quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 19:22 schreef Weltschmerz het volgende:Hoort mensen met uitsluitend de Nederlandse nationaliteit vertegenwoordigen ook bij hun functie? En hoort kritisch kunnen zijn op Turkse staat ook bij dergelijke functies, en zo ja, wat doen dan het Turkse strafrecht in het kabinetsoverleg?
Natuurlijk, net zoals kritisch zijn tegenover
ISRAËL daarbij hoor. Iets waar de PVV fractie heel anders over denkt, en daar is nog niet eens een nationaliteit bij betrokken..... alhoewel voornaam lid Gidi Markuszower tevens ook de Israëlische nationaliteit draagt.
Het Turkse strafrecht heeft verder geen enkel effect op iets. Fijn dat je Ataturk niet mag beledigen en zo, maar daarvoor zijn Britse toeristen ook al Turkije uitgezet, dus het wel of niet hebben van de Turkse nationaliteit maakt daar niets bij uit.
Verder zijn er internationale VN verdragen, waar ook Turkije deel van uitmaakt, waar onder andere wordt aangegeven dat je niet in 1 land kan worden opgepakt voor een misdaad in een ander land. Men kan dus in Nederland commentaar hebben op Ataturk en de Armeense genocide, en daarvoor NIET opgepakt worden als je naar Turkije afreist. Net zo min dat ik in de VS gearresteerd kan worden omdat ik in Nederland een dikke joint gerookt heb, of dat ik in Nederland opgepakt kan worden voor het bezit van een radarverklikker in mijn Amerikaanse auto, wat hier gewoon legaal is.
quote:En Hirsi Ali, heeft die haar functie vervuld dan? Volgens mij was ze vooral bezig met filmpjes maken dankij het feit dat ze op staatskosten beveiligd werd, en was ze zelden in de kamer.
Ze is in ieder geval volledige Tweede Kamer lid geweest, en aan het begin van haar carriere was ze vaak genoeg in de Kamer te vinden. Overigens zul je als je goed gaat opletten bemerken dat Kamerleden nooit bij alle vergaderingen aanwezig zijn, en alleen op komen dagen als het voor hen interessant is. Dit feit op zich, betekend niet dat zo'n iemand zijn/haar functie niet vervuld, en het heeft ZEKER niets te maken met de Somalische nationaliteit. Ook als ze die had afgestaan, en ze hetzelfde pad in haar leven had gevolgd, had ze alsnog de beveiliging gehad moeten hebben van de staat, net zoals Wilders dat krijgt. De bedreigingen jegens Hirsi Ali kwamen dan ook niet van Somaliërs, maar voornamelijk van Nederlandse islamieten van diverse afkomst.
quote:En volgens loopt er bij GL ook nog een of andere troela rond die om de haverklap in Marokko zit om het op te nemen voor de rechten van vrouwen in Marokko. Daar heb ik op zich alle sympathie voor, maar is dat haar eervolle functie? Volgens mij moet ze opkomen voor de belangen van alle Nederlanders.
Dus? Er zijn wel meer politici die een bepaalde (internationale) taak op zich hebben genomen. Er zijn ook Kamerleden die bijv. naar Zuidelijk-Afrikaanse landen zijn geweest om zich in te zetten voor AIDS. Als je de lokale cultuur en taal goed kent lijkt me dat alleen maar handig.
quote:En als je het land dan als een puinhoop achterlaat ga je weer lekker terug naar Amerika.
Praat geen onzin. Nederland is geen dictatuur waar de dictator het land uit vlucht..... Een Kamerlid die zijn best niet doet, wordt niet meer herkozen, en mag vervolgens wonen waar ie wil. We jagen nu toch ook niet op al die CDA en PvdA Kamerleden die volgens rechts het land in een "puinhoop" hebben achter gelaten?
quote:Enkelen van hen waren in ieder geval niet disloyaal aan dat land om de banden te verbreken.
Waarom zou dat ook moeten?
Geef mij eens concrete voorbeelden waar het in het verleden zo ontzettend mis is gegaan, en waar de dubbele nationaliteit een DIRECTE oorzaak was van dat falen?
quote:Hij is de schijn van belangenverstrengeling al voorbij, en je hebt zeker een punt dat hij ongelooflijk hypocriet is. Maar dat doet aan de kern van de problematiek niets af.
Omschrijf die problematiek eens. Wat is er precies een "probleem" aan een staatssecretaris die ook nog de Zweedse nationaliteit draagt? Loopt ze met een Zweedse vlag rond in de kamer, en pleit ze voor een wet voor de verplichting van Knäckebröd of zo?

Wat is het probleem precies?
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin