abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87992816
quote:
Mooie plaatjes.

Spanje en de UK zullen nog wel verder naar beneden moeten denk ik.

Verder, als we hier In Nederland Japanse toestanden krijgen, moeten de huizenprijzen nog 80 procent naar beneden ....
pi_87992858
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:23 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Neehoor. Misschien driekwart dan. Maar ik niet. Sowieso jongeren zonder woning niet. Die gaan dan echt niet meer meebetalen aan jouw misere.
Nee. Als, zoals gesteld werd, half NL falliet gaat, gaan jij (en ik) gewoon mee in de kielzog.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_87992924
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee. Als, zoals gesteld werd, half NL falliet gaat, gaan jij (en ik) gewoon mee in de kielzog.
Hoezo? veel jongeren kunnen gewoon in een caravan gaan wonen of verhuizen naar het buitenland :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_87992955
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:29 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

ach in 1981 is de rente ook verdubbeld en er waren maar enkele gevallen die in de problemen kwamen.
Nee dat valt wel mee hoor
De stelling was dat half NL failliet ging. Ik stel daarop dat dat niet mogelijk is aangezien dan HEEL NL failliet gaat. De rente in 1981 doet niet terzake.
pi_87993029
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
De stelling was dat half NL failliet ging. Ik stel daarop dat dat niet mogelijk is aangezien dan HEEL NL failliet gaat. De rente in 1981 doet niet terzake.
Aah.. je bent al lotgenoten aan het zoeken hoor ik :P
I'll sing you a lullaby.
pi_87993214
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:34 schreef xenobinol het volgende:
Aah.. je bent al lotgenoten aan het zoeken hoor ik :P
Ja. Zoiets. Wat jij niet beseft is dat JOUW welvaart afhankelijk is van die van anderen. (Leuker kan ik het niet maken, wel duidelijker. :P)
pi_87993368
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:24 schreef xenobinol het volgende:
Ik beweer alleen dat jouw bewering onzin is en jij stelt vervolgens dat ik dan maar het veld moet ruimen?
Ja, slip of the tong. (Waar het hart van vol is moet je maar denken... :D )

quote:
Ik houd van dit land in tegenstelling tot al die leenlutsers die de boel kapot willen maken met hen leenverslaving :N
Doe je vaderlandse plicht eens dan en koop en huis. :+
pi_87993456
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Neehoor. Wie pakt mij m'n geld af dan? Je dacht toch niet dat ik dan stil blijf zitten en alles overhandig aan de overheid of m'n geld vrijwillig overmaak aan de arme leenkneusjes?

Elke crisis en elk faillissement kent z'n winnaars en verliezers. Als half Nederland failliet gaat is voor mij de tijd aangebroken om in onroerend goed te gaan.
pi_87993472
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Zoiets. Wat jij niet beseft is dat JOUW welvaart afhankelijk is van die van anderen. (Leuker kan ik het niet maken, wel duidelijker. :P)
Voor een deel heb je daarin gelijk, echter onze welvaart staat zwaar onder druk door alle non-productieve mensen in de maatschappij. Feitelijk parasiteren zij op de arbeid en creaties van anderen waardoor zij welvaart stelen en niets terug geven aan de maatschappij. Een bankier is bijvoorbeeld zo'n iemand, of een speculant of een raam ambtenaar of een manager die alleen maar zijn ondergeschikten weet te frustreren om zichzelf bezig en belangrijk te houden.
I'll sing you a lullaby.
pi_87993580
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:41 schreef xenobinol het volgende:
Voor een deel heb je daarin gelijk, echter onze welvaart staat zwaar onder druk door alle non-productieve mensen in de maatschappij.
En wat denk jij dat er gebeurt als er nog vele, vele 'non-productieve mensen' bijkomen.....?
pi_87993594
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ja, slip of the tong. (Waar het hart van vol is moet je maar denken... :D )
Wishful thinking :+

quote:
Doe je vaderlandse plicht eens dan en koop en huis. :+
Ik doe mijn plicht als burger en probeer zoveel mogelijk onschuldige mensen uit de klauwen van de vastgoedmaffia te houden. De leenslaven kan ik helaas niet meer redden, die zijn te ver heen :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_87993624
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

En wat denk jij dat er gebeurt als er nog vele, vele 'non-productieve mensen' bijkomen.....?
Dan zetten we die gewoon aan het werk in de ruil voor voedselbonnen :D
I'll sing you a lullaby.
pi_87993759
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat denk jij dat er dan gebeurt?
pi_87994020
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:47 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Wat denk jij dat er dan gebeurt?
Dat de kosten voor de schuldsaneringen de pan uitrijzen en er minder geld is om consumptief te besteden, er dus minder omgezet wordt, en dus gedwongen ontslagen gaan vallen, waardoor er weer minder geld is om.... enz. enz. Spiraal naar beneden toe dus. ;)
pi_87994366
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat de kosten voor de schuldsaneringen de pan uitrijzen en er minder geld is om consumptief te besteden, er dus minder omgezet wordt, en dus gedwongen ontslagen gaan vallen, waardoor er weer minder geld is om.... enz. enz. Spiraal naar beneden toe dus. ;)
Natuurlijk. Maar ik zal daar nauwelijks last van hebben. Blijf gewoon in Nederland werken zolang het kan. En als het niet meer kan zoek ik mijn heil gewoon elders. Ik heb hier namelijk verder geen verplichtingen.

Ondertussen blijft mijn gespaarde geld gewoon op de bank staan en zal het alleen maar meer worden.
pi_87995679
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

toen is de rente ook verdubbeld en er was niets aan de hand.

Als nu het huurwaardeforfait naar de 1,35% gaat dan gebeurd er ook niets
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87996367
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 18:52 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

is zeker waar; maar ook de NHG, de kapitaalverzekering, de lage rente.
Vergeet de uitvinding van de tophypotheek niet.
Die heeft m.i. voor een groot deel de speculatie mogelijk gemaakt.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_87996557
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat is de schuld van de leentokkies, de rentelast kan alleen terug betaald worden als er voldoende geld in de vorm van nieuwe leningen word uitgegeven. Anders stort het systeem in, omdat er onvoldoende geleend werd vanwege de hoge rentelasten hebben de centrale banken de rente sterk terug moeten brengen. Dit spel zit zo'n beetje in de eindfase en een systeemcrash is onvermijdelijk *O*
Een systeemcrash bejubelen is ziek Xeno... hoezeer je ook gelijk wilt krijgen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_87996677
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 20:44 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Vergeet de uitvinding van de tophypotheek niet.
Die heeft m.i. voor een groot deel de speculatie mogelijk gemaakt.
tophypotheek is er altijd geweest, alleen nu hebben ze die gegeven aan iedere tokkie die werk had, vroeger alleen als er duidelijk een goed carriere-perspectief was
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87996736
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 20:01 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar ik zal daar nauwelijks last van hebben. Blijf gewoon in Nederland werken zolang het kan. En als het niet meer kan zoek ik mijn heil gewoon elders. Ik heb hier namelijk verder geen verplichtingen.

Ondertussen blijft mijn gespaarde geld gewoon op de bank staan en zal het alleen maar meer worden.
Fout. als je braaf spaart word je gestraft.
Om alle leunkneuzen te redden gaat de geldpers aan wat jouw koopkracht wegvreet.
pi_87996766
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tja dan zouden we ook niet 20 miljard moeten gaan bezuinigen, of zoals in Engeland en Duitsland meer dan 80 miljard en 500.000 ambtenaren ontslaan
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:00:06 #297
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87997058
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 20:53 schreef fedsingularity het volgende:

[..]
Om alle leunkneuzen te redden gaat de geldpers aan wat jouw koopkracht wegvreet.
En nog steeds houdt de overheid subsidies op lenen en heffingen op sparen in stand... 8)7 8)7 8)7
censuur :O
pi_87997394
quote:
Er is niets braaf aan sparen. Geld moet rollen. Sparen is vanuit economisch oogpunt gezien egoïstisch. Dus daar mag best een straf tegenover staan :P

(Sparen is natuurlijk wel verstandig.)
  FOK!fotograaf dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:11:01 #299
13368 NiGeLaToR
pi_87997547
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voor een deel heb je daarin gelijk, echter onze welvaart staat zwaar onder druk door alle non-productieve mensen in de maatschappij. Feitelijk parasiteren zij op de arbeid en creaties van anderen waardoor zij welvaart stelen en niets terug geven aan de maatschappij. Een bankier is bijvoorbeeld zo'n iemand, of een speculant of een raam ambtenaar of een manager die alleen maar zijn ondergeschikten weet te frustreren om zichzelf bezig en belangrijk te houden.
Wat is jouw bijdrage aan ons bestaan eigenlijk? Los van je onderschrift, wat vrij vertaald 'irritant mannetje' betekent.
pi_87998287
quote:

[..]

Dat kan niet meer, dat bepaalt de ECB.

Als de geldpers gaat lopen, gaat de lange rente enorm omhoog voor bepaalde zuidelijke Euro-landen, en dan wordt het nog erger voor Euro-land.

Het probleem van Nederland is dat als het goed gaat iedereen zijn zegje mag doen.

Maar als het fout gaat, durft niemand een beslissing te nemen; met gaat gewoon door met polderen en doet alsof er niets aan de hand is.

Er is in de jaren 1990-2005 totaal geen visie geweest op de fiscale struring van de huizenmarkt, de arbeidsmarkt en de demografie; m.n. de HRA en het fiscale stimuleringssysteem.

Men had al in 1995 langzaam moeten beginnen met het afbouwen van de HRA.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')