quote:Wat jij je niet lijkt te beseffen is dat wanneer de HRA afgeschaft zou worden de betaalbaarheid van de woningen echt niet beter wordt.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies..... dus... iedereen die HRA heeft is dolgelukkig met zijn korting![]()
Wat kopers zich kennelijk niet lijken te beseffen is dat de HRA huizen onnodig duur maakt, en een extra belasting vormt waarvan de opbrengsten rechtstreeks naar de banken gaan. Al die leentokkies zijn zo blij met deze maatregel dat ze niet doorhebben dat de bankdirecteur zich de knopen van zijn broek lacht om al deze sukkels die er instinken. Sterker nog... de leentokkies worden zelfs boos als ze zich niet meer kunnen laten naaien door de banken, ik noem dat een hele ongezonde relatie
quote:Gezellig boeltje daar danOp vrijdag 29 oktober 2010 18:38 schreef Bayswater het volgende:
En weer eentje verkocht vandaag na twee dagen heen en weer bieden.
Het kerkhof ligt aan mijn achtertuin, dus ze hoeven mij na 50 jaar alleen wat te verplaatsen.![]()
quote:Jij woont liever naast een discotheek?
quote:Nee het blijft gewoon triest. Anti-kraak kiest de eigenaar bewust voor een andere huurder. Kraken is gewoon het 'jatten' van andermans eigendom, leeg of niet.Op vrijdag 29 oktober 2010 16:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar geef hem eens ongelijk, al die leentokkies zijn toch ook opportuun?
quote:Jatten? gewoon in bruikleen nemen imoOp vrijdag 29 oktober 2010 21:39 schreef inXs het volgende:
Nee het blijft gewoon triest. Anti-kraak kiest de eigenaar bewust voor een andere huurder. Kraken is gewoon het 'jatten' van andermans eigendom, leeg of niet.
quote:Dit geldt alleen voor niet sparende, goed verdienende, consumerende leentokkies. Mensen die sparen hebben er een groot voordeel bij.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat jij je niet lijkt te beseffen is dat wanneer de HRA afgeschaft zou worden de betaalbaarheid van de woningen echt niet beter wordt.
Dat er hierdoor banken gesponsord worden ben ik helemaal met je eens hoor. Maar om nu iedereen die een huis heeft als aan HRA verlsaafde leentookie neer te zetten is ook weer een halve waarheid.
quote:zaken die voor consumenten als onbegrijpelijk worden ervaren....Onder huisbezitters heerst momenteel veel klein leed. Dat constateert Harrie-Jan van Nunen, commercieel directeur van De Financiële Makelaar uit Den Bosch en columnist van de website OverGeld.nl.
„Het gaat dan vooral om zaken die voor consumenten als onbegrijpelijk worden ervaren”, aldus Van Nunen. Hij geeft komende maandag samen met experts van De Hypotheekshop antwoord op al uw hypotheekvragen. Hij ziet als directielid van De Financiële Makelaar, een inkooporganisatie voor ruim 500 onafhankelijke hypotheekadviseurs, dat de strengere kredietverlening door banken in bepaalde gevallen negatieve gevolgen heeft.
„Sommige mensen die een ander huis willen kopen, kunnen dat niet meer vanwege de verscherpte normering van de bank. Ook al hebben ze nu een hoger inkomen dan een aantal jaren geleden en is de rente mogelijk lager, toch kunnen ze de hypotheek niet krijgen omdat die volgens de bank niet betaalbaar zou zijn. Dat kan heel onwerkelijk zijn voor deze huiseigenaren”, aldus de Brabantse ondernemer, die overigens in 2006 werd uitgeroepen tot de beste hypotheekadviseur van ons land.
Hij ervaart dat ook een groot aantal Nederlanders worstelt met de vraag wat te doen als zij een nieuw huis willen kopen. „Kun je beter eerst je huis verkopen voordat je een andere woning koopt? Maar hoe lang moet je wachten op een koper? En wat als je droomhuis plotseling voorbij komt? Kun je je huis wellicht tijdelijk verhuren en wat komt daar allemaal bij kijken? En hoe los je een eventueel verkoopverlies op?”
Aflopen rentevaste periode
Een andere kwestie waar veel woningbezitters mee worden geconfronteerd, is het aflopen van de rentevaste periode van hun hypotheek. Van Nunen adviseert consumenten zeker drie maanden van te voren bij hun bank aan de bel te trekken met de vraag wat de nieuwe hypotheekrente gaat worden indien deze per vandaag zou aflopen. „De regel is dat banken dit minimaal twee maanden van te voren laten weten, maar vaak houden ze zich daar niet aan. Als consument heb je dan te weinig tijd om het aanbod van je bank te vergelijken met die van de concurrentie en is de nieuwe periode ingegaan voordat je actie hebt kunnen ondernemen.”
Hypotheekklanten die tussentijds overstappen, krijgen meestal een boete van hun oude bank aan de broek. Van Nunen heeft daar op zich weinig problemen mee, maar hij vindt wel dat banken duidelijker moeten maken welke grondslagen zij gebruiken voor het berekenen van de boete. „Want nu kan het gebeuren dat iemand bij het oversluiten van zijn hypotheek een twee keer zo hoge boete krijgt als zijn buurman. Dat zou niet moeten kunnen.
quote:die idioten doen of een hypotheek / huis (ver)kopen hogere wiskunde is...Op zaterdag 30 oktober 2010 08:56 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
zaken die voor consumenten als onbegrijpelijk worden ervaren....
Zo voorspelbaar als het maar kan zijn. Zij gaan nog leuke jaren tegemoet..
quote:Jatten ja. In bruikleen impliceert toestemming, ofwel anti-kraak. Je 'leent' iets uit. Als ik jouw tv uit je huis 'jat', dan kan ik ermee wegkomen door te zeggen dat ik het in 'bruikleen' neem? En nu niet aankomen met de smoes van 'ja maar de eigenaar gebruikt het object niet'... Eigendom is eigendom.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jatten? gewoon in bruikleen nemen imo
quote:Ben met 13,8 % begonnen en uiteindelijk op ruim 11,5 % gisteren onder de vraagprijs uitgekomen. Het kan dus wel.Op zaterdag 30 oktober 2010 10:35 schreef trekker25 het volgende:
[..]
vorige week bod aan makelaar gedaan van -13%, week later nog niks gehoord. Wil je nu onderhandelen/verkopen of niet..
quote:Blijkbaar niet aan jou................Op zaterdag 30 oktober 2010 10:35 schreef trekker25 het volgende:
[..]
die idioten doen of een hypotheek / huis (ver)kopen hogere wiskunde is...
vorige week bod aan makelaar gedaan van -13%, week later nog niks gehoord. Wil je nu onderhandelen/verkopen of niet..
quote:Onzin. Of je nou spaart of niet, als huizenbezitter ga je er ALTIJD op achteruit als de HRA afgeschaft wordt. ALTIJD.Op zaterdag 30 oktober 2010 08:51 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Dit geldt alleen voor niet sparende, goed verdienende, consumerende leentokkies. Mensen die sparen hebben er een groot voordeel bij.
quote:Met het grote verschil dat die mensen wel betalen voor hun onderdak, en mensen die kraken gewoon een gaatje hun hoofd hebben en wat mij betreft preventief mogen worden opgesloten.Op vrijdag 29 oktober 2010 16:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar geef hem eens ongelijk, al die leentokkies zijn toch ook opportuun?
quote:De huurders met een inkomen rond of boven modaal gaan leuke jaren tegemoet. Verhuizen? Prima, maar dan wel gelijk naar de vrije sector. Hoezo vrijheid als je huurt?Op zaterdag 30 oktober 2010 08:56 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Zo voorspelbaar als het maar kan zijn. Zij gaan nog leuke jaren tegemoet..
quote:huren ftw!Op zaterdag 30 oktober 2010 11:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De huurders met een inkomen rond of boven modaal gaan leuke jaren tegemoet. Verhuizen? Prima, maar dan wel gelijk naar de vrije sector. Hoezo vrijheid als je huurt?
Jan Modaal grijpt naast sociale huurwoning
quote:Tja, ik zie ook het nut van huren niet in.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:03 schreef inXs het volgende:
Toch weer mooi dat wij met ons leentokkiegedrag, een koophuis hebben met de helft aan maandlasten.
quote:De financiele mannetjes en vrouwtjes proberen simpele zaken zo complex mogelijk te doen voorkomen, zodat klanten 'respect en vertrouwen in' krijgen voor deze criminelen. Daarom pleit ik voor de opname van dit soort producten in het algemeen voortgezet onderwijs, een onderwezen volk laat zich minder snel bedriegen door kwaadwillenden.Op zaterdag 30 oktober 2010 10:35 schreef trekker25 het volgende:
die idioten doen of een hypotheek / huis (ver)kopen hogere wiskunde is...
quote:Als ik iets huur dan is dat niet hetzelfde als lenen, iets lenen is nl. gratis. Kraken == lenen, TV bij mij uit huis weghalen zonder toestemming met de bedoeling om hem niet meer terug te brengen == stelen. Als een kraker zou proberen het eigendomsrecht te verkrijgen dan zou dat als stelen beschouwd mogen worden imo.Op zaterdag 30 oktober 2010 10:36 schreef inXs het volgende:
[..]
Jatten ja. In bruikleen impliceert toestemming, ofwel anti-kraak. Je 'leent' iets uit. Als ik jouw tv uit je huis 'jat', dan kan ik ermee wegkomen door te zeggen dat ik het in 'bruikleen' neem? En nu niet aankomen met de smoes van 'ja maar de eigenaar gebruikt het object niet'... Eigendom is eigendom.
quote:Je kunt linksom of rechtsom lullen, feit is dat sinds kort kraken gelukkig weer illegaal is. Ordinaire diefstal dus.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als ik iets huur dan is dat niet hetzelfde als lenen, iets lenen is nl. gratis. Kraken == lenen, TV bij mij uit huis weghalen zonder toestemming met de bedoeling om hem niet meer terug te brengen == stelen. Als een kraker zou proberen het eigendomsrecht te verkrijgen dan zou dat als stelen beschouwd mogen worden imo.
quote:Je kunt linksom of rechtsom lullen, en dat doe je ook, maar kraken is nog geen diefstal. Er zijn wel meer dingen illegaal die geen diefstal zijn, dus jouw redenering gaat niet op. Lees anders eens het wetsartikel voor diefstal door (Art 310 WvS)Op zaterdag 30 oktober 2010 12:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je kunt linksom of rechtsom lullen, feit is dat sinds kort kraken gelukkig weer illegaal is. Ordinaire diefstal dus.
quote:Hoezo.... je hypotheekschuld word er toch niet minder om? Was die HRA nu wel of niet een leentokkiesubsidieOp zaterdag 30 oktober 2010 11:29 schreef Scorpie het volgende:
Onzin. Of je nou spaart of niet, als huizenbezitter ga je er ALTIJD op achteruit als de HRA afgeschaft wordt. ALTIJD.
quote:Of beter.... geef ze meteen een spuitjeOp zaterdag 30 oktober 2010 11:30 schreef Scorpie het volgende:
Met het grote verschil dat die mensen wel betalen voor hun onderdak, en mensen die kraken gewoon een gaatje hun hoofd hebben en wat mij betreft preventief mogen worden opgesloten.
quote:Nog een krakersvriendje? Of een kraker himself? Waarom die luie uitvreters nog steeds door een deel van de bevolking verdedigd worden blijft voor mij een groot raadsel.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:21 schreef eleusis het volgende:
Je kunt linksom of rechtsom lullen, en dat doe je ook, maar kraken is nog geen diefstal. Er zijn wel meer dingen illegaal die geen diefstal zijn, dus jouw redenering gaat niet op. Lees anders eens het wetsartikel voor diefstal door (Art 310 WvS)
quote:Nou... dan kan de HRA toch mooi meteen stopgezet worden, met zulke lage lasten doet dat geen centje pijn tochOp zaterdag 30 oktober 2010 12:03 schreef inXs het volgende:
huren ftw!o nee...
Toch weer mooi dat wij met ons leentokkiegedrag, een koophuis hebben met de helft aan maandlasten.
quote:Spuitje is weer overdreven, maar een werkkamp daarentegen.....Op zaterdag 30 oktober 2010 12:24 schreef xenobinol het volgende:
Of beter.... geef ze meteen een spuitje
quote:Denken dat kraken geen diefstal isOp zaterdag 30 oktober 2010 12:21 schreef eleusis het volgende:
[..]
Je kunt linksom of rechtsom lullen, en dat doe je ook, maar kraken is nog geen diefstal. Er zijn wel meer dingen illegaal die geen diefstal zijn, dus jouw redenering gaat niet op. Lees anders eens het wetsartikel voor diefstal door (Art 310 WvS)
quote:Krakers zijn de luis in de pels van criminele vastgoed speculanten, dus daarom zijn ze liefOp zaterdag 30 oktober 2010 12:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nog een krakersvriendje? Of een kraker himself? Waarom die luie uitvreters nog steeds door een deel van de bevolking verdedigd worden blijft voor mij een groot raadsel.
Terecht dat die krakers eindelijk eens aan het werk moeten voor onderdak.
quote:Nou.... kom op met de argumenten waarom het wel diefstal is dan? Ben benieuwd of je net als inXs met een TV op de proppen komtOp zaterdag 30 oktober 2010 12:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denken dat kraken geen diefstal isKom op, niet zo naief. Leuk dat je het kraken wilt verdedigen, maar dit is natuurlijk geen argument.
quote:Ben je dom, of doe je maar zo? Je leenschuld wordt er niet minder om, je vaste lasten per maand worden wel hoger. Je weet wel, iets wat huurders ook hebben met hun huursubsidie.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo.... je hypotheekschuld word er toch niet minder om? Was die HRA nu wel of niet een leentokkiesubsidie![]()
quote:Ja, want je kan beter gaan huren met huursubsidie met je modale inkomen..........o nee wacht, dat wordt nu ook aangepaktMensen die huilen dat ze er op achteruit gaan zonder HRA hadden daar wat beter over na moeten denken toen ze hun torenhoge schulden aangingen, genaaid door je zogenaamde 'financieel adviseur' zo zou je het eerder kunnen zien![]()
quote:Het ridiculiseren gaat je niet verder helpen vriend, het is namelijk overduidelijk dat mensen erop achteruit gaan als de HRA afgeschaft wordt. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor te studeren en daar hoef je zeker weten niet jezelf in allerlei bochten te gaan wringen om het te proberen te ontkennen. Je krijgt als woningbezitter hogere maandlasten -> minder uitgaven -> economie hapert -> ontslagen -> riedeltje begint weer opnieuw.Ook het gebrek aan zelfverantwoording neemt mythische proporties aan bij leentubbies, doet dan niemand aan riscio management? Wat als de HRA komt te vervallen? "gebeurt niet want dan is heel Nederland failliet, het opportunisme"![]()
quote:Mooie stroman. Maar dat logisch redeneren niet je sterkste kant is was al duidelijkOp zaterdag 30 oktober 2010 12:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nog een krakersvriendje? Of een kraker himself?
quote:Het ligt eraan hoe je het wil spelen. Wil je het via de definitie van het wetboek spelen? Want dan sla ik je om de oren met de anti-kraakwet die van kracht is, die eigenlijk niets anders is dan een voortvloeisel van artikel 310 van het wetboek van strafrecht.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou.... kom op met de argumenten waarom het wel diefstal is dan? Ben benieuwd of je net als inXs met een TV op de proppen komt
quote:Het leuke van de huurder is dat hij elke maand lekker kan opzeggen en alsnog kan kopen als dat interessant wordt, dus uitspraken over "straks" moet je met een korrel zout nemenOp zaterdag 30 oktober 2010 12:31 schreef Scorpie het volgende:
Dan ben je zo`n domme huurder die denkt dat hij spekkopper is, mag je straks lekker duurder gaan wonen en heb je nog steeds geen eigen woning in je bezit
quote:Ja, en een huurder mag straks lekker blijven zitten als de huizenprijzen weer gaan stijgen. Dus uitspraken over straks moet je inderdaad met een kilo zout nemen, mijn beste.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:35 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het leuke van de huurder is dat hij elke maand lekker kan opzeggen en alsnog kan kopen als dat interessant wordt, dus uitspraken over "straks" moet je met een korrel zout nemen
quote:Je zal maar koper zijn en speculeren dat de HRA blijft.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:37 schreef Scorpie het volgende:
Je zal maar huurder zijn en speculeren op een verdere prijsdaling, om over 2 jaar erachter te komen dat je de boot gemist hebt. Dan ben je zuur
quote:In beide gevallen ben je dan gewoon genaaid inderdaadOp zaterdag 30 oktober 2010 12:39 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je zal maar koper zijn en speculeren dat de HRA blijft.
quote:En dan heb je met veel moeite de hypotheek rond op 2 salarissen, gaat die hoer vreemd.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:40 schreef eleusis het volgende:
En vice versa inderdaad.Wel snel kopen omdat je stijging vreest, kan net zo goed tot "zuur" leiden.
quote:En dan zit je in die dure vrije sector woning, gaat die hoer vreemd.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:42 schreef sig000 het volgende:
[..]
En dan heb je met veel moeite de hypotheek rond op 2 salarissen, gaat die hoer vreemd.
quote:En dan ben je er na een maand vanaf zonder 6—12mnd met hoge lasten te zitten en 30k kosten koper geburned te hebbenOp zaterdag 30 oktober 2010 12:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En dan zit je in die dure vrije sector woning, gaat die hoer vreemd.
quote:Dat denk je maar. Als je een beetje redelijk salaris hebt, kun je hooguit op zoek naar een iets goedkopere vrije sector woning.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:44 schreef eleusis het volgende:
[..]
En dan ben je er na een maand vanaf zonder 30k kosten koper geburned te hebben
quote:Dat een huurder 30k kosten koper kwijt is bij het 'downsizen' denk ik maar? Beter houd je op met reageren, laat de volwassenen maar praten.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat denk je maar. Als je een beetje redelijk salaris hebt, kun je hooguit op zoek naar een iets goedkopere vrije sector woning.
quote:Nee hoor, zoek je gewoon een andere hoer met een huis.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat denk je maar. Als je een beetje redelijk salaris hebt, kun je hooguit op zoek naar een iets goedkopere vrije sector woning.
quote:Je bedoelt laat de huurders maar praten neem ik aan?Op zaterdag 30 oktober 2010 12:47 schreef eleusis het volgende:
Dat een huurder 30k kosten koper kwijt is bij het 'downsizen' denk ik maar? Beter houd je op met reageren, laat de volwassenen maar praten.
quote:Ik breng je tv wel terug hoor, als je daarom vraagt, maak je maar niet druk. Het is alleen wat lastiger om een huis in je binnenzak mee te nemen. Feit blijft dat je zonder toestemming iemands eigendom inneemt, of het nou al 10 jaar leeg staat of niet.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou.... kom op met de argumenten waarom het wel diefstal is dan? Ben benieuwd of je net als inXs met een TV op de proppen komt
quote:Mjah, zet de huizenmarkt nog verder op slot. Men lijkt nog steeds niet te begrijpen dat je de huizenmarkt niet vlot krijgt door slechts 1 deel van de problemen aan te pakken.Op zaterdag 30 oktober 2010 11:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De huurders met een inkomen rond of boven modaal gaan leuke jaren tegemoet. Verhuizen? Prima, maar dan wel gelijk naar de vrije sector. Hoezo vrijheid als je huurt?
Jan Modaal grijpt naast sociale huurwoning
quote:Ja genoeg leuke goedkope huurhuizen te vindenOp zaterdag 30 oktober 2010 12:44 schreef eleusis het volgende:
[..]
En dan ben je er na een maand vanaf zonder 6—12mnd met hoge lasten te zitten en 30k kosten koper geburned te hebben
quote:Wie niet veel verdient, heeft niet veel te willen. Dat geldt voor koop en huurOp zaterdag 30 oktober 2010 12:52 schreef inXs het volgende:
Ja genoeg leuke goedkope huurhuizen te vinden
quote:Ik huur in een goede buurt vol met scheefhuurders, hier krijgt niemand huursubsidie. Aan de overkant wonen wel allemaal leentokkies die HRA krijgen. De parasietenOp zaterdag 30 oktober 2010 12:31 schreef Scorpie het volgende:
Ben je dom, of doe je maar zo? Je leenschuld wordt er niet minder om, je vaste lasten per maand worden wel hoger. Je weet wel, iets wat huurders ook hebben met hun huursubsidie.
quote:Ik huur omdat ik voor hetzelfde geld niets beters kan kopen in mijn regio.Ja, want je kan beter gaan huren met huursubsidie met je modale inkomen..........o nee wacht, dat wordt nu ook aangepaktDan ben je zo`n domme huurder die denkt dat hij spekkopper is, mag je straks lekker duurder gaan wonen en heb je nog steeds geen eigen woning in je bezit
quote:Als de economie hapert ga ik gewoon lekker in een caravan wonen zonder dat schuldeisers mij achter de broek aan lopenHet ridiculiseren gaat je niet verder helpen vriend, het is namelijk overduidelijk dat mensen erop achteruit gaan als de HRA afgeschaft wordt. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor te studeren en daar hoef je zeker weten niet jezelf in allerlei bochten te gaan wringen om het te proberen te ontkennen. Je krijgt als woningbezitter hogere maandlasten -> minder uitgaven -> economie hapert -> ontslagen -> riedeltje begint weer opnieuw.
quote:Nee... ik begrijp hoe het systeem werkt, maar jullie leentokkies zijn toch zo trots op die eigen verantwoording die jullie aangegaan zijn? Nou geniet er dan van en ga niet met vingertjes naar andere wijzenDit is vrij elementaire economie, heb je die wel gehad op school? Of zit je in die tunnelbuis waardoor je dit vrij simpel onderbouwde feit niet wil erkennen?
quote:De scheefhuurders houden wel de doorstroom tegen, iets wat de HRA-mensen niet doen.....Op zaterdag 30 oktober 2010 13:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik huur in een goede buurt vol met scheefhuurders, hier krijgt niemand huursubsidie. Aan de overkant wonen wel allemaal leentokkies die HRA krijgen. De parasieten![]()
quote:Dan kijk je niet goed genoeg.Ik huur omdat ik voor hetzelfde geld niets beters kan kopen in mijn regio.
quote:Ja, want jij zal natuurlijk gewoon je baan houden, jij bent de uitzondering..........face it; iedereen wordt geraakt als de economie in een dipje zit.Als de economie hapert ga ik gewoon lekker in een caravan wonen zonder dat schuldeisers mij achter de broek aan lopen![]()
quote:Ik geniet er prima van. Dat jij het niet uit kan staan dat je nog steeds niet genoeg verdient om een huis te kopen ligt niet aan mij maar aan je eigen (on)vermogen. Ik zit hier prima in mijn koophuis zonder een centje risico en ik durf wel te beweren dat ik het economisch gezien stukken beter voor elkaar heb dan Jan Modaal in zijn huurhuisje die denkt te weten hoe de markt in elkaar zit.Nee... ik begrijp hoe het systeem werkt, maar jullie leentokkies zijn toch zo trots op die eigen verantwoording die jullie aangegaan zijn? Nou geniet er dan van en ga niet met vingertjes naar andere wijzen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |