quote:Op zondag 24 oktober 2010 12:17 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar het is dan ook een heel mooi boek. Ik vond het vorig jaar al jammer dat hij zo terugzakte, maar dat is dit jaar meer dan goed gemaakt.
quote:Ja maar...ik win nooit watOp zondag 24 oktober 2010 12:18 schreef DaMart het volgende:
En dan werden er dit jaar ook nog 2 boekenpakketten verloot. Die gaan naar:
Boekenpakket 1
Sgt.Stiglitz
Boekenpakket 2
suikertaartje
Beiden van harte gefeliciteerd en veel leesplezier.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 12:18 schreef DaMart het volgende:
En dan werden er dit jaar ook nog 2 boekenpakketten verloot. Die gaan naar:
Boekenpakket 1
Sgt.Stiglitz
Boekenpakket 2
suikertaartje
Beiden van harte gefeliciteerd en veel leesplezier.
quote:je bent in ieder geval niet de enige die ze nog niet gelezen heeft..Op zondag 24 oktober 2010 13:28 schreef niesl2 het volgende:
Volgens mij moet ik 'De Ontdekking van Hemel' en '1984' toch maar eens gaan lezen.
quote:Hopelijk volgend jaar nog wat meer, want het is een boek dat mijns inziens best bovenaan mag staanOp zondag 24 oktober 2010 13:53 schreef No-P het volgende:
Viel al op dat Honderd jaar eenzaamheid veel werd genoemd dit jaar.
quote:Er staan ruim 2.100 titels in het Excelbestand nu, wellicht kun je daar nog inspiratie uit halen?Op zondag 24 oktober 2010 14:08 schreef deedeetee het volgende:
Goed gedaan DaMart ! Deze keer staat er jammer genoeg niks op de lijst waarvan ik denk * die moet ik ook 's gaan lezen.![]()
Toch elk jaar weer leuk om te zien wat anderen nomineren en op de lijsten in het topic staat altijd wel een * hee dat ga ook lezen * boek.
quote:Goed ideeOp zondag 24 oktober 2010 14:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Er staan ruim 2.100 titels in het Excelbestand nu, wellicht kun je daar nog inspiratie uit halen?.
quote:Ik heb net ook ff zitten tellen, ik kwam op 48!
quote:ach ja, het kan nog erger.. ik heb slechts 3 uit de top100 gelezen..
quote:Ik heb er 29 van gelezen.Op zondag 24 oktober 2010 14:34 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb net ook ff zitten tellen, ik kwam op 48!
quote:Ik heb die lang niet alle 48 in mn eigen top 100 staan though
quote:Agnes GreyOp zondag 24 oktober 2010 15:33 schreef ranja het volgende:
12 gelezen uit de top 100... van een aantal andere de film gezien
Opvallend de stijging van Dracula, zomaar opeens.
En ik mis de Bronte zusjes, helemaal niemand in de lijst? en vorig jaar blijkbaar ook al niet?
quote:Het viel mij ook al op hoe weinig Harry Potter dit jaar werd genoemd. Maar binnen een jaar verschijnen de laatste 2 films in de bioscoop, dus het zou me niets verbazen als die boeken volgend jaar weer wat populairder zijnOp zondag 24 oktober 2010 20:23 schreef ValHallen het volgende:
25 gelezen en een hoop boeken in de lijst staan nog op mijn verlanglijstje. Verder jammer dat Stephen King een beetje wordt ondergewaardeerd hier en dat het beste Harry Potter boek (Deathly Hallows) uit de lijst verdweem. Maar al met al een mooie lijst, lekker divers ook maar mij iets te "intellectueel".
quote:Welke twee heb je dan gelezen vraag ik mij af?Op zondag 24 oktober 2010 12:20 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb hem niet gelezen, ik heb een hele stomme ongegroned afkeer tegen Spaanse / Zuid Amerikaanse auteurs...
Ik heb er twee geprobeerd, vond het niks, en laat ze dan liggen ...
quote:Ik moet eerlijk bekennen dat dat bij mij ook een beetje zo'n schrijver is van "ik kijk de film wel". Maar goed, dat had ik met Harry Potter ook, en die heb ik vorige winter in een ruk allemaal uitgelezen (omdat ik in de stemming was voor knusse tovenarij) en daar was ik achteraf toch ook erg positief over.Op zondag 24 oktober 2010 20:23 schreef ValHallen het volgende:
Verder jammer dat Stephen King een beetje wordt ondergewaardeerd hier .
quote:Dat is bij mij andersom, bij een film van hem twijfel ik altijd of ik die wel hoef te zien omdat ze het niet halen bij het boek, tenzij het een kort verhaal is (en dan nog). Met name The Shining en It vielen me erg tegen qua film. Dus probeer er eens eenOp zondag 24 oktober 2010 21:50 schreef Laurabeest het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat dat bij mij ook een beetje zo'n schrijver is van "ik kijk de film wel". Maar goed, dat had ik met Harry Potter ook, en die heb ik vorige winter in een ruk allemaal uitgelezen (omdat ik in de stemming was voor knusse tovenarij) en daar was ik achteraf toch ook erg positief over.
quote:Hij staat op de 11e plek van de auteurstop inderdaad, en in totaal staan er 25 boeken van hem in de totale lijst.Op maandag 25 oktober 2010 09:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is bij mij andersom, bij een film van hem twijfel ik altijd of ik die wel hoef te zien omdat ze het niet halen bij het boek, tenzij het een kort verhaal is (en dan nog). Met name The Shining en It vielen me erg tegen qua film. Dus probeer er eens een
Ik denk trouwens dat het qua ondergewaardeerd zijn wel meevalt, denk eerder dat hij last heeft van een grote verdeeldheid, maw veel stemmen maar op verschillende boeken.
quote:Inderdaad, ik heb er 'maar' 31 van gelezen, maar verder zelfde verhaalOp zondag 24 oktober 2010 14:43 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb die lang niet alle 48 in mn eigen top 100 staan though
quote:Bij mij is dat doorgaans ook het geval als ik zowel de film als het boek ken, maar zodra het boek in mijn ogen van een bepaalde clichematigheid is (wat mijn vooroordeel is tov Stephen King) denk ik al snel: ik kijk de film wel, dan ben ik in pakweg 2 uurtjes klaar. Ik wil te veel lezen en lees te langzaam om mijn tijd te besteden aan boeken waarvan ik het idee heb dat ze me uiteindelijk misschien gaan tegenvallen.Op maandag 25 oktober 2010 09:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is bij mij andersom, bij een film van hem twijfel ik altijd of ik die wel hoef te zien omdat ze het niet halen bij het boek, tenzij het een kort verhaal is (en dan nog). Met name The Shining en It vielen me erg tegen qua film. Dus probeer er eens een
Ik denk trouwens dat het qua ondergewaardeerd zijn wel meevalt, denk eerder dat hij last heeft van een grote verdeeldheid, maw veel stemmen maar op verschillende boeken.
quote:In dit geval vond ik de film met name tegenvallen omdat-ie te snel gaat. Het lijkt wel of is hij daar van het ene op het andere moment doorgedraaid terwijl dat in het boek langzaam aan opgebouwd wordtOp maandag 25 oktober 2010 09:55 schreef Laurabeest het volgende:
The shining vond ik trouwens een erg goede film. Het is een van de weinige in het genre die ik echt eng vind. Maar ik heb dus het boek niet gelezen.
quote:Ja, dat viel mij ook al op. Originele titel is 'Sara's Key' geloof ik.Op zondag 24 oktober 2010 23:21 schreef KP het volgende:
Dat boek van De Rosnay is volgens mij origineel in het Engels geschreven (itt haar andere boeken).
quote:Zeg dat wel...Op maandag 25 oktober 2010 13:54 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ja, dat viel mij ook al op. Originele titel is 'Sara's Key' geloof ik.
Wel, uhm, bijzonder dat dat boek in de top 100 staat
quote:Op het tabblad met statistieken kun je natuurlijk de lijst met nationaliteiten selecteren en de sortering naar wens aanpassen. Zelfde geldt voor jaartallen, en in de top 100-lijst kun je bijvoorbeeld kijken welk boek het meest genoemd is of het vaakst op #1 stond.Op maandag 25 oktober 2010 17:08 schreef Corkscrew het volgende:
Is het nog mogelijk de tabelsortering in Excel aan te passen? Zodat je bijvoorbeeld kan zien wat de meest gewaardeerde boeken in een bepaalde taal zijn?
quote:Volgend jaar. Ik denk weer rond eind september/begin oktober.Op woensdag 27 oktober 2010 13:00 schreef krapula het volgende:
Wanneer mag ik mijn top 30 aanleveren voor 2011?
quote:Omdat dit jaar 2010 is. Wanneer de boeken zijn uitgebracht maakt verder niet uitOp vrijdag 29 oktober 2010 16:40 schreef MissMarleen het volgende:
Waarom heet het top 100 2010?
Veel titels zijn al veel eerder uitgebracht dan 2010.
Verwar je je niet met deze lijst http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_beste_Nederlandstalige_boeken . Daar heb ik ze naar horen verwijzen. Over deze lijst heb ik niks gehoord, maar ik kan het gemist hebben.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:09 schreef Bombvis het volgende:
Wow, zelfs op radio1 werd er gerefereerd aan deze boekenlijst (bij de dood van Mullisch)
Ah, hem heb ik niet gehoord.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:14 schreef darktower het volgende:
Joost Zwagerman sprak over Fok! op radio 1 vanmiddag
Cool!quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:14 schreef darktower het volgende:
Joost Zwagerman sprak over Fok! op radio 1 vanmiddag
Dat zijn 7 boeken, er is vast gestemd op een of meer delen maar de hele serie kan helaas niet.quote:Op zondag 31 oktober 2010 14:29 schreef darktower het volgende:
De nummer 1 is terecht. Maar op 2 had natuurlijk Dark Tower van Stephen King moeten staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |