Het is een herinnering, en de criteria voor toekenning is per medaille verschillend, het is puur zodat collega's kunnen zien aan welke missies je hebt deelgenomen. Ook al heb je tien minuten deelgenomen, dan zou je er één kunnen krijgen, puur omdat je hebt deelgenomen aan de missie.quote:Op maandag 19 december 2011 16:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik noem het inflatie omdat er bij bv het huwelijk Maxima en Willem Alexander medailles zijn uitgereikt omdat men daar stond. Ik vind dat geen medaille waardig, geef dan iets anders. Medailles dien je te krijgen door deelname aan vredesmissies/ daadwerkelijke inzet en niet voor ergens staan met je lichaam. Of 9 dagen pax aan boord van een schuit en vervolgens twee medailles scoren. Dat haalt de waarde van een medaille naar beneden.
Net zoals ik mijn twaalf jaar medaille kreeg, kwam de adjudant vragen hoe ik eea aan wilde kleden. Nou, knikker maar in mijn postvak, dan vind ik hem wel. (dat was dus niet de bedoeling...)
Dat is ook wat ik zeg, maar niet omdat je ergens aan een defile hebt meegedaan.quote:Op maandag 19 december 2011 17:01 schreef Clan het volgende:
[..]
Het is een herinnering, en de criteria voor toekenning is per medaille verschillend, het is puur zodat collega's kunnen zien aan welke missies je hebt deelgenomen. Ook al heb je tien minuten deelgenomen, dan zou je er één kunnen krijgen, puur omdat je hebt deelgenomen aan de missie.
Die van mij liggen over het algemeen ergens in de kast (en ik moet goed zoeken)... Dan denkt men maar lekker dat ik een filler/ bolle/ verse ben.quote:De waarde die mensen er aan willen hechten is natuurlijk persoonlijk, maar als je met een uniform zonder batons gaat staan ( terwijl je ze wel hebt ) dan zal iedereen er vanuit gaan dat je geen missies hebt gedaan, dat is dan misschien ook de waarde die je aan de missie hecht en de waarde die je aan de tijd die je baas werkt hecht als je er geen waarde van inziet
Oja kan ik ook wel gaan proberen. Ben alleen niet zo handig in touwklimmen.quote:Op maandag 19 december 2011 21:27 schreef Bouke-p het volgende:
lekker cleandas ook n manier om te zeggen dat je niks hebt om op te hangen
Komend jaar maar ns proberen mlv speldje te halen, zonder zwemmen. Zwemmen is voor de marine
Maar weinig die zich daar aan houden, als ik soms die defile's zie.quote:Op maandag 19 december 2011 20:47 schreef dogtagz het volgende:
Defensie heeft ook overal handboeken van![]()
dat is dan misschien ook zeg ik, dat is afvragend, ik vraag mij dat af en geef een voorbeeld, ik weet namelijk niet wat de beweegredenen van anderen zijn, ik zou dat wel graag willen weten en ik zie ook redelijk wat verschillende reactiesquote:Op maandag 19 december 2011 20:50 schreef Rave_NL het volgende:
Dus als ik sommige batons weiger te dragen heb ik geen hart voor de baas?
quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:33 schreef Bouke-p het volgende:
FF een vraagje, ik zie sommige oudere(onder)officieren met een borst vol metaal lopen, dat t echt niet grappig meer is. hoe kom je aan al die zooi? mn gpc is bijvoorbeeld 4x op uitzending geweest, en dat valt nog wel mee wat hij draagt.
Onze RA (was eerst ca ) loopt bijna scheef, en de helft van zn plakkers herken ik niet.
Libanon, Sinai, vbdbat Joego etc...quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:33 schreef Bouke-p het volgende:
FF een vraagje, ik zie sommige oudere(onder)officieren met een borst vol metaal lopen, dat t echt niet grappig meer is. hoe kom je aan al die zooi? mn gpc is bijvoorbeeld 4x op uitzending geweest, en dat valt nog wel mee wat hij draagt.
Onze RA (was eerst ca ) loopt bijna scheef, en de helft van zn plakkers herken ik niet.
uh zo ongeveer heel defensie noemt ze plakkers, maar goed. en oneerbiedig? tsja, dat maak je dr zelf van.quote:Op dinsdag 20 december 2011 21:57 schreef leovanw het volgende:
[..]Allemaal 'plakkers' en 'zooi', zoals jij ze mi nogal oneerbiedig noemt, van voor 2001... Na dat jaartal is er nogal wat veranderd qua toekennen van bepaalde 'onderscheidingen' of te wel erkenning voor wat je gedaan hebt tegen andere , lees strengere, normen... Duik daar maar eerst eens in...
kreeg je daar veel medailles voor dan?quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Libanon, Sinai, vbdbat Joego etc...
Voor de missie Joegoslavië kregen we de VN medaille ( van de organisatie VN ) en de Herinneringsmedaille VN-Vredesoperaties, die je bij elke VN missie erbij kreeg die Nederlandse variant is vervangen voor de Herinneringsmedaille Vredesoperaties waarbij je per missie een gesp krijgt;quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:26 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
uh zo ongeveer heel defensie noemt ze plakkers, maar goed. en oneerbiedig? tsja, dat maak je dr zelf van.
En duik daar eerst maar eens in? ik vraag niet voor niks hier of iemand t weet.
[..]
kreeg je daar veel medailles voor dan?
Nog ff verder gaan op wel of geen onderscheidingen dragen, ik ken genoeg collegas die ze gewoon niet dragen. die hechten weinig waarde aan t blik, dat kan. Das hun keuze
En dan heb je nog de figuren die alleen sport/langdurigedienstmedailles hebben, die zou ik persoonlijk ook niet dragen.
Dat zijn al 6 medailles.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Libanon, Sinai, vbdbat Joego etc...
Precies, en dan hang je al aardig krom als je dan ook nog de zoveel jaar dienst medaille plus nog wat van die gratis zaken ertussen hebt hangen.quote:
Vanwege de verschuiving van de taken van Defensie kregen we ineens al die VN missies, toen zijn ze ook snel van dat oude baton-systeem afgestapt, we begonnen op die Amerikanen te lijken met al die kleurtjes en goud.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies, en dan hang je al aardig krom als je dan ook nog de zoveel jaar dienst medaille plus nog wat van die gratis zaken ertussen hebt hangen.
- KWT-speldquote:Op dinsdag 20 december 2011 23:21 schreef Clan het volgende:
[ afbeelding ]
Onderscheidingen van Marco Kroon
-Ridder in de Militaire Willems-Orde, Ridder 4e klasse (bij Koninklijk Besluit van 8 december 2008)
-Herinneringsmedaille VN-Vredesoperaties voor deelname aan UNTAC (Cambodja)
-Herinneringsmedaille Multinationale Vredesoperaties voor deelname aan Operation Provide Comfort (Koerdistan)
-Herinneringsmedaille Multinationale Vredesoperaties, met 2 gespen, voor deelname aan SFOR en Kosovo Force
-Herinneringsmedaille Vredesoperaties, met 4 gespen, voor deelname aan ISAF 2, Enduring Freedom, SFIR en SFOR.
-Onderscheidingsteken voor Langdurige, Eerlijke en Trouwe Dienst, in brons voor (12 jaar dienst)
-Landmachtmedaille
Vierdaagsekruis, met kroon (2e deelname)
-Vaardigheidsmedaille van het NOC*NSF, 2e deelname
-United Nations Medaille for UNTAC, een vredesmissie in Cambodja
-NAVO-medaille, met tweemaal de gesp "FORMER YUGOSLAVIA"
-NAVO-medaille, met de gesp "KOSOVO"
-NAVO-medaille met tweemaal de gesp "ISAF"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |