abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87986470
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:50 schreef Pink_slip het volgende:
Er zijn weinig landen waar de huizenprijzen sinds die tijd harder zijn gestegen.
Er zijn ook weinig landen waar je als inwoner zo in de watten wordt gelegd. ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_87986508
Een makelaar die versleten is van het zware werk :'). Zeker dystrofie aan z'n tongspier of een te lange neus gekregen.
pi_87986593
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 17:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Er zijn ook weinig landen waar je als inwoner zo in de watten wordt gelegd. ;)
boel shit, ik mag me alleen maar blauw betalen voor de watten waar anderen in gelegd worden :(
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_87986648
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 17:14 schreef Pink_slip het volgende:
Een makelaar die versleten is van het zware werk :'). Zeker dystrofie aan z'n tongspier of een te lange neus gekregen.
Of last van zijn rug van de hele tijd hangen op een bureaustoel wachtend op telefoontjes van klanten... _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_87986827
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 17:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

boel shit, ik mag me alleen maar blauw betalen voor de watten waar anderen in gelegd worden :(
Wat je bezielt je dan als je het hier zo slecht hebt om hier te blijven? Ga je toch lekker emigreren? ;)
pi_87987088
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 17:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat je bezielt je dan als je het hier zo slecht hebt om hier te blijven? Ga je toch lekker emigreren? ;)
Dat is inderdaad een optie. Ik zit zelf te denken aan Duitsland. Daar kun je als techneut nog goed verdienen en zijn de huizenprijzen nog op een normaal niveau. Terwijl Nederland toch nog goed aan te rijden is.

Ik las vorige week iets over dat de jongere generaties zich als melkkoe laten gebruiken door de inhalige babyboomerts. En dat dat de eigen schuld was van de jongeren, omdat ze niet protesteren. Degene die dat zei heeft er volgens mij maar weinig van begrepen. De jongere generaties zijn meer van de flexibiliteit dan van de stabiliteit. Als de lasten voor jongere generaties hier te hoog worden protesteert men niet, maar emigreert men. Dan blijven er vanzelf erg weinig melkkoetjes over om uit te melken.
pi_87988014
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 17:27 schreef Pink_slip het volgende:
Dat is inderdaad een optie. Ik zit zelf te denken aan Duitsland. Daar kun je als techneut nog goed verdienen en zijn de huizenprijzen nog op een normaal niveau. Terwijl Nederland toch nog goed aan te rijden is.
Tja, ieder zijn meug. Duitsland lijkt me persoonlijk niets, maar smaken verschillen uiteraard.

quote:
Ik las vorige week iets over dat de jongere generaties zich als melkkoe laten gebruiken door de inhalige babyboomerts. En dat dat de eigen schuld was van de jongeren, omdat ze niet protesteren. Degene die dat zei heeft er volgens mij maar weinig van begrepen. De jongere generaties zijn meer van de flexibiliteit dan van de stabiliteit. Als de lasten voor jongere generaties hier te hoog worden protesteert men niet, maar emigreert men. Dan blijven er vanzelf erg weinig melkkoetjes over om uit te melken.
Ja. Typisch de NL mentaliteit. Opkomen voor je rechten. Get real, er zullen wellicht 25 mensen emigreren maar dan heb je het wel gehad. Nederlanders slikken alles. Maar dan ook alles. Kijk eens naar Frankrijk, als de mensen het daar ergens niet mee zijn ligt het land plat, in NL krijg je hooguit 300 mensen op het Malieveld in Den Haag. En die komen dan eigenlijk alleen maar voor de gratis snacks. :D
pi_87988550
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 17:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]Ja. Typisch de NL mentaliteit. Opkomen voor je rechten. Get real, er zullen wellicht 25 mensen emigreren maar dan heb je het wel gehad. Nederlanders slikken alles. Maar dan ook alles. Kijk eens naar Frankrijk, als de mensen het daar ergens niet mee zijn ligt het land plat, in NL krijg je hooguit 300 mensen op het Malieveld in Den Haag. En die komen dan eigenlijk alleen maar voor de gratis snacks. :D
Dat denk ik ook niet als ze niet protesteren dan gaan ze ook niet weg, de jongeren zijn makke schapen zonder lef, die kopen liever een veel te dure corporatieflat. zodat ze dicht bij papa en mama kunnen zijn
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87988715
We zullen het wel zien. Van die melkmuilen onder de 25 die nog tot hun 30ste thuis bij pappie en mammie blijven wonen verwacht ik inderdaad ook niet al teveel. Maar bij de generatie tussen 25 en 40 is het echt een ander verhaal.
pi_87989397
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:50 schreef Pink_slip het volgende:

Afijn, is inderdaad aardig. Je kunt hier zien dat de huizenprijzen in Nederland sinds 1985 ongeveer zijn verviervoudigd. Een stijging die op geen enkele wijze door inflatie e.d. is te verklaren. Allemaal dankzij de HRA, de banken en de makeleugenaartjes.
Door de HRA kunnen de prijzen niet zoveel gestegen zijn , want de HRA regeling bestond voor 1985 ook al. :')

De overheid heeft zelfs tussen 1985 en nu ergens in de HRA regeling het zo ingericht dat je je overwaarde ook nog verplicht in je nieuwe hypotheek moet stoppen.

Waar we wel deze stijging aan te danken hebben zijn veel meer factoren. Een belangrijke daarvan is de financiering van huizen op 2 salarissen.
pi_87990066
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 18:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Door de HRA kunnen de prijzen niet zoveel gestegen zijn , want de HRA regeling bestond voor 1985 ook al. :')
De HRA werkt als een soort hefboom. Het maakt het mogelijk dat mensen ongeveer 2x zoveel kunnen lenen als zonder HRA het geval zou zijn.
quote:
Waar we wel deze stijging aan te danken hebben zijn veel meer factoren. Een belangrijke daarvan is de financiering van huizen op 2 salarissen.
Uiteraard spelen er ook vele andere factoren mee. 2-verdieners, grondpolitiek etc. etc.
pi_87990364
quote:
[b]Op dinsdag 26 oktober 2010 18:35
De HRA werkt als een soort hefboom. Het maakt het mogelijk dat mensen ongeveer 2x zoveel kunnen lenen als zonder HRA het geval zou zijn.
Overdrijven is ook een vak.

quote:
Uiteraard spelen er ook vele andere factoren mee. 2-verdieners, grondpolitiek etc. etc.
Wat dacht je van het renteverschil tussen 1985 en nu? Heeft een vele malen grotere invloed gehad dan de HRA. (Maar ja, wie moet je van de rentestand nu weer de schuld van gaan geven?)
pi_87990512
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 12:49 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Ik ken ook zo'n geval. Kennis van me, 2,5 jaar geleden samen met z'n vrouw verhuisd van een duur appartement naar een nog duurder woonhuis, omdat er een kind aankwam. Op zich was dat appartement groot genoeg, maar dat mokkel wilde nu eenmaal een huis.

Afijn, appartement uiteindelijk met groot verlies verkocht, natuurlijk wel de hoofdprijs betaald voor de nieuwe woning, vrouwtje is labiel en gaat vreemd bij het leven, vrouwtje wil nu van d'r vent af. Maar helaas zit het stel nu diep in de schulden en is scheiden en het huis verkopen (uiteraard weer tegen verlies) geen optie. En dus zijn ze tot elkaar veroordeeld in die veel te dure woning. :P

Let wel: we hebben het hier over een WO+ stel heh, niet over tokkies van de straat. Hij registeraccountant, zij Dr.Ir.. :')
Zo zie je maar weer... een huwelijk wordt eerder gered door de hypotheek, dan door een kind. :7
pi_87990652
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 18:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak.
Neehoor. Mensen kijken vooral naar de maandlasten bij het aangaan van een hypotheek (jij bent daar zelf een voorbeeld van). Die maandlasten zijn bijna gehalveerd door de HRA en dus kunnen ze een bijna 2x zo hoge hypotheek nemen. Aangezien vrijwel iedereen dit doet en het aantal aangeboden woningen in Nederland tot voor kort beperkt was, heeft het uiteindelijk tot gevolg dat huizen gewoon bijna 2x zo duur worden. Mensen betalen gewoon 2x zoveel voor hetzelfde huis.
quote:
Wat dacht je van het renteverschil tussen 1985 en nu? Heeft een vele malen grotere invloed gehad dan de HRA. (Maar ja, wie moet je van de rentestand nu weer de schuld van gaan geven?)
Uiteraard speelt de rentestand ook een rol. God mag weten wat er gebeurt als de rente weer tot historisch gemiddelde niveaus stijgt.
pi_87990885
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 18:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De overheid heeft zelfs tussen 1985 en nu ergens in de HRA regeling het zo ingericht dat je je overwaarde ook nog verplicht in je nieuwe hypotheek moet stoppen.

is zeker waar; maar ook de NHG, de kapitaalverzekering, de lage rente.
pi_87990996
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 18:47 schreef Pink_slip het volgende:
Neehoor. Mensen kijken vooral naar de maandlasten bij het aangaan van een hypotheek (jij bent daar zelf een voorbeeld van).
Yep. Mijn vaste lasten zijn voor mij het belangrijkst. Die heb ik het liefst zo laag mogelijk. En ik streef ernaar die voortdurend te verlagen. Maar noem mij maar gek. ;)

quote:
Die maandlasten zijn bijna gehalveerd door de HRA en dus kunnen ze een bijna 2x zo hoge hypotheek nemen.
Graag een rekenvoorbeeld waarbij je maandlasten dankzij de HRA halveren.

quote:
Aangezien vrijwel iedereen dit doet en het aantal aangeboden woningen in Nederland tot voor kort beperkt was, heeft het uiteindelijk tot gevolg dat huizen gewoon bijna 2x zo duur worden. Mensen betalen gewoon 2x zoveel voor hetzelfde huis.
Zie boven. Maar om dan uit nijd maar te gaan huren en 1,5 a 2x zoveel te betalen dan aan hypotheek gaat mij persoonlijk te ver. (Maar goed, principes zijn principes he, dat mag wat kosten.)

quote:
Uiteraard speelt de rentestand ook een rol. God mag weten wat er gebeurt als de rente weer tot historisch gemiddelde niveaus stijgt.
Dan zit de huizenmarkt op slot en blijft iedereen waar hij zit.
pi_87991831
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 18:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dan zit de huizenmarkt op slot en blijft iedereen waar hij zit.
Zolang het nog kan natuurlijk wel. Maar dat is op termijn voor de meesten niet weggelegd. Zeker niet als de rente echt verdubbelt ofzo en tegelijk de HRA wordt afgeschaft. Dan koerst half Nederland op een faillissement af.
pi_87991992
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 18:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]
....Dan zit de huizenmarkt op slot en blijft iedereen waar hij zit.
Ja, dat is heel duidelijk hier gezegd.

Ik denk dat het heel moeilijk wordt om er enige beweging in te krijgen.

Potentiele kopers hebben geen geld of financiering; potentiele verkopers kunnen niet verhuizen.

Zou het een oplossing zijn, als de verkoper actief betrokken wordt bij de financiering van de koper,
ik bedoel hiermee dat de verkoper aan de koper een deel van de koopsom leent ?
pi_87992323
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:12 schreef Pink_slip het volgende:
Zolang het nog kan natuurlijk wel. Maar dat is op termijn voor de meesten niet weggelegd. Zeker niet als de rente echt verdubbelt ofzo en tegelijk de HRA wordt afgeschaft. Dan koerst half Nederland op een faillissement af.
Denkfout. Of je het leuk vindt of niet, maar dan koerst HEEL Nederland op een faillissement af.
pi_87992421
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:15 schreef Bankfurt het volgende:
ik bedoel hiermee dat de verkoper aan de koper een deel van de koopsom leent ?
Ik denk niet dat realistisch is. Niemand zou dat willen zonder een vorm van garantstelling. Of de overheid moet garant staan... :P
pi_87992424
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Denkfout. Of je het leuk vindt of niet, maar dan koerst HEEL Nederland op een faillissement af.
Neehoor. Misschien driekwart dan. Maar ik niet. Sowieso jongeren zonder woning niet. Die gaan dan echt niet meer meebetalen aan jouw misere.
pi_87992505
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 17:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik beweer alleen dat jouw bewering onzin is en jij stelt vervolgens dat ik dan maar het veld moet ruimen? Ik houd van dit land in tegenstelling tot al die leenlutsers die de boel kapot willen maken met hen leenverslaving :N
I'll sing you a lullaby.
pi_87992645
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik denk niet dat realistisch is. Niemand zou dat willen zonder een vorm van garantstelling. Of de overheid moet garant staan... :P
Ik denk idd aan bepaalde garantie-stimuli van de overheid.
pi_87992746
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

ach in 1981 is de rente ook verdubbeld en er waren maar enkele gevallen die in de problemen kwamen.
Nee dat valt wel mee hoor
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87992762
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 18:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Dat is de schuld van de leentokkies, de rentelast kan alleen terug betaald worden als er voldoende geld in de vorm van nieuwe leningen word uitgegeven. Anders stort het systeem in, omdat er onvoldoende geleend werd vanwege de hoge rentelasten hebben de centrale banken de rente sterk terug moeten brengen. Dit spel zit zo'n beetje in de eindfase en een systeemcrash is onvermijdelijk *O*
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')