemand die yoga geeft.quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:17 schreef francis998 het volgende:
[..]
Ik denk dat yoga best kan helpen bij depressiviteit, mischien niet tegen de depressie zelf maar wel om op momenten wanneer het nodig is om even tot rust te komen.
Maar goed, ik weet het niet. Ik heb nooit echt yoga gedaan, maar zit momenteel in mijn 3e depressie en heb nooit medicatie willen gebruikenEn het is me 1x voorgesteld
Ik doe elke week Bodybalance (combinatie van yoga, tai chi en pilates) en dat werkt idd wel, maar niet zo goed dat het echt HET middel is om va n je depressie af te komen ofzo.quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:10 schreef whosvegas het volgende:
Dat wil ik ook niet beweren.quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:31 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik doe elke week Bodybalance (combinatie van yoga, tai chi en pilates) en dat werkt idd wel, maar niet zo goed dat het echt HET middel is om va n je depressie af te komen ofzo.
Dit kan ik beamen!quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:10 schreef whosvegas het volgende:
precies hulp is nodig. En yoga kan helpen om te ontspannen...en dat is bij een depressie meer dan nodigquote:Op zondag 31 oktober 2010 18:37 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Dat wil ik ook niet beweren.
Als iemand echt depressief is, dan moet je hulp zoeken en zal yoga niet het wonder middel zijn.
Je, precies!quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:42 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Dit kan ik beamen!
Ik doe sinds een jaar yoga en sindskort ook Tai Chi en beiden hebben me erg goed geholpen (of doen dat nog steeds) om goed te voelen, te gronden, te ademen en geconcentreerd bij mezelf te blijven. Ik raad het sowieso iedereen aan, depressief of niet
Weinig mannen ja? In mijn groepje is het denk ik 60-40 verdeeld (in het voordeel van de vrouwenquote:Op zondag 31 oktober 2010 19:47 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Je, precies!
Als ik na 4 dagen werken gaar naar yoga toe ga, kom ik er weer herboren vandaan!
Wat ik niet begrijp, dat er zo weinig mannen zijn, die aan yoga doen. In mijn groep en de groep voor mij, zitten alleen maar vrouwen. Niet dat ik daar problemen mee heb, het compenseerd een beetje het mannenwereldje bij mij op het werk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |