Daar heb je anders nooit naar gevraagdquote:Op zaterdag 13 november 2010 20:28 schreef Ml-etje het volgende:
inderdaad een restjeshuis.
Ben nog steeds benieuwd naar de buitenkant
Haha nee het is wel ietsje uitgebreider dan dat... als je het op een lijstje zet ziet het er zo uit:quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:04 schreef miss_sly het volgende:
Ja hee, ik wist niet dat je een topic had![]()
Maar wat een klusik dacht toen je het over verbouwen had: een muurtje verplaatsen, beetje stuccen, nieuw sanitair ofzo...verbouwinkje. Dit is meer renoveren!
Indeling ziet er goed uitEn de badkamer ook
Hmm, valt wel mee hoor...quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:26 schreef innepin het volgende:
[..]
Haha nee het is wel ietsje uitgebreider dan dat... als je het op een lijstje zet ziet het er zo uit:
- indeling compleet omgooien (nu)
- van één slaapkamer twee kleintjes maken (over een paar weken)
- compleet nieuwe badkamer (begin december)
- nieuwe zoldertrap (incl verhuizen naar een andere plek dus incl trapgat maken enzo) (al gedaan)
- nieuwe kozijnen met HR++ glas (geen idee wanneer, maar dat maakt ook niet zo uit, doen we niet zelf)
- CV aanleggen ipv de gaskacheltjes waar we het nu mee doen (kan pas als de dakkapel staat)
- dakkapel plaatsen (horen we maandag meer over, hopelijk gauw!)
Wat een lijst eigenlijk![]()
@Oblivion, maar bij jullie huis mag dat ook hè, restjeshuis, die van jullie is een paar eeuwen ouder dan het onze!
quote:En verder heb ik goed nieuws en slecht nieuws!
Het goede nieuws is dat sinds 1 oktober soepelere regels gelden voor bouwvergunningen, en omdat onze hele straat al volstaat met dakkapellen hebben we misschien geen vergunning nodig. Dat zou geld schelen, maar voornamelijk heel veel tijd!
Ik hoop het voor jullie, scheelt inderdaad heel veel tijd en vooral geld!quote:Vanaf 1 oktober 2010 is de bouwvergunning opgegaan in de landelijke omgevingsvergunning. Als u gaat bouwen of verbouwen heeft u soms een omgevingsvergunning voor bouwen nodig.
Even douchen goed wassen met zeep, is het over!quote:Het slechte nieuws is dat ik in een tshirtje zonder handschoenen heb geïsoleerd met glaswol en dat ik nu al de halve dag met jeukende armen zit met heel veel rode bultjes
Ohhh ik had in mijn hoofd dat de kern van jullie huis veel ouder was dan datquote:Op zondag 14 november 2010 07:29 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hmm, valt wel mee hoor...![]()
Die van jullie +/- 1928...
Die van ons +/- 1917....
(alhoewel de rietdekker denkt dat het 150 jaar oud is, maar niet ouder)
Nee, de dakkapellenmeneer zei echt dat het veel makkelijker is geworden. Ook voor dingen waar je eerst vier losse vergunningen nodig had, heb je er nu maar één nodig enzo.quote:Ik hoop het voor jullie, scheelt inderdaad heel veel tijd en vooral geld!
Maar zoals ik het lees, hebben ze het gewoon een andere naam gegeven...![]()
Whahahahahahahquote:Even douchen goed wassen met zeep, is het over!
En nooit meer zonder handschoenen! Brrr...
(ben een keer in een korte broek op de trap gaan zitten, met resten steenwol op de trap, ook geen lolletje..)
Ja, dat zat onder de grond.quote:Op zondag 14 november 2010 10:50 schreef innepin het volgende:
[..]
Ohhh ik had in mijn hoofd dat de kern van jullie huis veel ouder was dan dat
Ik hoop het echt, want je wordt vaak blij gemaakt met een dode mus.quote:Nee, de dakkapellenmeneer zei echt dat het veel makkelijker is geworden. Ook voor dingen waar je eerst vier losse vergunningen nodig had, heb je er nu maar één nodig enzo.
En het is meer gericht op de omgeving (hence the name). Aangezien onze omgeving al volstaat met dakkapellen, zou het dus kunnen zijn dat ze er makkelijk over doen.
Shitspul is het!quote:WhahahahahahahDat is inderdaad niet fijn
![]()
Het is alweer minder, heb idd met koud water en zeep gewassen en geschrobd, duurde echt heel lang voor de jeuk weg was
Mijn stiefdochter, toen ze tien wasquote:Op zaterdag 20 november 2010 14:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Wie is/was verantwoordelijk voor die kleurencombinatie?
Leuk project verder, ik ga het volgen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:44 schreef innepin het volgende:
[..]
Mijn stiefdochter, toen ze tien was
Die foto is inderdaad leuk!quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:03 schreef Oblivion het volgende:
Grappig die oude foto!![]()
Leuk zo'n restjes huis (Ml-etje!)
Als mensen ons huis later uit elkaar halen, gaan ze dat ook denken...![]()
Ach ja soms is het niet anders...
Wacht maar, die baby in jouw buik wordt ook ooit tien jaar, en dan wil ze ook vast een kamer met roze, paars, rood en oranje muren!quote:
Dat verklaart een hoopquote:Op zaterdag 20 november 2010 14:44 schreef innepin het volgende:
[..]
Mijn stiefdochter, toen ze tien was
quote:Op maandag 22 november 2010 19:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind die kleurtjeszolder echt geweldigvoor een puber ofzo idd natuurlijk!
Dat gaat weer veel geld en tijd kosten om te verwijderen door een bedrijfquote:Op maandag 22 november 2010 19:33 schreef innepin het volgende:
Minpuntje is ook dat de werkloze schoorsteen helemaal door blijkt te lopen naar de eerste verdieping, waar ie achter een kast verstopt zit waar de badkamer moet komen. Die zal er dus - in elk geval gedeeltelijk - uit moeten, wat wel spijtig is want er zit asbest in, dus we hadden gehoopt dat ie kon blijven staan... nou ja. Typisch zoiets dat je tegenkomt in zo'n huis.
quote:Op maandag 22 november 2010 20:29 schreef innepin het volgende:
Ja nou zeg, ze vragen er gewoon 600 euro voor op werkspotEn dan exclusief afvoer van materialen
Dat vind ik een beetje te gortig hoor, dan doen we 't zelf wel
Dat mag niet zomaar zelf.quote:Particulieren mogen asbest dat vastzit aan een bouwwerk alleen zelf verwijderen met toestemming van de gemeente. De gemeente geeft aan aan welke voorschriften zich men daarbij moet houden, op grond van het Asbestverwijderingsbesluit. Geeft de gemeente geen toestemming aan de particulier om het asbest zelf te verwijderen, dan moet het asbest worden verwijderd door een bedrijf. Ook het bedrijf moet zich daarbij aan voorschriften houden die staan in het Asbestverwijderingsbesluit. Als een sloopvergunning nodig is bij een verbouwing, dan moet eerst een asbestinventarisatie plaatsvinden. U kunt bij uw gemeente terecht voor meer informatie.
Bij de meeste gemeenten kunt u kleine hoeveelheden asbesthoudend afval apart en goed verpakt inleveren.
Inderdaad, een los schuurdakje of een vrijstaande afvoerbuis mag meestal wel maar een gemetselde schoorsteen lijkt me andere koek.quote:
Verschilt enorm per gemeentequote:Op maandag 22 november 2010 20:29 schreef innepin het volgende:
Ja nou zeg, ze vragen er gewoon 600 euro voor op werkspotEn dan exclusief afvoer van materialen
Dat vind ik een beetje te gortig hoor, dan doen we 't zelf wel
Hier ook gratis maar officieel alleen na toestemming.quote:Op maandag 22 november 2010 21:14 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Verschilt enorm per gemeentehier mag alles en gratis.
Das altijd wel grappig idd... wanneer ik in de bouw werk heb je altijd wel pottenkijkersquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:08 schreef Ditje het volgende:
Wauw! Dat zal wel ff bekijks hebben getrokken! Ben benieuwd naar de ruimte aan de binnenkant!
Jupquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:08 schreef Ditje het volgende:
Wauw! Dat zal wel ff bekijks hebben getrokken!
U vraagt, wij draaienquote:Ben benieuwd naar de ruimte aan de binnenkant!
Ja, zo'n dakkapel geeft in één dag wel heel veel zichtbare vooruitgang! Irritanter zijn de dagen dat er heel hard gesloopt/geklust wordt, maar dat je er nauwelijks iets van ziet.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:35 schreef Diaan73 het volgende:
Wow dat wordt een hele mooie ruime zolderje ziet echt al vooruitgang!!
Is het nog een beetje vol te houden in de troep?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |