quote:Een spel met kanselementen, niet een puur kansspel...Op woensdag 27 oktober 2010 14:54 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
qua statistiek heb je gelijk als je weet wat de tegenstander in zijn hand heeft. maar dat weet je dus niet! dit maakt het een kansspel.
quote:goed lezenOp woensdag 27 oktober 2010 15:33 schreef Musyn het volgende:
Mij gaat het niet om een oordeel maar als het gewoon daten is dan vind ik het persoonlijk gewoon niet zo boeiend wat die persoon doet zolang het geen illegale praktijken zijn. Heb dit ook aangegeven in mijn post dat de zaak wel anders is als het een echte serieuze relatie wordt.
Haar vraag wat het inhoudt is zeker terecht, maar wat zij ervan moet vinden moet zij zelf weten, jij gaat toch ook niet aan een vreemde vragen wat die van iets vindt zodat jij die mening klakkeloos kan overnemen?
quote:Dus omdat ze het onder 'relaties' zet gaat het over geld, niet over de relatie. Jaja.Op woensdag 27 oktober 2010 15:42 schreef Musyn het volgende:
En trouwens, nog een kleine kanttekening Hanoying, dit is en blijft een openbaar forum en dit forum is specifiek gericht op "Relaties". Als zij slechts informatie wou in verband met pokeren waren er betere fora geweest op het web, dus zij vraagt zich af hoe ze haar afweging moet maken in verband met het geld. Dus ik kan de negatieve reacties ook wel begrijpen gewoon omdat het zo materialistisch overkomt terwijl je je daar nog niet eens mee hoort bezig te zijn als je gewoon date (dus geen sprake van een serieuze relatie).
quote:Dat kun je van iedere zelfstandig ondernemer zeggen.Op woensdag 27 oktober 2010 15:42 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Zou kunnen. Er gaat veel tijd in zitten zoals iemand al aangaf.
quote:Ja dus? Mag je daar dan geen twijfels over hebbenOp woensdag 27 oktober 2010 15:46 schreef Skazminko het volgende:
Dat kun je van iedere zelfstandig ondernemer zeggen.
quote:Hoe kan jij nu zeggen dat het haar puur om het geld gaat?Op woensdag 27 oktober 2010 15:42 schreef Musyn het volgende:
En trouwens, nog een kleine kanttekening Hanoying, dit is en blijft een openbaar forum en dit forum is specifiek gericht op "Relaties". Als zij slechts informatie wou in verband met pokeren waren er betere fora geweest op het web, dus zij vraagt zich af hoe ze haar afweging moet maken in verband met het geld. Dus ik kan de negatieve reacties ook wel begrijpen gewoon omdat het zo materialistisch overkomt terwijl je je daar nog niet eens mee hoort bezig te zijn als je gewoon date (dus geen sprake van een serieuze relatie).
quote:Zodra die jongen een nieuwe, verse relatie heeft met TS gaat ie echt niet 80 uur in de week pokeren hoor. Volgens mij is het probleem in dit topic: "Hij pokert" en niet "Hij pokert veel te veel".Op woensdag 27 oktober 2010 15:48 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja dus? Mag je daar dan geen twijfels over hebben
quote:Uit mijn ervaring poker je geen stabiel inkomen bij elkaar door een paar uurtjes per week te spelen. Om gegarandeerd winst te maken moet je en goed zijn en heel veel toernooien spelen, daar gaat tijd in zitten.Op woensdag 27 oktober 2010 15:56 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Zodra die jongen een nieuwe, verse relatie heeft met TS gaat ie echt niet 80 uur in de week pokeren hoor. Volgens mij is het probleem in dit topic: "Hij pokert" en niet "Hij pokert veel te veel".
quote:Hoeveel tijd dan denk je?Op woensdag 27 oktober 2010 16:02 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Uit mijn ervaring poker je geen stabiel inkomen bij elkaar door een paar uurtjes per week te spelen. Om gegarandeerd winst te maken moet je en goed zijn en heel veel toernooien spelen, daar gaat tijd in zitten.
quote:In de praktijk (veel) meer dan 40 uur per week. Betrouwbaar een maandloon binnentrekken is anders bijna onmogelijk. Met de rake meegerekend zijn je marges veel te klein, en naarmate de stakes omhoog gaan worden de bedragen wel hoger, maar je marges ook steeds kleiner.
quote:Goede post. Vind het ook niet meer dan normaal dat TS het zich afvraagt.Op woensdag 27 oktober 2010 14:55 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Waarom zit iedereen hier TS zwaar te veroordelen?
TS is gewoon iemand die tot een maand geleden nooit verder had gedacht dan "poker=gokken en dat doen tokkies" en nu blijkt dat haar vriend zichzelf "professioneel pokeraar" noemt en dus vraagt ze zich volledig terecht even af what the heck dat nu in moet houden en wat ze daar precies van moet vinden.
Dat ze met die vraag naar fok komt is helemaal niet vreemd, hier kan je hem anoniem stellen en krijg je misschien ook nog een paar antwoorden tussen alle onzin posts door.
quote:Tuurlijk wel. Het is toch zn werk zit je net te verdedigen? Stopt een man met een nieuwe eigen zaak soms ook ineens met tijd investeren daarin als ie tegen een nieuwe chick aanloopt?Op woensdag 27 oktober 2010 15:56 schreef Skazminko het volgende:
Zodra die jongen een nieuwe, verse relatie heeft met TS gaat ie echt niet 80 uur in de week pokeren hoor.
quote:Mwah, met cashgamen op bijvoorbeeld fulltilt met rakeback kun je best een aardig inkomen halen dacht ik. 16 tafelen op 50NL met een winrate van 4bb/100 + rakeback + punten en andere bonussen maken het prima te doen zonder enorm veel uren te moeten maken.Op woensdag 27 oktober 2010 16:07 schreef kingmob het volgende:
[..]
In de praktijk (veel) meer dan 40 uur per week. Betrouwbaar een maandloon binnentrekken is anders bijna onmogelijk. Met de rake meegerekend zijn je marges veel te klein, en naarmate de stakes omhoog gaan worden de bedragen wel hoger, maar je marges ook steeds kleiner.
Ik snap wel dat TS sceptisch is, maar ik zou niet direct argwanend zijn. Wel vind ik professioneel pokeren bij jongeren een beetje als een uitvlucht tegen een 'normaal' bestaan en in dat opzicht wat kinderachtig.
Maar poker eens mee met hem, je zult zien dat het best spannend is TS
quote:Dat valt wel mee hoor. Onthoud wel dat 40 uur hetzelfde is een 9-5 kantoorbaan, 5 dagen in de week. En met de bonussen mee gerekend (omdat je zo gigantisch veel speelt) worden de marges weer groot. Als die jongen veel meer dan 40 uur in de week speelt heeft hij een slechte keus gemaakt om professioneel te gaan spelen.Op woensdag 27 oktober 2010 16:07 schreef kingmob het volgende:
[..]
In de praktijk (veel) meer dan 40 uur per week. Betrouwbaar een maandloon binnentrekken is anders bijna onmogelijk. Met de rake meegerekend zijn je marges veel te klein, en naarmate de stakes omhoog gaan worden de bedragen wel hoger, maar je marges ook steeds kleiner.
quote:Daar moet een zelfstandig ondernemer ook zelf zorg voor dragen. En met de bedragen die een beetje pokerspeler maandelijks bij elkaar sprokkelt is dat niet echt een probleem.Op woensdag 27 oktober 2010 12:46 schreef henkzijlstra het volgende:
een belangrijke vraag; bouwt hij zo ook zijn pensioen op, arbeidsongeschiktheidverzekering e.d.? zo nee dan is het korte termijnvisie. zo ja dan is hij als een ondernemer bezig dus prima
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 16:21 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Het is toch zn werk zit je net te verdedigen? Stopt een man met een nieuwe eigen zaak soms ook ineens met tijd investeren daarin als ie tegen een nieuwe chick aanloopt?
Het kost gewoon erg veel tijd en het kost vooral veel tijd in de weekends. Het is zoiets als daten met iemand die een eigen kleine kroeg heeft. Die is dus veel op zn werk en werkt vrijwel ieder weekend. Daar moet je maar net zin in hebben. Niet omdat het werk is om op neer te kijken, maar omdat het wel vereist dat jij je leven daaromheen plooit. Ik zou ook niets willen met iemand die bij de landmacht zit. Heb alle respect voor die dames en heren maar ik vind het al erg genoeg als mn vent een week op zakenreis is en dan hoef ik me nog geen zorgen te maken over bermbommen. Er is niks mis met overwegen of iemands werk wel bij jou past en bij wat jij met je leven wil. Het gaat niet om geld, het gaat om je relatie.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 16:26 schreef Skazminko het volgende:
Maar hoeveel speelt hij nou want ik zie iedereen hier roepen dat hij ontzettend veel speelt (zonder enige info over de beste jongen zelf). Misschien chillt ie wel op de high stakes voor 15 uur average in de week. Weten wij veel.
quote:Over je inkomen moet je belasting betalen, wat de TS aangeeft dat haar vriend doet. Dat gooit een enorme deuk in je winsten. Verder is betrouwbaar 4bb/100 halen incl. rake een behoorlijke prestatie, al 16tablend op hogere limits. Ik weet dat pokeren een game is van ego's, maar vrijwel iedereen beweerd dat soort bedragen te verdienen, dat dient wel met een korrel zout genomen te worden. Zeker omdat een tilt zo om de hoek ligt.Op woensdag 27 oktober 2010 16:21 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Mwah, met cashgamen op bijvoorbeeld fulltilt met rakeback kun je best een aardig inkomen halen dacht ik. 16 tafelen op 50NL met een winrate van 4bb/100 + rakeback + punten en andere bonussen maken het prima te doen zonder enorm veel uren te moeten maken.
Mocht je hoog en genoeg spelen kun je zelfs van de rakeback alleen leven...
quote:Dat zal TS wel overtuigen idd.Op woensdag 27 oktober 2010 16:35 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Ik heb ook vrienden die het doen.. een ervan heeft al meer dan 200.000 euro ermee verdiend en is pas 24 jaar
quote:Je bent de derde in dit topic die over succes begint. Poker kan dan een behendigheidsspelletje genoemd worden en dat wil ik best aannemen maar er zijn nogal wat pokerverslaafden die niet zo goed boeren he?Op woensdag 27 oktober 2010 16:35 schreef Mahjoe_Jazz het volgende:
Ik heb ook vrienden die het doen.. een ervan heeft al meer dan 200.000 euro ermee verdiend en is pas 24 jaar
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |