quote:las ik een ander topic en ik kan alleen maar beamen dat die user gelijk heeft. Ik zie complete topics die gaan over het geelgerande dakduifje uitmonden in Wilders-discussies en ik zie vooral 'discussies' (en dat zijn het niet, omdat de meeste mensen alleen maar naar elkaar aan het roepen zijn, zonder écht argumenten te noemen) tussen 'linkschmenschen' die 'rechtsen' vertellen hoe achterlijk ze wel niet zijn en 'rechtsen' die 'linkschmensen' hoe achterlijk ze wel niet zijn.Op dinsdag 26 oktober 2010 17:16 schreef GSbrder het volgende:
* GSbrder verwacht simpele en uitgekauwde links-rechtsdiscussie.
quote:Kijk... iemand die nuance niet herkent...Op woensdag 27 oktober 2010 10:35 schreef mlg het volgende:
Leuke discussies krijg je als iedereen zich neutraal opsteld.
quote:Mja, inderdaad.Op woensdag 27 oktober 2010 10:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik vrees dat het ook nog wel even zo zal blijven, het gaat, zo lijkt het tenminste, al bijna niet meer wat je eigen opvattingen zijn, maar wat je opvattingen zijn ten opzichte van die van een ander.
Het huidige politieke klimaat helpt er ook niet aan mee, met uitspraken waarin duidelijk wordt gemaakt dat 'de andere kant' stom is.
quote:Bij het betichten van dom als iemand er een andere mening op nahoudt voel ik me ook niet thuis, maar mensen dien van alles blaaskaken zonder enige onderbouwing mogen bij part wel weggezet worden als dom.Op woensdag 27 oktober 2010 10:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Kijk... iemand die nuance niet herkent...
Bedankt
Tip: er is meer in het leven dan de smaken 'links' en 'rechts'. Er is een hele wereld tussenin én er zijn zelfs combinaties tussen beide smaken
quote:Niet elk gesprek hoeft een discussie te zijn.Op woensdag 27 oktober 2010 10:41 schreef mlg het volgende:
[..]
Bij het betichten van dom als iemand er een andere mening op nahoudt voel ik me ook niet thuis, maar mensen dien van alles blaaskaken zonder enige onderbouwing mogen bij part wel weggezet worden als dom.
In ieder geval zie ik wel dat mensen in heftige links/rechts discussies behoorlijk met elkaar 'concurreren' waardoor er soms best wel zinvolle bronnen en onderbouwingen uit voortvloeien.
Discussies waar iedereen poeslief en begrip toont zijn niet interessant, maar vooral niet leerzaam.
quote:Nogmaals: er zit een hele wereld tussen zwart/wit en poeslief en begrip.Op woensdag 27 oktober 2010 10:41 schreef mlg het volgende:
[..]
Discussies waar iedereen poeslief en begrip toont zijn niet interessant, maar vooral niet leerzaam.
quote:Juist van een beleefde discussie leer je het meest. Dat zijn discussies die gebaseerd zijn om uitwisselen van standpunten en niet om "te scoren".Op woensdag 27 oktober 2010 10:41 schreef mlg het volgende:
[..]
Bij het betichten van dom als iemand er een andere mening op nahoudt voel ik me ook niet thuis, maar mensen dien van alles blaaskaken zonder enige onderbouwing mogen bij part wel weggezet worden als dom.
In ieder geval zie ik wel dat mensen in heftige links/rechts discussies behoorlijk met elkaar 'concurreren' waardoor er soms best wel zinvolle bronnen en onderbouwingen uit voortvloeien.
quote:Dat is typisch een 'linkse' insteek.Op woensdag 27 oktober 2010 11:01 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Juist van een beleefde discussie leer je het meest. Dat zijn discussies die gebaseerd zijn om uitwisselen van standpunten en niet om "te scoren".
quote:Wel weer leuk dat je voorbeelden alleen richting links bedoeld zijn. Typerend voor juist het hele probleem.Op woensdag 27 oktober 2010 11:12 schreef Netsplitter het volgende:
Is de makkelijkste manier om een interessante discussie snel en vakkundig om zeep te helpen.
Gewoon roepen: WildersWilders stemmers
En ook vooral niet onderbouwen.
Stel je voor dat je niet weet waar je het over hebt en dat je moet gaan zoeken voor onderbouwing.
Dat kan niet hoor.
quote:Precies, het volgende filmpje laat dit ook erg goed zien:Op woensdag 27 oktober 2010 10:35 schreef Five_Horizons het volgende:
Kijk... iemand die nuance niet herkent...
Bedankt
Tip: er is meer in het leven dan de smaken 'links' en 'rechts'. Er is een hele wereld tussenin én er zijn zelfs combinaties tussen beide smaken
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 11:01 schreef ph4ge het volgende:
Links of rechts bestaat helemaal niet meer. Elk partij beweegt over een breed spectrum en heeft linkse en rechtse ideeën. Binnen zowel links als rechts zijn de onderlingen verschillen net zo groot als tussen links en rechts. Het slaat helemaal nergens op, Wilders heeft deze term geherintroduceerd omdat het tactisch handig is om een duidelijke gemeenschappelijke vijand te creëren, maar zoals wel vaker slaat het inhoudelijk nergens op.
Rechts is op dit moment helemaal hip omdat rechts de beeldvorming op het moment mee heeft. Rechts is cool. Vaak zie je dan ook bij discussies dat veel mensen een bepaald standpunt innemen omdat ze nou eenmaal rechts zijn. Een etiket wat ze zichzelf hebben opgeplakt, net als dat iemand graag een bepaalde merk kleding draagt. Ga je vervolgens inhoudelijk in debat, luister je naar de argumenten, dan komen ze vaak tot de conclusie dat ze helemaal niet zo rechts zijn. Andersom geldt het trouwens ook, er zijn ook zat mensen zogenaamd links terwijl ze het liefst de VVD aan de macht zouden zien.
Bepaal gewoon per standpunt je mening op basis van argumenten. Negeer de hokjes, dat verziekt het discours en dus het besluitvormingsproces. En als je dan in hokjes denkt, dan zijn termen zoals "liberaal", "conservatief", "progressief" of "(a)religieus" veel beter op zn plaats
quote:In welke zin?Op woensdag 27 oktober 2010 11:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wel weer leuk dat je voorbeelden alleen richting links bedoeld zijn. Typerend voor juist het hele probleem.
quote:Je laat blijken dat je rechts bent, maar erthisrath wil ook graag de andere kant horen.
quote:En dat is natuurlijk helemaal prima. Sterker: ik neem aan dat de gemiddelde PvdA-stemmer (vul hier VVD in, als je je daarbij lekker voelt) het niet volledig met álle standpunten eens is.Op woensdag 27 oktober 2010 11:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik zou ook niet weten of ik rechts of links ben. Ik sta zowel achter "linkse" als "rechtse" ideeen.
quote:Hij geeft slechts een voorbeeld vanuit een bepaalde hoek. Dan moet je ook zelf inzien dat het voorbeeld ook kan gelden voor andere partijen. Dergelijke opmerkingen dragen juist bij aan de polariseren.Op woensdag 27 oktober 2010 11:20 schreef mlg het volgende:
[..]
Je laat blijken dat je rechts bent, maar erthisrath wil ook graag de andere kant horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |