quote:Een reeks lijkt mij zinvoller, hou je de boel gestructureerder.Op woensdag 27 oktober 2010 23:51 schreef Zolcon het volgende:
Ik ben zelf toch meer voorstander van een reeks.
[Discussietopic week: 1] HRA afschaffen
dan krijg je een vaste groep users (zoals ook in SC's ontstaat) wat het debat in mijn ogen ten goede komt. Mede omdat hierdoor de "schreeuwlelijkerds' weg blijven.
Maar als mensen losse topics prefereren kan ik me daar ook in vinden
quote:Er bleek genoeg animo voor te zijn. Misschien leuk als de mods een beetje kunnen helpen in deze met het starten van zo'n reeks. Het zou in ieder geval bevorderlijk zijn voor het niveau in POLMisschien kunnen we gewoon een centraal discussie topic openenwaar we een bepaalde stelling behandelen. Elke zoveel dagen weer een andere stelling. Gewoon gefundeerd, geen geschreeuw. Kan iedereen dingen van leren en dan hoeft niet elke discussie een links/rechts schreeuwpartij te worden.
Mensen die zich niet netjes kunnen gedragen worden gewoon netjes (zelfsturing) weggewerkt uit het topic.
quote:Hij zou morgen met iets komen (nu is dat nog maar een minuut of 2, maar dat bedoelde hij vast niet)
quote:Iets wat meer voor POL wellicht?? Of heb ik en wetsvoorstel gemist??
quote:Het lijkt mij een prima onderwerp, juist omdat het niet al bij voorbaat een links/rechts discussie zal opwerpen.Op donderdag 28 oktober 2010 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iets wat meer voor POL wellicht?? Of heb ik en wetsvoorstel gemist??
quote:Tsunami van spuug door toename aantal chinezen!Op donderdag 28 oktober 2010 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iets wat meer voor POL wellicht?? Of heb ik en wetsvoorstel gemist??
quote:Invoering van een 'geen bezwaren'-systeem kan een interessante discussie opbrengenOp donderdag 28 oktober 2010 00:01 schreef kahaarin het volgende:
Het aannemen van de motie mbt donorregistratie.
quote:Alleen jammer dat het geen huidige politieke discussie is, alle respect voor jouw motie maar het is inhoudelijk geen onderwerp.Op donderdag 28 oktober 2010 00:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Het lijkt mij een prima onderwerp, juist omdat het niet al bij voorbaat een links/rechts discussie zal opwerpen.
quote:Op zich is het best een goed punt. Maar ik denk dat je er al snel over bent uitgepraat.Op donderdag 28 oktober 2010 00:02 schreef remlof het volgende:
Het is sowieso typisch iets voor POL, niet voor NWS.
(Om nog even te reageren op een post uit het vorige FB topic)
quote:*Schopt Zolcon aan de studie*Op donderdag 28 oktober 2010 00:02 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Invoering van een 'geen bezwaren'-systeem kan een interessante discussie opbrengen
Als iemand een goed idee heeft voor de structuur graag. Ik was van plan om nu nog even wat te gaan studeren. Ik wil toch mijn studiepunten wel halen voor dit vak
quote:Probleem is dat dit wel onderwerpen zijn die al volledig zijn uitgekauwd. Dan is het vermoedelijk lastig om de ingenomen stellingen te verlaten.Op donderdag 28 oktober 2010 00:00 schreef Zolcon het volgende:
-Hypotheekrente aftrek beperken
-Toetreding Turkije tot EU
In ieder geval geen stellingen gebaseerd op vage nieuwsberichten
quote:Ik denk dat deze 2 punten hele leuke discussies op gaan leveren. Zeker als mensen uit AEX zich er ook in gaan mengenOp donderdag 28 oktober 2010 00:00 schreef Zolcon het volgende:
-Hypotheekrente aftrek beperken
-Toetreding Turkije tot EU
In ieder geval geen stellingen gebaseerd op vage nieuwsberichten
quote:Je hebt een punt..Op donderdag 28 oktober 2010 00:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Probleem is dat dit wel onderwerpen zijn die al volledig zijn uitgekauwd. Dan is het vermoedelijk lastig om de ingenomen stellingen te verlaten.
Een suggestie zou een van de eerste daden van het nieuwe kabinet kunnen zijn.
Het stopzetten van de aanleg en aankoop van nieuwe natuur. Lijkt een vrij klein onderwerp maar heeft best veel invloed op veel gebieden. En in normale POL topics komt zoiets nooit aan bod.
quote:Man doe dat nou nietOp donderdag 28 oktober 2010 00:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Probleem is dat dit wel onderwerpen zijn die al volledig zijn uitgekauwd. Dan is het vermoedelijk lastig om de ingenomen stellingen te verlaten.
quote:Goed plan.Een suggestie zou een van de eerste daden van het nieuwe kabinet kunnen zijn.
Het stopzetten van de aanleg en aankoop van nieuwe natuur. Lijkt een vrij klein onderwerp maar heeft best veel invloed op veel gebieden. En in normale POL topics komt zoiets nooit aan bod.
quote:Dat is inderdaad misschien veel interessanter voor deze reeks. Om op het oog kleine kwesties te behandelen. Verbod op investering in clustermunitie bijvoorbeeld.Op donderdag 28 oktober 2010 00:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een suggestie zou een van de eerste daden van het nieuwe kabinet kunnen zijn.
quote:Of meer op macro-niveau, over de positie en koers van Nederland in Europa en de Wereld.Op donderdag 28 oktober 2010 00:08 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad misschien veel interessanter voor deze reeks. Om op het oog kleine kwesties te behandelen. Verbod op investering in clustermunitie bijvoorbeeld.
Ik sluit me hierbij aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |