quote:Op woensdag 27 oktober 2010 10:19 schreef Claudia_x het volgende:
Fotospam!
Het eindresultaat. De kast moet nog wat verder verschoven worden zodat er meer ruimte rondom het bedje vrijkomt. (Daarvoor heb ik hulp van mijn lief nodig en ik geloof dat ik even geen credits meer heb.)
Close-up van het behang. Vanochtend bleek alles op één puntje na gewoon nog goed te zitten! Ik heb de randen bijgesneden en dat ene puntje opnieuw vastgelijmd. Wel zit er ergens bovenin een klein stukje naad niet zo netjes, maar daar valt niks meer aan te doen. En ach, het valt niet op.
Ik ben ook nog met wat andere dingen bezig geweest, indirect gerelateerd aan de kinderkamer. Ik wilde wat meer rust en ruimte in de woonkamer, dus ik had onder andere meer opbergruimte nodig (ook om wat zooi uit de kast in de kinderkamer elders onder te brengen). We hebben dus wieltjes onder de box gemonteerd zodat we die in de werkkamer kunnen stallen en tevoorschijn kunnen halen wanneer we maar willen (erg handig als je gelijkvloers woont!). Dat voorboren had ik ookal bedacht, wickie, maar ik ben liever lui dan moe.Uiteindelijk hebben we het maar wel zo gedaan.
In de woonkamer is er een kast bij gekomen.
Daarin heb ik ruimte vrijgemaakt voor speelgoed. Voorheen lag dat in de box en in de kledingkast op de kinderkamer. Tip: het heeft me veel speurwerk gekocht, maar ik heb opbergdozen gevonden die precies in de Billy-boekenkasten passen! Je kunt ze op de kinderafdeling van de Ikea vinden en ze zijn van stof. Ideaal!
En Ivan heeft nu zijn eigen boekenplankje. De boeken oefenen een grote aantrekkingskracht op hem uit. Op zich luistert hij goed naar 'nee', maar we vonden het wel leuk om hem zijn eigen plekje in de kast te geven waar hij mee mag doen wat hij wil. (Als hij iets te enthousiast door een boek bladert roep ik met ingetogen hysterie: "Nee! Zachtjes!")
Well, that's all, folks.
quote:Ja hoor typ ik een heel verhaal issie alweer dichtOp woensdag 27 oktober 2010 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
Heb jij dat muurtje eigenlijk nog geverfd, Stiemie? Ik was zo benieuwd naar die kleur!
Ik ben trouwens op zoek naar kledinghaakjes, zowel voor Ivan als voor de kleine meid. Ik kan niks naar mijn smaak vinden. Bij de Ikea hebben ze wel een geinig kapstokje uit de kikkerserie, maar dat past helemaal niet in onze kinderkamer.
quote:Hmm, ik vind die haakjes net iets te kinderachtig. Dat klinkt in deze context misschien wat merkwaardig, maar ik houd niet van heel kinderlijke dingen op een kinderkamer.
quote:De bovenlaag is bijna afOp woensdag 27 oktober 2010 21:36 schreef Claudia_x het volgende:
Begrijpelijk hoor, Stiemie! Heb je al iets om van de quilt te laten zien?
quote:Tsja die van mij is met heel veel rozeOp woensdag 27 oktober 2010 21:52 schreef oeke het volgende:
Die vogeltjes vind ik ook leuk. Je hebt ze in veel kleuren.![]()
Tja, ik heb nog nooit een quilt gemaakt dus ik rommel maar wat.
De techniek is paper-piercing ofzo. Met bloemen in elk geval en ik wil hem doorstikken met een vliegtuigenpatroon.
Hij is voor op de tuin. Waar veel bloemen zijn en veel vliegtuigen.![]()
En de jouwe?
Themaaaaa!
quote:Gewoon over zijn staart hangen en tussen die dingen in zijn lijf denk ikOp woensdag 27 oktober 2010 21:55 schreef oeke het volgende:
Oh, ik vind de walvis leuk! Maar wel moeilijk. Hoe werkt die?
quote:Ja! Huphup!Op woensdag 27 oktober 2010 21:55 schreef Stiemie het volgende:
Tsja die van mij is met heel veel rozeHoe kan het ook anders he? Ga zo toch maar even een foto maken denk ik
quote:Doet me hieraan denken:Op woensdag 27 oktober 2010 21:58 schreef Stiemie het volgende:
Wij hebben deze nog liggen, maar geen plek om 'm op te hangen. maar ik vond 'm zo leuk dat ik 'm toch heb meegenomen
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oeke heb jij ook foto's?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
ooooh!! Ik móet die witte met die vogeltjes voor op mn kamertjequote:Op woensdag 27 oktober 2010 21:47 schreef oeke het volgende:
Haha Stiemie, we komen met hetzelfde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ik ben ook met een quilt bezig, voor Ko.
ja ik weet niet wat het is met koffers, het geeft me zo'n reisgevoel waar ik van houquote:Op zondag 7 november 2010 22:26 schreef oeke het volgende:
Mooi kamertje is het geworden, Shirley. Houten letters boven zijn bedje lijkt me het helemaal afmaken.![]()
Dat koffertje is cute, Huup! Ik vind jouw koffertjes-tic grappig.
Kraamzorg heeft niet zoveel te willen toch?quote:Op donderdag 11 november 2010 15:30 schreef DJMO het volgende:
ik had in eerste instantie iets vergelijkbaars, en bij mij zei de kraamzorg dat het niet mocht ivm die dichte zijkanten. Het moest perse een bedje met spijltjes zijn ...
Die wil ik ook!!quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:31 schreef huuphuup het volgende:
![]()
wat leuk!! <3
ik ga nu de laatste stukjes verven, eindelijk een kwastje gescoord.
Morgen gaat B. die ene kapstok kopen als het goed is!hij vond hem erg leuk. Nu nog even bedenken waar we hem gaan hangen maar dat komt wel.
[ afbeelding ]
deze dus. Hij moet morgen toch in Leiden zijn dus kan ie mooi ff kijken.
En de prijs viel me mee zeg! 10,- grofweg.
Zo leuk, t kamertje komt steeds meer af<3
Ik vind het ook echt een Huupkapstokje!quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:48 schreef oeke het volgende:
Oh die koffers! Leuk zeg. Echt mijn lievelingskleuren.![]()
Leuk Huup, dat kapstokje. Past echt bij jullie.![]()
Claudia, heb jij al een kapstokje gevonden?
Wat een leuke spullen hebben ze daar zeg! Thx voor het delenquote:Op vrijdag 12 november 2010 20:31 schreef huuphuup het volgende:
![]()
wat leuk!! <3
ik ga nu de laatste stukjes verven, eindelijk een kwastje gescoord.
Morgen gaat B. die ene kapstok kopen als het goed is!hij vond hem erg leuk. Nu nog even bedenken waar we hem gaan hangen maar dat komt wel.
[ afbeelding ]
deze dus. Hij moet morgen toch in Leiden zijn dus kan ie mooi ff kijken.
En de prijs viel me mee zeg! 10,- grofweg.
Zo leuk, t kamertje komt steeds meer af<3
Ikeaquote:Op maandag 22 november 2010 12:04 schreef ik80lll het volgende:
innipin, die is gaaf, waar komt die vandaan? (Linkje) kan hem niet openen via de foto, of ik doe iets verkeerd.
Het 'probleem' van onze nieuwbouwwoning is dat de stopcontacten laag bij de vloer zitten. Dat is voor nachtlampjes niet zo handig.quote:Op maandag 22 november 2010 13:51 schreef poemojn het volgende:
oa de Hema had/heeft een lampje dat je in een gewone fitting kunt gebruiken. Een keer op het lichtknopje drukken geeft gedempt licht, 2x normaal licht.. of andersom, dat weet ik niet meer. Is ook wel handig.
Dat zijn dekentjes van Klippan. Best duur, en mijn enige uitspatting tijdens de zwangerschap. Ik heb wel de ledikantmaat gekocht omdat we er anders zo kort mee zouden doen.quote:Op woensdag 24 november 2010 13:48 schreef Claudia_x het volgende:
Oeke, welk dekentje liet je hier pas zien? Ik ben het helaas alweer vergeten en ik ben op zoek naar een dekentje voor in de wieg (en het liefst ook om iets langer mee te doen).
Oh, ik heb gelogen.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:50 schreef oeke het volgende:
Best duur, en mijn enige uitspatting tijdens de zwangerschap.
Die wou ik net laten zien, want die vind ik ook geweldig!quote:Op woensdag 24 november 2010 20:50 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben helemaal weg van Koeka wafel/teddy anctraciet.
Die wil ik hebben.
Wij hebben er geen ledikant van de Ikea voor gebruikt maar een van de Prénatal. Mijn vriend heeft van die snelbinderachtige elastieken gekocht bij de Praxis.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, die cosleeper, dat is het ikea ledikantje toch? Hoe hebben jullie die aan het bed vast gemaakt? Je hebt het vast ergens al eens uit de doeken gedaan maar geen zin om te zoeken
ooooh dat wreekt zich nog wel danquote:Op woensdag 24 november 2010 20:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ga wel een deken bij mijn schoonzus bietsen. Volgens mij heeft zij alles in veelvoud na drie kinderen![]()
Slaapzakken heb ik al twee mini maatjes klaar liggen![]()
![]()
De commode is vanwege de ruimte maar smal Huup. Het aankleedkussen vult het in zijn geheel op. Maar weet je, het scheelt ook geld zonder gekneuter en je koopt geen overbodige zooi zeg maar.
We gaan wel verhuizen eind volgend jaar denk ik dus mijn kneutertijd komt nog wel.
Ik zou 'm op de kraamkadolijst zetten. En dan de kleine van 45,-.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die wou ik net laten zien, want die vind ik ook geweldig!
Maar wel heel duur. Ik twijfel nog. Eerst maar eens bij de V&D kijken. En de schaapjes van Klippan in antraciet vind ik ook heel leuk, maar 60 euro vind ik ook héél duur.
Zou ik ook doen hoorquote:Op woensdag 24 november 2010 21:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Noem me een cheapass maar zo'n dekentje van de hema is ook nog 25 euro en als ie dan werkeloos ligt te zijn in de kast kan ik daar van balen. Kortom, ik ga bij schoonzus langs om eerst haar voorraad eens te checken
nee joh! keisimpel echt, gewoon rechttoe rechtaan over de randjesquote:Op woensdag 24 november 2010 21:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja die vond ik zo leuk en slim bedacht Huupmaar ik ben een noob met de naaimachine helaas.
Ik vond ze bij de hema ook erg duur. Ik had ze van marktplaats en één van de Ikea voor S. Toen ik in verwachting was van R had ik verder alles al en mocht ik van mezelf dus zo'n dekentje van de hema kopen. Achteraf had ik dat beter niet gedaan, want ik vond die van de ikea toch gewoon het fijnst.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Noem me een cheapass maar zo'n dekentje van de hema is ook nog 25 euro en als ie dan werkeloos ligt te zijn in de kast kan ik daar van balen. Kortom, ik ga bij schoonzus langs om eerst haar voorraad eens te checken
Oh, da's wel een goeie tip! Maar ik heb de vorige keer helemaal geen cadeauwensen doorgegeven en als het deze keer net zo gaat dan zit ik die eerste weken of maanden met spul waar ik juist ontevreden mee ben.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:09 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik zou 'm op de kraamkadolijst zetten. En dan de kleine van 45,-.
Zeg, kunnen we er niet een minimeet van maken.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:23 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nee joh! keisimpel echt, gewoon rechttoe rechtaan over de randjes![]()
als je een stofje fixed en een dekentje haalt bij wibra en thee komt drinken hier en chocoladekoekjes meebrengtdan wil ik het best voor je in elkaar rammelen hoor!
simpel dus, ik heb de stof en het dekentje met de goede kanten op elkaar gelegd, vastgespeld, en vastgenaaid rondom. Klein stukje openlaten, de boel binnenstebuiten keren en dan het open gedeelte netjes naar binnen spelden en dan nog eens langs de randen om het af te maken. 'topstichting' zeg maar.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
Huup, hoe heb je dat dekentje gemaakt? Misschien kan ik mijn schoonmoeder vragen zoiets 'samen met mij' te maken.
Ja eh, gaat je koekjes kosten!quote:Op woensdag 24 november 2010 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeg, kunnen we er niet een minimeet van maken.
Voor onszelf zou ik dat ook niet uitgeven, maar het was een soort hormonale liefdesverklaring. Een warm mooi dekentje vol liefde voor ons wurm.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
Maar als het een dekentje is waar je je kindje nog mee instopt als ze 3 is en ziekjes op de bank ligt, dan valt het geld natuurlijk ineens mee. Het is maar net hoe je er gebruik van maakt.
Maar dan nog... 60 euro... poehee. Dat zou ik voor beddengoed voor onszelf al veel geld vinden.
Hihiquote:Op woensdag 24 november 2010 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
Vind ik ook, oeke, maar dat vond ik ook van de Puckabag en de bunting bag en de Zara en... ga zo maar door.
Hm, het klinkt vrij ernstig zo, terwijl ik mezelf toch wel verstandig vind op dit front.
Oh dat ken ik ook. Nouja, erg of topic zo.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
Op een of andere manier blijft het schipperen. De verleiding wordt sterker, of zo.
De bovenste is leuk.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dit wel oké (15 euro bij de Ikea, 115 x 85 cm):
[ afbeelding ]
Ter vergelijking (23 euro bij de Hema, 105 x 87 cm):
[ afbeelding ]
Ik vind de rand wel oké, maar je slaat er toch een laken omheen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:24 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
De bovenste is leuk.
Alleen de rand is wel minder.
Ja overleg jij over een deken? Ik koop gewoon alles en meneer piept niet dus het zal wel.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
En hij is ook goedgekeurd door vriendlief! Binnenkort maar eens langsgaan. Nu nog iets voor in de wieg vinden.
Het is toch ook zijn huis?quote:Op woensdag 24 november 2010 22:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja overleg jij over een deken? Ik koop gewoon alles en meneer piept niet dus het zal wel.
Heb nog geen gay klachten ontvangen
Irriteer me er dan snel aan, ik wil een spijlenbedje en dan ga je randjes zien.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind de rand wel oké, maar je slaat er toch een laken omheen.
Een werkje van een poes?quote:Op woensdag 24 november 2010 22:26 schreef Stiemie het volgende:
Die rand zag je nooit omdat we 'm dubbel deden op de kinderwagen en er zit een werkje in inderdaad. Volgens mij van een poes.
Ik schrok er ook van!quote:Op woensdag 24 november 2010 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
Een werkje van een poes?Dat kan ik er zeker niet uit slopen?
Heb je er toevallig een foto van?
Ja dat wel maar zelfs als ik een roze dekentje zou kopen zou de mijne het goed vinden volgens mij.quote:
Maar je slaat de deken toch ook om het matras heen? Ik zou niet weten hoe je de randjes zou moeten blijven zien.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:29 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Irriteer me er dan snel aan, ik wil een spijlenbedje en dan ga je randjes zien.
Neuh geen foto helaas en de deken ligt nu onder Esmee haar hoofdeinde van het bed want ze is verkouden. Zie je hoe lang je er nog plezier van hebt?quote:Op woensdag 24 november 2010 22:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een werkje van een poes?Dat kan ik er zeker niet uit slopen?
Heb je er toevallig een foto van?
Kan zijn dat ik het even verkeerd voor me ziequote:Op woensdag 24 november 2010 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar je slaat de deken toch ook om het matras heen? Ik zou niet weten hoe je de randjes zou moeten blijven zien.
Het komt niet eens bij me op om het niet te vragen. Zo heel moeilijk is hij niet (in tegenstelling tot wat ik jullie doe gelovenquote:Op woensdag 24 november 2010 22:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De mijne is makkelijk geloof ik.
Correctie, makkelijk is hier lui. Hij zegt op alles ja en heeft niet zo'n sterke mening.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het komt niet eens bij me op om het niet te vragen. Zo heel moeilijk is hij niet (in tegenstelling tot wat ik jullie doe geloven), maar ik vind het gewoon leuk om samen het nest op orde te maken. Toen ik zwanger was van Ivan wilde ik graag blauw als hoofdkleur, maar eenmaal in de Prénatal vond hij het groene spul veel mooier en zo werd het een groen kamertje. Daar hebben we ook een heel toffe olijfachtige verftint bij gevonden later, samen.
Ow in dat geval. Zo gaat het hier ook. Hij zegt alleen werkelijk nooit nee dus koop ik ook wel zonder het te laten zien soms.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ach, ik weet het niet. Ik zoek meestal alles uit, neem daar initiatief toe en doe alle moeite. Hij hoeft dan alleen maar ja of nee te zeggen. Hij vergelijkt weer honderden auto's met elkaar om het beste exemplaar voor zijn gezinnetje te vinden; ik hoef dan alleen maar ja of nee te zeggen.
Ja zoals jij schrijft gaat het hier ook meer. Ik koop en hij kijktquote:Op woensdag 24 november 2010 22:40 schreef huuphuup het volgende:
Oh ik overleg wel, maar eigenlijk is dat meer van hetzelfde soort ouwehoeren over al mn aankopen als wat ik hier doe
hoe vaak ik al niet ooooh schatje kom eens kijken?? wat vind je hiervan? heb geroepen is echt niet meer te tellendus ja echt overleggen is het niet maar ik weet niet goed hoe ik het dan zou noemen. Bespreken? Samen kneuteren? hoewel ik harder kneuter dan hij volgens mij en hij vooral komt kijken om mij een plezier te doen
Stiemiehihi dino's
![]()
Oeke ik blijf het kamertje echt zo tof vindenzoveel moois <3
Aah, dat wist ik niet. Wij hebben die van prenetal toendertijd gekocht, maar misschien was dat omdat mijn vrouw een donkerblauwe en aquagroene en rode wilde en die waren er misschien toen niet bij de Hema.quote:Op donderdag 25 november 2010 10:59 schreef huuphuup het volgende:
De Hema-dekentjes waar een hoop van ons het over hebben zijn neutraal en egaal van kleur hoor
Van een antiekmarkt in Arnhem. voor 10 euro ofzo. Echt een heel oud hertje is het.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:42 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind dat hertje/bambi dingetje op het plankje leuk, waar komt het vandaan?
Waarom wel? Dat hangt toch gewoon van je smaak af?quote:Op donderdag 25 november 2010 10:48 schreef richardrahl het volgende:
Waarom kopen jullie niet egale dekens?
Je moet gewoon een paar dingen kiezen om eruit te laten springen. Dat kan het dekentje zijn, maar ook juist de kleur van het ledikant, de kleuren van de muur, behang, een mooie prent, een bijzondere lamp, een kapstokje met bijzondere details... Het is denk ik vooral belangrijk om niet te veel te willen. Daarom vind ik het hoekje van Ko ook zo mooi: ik weet zeker dat het allemaal bij elkaar heel betaalbaar is, maar er zitten een paar dingen tussen die eruit springen en als geheel ziet het er geweldig uit.quote:Op donderdag 25 november 2010 19:14 schreef huuphuup het volgende:
En toch hè... toch kan zo'n dekentje of een mooi lakentje echt een heel verschil maken op een babykamer, t kleed de boel echt aan als t ware vind ik.
Maar da's toch juist fijn dan, dat je het zo kunt relativeren? Ik kleed Lente soms ook drie keer per dag om, gewoon omdat ik dat leuk vind. Betekent dat dan dat ik hiermee de dingen die echt belangrijk zijn uit het oog verlies? Natuurlijk niet. Maar ik kan me moeilijk de hele dag gaan zitten bedenken hoe fijn het is dat we allemaal zoveel van elkaar houden en zo.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh fijn dat je het toch begrijpt Wickie. Het is gewoon een innerlijk conflict wat ik bedoel te beschrijven. Enerzijds jezelf kunnen verliezen in dat soort uiterlijkheden, en anderzijds het besef dat het er gewoon niet toedoet. Ik zit nu in een periode dat ik gewoon heel tevreden met alles ben denk ik en dat het me niet zo boeit of de kinderen er gewoon leuk of heel leuk uitzien. Nou ja, moeilijk uit te leggen.
Ik bedoel zo'n 'babouche' lijkt onwijs duur maar als je geen losse kussen en hoezen hoeft te kopen haal je dat er dan wel weer uit. Dus dacht misschien heeft iemand ervaring met dat merk. Staat wel 100% wasbaar bij, maar je weet maar nooit hoe het eruit komtquote:Op donderdag 25 november 2010 10:59 schreef huuphuup het volgende:
De Hema-dekentjes waar een hoop van ons het over hebben zijn neutraal en egaal van kleur hoor
@SC geen ervaring mee, bestaat dat? De waskussen die ik ken waar geen hoes omheen gaat zijn vaak juist van plastic dacht ik? Het lijkt me niet heel handig anders qua schoonmaken enzo?
Misschien heeft Kersjes ervaring, ik dacht dat zij waskussens uit Israel had en dat die haar goed bevielen, maar ik weet niet wat er anders aan is verder
Ja klinkt inderdaad alsof het wel wat heeft zonder oogquote:Op donderdag 25 november 2010 12:00 schreef oeke het volgende:
[..]
Van een antiekmarkt in Arnhem. voor 10 euro ofzo. Echt een heel oud hertje is het.![]()
Hij mist een oog en ik kreeg hier de raad er een nieuw oog op te zetten vanwege dat het eng zou zijn anders. maar ik heb het nog steeds niet gedaan. Veel te leuk zo.
Wat lief! Ik heb Huup er nooit voor bedankt geloof ik, maar ze zijn gemaakt nav een patroon op een website die zij ooit postte, toen ik nog een lurker was.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:36 schreef seilram het volgende:
Oeke, ik MOET even iets zeggen over je vogels.... Wat een leuke vogels!! Echt helemaal super!
Wat leuk. Ik ben benieuwd wat je gaat maken.quote:Ik kom hier af en toe stiekem een beetje loeren om ideeen voor korreltje op te doen. Ik wil iig een zelfgemaakte kapstok, die heeft Joep ook. Daarvoor zit ik te denken aan molletje.
Tip van Flip: bij de V&D online betaal je nu geen bezorgkosten en je krijgt ook 15% korting.quote:Op donderdag 25 november 2010 19:48 schreef wickie het volgende:
Ik heb dit dekentje:
[ afbeelding ]
Heerlijk warm, dat furry stofje is dezelfde stof als die van de puckabag. En een stuk goedkoper dan Koeka, maar toch fijne wafeltjes.
Omdat ik er spijt/verdriet van heb en het voor mijn gevoel dan maar beter weghaal. Ik begon met de foto's weghalen, omdat het me niet het juiste moment leek omdaar nog leuke reacties op te verwachten.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:54 schreef Ssserpente het volgende:
Groof, waarom haal je je posts nou weg?
Ja, dat vind ik ook jammer, het is van mijn kant geen aanval, maar een uitleg over wat ik voel bij je post.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:54 schreef Ssserpente het volgende:
Groof, waarom haal je je posts nou weg?
Ik heb hetzelfde, alleen is kneuteren mijn passie.quote:Op donderdag 25 november 2010 19:59 schreef wickie het volgende:
Groof het is mijn passie, m'n leven en werk om met vormgeving bezig te zijn. Ik heb de neiging om alles uit te pluizen en bij te houden. Ik kan het niet stopzetten. Het is niet materialisme, ik kan het heel moeilijk uitleggen....
Ik vind hem wel prijzig voor de opbergruimtequote:
Ik heb het altijd al gehad. Ik vind het heel fijn om met tastbare, simpele dingen in huis bezig te zijn omdat ik voor m'n werk juist ontzetttend na moet denken. En ik merk ook dat het me heel veel rust geeft als ik in een huis woon dat gezellig maar opgeruimd is.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:11 schreef wickie het volgende:
Ik kan er nu, nu Mette er is, heel erg genieten van kneuteren. Maar toen ze er nog niet was kon ik er niks mee. Dat vond ik best jammer. Het moet tasbaar zijn voor mij denk ik. Daarom hebben we ook bewust haar kamer niet afgestyled en hebben we gewacht toen ze er was. We hebben gemaakt wat bij haar past. Elke keer als we op haar kamertje komen gaat ze wijzen naar de boom, dan moet ik alle blaadjes benoemen
En je wilt dit ook in het wit hoogglans etc?quote:Op donderdag 25 november 2010 21:13 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben hier het speelgoedprobleem opgelost door er een boekenkast bij te kopen, een deel van de kasten voor speelgoed te reserveren en daar deurtjes voor te zetten. Het is niet het allermooiste wat ik ooit gezien heb, maar het was een goedkope oplossing (lange leve de Billy).
Als ik meer geld te besteden had dan zou ik zoiets willen (het was een suggestie van wickie in Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen :
[ afbeelding ]
Alleen zou ik onder het bankje kistjes met wielen maken, het bankje zou door de kinderen ook als tafel gebruikt moeten kunnen worden (dus ik zou er wat kussens bij gooien) en erboven zouden vakken voor boeken moeten komen. Ik sluit niet uit dat we dit in het nieuwe huis gaan doen.
Dat lijkt me lastig, want volgens mij is de meest praktische en efficiënte oplossing om het in een kastoplossing te zoeken, maar (kleinere) meubels zijn beter verhuisbaar. Ik denk dat je een keuze moet maken: iets goedkoops wat je eventueel wegdoet als je gaat verhuizen, of een meubel kopen/maken dat je mee gaat verhuizen (bankje, kistje, tafeltje, poef).quote:Op donderdag 25 november 2010 21:19 schreef wickie het volgende:
Dat wilde we origineel dus doen, maar omdat we waarschijnlijk verhuisplannen hebben willen we iets doen wat makkelijk mee te nemen is en wat ook straks op haar kamer kan komen te staan.
Ik ben dol op wit hoogglans, maar onze keuken is dat ookal en onze tafel glimt als een gek. Het lijkt me wat too much. En ik denk dat zoiets ook wel heel duur wordt. Helaas vinden we hout niet zo mooi en dus weet ik niet wat ik er precies mee zou doen.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:21 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
En je wilt dit ook in het wit hoogglans etc?
Da's best een leuke oplossing! Maar dan moet je geen Little People-spul krijgen.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:30 schreef SacreCoeur het volgende:
Je kunt altijd nog een emmer oplossing toepassen, lekker low budget![]()
[ afbeelding ]
Dat is toch ook heerlijk dan.quote:Op donderdag 25 november 2010 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het altijd al gehad. Ik vind het heel fijn om met tastbare, simpele dingen in huis bezig te zijn omdat ik voor m'n werk juist ontzetttend na moet denken. En ik merk ook dat het me heel veel rust geeft als ik in een huis woon dat gezellig maar opgeruimd is.
Voor mij is het ook een vorm van mindfulness, om er maar een jeukterm tegenaan te gooien. Ik ben me er erg van bewust dat ik niet op een intensive care naast mijn vader aan de beademing zit, maar dat ik momenteel de onbezorgdheid heb om me bezig te houden met ledikantdekentjes. En daar geniet ik van.
quote:Op donderdag 25 november 2010 19:27 schreef huuphuup het volgende:
oh dat is ook zo hoor Claudia, ik vind bij een aantal kamers van die muurstickers zo leuk.
Zo vind ik die van Sonnetje geweldigen ik geloof dat Keshet en Cantare ook hele leuke hadden
![]()
Ja, wij hebben een kledingkast uit de stuva serie voor op de nieuwe kamer van tijn.quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:34 schreef richardrahl het volgende:
Oh, wat een erg topic is dit ook
Nu wil ik Stuva spullen
Weet iemand of je daar ook een klerenkast van kan maken? Binnenkort maar eens naar de Ikea, die kleuren zijn echt fantastisch
ja!quote:
quote:Op zaterdag 27 november 2010 21:50 schreef innepin het volgende:
Ik wil dat hartje ook, maar dan van de Kwantum. Want daar heet ie Willow.![]()
</pietlut>
Belle & Booquote:Op zondag 28 november 2010 17:37 schreef huuphuup het volgende:
nou wie weet, wordt t misschien toch zo'n ikeaplankje![]()
of toch lijstjes, ik weet t nog niet. Ik laat mn hormonen wel beslissen in de ikea
T gaat om deze prentjes btw. Als ik ze niet krijg van de lieve sintdan haal ik ze zelf.
Ze worden ook verkocht bij Dille & Kamille.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet nog niet of ik ze allemaal ophang of niet, maar ik wil ze wel allemaal hebbenkan ik afwisselen
Noh!!quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:24 schreef Cyan het volgende:
[..]
Belle & Boo![]()
Zag laatst bij Kruidvat zo'n grabbelbak staan met allerlei kaarten waaronder kaarten van Belle & Boo.
Ja ik meen het echt!quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:34 schreef huuphuup het volgende:
dankje Juud
ik vind het heerlijk om nu eindelijk een beetje met dit kindje bezig te kunnen zijn wat t kamertje betreft, lekker tutten en inrichten enzo
[..]
Noh!!dat meen je??
hoe lang geleden is dat? Daar moet ik eens kijken zeg! ik had er nog nooit van gehoordliep er tegen aan bij Dille & Kamille en was op slag verliefd maar had ze nog nergens anders kunnen vinden.
oeh ik ga gelijk morgen als de temperatuur weer normaal doet kijken!
Ja precies dat is het idd, het bedje opmaken, en nog een keer rechttrekken en nog es overdoen, dat soort dingen. doekjes van links naar rechts op de commode verplaatsen, even in de stoel zitten alvast <3 Gewoon eventjes met alleen maar dit kindje bezig zijn. heerlijkquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:45 schreef Poppedein het volgende:
Ohhh Huupske, t is écht heel gezellig!! Wat kan ik me je gevoel goed voorstellen ook! Eindelijk lekker wegdromen bij dít kindje, gewoon 's avonds voor t slapen gaan nog even lekker door t kamertje struinen, wat dingetjes veranderen en fantaseren. Het lijkt me echt een heerlijk warm fijn plekje, en inderdaad heel neutraal en tóch heel meisjesachtig!
Ja, ik krijg hier dus helemaal de emo-bibberaties van in mijn buik. Nog een meisje! Het wordt steeds echter, ze laat niet zo lang meer op zich wachten.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:33 schreef huuphuup het volgende:
yay mn kistje en plankje hangen!
Oeh ik vind t zo leuk, t wordt steeds meer af!!mn kamertje
voor mn tweede meisje
ik krijg gewoon zomaar nóg een kindje
![]()
*emo* t wordt allemaal wat echter haha
lang leve de auto-updatesquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind die linkerprent van Rie Cramer helemaal Huup!
Oeh wat leuk dat Meike echt zelf mee kan denken en beslissenquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh Huup, ja nu wordt het echt!!
Leuk zeg...!
ik ben aan het denken wat ik straks zal schilderen op de kinderkamers, voor meike is het niet zo moeilijk, die heeft een eigen idee, ze wil een prinsessenkasteel...
Nu voor Lars nog, ik denk aan: een zee met bootjes, weiland met schaapjes, iets met autootjes....of heeft er iemand hier nog een leuk idee???
(een boom heeft hij nu al, dus dat wil ik straks niet)
Ik heb deze zomer uit Frankrijk 22 hele leuke kaartjes meegenomen van een Franse kunstenares, Amandine Piu. De prenten drijven de spot met (franse) reclames. Het is een serie met o.m. deze afbeeldingen:quote:
TM die harten kun je leuk in een mobiel vorm hangen! Je koopt 2 houten bezemstelen of vind 2 takken in het bos. En legt ze in een kruis en slaat een spijkertje in het midden. Mooie lintjes aan je harten et voila!quote:Op zondag 5 december 2010 15:40 schreef twentemeisje het volgende:
Huup wat wordt je kamertje leu-heuk! En dat kistje is ook echt.
Je hebt me trouwens op een idee gebracht met deze foto:
[..]
Ik heb deze zomer uit Frankrijk 22 hele leuke kaartjes meegenomen van een Franse kunstenares, Amandine Piu. De prenten drijven de spot met (franse) reclames. Het is een serie met o.m. deze afbeeldingen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb ook nog van die IKEA-plenkskes liggen, ik zie een combi, wat jullie?
[ afbeelding ]
Mijn dochter schopt me nu instemmend
We hebben trouwens gisteren een ongelooflijk gaaf sintkado van mijn schoonouders gekregen. We mogen namelijk deze commode van Tom & Lilly van ze bestellen:
[ afbeelding ]
We hebben dan ook besloten dat we waarschijnlijk het bedje uit dezelfde serie erbij gaan bestellen. Ik vind ons huidige, antieke bedje misschien nog wel ietsje mooier, maar het zit me toch dwars dat ie niet helemaal aan de richtlijnen van tegenwoordig voldoet. Misschien tuttig mijnerzijds, maar als het kindje kan gaan draaien dan moet het matrasje omlaag en kom je uit bij het deel zonder spijltjes. En dat zit me toch niet helemaal lekker...
Dus, wordt het nu waarschijnlijk dit bedje:
[ afbeelding ]
We kunnen zelf een kleur doorgeven waarin we het bedje en de commode willen hebben. Daar denken we dus nog even goed over na.
Ik heb trouwens het afgelopen jaar ook heul veul verschillende harten verzameld, waaronder die
die hierboven staat en ook op Huup's kamertje hangt. Misschien dat ik daar ook nog wel wat mee doe (had ze voordat ik zwanger was in het trapgat bedacht).
Die bovenste hebben wij op de kast van onze oudste dochter gezet, in het wit met roze stippels. <3quote:Op zondag 5 december 2010 19:26 schreef twentemeisje het volgende:
En wat die kastknopjes betreft, http://porseleinenknoppen.nl/produkten.php.
Het blauw is wel net iets donkerder. Als ze hem in rood hadden, dan had ik die gekocht, maar daarin hebben ze alleen het kleinere model met drie lades. Er kan idd ongelooflijk veel spul in, ook het beddengoed enz, past makkelijk.quote:Op zondag 5 december 2010 19:20 schreef huuphuup het volgende:
Oooh die prentjes zijn leuk zeg TM!![]()
en die commode oef <3wat een mooi ding.
Juud die kleur blauw vind ik juist supermooi! Ik zou dr wel mee uit de voeten kunnen haha.
Heerlijk zoveel bergruimte, mn zusje heeft die staan thuis, maar dan gewoon als dressoir in het bruinzwart, superkast is t!
Zij heeft er trouwens andere knopjes opgezet, allemaal van die verschillende glazen zeg maar. Moet natuurlijk maar net je ding zijn maar het staat bij haar dressoir ontzettend tof.
Wow, ik heb daar ook een lamp van gezien, weet je dat die er is?quote:Op zondag 5 december 2010 19:32 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Die bovenste hebben wij op de kast van onze oudste dochter gezet, in het wit met roze stippels. <3
Die blauwe kast vind ik ook leuk. Ik heb ook het behangetje binnen, toch voor het witte met de rode teckel gegaan. Nu nog een keer moed (en tijd) verzamelen om aan de slag te gaan.
Leuk! je behangetjequote:Op zondag 5 december 2010 19:32 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Die bovenste hebben wij op de kast van onze oudste dochter gezet, in het wit met roze stippels. <3
Die blauwe kast vind ik ook leuk. Ik heb ook het behangetje binnen, toch voor het witte met de rode teckel gegaan. Nu nog een keer moed (en tijd) verzamelen om aan de slag te gaan.
quote:
Bij de Woonstore & Loods 5 staan bakken met porseleinenknopjes alle soorten en maten.quote:Op zondag 5 december 2010 19:26 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks huup! We zijn er zelf ook helemaal weg van.
En wat die kastknopjes betreft, http://porseleinenknoppen.nl/produkten.php.
Ik vind de blauwe zo leuk he!quote:Op zondag 5 december 2010 18:29 schreef Juud79 het volgende:
En deze kast, als commode en opbergplek. Ook meteen de enige kast op het kamertje, voor een hang/legkast kast is nog voldoende plek, maar ik hou niet van standaard kamers. Manlief wil nog steeds liever de witte, maar ook dat vind ik iets te gewoon. Ik kreeg al meteen van iemand in de omgeving de vraag 'Maar wat als het een meisje is'? Daar moest ik hard om lachen, alsof blauw exclusief een jongenskleur is....
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |