quote:ditOp dinsdag 26 oktober 2010 18:23 schreef themauster het volgende:
Ik vond het altijd 1 van de mooiste en spannendste tijden van het jaar als kind. Op de ochtend van de intocht zat ik al 2 uur van tevoren voor de tv te wachten totdat Meneer Aart met de camera ging zoeken naar de boot, oeh wat was dat spannend. Een week later kwam de Sint altijd in het dorp, wat was ik gespannen maar het waren altijd heerlijke middagen.Pakjesavond vierden we altijd met het gezin.Meestal ging mijn moeder zogenaamd de was doen terwijl mijn vader,ik en mijn zusje liedjes gingen zingen met de gordijnen dicht want dat was het spannendst.totdat er iemand met zijn ring op het raam tikte dat kon maar 1 iemand wezen en dat was Sinterklaas. Van onze vader moesten we ons liedje uitzingen en dan pas mochten we naar de deur stormen.Voor de deur stonden altijd 2 zakken vol cadeaus maar Sinterklaas was allang weg want er waren meer kinderen in Nederland.
Wat een heerlijke tijd was dat. Nog steeds heeft de sinterklaas traditie een plek in mijn hart en ik kan dan ook niet wachten tot ik zelf kinderen heb en het met hun kan vieren.Tot die tijd zal ik het Sinterklaasfeest een warm hart toedragen![]()
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 20:50 schreef Jovatov het volgende:
Jaren vierden we het op deze manier, en pas na jaren legde ik de link tussen het toiletbezoek van m'n vader en het bonzen op de muur
quote:Haha, maar hij was wel stukken origineler dan de gemiddelde toilet-papa!Op dinsdag 26 oktober 2010 20:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snapte ook nooit dat mijn vader altijd nét de kippen ging voeren als Sinterklaas kwam.
Dat miste hij altijd, zo lullig. Kippen voeren in het donker ook he...
quote:Mijn moeder was alleenstaand, dus vroeg het altijd aan de burenOp dinsdag 26 oktober 2010 20:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snapte ook nooit dat mijn vader altijd nét de kippen ging voeren als Sinterklaas kwam.
quote:Ik vier het altijd al met oma (en toen ik nog jong was opa) mijn ouders mijn oom/tante en 3 nichtjesOp dinsdag 26 oktober 2010 20:52 schreef Greys het volgende:
[..]
quote:Dat deden de buren ook maar hun buurman klopte niet op het raam maar sloeg er dwars doorheen.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:29 schreef RenRen- het volgende:
Mijn moeder was alleenstaand, dus vroeg het altijd aan de burenDus zó ben ik er niet achtergekomen.
quote:Ik dacht het wel (13 november) maar sinterklaas wordt daar wel iets anders gevierd.Op woensdag 27 oktober 2010 11:10 schreef AgeEll het volgende:
Baal er van dat ik niet in het land ben als hij aankomt. Ik ben dan in Antwerpen, komt ie in Belgie op dezelfde dag aan?
quote:Dat doe ik nu ook elk jaarOp woensdag 27 oktober 2010 14:12 schreef Bravebart het volgende:
Ik vond het leukste van Sinterklaas de tijd dat ik zelf niet meer geloofde maar mijn buurjongetjes nog wel en ik, jaaaa ik met m'n 10 jaar, voor Sint mocht spelenDe zak naar de buren slepen en 1 keer per jaar compleet los gaan op hun bel en deur en daarna pijlsnel weer naar huis te rennen
Toffe banner in de OP trouwens
quote:
quote:Ik heb tegenwoordig een afstandsbediening op de deurbel . . .Op woensdag 27 oktober 2010 14:39 schreef Rucky het volgende:
[..]
![]()
Zelfs terwijl we wisten dat Sinterklaas niet bestond vond mijn vader het leuk om op de deur te kloppen zonder dat we wisten hoe die dat deed.
quote:Sinterklaas weet niet hoe een deurbel werkt, daarom klopt hij altijd. En kloppen op het raam werkt altijd.Op woensdag 27 oktober 2010 14:53 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig een afstandsbediening op de deurbel . . .
quote:Nooit Sinterklaas gevierd? Wat ben jij thuis mishandelt! dan valt die chocoladeletter nog mee!Op donderdag 28 oktober 2010 13:14 schreef linpunt het volgende:
Ik vierde nooit Sinterklaas totdat ik op een sinterklaasavond nietsvermoedend bij mijn vriend naar binnen stapte. Ze hadden besloten om met zijn allen sinterklaas te gaan vieren en mij ervan op de hoogte te brengen door een bak strooigoed naar me te gooien zodra ik binnen zou stappen.
Ik was nog nooit zo blij dat ik een hele chocoladeletter tegen me aan heb gehad.
quote:Ik wilde het niet vieren omdat we thuis met zijn vieren zijn en sinterklaas was voor mij niet speciaal aangezien de rest van de klas vroeger altijd aankwam met : "Mijn oma gaf mij.. mijn oom.. mijn opa's.."Op donderdag 28 oktober 2010 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nooit Sinterklaas gevierd? Wat ben jij thuis mishandelt! dan valt die chocoladeletter nog mee!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |