abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87974776
Hullo!

Ik ga verbouwen :+ En aangezien mijn kluskennis zich beperkt tot hoe je een hamer vast moet houden, leek een beetje feedback in zo'n topic me wel leuk, dus bij dezen!

Situatie:
Ik woon samen met mijn man en onze dochter van 14 maanden in een schattig arbeidershuisje uit +/- 1928 (niemand lijkt te weten wanneer de huizen gebouwd zijn :? ). Er is door vorige bewoners nogal wat aan veranderd, voornamelijk in de jaren '70, en daarna is er niks meer aan gedaan.

Dat betekent: héél veel schrootjes - zelfs in de badkamer. Beige sanitair. Bruine tegels met af en toe zo'n prachtig riet/bloemmotief erop. Dat soort werk.
De persoon die dus vanalles verbouwd heeft was zelf timmerman, dus die heeft alles zelf gedaan, en helaas is dat te zien ook. Er zit nogal wat scheef en geïmproviseerd :')

De benedenverdieping is voorlopig prima dus we richten ons op de bovenverdieping.

Wat gaat er gebeuren?

- Dakkapel op zolder
- Oude zoldertrap weg, nieuwe zoldertrap op een logischere plek plaatsen
- Van één grote slaapkamer twee kleine kinderkamertjes maken
- Geheel nieuwe indeling van de 1e verdieping
- Nieuwe badkamer
- CV aanleggen (jaja wij hebben nog gaskachels B-) )
- nieuwe kozijnen met HR++ glas ipv het enkel glas dat we nu hebben.

Al met al dus een behoorlijke modernisering en een flinke klus. De CV, kozijnen en dakkapel laten we doen, verder is het vooral de bedoeling dat we zelf de handen uit de mouwen steken. :X

Ter illustratie twee floorplannertjes die niet 100% kloppen maar ik ben te lui om de aangepaste versie te uploaden en ik ben al helemaal te lui om de huidige situatie netjes te tekenen.

Zo is het:

Zoals je ziet, héél veel overloop, een zoldertrap die heel veel ruimte inneemt, een minuscule badkamer van 90x200cm en onnodige inbouwkasten.

Zo wordt het! Trap boven de andere trap geplaatst, veel grotere badkamer, etcetera.
Als iemand een efficiëntere oplossing weet voor de nu wat knullige deurnisjes bij de kamertjes links, hoor ik het graag.

Het wordt een beetje een langzame verbouwing: alles moet in etappes, en bovendien kun je niet zoveel klussen als je een dreumes aan je been hebt hangen (plus stof + troep + kind = slecht idee).

Maar er is al wat gedaan, dus daar ga ik nu even een post met foto's van in elkaar knutselen *)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_87974808
Oei, dat ziet er goed uit! Heel veel succes ermee, deze ga ik volgen.
Daar zit je dan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:18:28 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87975084
ik ben benieuwd naar de foto's innepin!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87975138
* lezzer is dol op dit soort topics!
Laat maar komen die dramafoto's en toffe uitkomsten :P

Oh ja, succes ^O^
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:20:36 #5
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_87975160
Ik volg mee. Wat ik op de nieuwe situatie mis: waar gaan je kledingkasten heen ?
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_87975345
Werktekeningen al gemaakt?
En waar lopen je leidingen naar boven en beneden?

En zou je trap ook niet uitbesteden? trappen zijn niet de makkelijkste dingen in de bouw.
Tekeningen en het maken, als beginner lijkt me dat nogal teveel van het goede.

De trappen zijn btw nogal vaag getekend.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:24:45 #7
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87975360
die badkamer kan veel leuker volgens mij!

-douche kwartslag draaien: weg dwarsmuurtje en je houdt meer ruimte over voor de wastafel.
(babykamer wordt dan wel iets kleiner, maar je nis wordt weer groter)
-bad tegen buitenmuur, toilet achter muurtje tegenover wastafel.

Gooi eens wat binnenwerks maten op papier, en de exacte plek van je trap+trapgat.
Kijken of ik er wat mee kan stoeien...
pi_87975518
Jeetje wat zijn jullie snel! :o Eerst even m'n post afmaken en dan ga ik reageren.
pi_87975529
Afgelopen weekend is er alvast een hele hoop gedaan. Dochterlief naar oma gebracht, en klussen maar *O*

Dit is de oude zoldertrap. Veel loze ruimte eronder, en het ergste is nog wel dat er geen leuning aan de trap vast zit. Wat krijg je als je een ovaal object in een rechthoekige ruimte plaatst? Gaten tussen trede en muur, groot genoeg voor een volwassen persoon om er genadeloos tussen te vallen. Brrrr. Deze trap moet weg! voor geïnteresseerden, hij staat op marktplaats en is nog te koop B-)

Trap weg :Y) overigens is deze trap natuurlijk pas weggehaald toen de nieuwe trap stond, maar for the sake of the pictures vond ik het leuker om zo te laten zien :P

Vanaf de overloop naar beneden gekeken zag je dit (na verwijdering van plastic schrootjesplafond)

De muur rechts is de achterwand van de inbouwkast. Deze muur en het muurtje dat boven de trap hangt moesten weg om plaats te maken voor de nieuwe trap.

Eerst maar even de inbouwkast slopen:

Waarom zit daar een diagonale geul? We zullen het niet weten en ach, de muur is toch weg inmiddels.

Zo zit het halve huis in elkaar, muurtjes gebouwd van stukjes hout die ze nog ergens hadden liggen. Mooi hè :+

Nieuwe trap maken *O*

De nieuwe trap plaatsen zou op zich niet zo moeilijk moeten zijn. Muurtje van de slaapkamer slopen (de trap had iets meer ruimte nodig, dus het muurtje moet opschuiven), trapgat maken, trap plaatsen, klaar. Helaas bleek het muurtje de halve zolder te dragen. Oeps.

Dus toen zag het er ineens zo uit:

(schoonvader hoeft niet met z'n hoofd op internet :+ )
Je kijkt op deze foto vanaf de slaapkamer naar de babykamer. Schoonpa staat zo'n beetje tegen de oude inbouwkast aan. Er staan een paar stutpalen om te zorgen dat de boel niet in elkaar stort. :')

Dat niet alle muurtjes even stevig gebouwd werden, bleek wel toen we een stuk betonblok tegenkwamen dat half uit het plafond hing. Zou het ergens op steunen? Zit het vast? Even wrikken, en plop, toen hadden we een los stuk beton in onze handen dat met één spijker aan een latje vastzat en nergens toe diende :')

Na gut. Het slopen van de muren nam dus veel meer tijd in beslag dan gepland, maar toen dat eenmaal gedaan was en de trap geplaatst kon worden, was dat ook zo gepiept.

Tadaaa *O*

Inmiddels is er al wat meer gedaan: de kinderkamer is half dicht gemaakt met een muurtje en de deur is een stuk opgeschoven naar waar de nieuwe overloop komt, maar daar heb ik geen foto's van en kind slaapt nu dus ik kan ook geen foto's maken.

Volgende project deze week is het helemaal dichtmaken van de kinderkamer, dus een paar nieuwe muurtjes bouwen. En verder weet ik het nog niet qua planning :')
pi_87975659
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:24 schreef DeRakker. het volgende:
Werktekeningen al gemaakt?
En waar lopen je leidingen naar boven en beneden?

En zou je trap ook niet uitbesteden? trappen zijn niet de makkelijkste dingen in de bouw.
Tekeningen en het maken, als beginner lijkt me dat nogal teveel van het goede.

De trappen zijn btw nogal vaag getekend.
Watertekeningen... ehhh nee niet gemaakt. Waarom moet dat? (ik weet niets, hè, dat moge duidelijk zijn)
Trap hebben we samen met een aannemer gedaan :)

En je moet niet al te veel vertrouwen halen uit de floorplannertekeningen, 't is maar een schets :P
quote:
1.gif

Op dinsdag 26 oktober 2010 13:20 schreef Merlijn het volgende:
Ik volg mee. Wat ik op de nieuwe situatie mis: waar gaan je kledingkasten heen ?
Oh, de inrichtingen op de nieuwe tekening slaan nergens op hoor. Ik heb ook echt niet zo'n grote flatscreen over voor op de slaapkamer :+
Het kamertje linksboven krijgt een inbouwkast in dat nisje. Er komen 2 kledingkasten op de slaapkamer rechts. De kamer linksonder wordt nog niet gebruikt want ik heb wel heel enthousiast twee babykamers getekend maar zo ver zijn we heul nog niet :+ En de huidige inbouwkasten gebruiken we ook niet echt dus die zullen we niet missen.

quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:24 schreef ueberduitser het volgende:
die badkamer kan veel leuker volgens mij!

-douche kwartslag draaien: weg dwarsmuurtje en je houdt meer ruimte over voor de wastafel.
(babykamer wordt dan wel iets kleiner, maar je nis wordt weer groter)
-bad tegen buitenmuur, toilet achter muurtje tegenover wastafel.

Gooi eens wat binnenwerks maten op papier, en de exacte plek van je trap+trapgat.
Kijken of ik er wat mee kan stoeien...
Wij vonden het nisje van de douche juist wel leuk zo eigenlijk. :) We hebben meerdere opties geprobeerd, en dit vonden we het leukst.
En we hebben de badkamer vanmorgen definitief besteld ( *O* ) dus er kan niet echt meer wat aan veranderen :P

Waar wil je mee stoeien dan?
pi_87975834
quote:
Watertekeningen... ehhh nee niet gemaakt. Waarom moet dat? (ik weet niets, hè, dat moge duidelijk zijn)
Trap hebben we samen met een aannemer gedaan :)

En je moet niet al te veel vertrouwen halen uit de floorplannertekeningen, 't is maar een schets :P
Geen watertekeningen, maar werktekeningen :P
Dat zijn tekeningen waar je van werkt, met alle maten enz.

Ok dat is goed, niet het makkelijkste en zou ook zonde zijn als er een maat foutje in zat :P

En waar laten jullie de leidingen lopen (die naar beneden en/of boven lopen)? want ik zag daar geen ruimte meer voor.

Trouwen ook nog mechanische ventilatie in de badkamer voor de vocht?
pi_87975992
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:38 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Geen watertekeningen, maar werktekeningen :P
Dat zijn tekeningen waar je van werkt, met alle maten enz.

Ok dat is goed, niet het makkelijkste en zou ook zonde zijn als er een maat foutje in zat :P

En waar laten jullie de leidingen lopen (die naar beneden en/of boven lopen)? want ik zag daar geen ruimte meer voor.
Oh jemig ik weet niet waarom ik water las :') Ik vond het al zo raar.
Ik heb een zooi tekeningen van hier tot Tokio, en als het goed is klopt er ook nog eentje van :')

Op de een of andere manier had ik 3.79m gerekend als breedte van het huis terwijl het maar 3.61 is :') Dat soort dingen. Oh en dat je dan een badkamer gaat uitzoeken en uitgaat van floorplanner en niet begrijpt waarom het op de tekening wel past maar in het echt niet, en dan blijkt dat je per ongeluk zo'n floorplannermuurtje in twee delen getekend hebt, en dat ie dan de maat van ééntje aangeeft. Dus hadden we ineens 50 centimeter extra. En toen paste het wel :')

Bedoel je de leidingen in de badkamer? Geen idee, da's niet mijn afdeling :') Elektra wordt samen met twee kennissen gedaan die er wel verstand van hebben. Waterleiding zit er als het goed is al gewoon netjes, afvoer enzo ook al. WC wordt helaas een sanibroyeurrotding omdat we anders het halve huis moeten slopen voor een bredere leiding. En meer weet ik er niet van af :+
pi_87976113
Leuk topic Innepin en wat een klus :o
pi_87976168
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:42 schreef innepin het volgende:

[..]

Oh jemig ik weet niet waarom ik water las :') Ik vond het al zo raar.
Ik heb een zooi tekeningen van hier tot Tokio, en als het goed is klopt er ook nog eentje van :')

Op de een of andere manier had ik 3.79m gerekend als breedte van het huis terwijl het maar 3.61 is :') Dat soort dingen. Oh en dat je dan een badkamer gaat uitzoeken en uitgaat van floorplanner en niet begrijpt waarom het op de tekening wel past maar in het echt niet, en dan blijkt dat je per ongeluk zo'n floorplannermuurtje in twee delen getekend hebt, en dat ie dan de maat van ééntje aangeeft. Dus hadden we ineens 50 centimeter extra. En toen paste het wel :')

Bedoel je de leidingen in de badkamer? Geen idee, da's niet mijn afdeling :') Elektra wordt samen met twee kennissen gedaan die er wel verstand van hebben. Waterleiding zit er als het goed is al gewoon netjes, afvoer enzo ook al. WC wordt helaas een sanibroyeurrotding omdat we anders het halve huis moeten slopen voor een bredere leiding. En meer weet ik er niet van af :+
Ja dat is zonde, je moet gewoon 1 goede definitieve tekening hebben.
En vanaf daar gaan werken.

Zon floorplanner is leuk om beeld te krijgen, maar verder heb je er niks aan... ook geen afmetingen enz.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:47:52 #15
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_87976216
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:33 schreef innepin het volgende:
Waar wil je mee stoeien dan?
met de hele plattegrond, er zitten veel teveel sprongetjes is en de badkamer kan echt veel netter!
Is al een gepasseert station begrijp ik....
pi_87976394
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:47 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

met de hele plattegrond, er zitten veel teveel sprongetjes is en de badkamer kan echt veel netter!
Is al een gepasseert station begrijp ik....
Werkt dit linkje zo? Je komt eerst uit bij de oude situatie maar volgens mij kun je dan bij Ground Floor kiezen voor de nieuwe.

Je moet ook bedenken dat de tekening in de OP een oude versie is die gebaseerd is op de 3.79m waarvan ik dacht dat dat klopte. Het moest allemaal nog wat ingekort worden helaas.

@DeRakker, dat komt wel goed, we hebben nu een tekening die ook echt klopt. We blijven natuurlijk amateurs, maar we komen er wel uit, zeker omdat we een aannemer hebben die er altijd als adviespersoon is. Hij doet in principe niks zelf, behalve dan de trap plaatsen met ons, maar als we 'm nodig hebben komt ie helpen en hij komt ook af en toe gewoon langs omdat hij het een leuk project vindt :') :D
pi_87976496
Handig zo'n aannemer! :D
ik lees mee :Y
pi_87976998
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:42 schreef innepin het volgende:
Op de een of andere manier had ik 3.79m gerekend als breedte van het huis terwijl het maar 3.61 is :') Dat soort dingen.
Is je huis wel netjes rechthoekig? Aan alle losse stukjes hout/beton op je sloop-foto's te zien lijkt het me een redelijk oud huis, dus zou het me niks verbazen als je huis op plek A 3.79m breed is en op plek B slechts 3.61m!

O ja, dat linkje naar floorplanner werkt inderdaad
pi_87977181
Oh wat een werk! Nee logisch dat je zondag niet kon!

Ik lees mee :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:07:42 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_87977227
Ok ok, je bent vergeven waarom je Zaterdag niet langskwam :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:07:51 #21
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_87977232
Innepin een klustopic *O* *O* Leuk, ik ga het zeker volgen. Jullie zijn al een heel eind op weg!! ^O^ ^O^
Make love, not war ☮
pi_87977478
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Is je huis wel netjes rechthoekig? Aan alle losse stukjes hout/beton op je sloop-foto's te zien lijkt het me een redelijk oud huis, dus zou het me niks verbazen als je huis op plek A 3.79m breed is en op plek B slechts 3.61m!

O ja, dat linkje naar floorplanner werkt inderdaad
Nope, het scheelt een centimeter of vijf tussen voor en achter, maar niet zó veel :)

@HW :D O+ Kom je ook helpen? *)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:13:15 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_87977529
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:12 schreef innepin het volgende:

[..]

Nope, het scheelt een centimeter of vijf tussen voor en achter, maar niet zó veel :)

@HW :D O+ Kom je ook helpen? *)
Wat moet ik doen? :P.
Get woke, go broke!
pi_87977583
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat moet ik doen? :P.
Schoonmaken? :7
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:14:41 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_87977617
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:14 schreef innepin het volgende:

[..]

Schoonmaken? :7
_O-.

Schuift dat? :7.
Get woke, go broke!
pi_87977679
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

_O-.

Schuift dat? :7.
Oppassen op de kleine dan? :P
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:16:23 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_87977704
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:15 schreef innepin het volgende:

[..]

Oppassen op de kleine dan? :P
Hmmzzzzzz, dat zou gemeen zijn, dat kan je een kind niet aandoen :').
Get woke, go broke!
pi_87977823
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hmmzzzzzz, dat zou gemeen zijn, dat kan je een kind niet aandoen :').
Daar heb jij dan weer gelijk in :P

Kiek nou, onze nieuwe badkamer!

(foto van printje dus niet zo heel mooi)
Ik vind 'm helemaal goed zo O+
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:24:03 #29
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_87978103
Ziet er allemaal netjes uit hoor :).
Get woke, go broke!
pi_87978342
wauw! leuk zeg!

knap dat jullie het allemaal zelf aanpakken (met minimum hulp van aannemer) echt leuk!
suc6 nog
~ Bonito La Risa ~
pi_87978441
Muhh nou heb ik toch nog een verkeerde tekening van de badkamer geupload. Nou ja, 't lijkt er op zullen we maar zeggen.
De blauwe muur in de douche wordt dit O+ O+ Belachelijk duur maar zo mooi O+
pi_87980059
Alleen jammer dat wc in de badkamer zit.

Als 2e wc zou het nog kunnen.
Snap niet wie daarmee is begonnen om wc in de badkamer te doen....
pi_87980557
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 15:04 schreef DeRakker. het volgende:
Alleen jammer dat wc in de badkamer zit.

Als 2e wc zou het nog kunnen.
Snap niet wie daarmee is begonnen om wc in de badkamer te doen....
Dat verhaal kennen we al,komt ook steeds weer terug, net als hoe het toiletpapier hoort te hangen. Niet in iedere woning heb je de ruimte voor een tweede toilet op de verdieping en is men blij dat er in de badkamer plaats is.
pi_87980618
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 15:13 schreef exlurker het volgende:

[..]

Dat verhaal kennen we al,komt ook steeds weer terug, net als hoe het toiletpapier hoort te hangen. Niet in iedere woning heb je de ruimte voor een tweede toilet op de verdieping en is men blij dat er in de badkamer plaats is.
Maar je kan wel de wc uit de badkamer halen en apart de wc ergens plaatsen.
Heb je er geen 2 nodig.
pi_87980793
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 15:14 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Maar je kan wel de wc uit de badkamer halen en apart de wc ergens plaatsen.
Heb je er geen 2 nodig.
geen kleine kinderen zeker, die soms `s nachts even naar het toilet moeten of wat denkje bij ziekte?
pi_87980931
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 15:17 schreef exlurker het volgende:

[..]

geen kleine kinderen zeker, die soms `s nachts even naar het toilet moeten of wat denkje bij ziekte?
Waarom zou dat een probleem zijn?
Allebei een deur voor...
Alleen zit de wc nu niet in de badkamer maar er naast....
pi_87981216
Sjezus wat een topicvervuiling :{w
De wc zit in de badkamer omdat ik per se een wc boven wil en er geen ruimte is voor een apart toilet (en me dat eigenlijk ook niet boeit).
We hebben beneden ook gewoon een wc hoor. Maar aangezien ik gemiddeld 1x per nacht m'n bed uit moet om te plassen - en tijdens mijn zwangerschap vaak wel tot zes keer per nacht! - komt die wc er gewoon. In de badkamer. Dus.
pi_87981326
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 15:20 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Waarom zou dat een probleem zijn?
Allebei een deur voor...
Alleen zit de wc nu niet in de badkamer maar er naast....
Hellaas hebben niet alle woningen die ruimte over, het gaat dan niet alleen om die 1 m² ,maar de deur zal je ook nog kwijt moeten op de overloop
pi_87983521
Ziet er goed uit Innepin!

Vraagje, met welk programma heb je de tekening van de badkamer gemaakt?
pi_87983848
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 16:16 schreef Starr het volgende:
Ziet er goed uit Innepin!

Vraagje, met welk programma heb je de tekening van de badkamer gemaakt?
Heb ik niet gedaan, dat is de tekening van de badkamerboer :)
pi_87984406
Omdat je niet handig bent, help je dan wel mee of laat je alles uitvoeren door familie/vrienden/aannemer?
pi_87984515
Woei, flinke verbouwing!
*lurkt mee...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_87984604
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 16:33 schreef DeRakker. het volgende:
Omdat je niet handig bent, help je dan wel mee of laat je alles uitvoeren door familie/vrienden/aannemer?
Ik ben van plan om zo veel mogelijk te leren en te helpen. In de praktijk betekent dit tot nu toe dat ik heb opgeruimd, koffie gebracht en eten heb gekookt, maar ook voor het eerst in mijn leven een muurtje heb geplaatst.
Omdat we ook nog een kind hebben waar op gelet moet worden zal dat ook wel mijn taak worden terwijl de meer ervaren mannen klussen, maar we besteden haar wel af en toe uit zodat we samen kunnen werken.
Verder in het klusteam: mijn man, mijn schoonvader (o.a. timmerman), mijn broer (elektra), een neef (elektra), Heatwave (schoonmaker, toch? :+ :D ), schoonmoeder en moeder (oppassen), stiefzoon (meehelpen) en wie er ook maar mee wil doen verder :P

Zoals gezegd heeft de aannemer voornamelijk een adviserende rol.
pi_88049164
Gaaaf je moza!!!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_88055896
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:30 schreef innepin het volgende:
Muhh nou heb ik toch nog een verkeerde tekening van de badkamer geupload. Nou ja, 't lijkt er op zullen we maar zeggen.
De blauwe muur in de douche wordt dit O+ O+ Belachelijk duur maar zo mooi O+
Gaaaaf!!! O+
ik vind een wc in badkamer ook wel handig! Goede oplossig imo. Haha bij ons zou dat niks zijn, onze badkamer zit naast de wc. En we hebben maar 1 verdieping haha
~ Bonito La Risa ~
pi_88611343
Schop, omdat het kan! En omdat ik even duidelijk wil maken dat ik dit topic niet vergeet :7

Het gaat zo tergend langzaam in mijn ogen. Er is gewoon nooit tijd of de kans om te klussen. Mijn man en ik zijn min of meer om en om thuis, dus we zien elkaar al vrijwel nooit, en er moet toch altijd één persoon zijn die op de dreumes in huis let.
's Avonds heb je dat probleem natuurlijk niet, maar ja, we verbouwen wel de bovenverdieping - alwaar bovengenoemde dreumes slaapt - dus dan ga je ook niet klussen :')

Na gut. Morgen gaat mevrouw een nachtje uit logeren en dan hopen we dit weekend weer wat verder te komen. Tot nu toe is er niet echt een noemenswaardige update sinds de vorige foto's, er zijn alleen wat kleine (maar tijdrovende) dingetjes gedaan, muurtjes dicht maken en loshangende betonblokken verwijderen enzo.
Dit weekend meer!
pi_88678783
Er is geklust vandaag *O*

Ik heb helemaal in m'n uppie twee muurtjes geïsoleerd en er een gipsplaat voor geschroefd. En nu ben k heel trots *) Whihihi het wordt nog wel es wat met mijn kluscapaciteiten!

Man en schoonvader zijn bezig geweest in de hoek waar eerst de zoldertrap stond (die is verkocht), en zijn begonnen met het dichtmaken van het oude trapgat.

Ook hebben ze alvast een deel van de muur weggetikt en het houten skelet van de nieuwe inbouwkast neergezet. En wat blijkt? Jawel, ook de muur die daar staat (dus die op de oude tekening tussen de ouderslaapkamer en de zoldertrap) is van beton }:| Grmbl. }:| Dat wordt dus weer voorzichtig doen, stutten, héél veel troep en stof, en allemaal extra gedoe want je weet gewoon niet of de zolder gaat instorten als je 'm weghaalt. Echt, het is zo'n bijeengeraapt zooitje bouwmaterialen, die verdieping!
Ik zal eens een foto van het plafond maken, 't is echt een soort patchwork van restjes hout enzo.

Verder is de slaapkamer aan de rechterkant nu ook helemaal netjes dicht, stopcontact verlegd, snoertjes en lichtschakelaar verlegd en netjes weggewerkt, en dus geïsoleerd door ondergetekende.

Het begint al ergens op te lijken!

Volgende week komt er weer een container voor de deur te staan en dan gaan er weer wat muurtjes aan geloven.

En ik ga kijken of ik morgen wat foto's kan plaatsen, want anders reageert er toch niemand :7
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 november 2010 @ 19:45:42 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88678993
kan je niks crea doen met dat patchwork plafond? :P
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_88679525
Ha nee het is niet zo zeer het plafond als wel de zoldervloer waar creatief mee geklooid is. D'r moet dus nog een plafond onder.

Ik heb toch maar vast wat foto's gemaakt, ze komen er zo aan.
pi_88680126

Hier stond ooit een grote wenteltrap, nu de beginsels van een muurtje/inbouwkast en beginsels van een vloer waar ooit een trap zat. Het grijze deel van de muur is wat er achter een paar lagen gips en troep tevoorschijn kwam: beton dus. ;(

Niet per se heel slordig hier, maar je kunt wel goed zien hoe ze gewoon wat restjes hebben gebruikt.
Kleurtjes *O*
Oh en de draden en snoeren lopen inderdaad kriskras en met een paar krullen en omwenteling over het plafond ja. Prachtig. Dat gaan we ook wat logischer leggen.

Creatief met vloerdelen :7 (het enige dat van ons komt, zijn die keurige nette rechte balken geheel links, dat is het oude trapgat dat je ook op de eerste foto ziet)
pi_88680392
:D inderdaad een restjeshuis.
Ben nog steeds benieuwd naar de buitenkant ;)
pi_88680606
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 20:28 schreef Ml-etje het volgende:
:D inderdaad een restjeshuis.
Ben nog steeds benieuwd naar de buitenkant ;)
Daar heb je anders nooit naar gevraagd :P
Ik heb (nog) geen foto van de buitenkant, dus even een korte omschrijving: van de voorkant ziet het er uit als een typisch oud (jaren 20) arbeidershuisje. Het ziet er ook heel klein uit; mensen zijn altijd verrast dat het huis zo diep is.

En om de een of andere onverklaarbare reden heeft iemand ooit het woord "LANDZICHT" in onze gevel gemetseld.

Voor de duidelijkheid: ons uitzicht bestaat voor uit een straat met huizen, en achter de tuinen van ons rijtje en dan de tuinen en huizen van de overburen. Weinig landzicht aan dus, maar 't is wel leuk :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 november 2010 @ 20:37:14 #53
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88680630
wellicht heeft het (heel) vroger wel aan een landweg gestaan Inne ;)

pi_88680735
Nee, alle huizen uit de buurt zijn rond dezelfde tijd gebouwd :P
pi_88680802
Ah, kijk eens wat ik vond? Het oude makelaarsfoldertje uit de tijd dat D het voor het eerst kocht!
Dat is ruim tien jaar geleden, dus er is wel wat veranderd (voornamelijk de raambekleding en de auto's in de straat :7 ), maar goed, voor de algemene indruk is 't wel leuk.

zaterdag 13 november 2010 @ 20:55:36 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88681091
Tof project! Ik kijk mee! :Y
pi_88681131
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 20:55 schreef Brighteyes het volgende:
Tof project! Ik kijk mee! :Y
Dat is je geraden :7
pi_88681273
Grappig die oude foto! O+

Leuk zo'n restjes huis (Ml-etje!)
Als mensen ons huis later uit elkaar halen, gaan ze dat ook denken... _O-
Ach ja soms is het niet anders...
pi_88681313
Ja hee, ik wist niet dat je een topic had }:|

Maar wat een klus :o ik dacht toen je het over verbouwen had: een muurtje verplaatsen, beetje stuccen, nieuw sanitair ofzo...verbouwinkje. Dit is meer renoveren!
Indeling ziet er goed uit :Y En de badkamer ook O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88681903
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:04 schreef miss_sly het volgende:
Ja hee, ik wist niet dat je een topic had }:|

Maar wat een klus :o ik dacht toen je het over verbouwen had: een muurtje verplaatsen, beetje stuccen, nieuw sanitair ofzo...verbouwinkje. Dit is meer renoveren!
Indeling ziet er goed uit :Y En de badkamer ook O+
Haha nee het is wel ietsje uitgebreider dan dat... als je het op een lijstje zet ziet het er zo uit:

- indeling compleet omgooien (nu)
- van één slaapkamer twee kleintjes maken (over een paar weken)
- compleet nieuwe badkamer (begin december)
- nieuwe zoldertrap (incl verhuizen naar een andere plek dus incl trapgat maken enzo) (al gedaan)
- nieuwe kozijnen met HR++ glas (geen idee wanneer, maar dat maakt ook niet zo uit, doen we niet zelf)
- CV aanleggen ipv de gaskacheltjes waar we het nu mee doen (kan pas als de dakkapel staat)
- dakkapel plaatsen (horen we maandag meer over, hopelijk gauw!)

Wat een lijst eigenlijk :X

@Oblivion, maar bij jullie huis mag dat ook hè, restjeshuis, die van jullie is een paar eeuwen ouder dan het onze!

En verder heb ik goed nieuws en slecht nieuws!

Het goede nieuws is dat sinds 1 oktober soepelere regels gelden voor bouwvergunningen, en omdat onze hele straat al volstaat met dakkapellen hebben we misschien geen vergunning nodig. Dat zou geld schelen, maar voornamelijk heel veel tijd!

Het slechte nieuws is dat ik in een tshirtje zonder handschoenen heb geïsoleerd met glaswol en dat ik nu al de halve dag met jeukende armen zit met heel veel rode bultjes ;(
pi_88681913
Oh verrek zo'n lijstje stond al in de OP :')
ah whatevz.
pi_88692139
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:26 schreef innepin het volgende:

[..]

Haha nee het is wel ietsje uitgebreider dan dat... als je het op een lijstje zet ziet het er zo uit:

- indeling compleet omgooien (nu)
- van één slaapkamer twee kleintjes maken (over een paar weken)
- compleet nieuwe badkamer (begin december)
- nieuwe zoldertrap (incl verhuizen naar een andere plek dus incl trapgat maken enzo) (al gedaan)
- nieuwe kozijnen met HR++ glas (geen idee wanneer, maar dat maakt ook niet zo uit, doen we niet zelf)
- CV aanleggen ipv de gaskacheltjes waar we het nu mee doen (kan pas als de dakkapel staat)
- dakkapel plaatsen (horen we maandag meer over, hopelijk gauw!)

Wat een lijst eigenlijk :X

@Oblivion, maar bij jullie huis mag dat ook hè, restjeshuis, die van jullie is een paar eeuwen ouder dan het onze!
Hmm, valt wel mee hoor... :P
Die van jullie +/- 1928...
Die van ons +/- 1917....
(alhoewel de rietdekker denkt dat het 150 jaar oud is, maar niet ouder)

quote:
En verder heb ik goed nieuws en slecht nieuws!

Het goede nieuws is dat sinds 1 oktober soepelere regels gelden voor bouwvergunningen, en omdat onze hele straat al volstaat met dakkapellen hebben we misschien geen vergunning nodig. Dat zou geld schelen, maar voornamelijk heel veel tijd!
quote:
Vanaf 1 oktober 2010 is de bouwvergunning opgegaan in de landelijke omgevingsvergunning. Als u gaat bouwen of verbouwen heeft u soms een omgevingsvergunning voor bouwen nodig.
Ik hoop het voor jullie, scheelt inderdaad heel veel tijd en vooral geld!
Maar zoals ik het lees, hebben ze het gewoon een andere naam gegeven... :{

quote:
Het slechte nieuws is dat ik in een tshirtje zonder handschoenen heb geïsoleerd met glaswol en dat ik nu al de halve dag met jeukende armen zit met heel veel rode bultjes ;(
Even douchen goed wassen met zeep, is het over!
En nooit meer zonder handschoenen! Brrr...
(ben een keer in een korte broek op de trap gaan zitten, met resten steenwol op de trap, ook geen lolletje.. :') )
pi_88693413
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2010 07:29 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Hmm, valt wel mee hoor... :P
Die van jullie +/- 1928...
Die van ons +/- 1917....
(alhoewel de rietdekker denkt dat het 150 jaar oud is, maar niet ouder)

Ohhh ik had in mijn hoofd dat de kern van jullie huis veel ouder was dan dat :P

quote:
Ik hoop het voor jullie, scheelt inderdaad heel veel tijd en vooral geld!
Maar zoals ik het lees, hebben ze het gewoon een andere naam gegeven... :{
Nee, de dakkapellenmeneer zei echt dat het veel makkelijker is geworden. Ook voor dingen waar je eerst vier losse vergunningen nodig had, heb je er nu maar één nodig enzo.
En het is meer gericht op de omgeving (hence the name). Aangezien onze omgeving al volstaat met dakkapellen, zou het dus kunnen zijn dat ze er makkelijk over doen.

quote:
Even douchen goed wassen met zeep, is het over!
En nooit meer zonder handschoenen! Brrr...
(ben een keer in een korte broek op de trap gaan zitten, met resten steenwol op de trap, ook geen lolletje.. :') )
Whahahahahahah _O- Dat is inderdaad niet fijn :')
Het is alweer minder, heb idd met koud water en zeep gewassen en geschrobd, duurde echt heel lang voor de jeuk weg was :X
pi_88693680
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 10:50 schreef innepin het volgende:

[..]

Ohhh ik had in mijn hoofd dat de kern van jullie huis veel ouder was dan dat :P

Ja, dat zat onder de grond. :P
Tegeltjes uit 1500 nogwat.
Ander gebouw.
quote:
Nee, de dakkapellenmeneer zei echt dat het veel makkelijker is geworden. Ook voor dingen waar je eerst vier losse vergunningen nodig had, heb je er nu maar één nodig enzo.
En het is meer gericht op de omgeving (hence the name). Aangezien onze omgeving al volstaat met dakkapellen, zou het dus kunnen zijn dat ze er makkelijk over doen.

Ik hoop het echt, want je wordt vaak blij gemaakt met een dode mus.
quote:
Whahahahahahah _O- Dat is inderdaad niet fijn :')
Het is alweer minder, heb idd met koud water en zeep gewassen en geschrobd, duurde echt heel lang voor de jeuk weg was :X
Shitspul is het! :D
pi_88727128
Ik moet dit ook volgen. c_/
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88729150
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 03:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet dit ook volgen. c_/
Gezellig!
Ik volg jou ook. Maar dan stiekem B-)
pi_88775028
Woei, we komen in een stroomversnelling terecht!
De dakkapellenboer is gisteren langsgeweest. Hij heeft gesproken met de gemeente, en wat hij al vermoedde werd bevestigd: het is niet nodig om een bouwvergunning aan te vragen. Het is geen uitzonderlijke of vreemde dakkapel, gewoon één waar er al vijf van staan in ons rijtje van 7. Dus doe maar gewoon.

En vervolgens belt deze dakkapellenmeneer op dat ie volgende week nog een gaatje heeft wegens afzegging, en twee monteurs erbij, dus volgende week dinsdag komen ze de dakkapel plaatsen :o :o

Voordat de dakkapel geplaatst kan worden, moet er een muurtje weg. De geiser of boiler of hoe heet zo'n ding hangt echter aan dat muurtje. Die moet sowieso weg, want we krijgen natuurlijk centrale verwarming (halloooo 21e eeuw! :W ), maar goed, als we dat ding nu al weg zouden halen zitten we in de kou dus da's niet handig. De nieuwe cv-ketel komt te hangen aan het muurtje van, jawel, de dakkapel. Die er nog niet staat.
m.a.w. de dakkapel kan pas geplaatst als de oude verwarming weg is, en de nieuwe verwarming kan pas geplaatst als de dakkapel staat :7
Handig he?

Maar gelukkig! De cvboer komt maandag de geiser weghalen, en dinsdag de cv plaatsen.

Groooote veranderingen dus over een week!

Oh, en had ik al gezegd dat we nu dus nog een week hebben om de hele zolder troepvrij te maken, een rare stellage op zolder te slopen, een inbouwbed (!) op zolder te slopen en een paar muurtjes weg te halen? :Y)
pi_88942431
Éénpersoonstopic ;(

Maar we gaan stug door :Y)

Onder het motto, het moet eerst erger worden voor je het beter kan maken:

Onze zolder eergister:

mooie kleuren hè? B-)

Onze zolder vandaag:

:X

We hebben nog tot dinsdagochtend om het begaanbaar te maken - en nóg leger te halen.
pi_88942527
Wauw, wat een werk in korte tijd zeg. Goed bezig!
pi_88942550
Wie is/was verantwoordelijk voor die kleurencombinatie?
pi_88942632
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Wie is/was verantwoordelijk voor die kleurencombinatie?
Mijn stiefdochter, toen ze tien was :7
pi_88942731
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:44 schreef innepin het volgende:

[..]

Leuk project verder, ik ga het volgen.
pi_88943150
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:03 schreef Oblivion het volgende:
Grappig die oude foto! O+

Leuk zo'n restjes huis (Ml-etje!)
Als mensen ons huis later uit elkaar halen, gaan ze dat ook denken... _O-
Ach ja soms is het niet anders...
Die foto is inderdaad leuk!
Gniffel hier weinig restjes meer hoor ;)

Kleurig inderdaad Innepin!
pi_88948664
OMG, die kleuren op zolder! :o

Dat gaat zometeen een heel gave ruimte worden. Spannend dat het nu zo snel gaat ineens.
pi_88949237
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:53 schreef Claudia_x het volgende:
OMG, die kleuren op zolder! :o
Wacht maar, die baby in jouw buik wordt ook ooit tien jaar, en dan wil ze ook vast een kamer met roze, paars, rood en oranje muren! B-)
pi_88949285
Overigens, op de bovenste foto zie je de binnenkant van een deurtje waarmee de opslagruimte onder het dakraam afgesloten werd. De buitenkant van de twee deurtjes was diagonaal verdeeld in twee vlakken, één oranje en één roze. O+ :P
pi_88984308
Leuk om te volgen! Wat een klus zeg!
pi_88984379
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:44 schreef innepin het volgende:

[..]

Dat verklaart een hoop :D
Leuk project verder!
pi_89024595
Leeg! *O*

is vanaf hetzelfde punt genomen als de eerdere zolderfoto's... bijna niet terug te herkennen hè?
Je ziet hier ook goed waar het trapgat zat: best wel midden in de kamer. Nu de trap op een andere plek zit, en de muurtjes weg zijn, is het ineens best een grote kamer :o

Goed, de andere kant van de zolder is ietsje minder netjes O-)

Minpuntje is ook dat de geiser er nu uit is dus we hebben geen warm water :') Ik wil doucheeeennn!
Na gut, dochterlief is (weer) uit logeren dus die kan in elk geval lekker in bad.

Morgenochtend half 8 staan de dakkapelmannen voor de deur, een paar uurtjes later komt onze gloedjenieuwe cv-ketel. Spannend *O*
pi_89024696
Minpuntje is ook dat de werkloze schoorsteen helemaal door blijkt te lopen naar de eerste verdieping, waar ie achter een kast verstopt zit waar de badkamer moet komen. Die zal er dus - in elk geval gedeeltelijk - uit moeten, wat wel spijtig is want er zit asbest in, dus we hadden gehoopt dat ie kon blijven staan... nou ja. Typisch zoiets dat je tegenkomt in zo'n huis.
pi_89025177
Ik vind die kleurtjeszolder echt geweldig O+ voor een puber ofzo idd natuurlijk!
pi_89025302
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind die kleurtjeszolder echt geweldig O+ voor een puber ofzo idd natuurlijk!
:D
Het was echt een klein hokje hoor, en dan met al die kleuren (zelfs op het plafond!) werd het wel heel hysterisch... Ik hou echt heel erg van kleur in huis, hou helemaal niet van alleen maar witte muren, maar dit was wel te erg...
Het wordt gewoon licht, heb ik al bedacht. De kleuren komen niet terug ;)
pi_89026989
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:33 schreef innepin het volgende:
Minpuntje is ook dat de werkloze schoorsteen helemaal door blijkt te lopen naar de eerste verdieping, waar ie achter een kast verstopt zit waar de badkamer moet komen. Die zal er dus - in elk geval gedeeltelijk - uit moeten, wat wel spijtig is want er zit asbest in, dus we hadden gehoopt dat ie kon blijven staan... nou ja. Typisch zoiets dat je tegenkomt in zo'n huis.
Dat gaat weer veel geld en tijd kosten om te verwijderen door een bedrijf ;)
Marja dat soort dingen hou je altijd in oude huizen.
pi_89027124
Ja nou zeg, ze vragen er gewoon 600 euro voor op werkspot :o En dan exclusief afvoer van materialen :o Dat vind ik een beetje te gortig hoor, dan doen we 't zelf wel :P
pi_89027565
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:29 schreef innepin het volgende:
Ja nou zeg, ze vragen er gewoon 600 euro voor op werkspot :o En dan exclusief afvoer van materialen :o Dat vind ik een beetje te gortig hoor, dan doen we 't zelf wel :P
quote:
Particulieren mogen asbest dat vastzit aan een bouwwerk alleen zelf verwijderen met toestemming van de gemeente. De gemeente geeft aan aan welke voorschriften zich men daarbij moet houden, op grond van het Asbestverwijderingsbesluit. Geeft de gemeente geen toestemming aan de particulier om het asbest zelf te verwijderen, dan moet het asbest worden verwijderd door een bedrijf. Ook het bedrijf moet zich daarbij aan voorschriften houden die staan in het Asbestverwijderingsbesluit. Als een sloopvergunning nodig is bij een verbouwing, dan moet eerst een asbestinventarisatie plaatsvinden. U kunt bij uw gemeente terecht voor meer informatie.
Bij de meeste gemeenten kunt u kleine hoeveelheden asbesthoudend afval apart en goed verpakt inleveren.
Dat mag niet zomaar zelf.
pi_89028027
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:38 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

[..]

Dat mag niet zomaar zelf.
Inderdaad, een los schuurdakje of een vrijstaande afvoerbuis mag meestal wel maar een gemetselde schoorsteen lijkt me andere koek.
Maar ze zijn er niet overal even streng in. Ik had bij de gemeente toestemming gevraagd voor het verwijderen van een asbest schuurdak, bij de balie keken ze me vreemd aan en bij de milieustraat vroegen ze er niet eens om :')
pi_89028509
Nee, dat er regels aan zijn verbonden wist ik, dat moet dan ook maar zo. De pijpen zijn asbesthoudend, maar het metselwerk zelf niet. Bovendien hebben vrijwel alle buren hun schoorsteen al weggehaald, dus het mág wel. Het moet alleen netjes.
en binnenkort :') Want anders zit er een schoorsteen in de weg waar de badkamer moet komen.
Maar desnoods maken we een tussenoplossing waarbij de schoorsteen nog wel blijft staan op zolder maar dat de eerste verdieping wel schoorsteenvrij wordt.
pi_89028835
Over dat asbest, lees hier even. Heel verhaal, maar dan is wel ietsjes duidelijker wat je moet doen.
pi_89029403
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:29 schreef innepin het volgende:
Verschilt enorm per gemeente :Y hier mag alles en gratis.
pi_89029653
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Verschilt enorm per gemeente :Y hier mag alles en gratis.
Hier ook gratis maar officieel alleen na toestemming.
pi_89050806
Het asbestgebeuren ga ik even negeren, dat mogen de wijze mannen uitvogelen :P

Nu even wat anders namelijk, we hebben een dakkapel *O*

Past maar nét in de straat :D :X

Eerst even een gaatje in het dak maken :P

Hijsen met die hap :Y) En toen kon er even helemaal niemand meer door de straat heen rijden ;)

Tadaaa :Y)
en hij staat niet scheef, die van de buren links staat scheef.

Het is een grote tyfusbende op zolder maar 't is wel héél gaaf! Ik heb alleen even geen foto van de binnenkant want as we speak zijn er twee mannen bezig een cv-installatie neer te zetten. wat ook handig is: de dakkapelboer heeft netjes een gat in het dak gemaakt daarvoor, maar als de cv op de door hun bedachte plek komt, kan je het raam helemaal niet open doen 8)7 Dus nou komt ie weer ergens anders en zitten we met een gat in de dakkapel :')
pi_89051296
Wauw! Dat zal wel ff bekijks hebben getrokken! Ben benieuwd naar de ruimte aan de binnenkant!
pi_89052113
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:08 schreef Ditje het volgende:
Wauw! Dat zal wel ff bekijks hebben getrokken! Ben benieuwd naar de ruimte aan de binnenkant!
Das altijd wel grappig idd... wanneer ik in de bouw werk heb je altijd wel pottenkijkers :P
pi_89053498
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:08 schreef Ditje het volgende:
Wauw! Dat zal wel ff bekijks hebben getrokken!
Jup :P Zeker omdat we de hele buurt wakker moesten bellen omdat de auto's wegmoesten om plaats te maken voor de hijskraan :')

quote:
Ben benieuwd naar de ruimte aan de binnenkant!
U vraagt, wij draaien :Y)

Beetje boel tegenlicht helaas, maar soit. Wat een bende he :o

Uitzicht O+

Centrale verwarming joechei! *O*
geheel linksboven zie je het gat waar de dakkapelboer bedacht had dat de cv naar buiten moest komen. Da's dus niet handig hè.
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:35:21 #95
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_89073773
Wow dat wordt een hele mooie ruime zolder :Y je ziet echt al vooruitgang!! ^O^ Is het nog een beetje vol te houden in de troep?
Make love, not war ☮
pi_89085162
Wat ga jij veel plezier hebben van die dakkapel, innepin! En centrale verwarming, woohoo! Welkom in de 21e eeuw. :7
pi_89085214
Wat een licht en ruimte met zo'n dakkapel! Heerlijk, innepin.
pi_89085971
@innepin Ik heb deze zomer ook iets gesloopt waar asbest aan te pas kwam. Ik heb t gewoon gedaan zonder te vragen :). Maar toen het probleem het afvoeren. Bij de betreffende gemeente stond dat je een x hoeveelheid per adres per jaar gratis kon brengen, mits goed verpakt.

Nou prima dacht ik, dus ik alle delen keurig ingepakt met plastic en dik afgetaped, kom ik bij de stortplaats, zeggen ze doodleuk, inleveren mag maar dan met minimaal 5 lagen plastic (WTF?) dus kon ik weer terug alles nogmaals inpakken en weer terug, was 50 euro aan plastic lichter :) en heel veel tijd............
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89086016
o ja nog een vraag, kun je van dat gat niet een extra ventilatie gat/rooster maken? Ventileren altijd goed!

Ik zie bijv geen roosters voor ventilatie in je dakkapel, (misschien bij t middelste raam, maar de zon is een beetje vel :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89086080
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:35 schreef Diaan73 het volgende:
Wow dat wordt een hele mooie ruime zolder :Y je ziet echt al vooruitgang!! ^O^ Is het nog een beetje vol te houden in de troep?
Ja, zo'n dakkapel geeft in één dag wel heel veel zichtbare vooruitgang! Irritanter zijn de dagen dat er heel hard gesloopt/geklust wordt, maar dat je er nauwelijks iets van ziet.
Het is prima vol te houden nog, voornamelijk omdat er in de woonkamer niets geklust wordt. En echt ín de slaapkamers ook niet. De overloop is een zooitje maar daar kun je omheen lopen, en de zolder gebruiken we eigenlijk toch (nog) niet. Dus dat het daar een bende is maakt ook niet zo uit.
Wat dat betreft komt het echte drama in december, als de badkamer eruit moet en de nieuwe geplaatst moet worden... :X

@Claudia, bedankt, maar helemaal in de 21e eeuw zitten we nog niet. Het bleek toch wat lastig voor de monteur en het is hem gister niet gelukt om eea aan te sluiten, dus ik kon vanmorgen nog steeds niet douchen ;( Maar daar zijn ze nu mee bezig, Willows kamer krijgt als eerste een radiator. *O* Geen koude handjes meer voor m'n meiske! Wooohoo.

@RantheMan,
asbest mag je hier in de gemeente ook tot een bepaalde hoeveelheid zelf afvoeren mits inderdaad goed verpakt. Ik weet alleen niet of we het zelf slopen aandurven, ik vind het toch wat engig.
En er zit inderdaad een ventilatierooster in het middelste raam van de dakkapel :)
pi_89087079
@innepin
oke dat vermoeden had ik al, vond t al vreemd dat er misschien 1 luxaflexje al hing :)

Maar goed, Asbest verwijderen. Noem me een stomme boer, maar voor 1993 mocht je t altijd zelf verwijderen. Uiteraard begrijp ik dat t gevaarlijk kan zijn, maar het gevaar zit hem met name in het inademen van de onzichtbare vezels die in je longen komen en daar kwade dingen doen, dus mondkapje voor(koop wel een fatsoenlijke en niet zo'n cheap ass ding) en niet te ruig te werk gaan.

Durf je t niet aan, dan uitbesteden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')