abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87976245
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:44 schreef Basp1 het volgende:

Historisch gezien betaal je voor het huis misschien wel veel, maar als je naar de maandlasten gaat kijken (wat in mijn opinine zou moeten) betaal je dan historisch gezien nog zoveel. :P
Als je de gevolgschade van de zeepbel voor de maatschappij gaat meerekenen dan vind ik de prijs behoorlijk hoog. Nu al roepen mensen in blinde paniek dat de zeepbel tegen elke prijs in stand gehouden moet worden omdat anders de maatschappij ineen stort.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_87976288
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:21 schreef xenobinol het volgende:
Vathorst :')

99,9999% van NL zal er zo over denken:

http://www.funkyfish.nl/column/817/
Iedereen heeft wel een gebrek.

Er zijn zelfs mensen die in Dronten wonen.
pi_87976482
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:49 schreef HansvD het volgende:

Iedereen heeft wel een gebrek.

Er zijn zelfs mensen die in Dronten wonen.
Je woont in Vathorst? :')
I'll sing you a lullaby.
pi_87976614
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee
pi_87976795
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:48 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als je de gevolgschade van de zeepbel voor de maatschappij gaat meerekenen dan vind ik de prijs behoorlijk hoog. Nu al roepen mensen in blinde paniek dat de zeepbel tegen elke prijs in stand gehouden moet worden omdat anders de maatschappij ineen stort.
Er zijn ook mensen die al jaren roepen dat de bubbel gaat barsten maar dat is ook nog niet gebeurd. :Y)
pi_87977042
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:48 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik denk trouwens dat het een zegen zou zijn als de zeepbel uit elkaar zou spatten. Iedereen weer even met beide benen op de grond. Velen zullen huis en haard verliezen, anderen zullen hun woningen openstellen voor de daklozen. Natuurlijk heb je dan altijd lieden die zich daar te goed voor voelen, maar die zullen aan hun haren de pleinen op worden gesleurd en door een woedende meute worden afgemaakt.

Ik kan haast niet wachten. :Y)
pi_87977056
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een mooie aanbieding voor je gevonden...

quote:
OFW bouwt complex Bries met 24 appartementen

Eind 2010 start OFW al met de bouw van appartementencomplex Bries. Het nieuwbouwcomplex gelegen in wijk De Boeg op de hoek De Boeg/ Fazantendreef in een groene wijk dichtbij het centrum. De 24 koopappartementen zijn ruim opgezet en geschikt voor mensen van alle leeftijden.

In de wijk De Boeg realiseren OFW en bouwbedrijf Mateboer vanaf eind 2010 het project Bries. Bries is een complex met 24 prachtige koopappartementen. OFW biedt deze koopappartementen nu met korting aan. Dit maakt de appartementen bereikbaar voor veel mensen. Door de korting van maar liefst ¤ 12.500 is de prijs gedaald naar een verkoopprijs vanaf ¤ 197.000 vrij op naam. De appartementen worden gebouwd door bouwbedrijf Mateboer BV te Kampen.

Comfortabel wonen
De appartementen zijn ruim opgezet met een grote woonkamer en 2 of 3 slaapkamers. Elk appartement heeft een riant balkon en is uitgerust met een videofooninstallatie. Het appartementencomplex is voorzien van een lift. De woningen hebben een hoog afwerkingniveau en bieden daardoor veel comfort. De mooie ligging in een groene omgeving en de bereikbaarheid van diverse voorzieningen, maken het woonplezier compleet.
pi_87977339
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die al jaren roepen dat de bubbel gaat barsten maar dat is ook nog niet gebeurd. :Y)
In feite is die natuurlijk al gebarsten. De gevolgen zijn echter nog niet direct zichtbaar, door de traagheid van de markt. Maar heus, dat komt nog wel.

Over een jaar of twee zullen ons via de televisie (Zembla) de eerste beelden van compleet verlaten, half afgebouwde nieuwbouwwijken bereiken. Het aantal zwervers zal toenemen en dat zal effect hebben op de criminaliteitscijfers. De voedselbanken krijgen last van capaciteitsproblemen. Etnische spanningen nemen toe.

Geef het tijd en je zult zien: dit land is doomed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pink_slip op 26-10-2010 14:15:52 ]
pi_87977466
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 12:32 schreef Bayswater het volgende:
Hadden we deze al gehad:

Slechte woningmarkt ontmoedigt scheiden
21 oktober 2010, 11:00 uur | FD.nl

Door: Elisa Hermanides
Huwelijken en echtscheidingen worden door de economische crisis vaker uitgesteld. Dat blijkt volgens Jan Latten, hoogleraar demografie en demograaf van het Centraal Bureau voor de Statistiek uit het Onderzoek Gezinsvorming.

Latten heeft zich verbaasd over de echtscheidingscijfers. Gewoonlijk nemen die volgens hem in economisch slechte tijden toe. 'Dat komt door een grotere druk op de relatie doordat bijvoorbeeld een van de twee werkloos raakt.' Maar tijdens de huidige economische crisis is er geen toename in het aantal echtscheidingen.

Latte vermoedt dat de ingezakte huizenmarkt daarvan de oorzaak is. 'Partners die willen scheiden, stellen dat uit omdat het huis moeilijker te verkopen is. Vaak wonen ze wel apart, maar gaan ze pas later officieel scheiden.' Ook hier gaat het volgens Latten om een fluctuatie op korte termijn.

Huwelijkscijfers

De huwelijkscijfers zijn geen verrassing. 'Als het economisch slecht gaat, stellen koppels het huwelijk langer uit. In betere tijden wordt dit effect gecompenseerd.'

Volgens Latten zien mensen het huwelijk steeds minder als een noodzakelijke stap: 'Vaak wonen mensen al samen en hebben ze al kinderen. Met een huwelijk willen ze dat vieren. '

De langetermijntrend in het aantal scheidingen laat zien dat 'de breekbaarheid van relaties' groter is, zegt Latten. Van de koppels die rond 1970 trouwden, was één op de zes na twintig jaar gescheiden. Bij echtparen uit de jaren negentig zal dat een kwart zijn.
Ik heb jaren geleden al voorspeld dat de economische crisis een rechtstreekse bedreiging zou worden voor het doorgeslagen Hollandse Feminisme.

Mooi om te zien dat ik gelijk krijg. :Y)
pi_87978546
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:04 schreef HansvD het volgende:

Ik heb nog wel een mooie aanbieding voor je gevonden..

Voor dat geld blijven ze nog jaren lang te koop staan in Dronten. De gemeente heeft een flinke som geld uit de subsidie pot van het rijk gekregen om starters aan woonruimte te helpen. Maar het helpt niet, ook in het nieuwe winkelcentrum (reeds 4 jaar oud) staan nog de wereld aan huurappartementen leeg (vanaf de nieuwbouw). De sta(rt)kkers die er een appartement gekocht hebben willen er graag weg, om b.v. samen te gaan wonen, maar niemand die hun piepkleine appartementjes wil kopen :')
I'll sing you a lullaby.
pi_87978668
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:11 schreef mymindisglowing het volgende:

Ik heb jaren geleden al voorspeld dat de economische crisis een rechtstreekse bedreiging zou worden voor het doorgeslagen Hollandse Feminisme.

Mooi om te zien dat ik gelijk krijg. :Y)
NL vrouwen :r

Moslima's in burka O+
I'll sing you a lullaby.
pi_87978821
Ik ben ook genezen van de Nederlandse vrouw. Doe mij maar een pindaatje of een chineesje.
pi_87979956
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voor dat geld blijven ze nog jaren lang te koop staan in Dronten. De gemeente heeft een flinke som geld uit de subsidie pot van het rijk gekregen om starters aan woonruimte te helpen. Maar het helpt niet, ook in het nieuwe winkelcentrum (reeds 4 jaar oud) staan nog de wereld aan huurappartementen leeg (vanaf de nieuwbouw). De sta(rt)kkers die er een appartement gekocht hebben willen er graag weg, om b.v. samen te gaan wonen, maar niemand die hun piepkleine appartementjes wil kopen :')
Ben daar wel eens geweest, maar ze hebben daar ook een veel te groot centrum neer gezet voro z'on klein dorp. Dat is vragen om leegstand.
pi_87980581
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat komt puur door overheidsingrijpen/ -steun. Beter lijkt het me een paar jaar te wachten totdat de overheid geen ruimte meer heeft om in te grijpen. Kunnen we zien wat de markt werkelijk zou doen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_87982348
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 15:01 schreef HansvD het volgende:

Ben daar wel eens geweest, maar ze hebben daar ook een veel te groot centrum neer gezet voro z'on klein dorp. Dat is vragen om leegstand.
"Dat heet: ambitie" :')

Althans in de wereld van wethouders met scoringsdrang. Overigens is Dronten geen uitzondering, dit soort projecten zijn overal de grond uit gestampt op kosten van de burger en de sukkels die veel te dure huizen hebben gekocht. In Dronten hebben ze ook voor vele miljoenen het theater verbouwt, 'de Meerpaal', budget is met miljoenen overschreden en bij de exploitatie moeten iedere jaren weer vele tonnen gemeenschapsgeld, want niemand maakt gebruik van het gebouw, kost je klauwen met geld om er een stoeltje warm te houden. De bioscoop gaat zo'n beetje ieder jaar failliet, Dronten heeft geen bioscoop nodig, want het kan niet uit.
Er was een tijd dat iedere gemeente met een goed lopend grondbedrijf met het geld smeet naar de dingen waar de politici oog voor hadden, gelukkig worden die mogelijkheden steeds minder. Zorg als overheid voor faciliteiten waar de burger behoefte aan heeft en wees daarbij reëel in de schaal grote.
I'll sing you a lullaby.
pi_87982437
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 15:01 schreef HansvD het volgende:

Overigen met betrekking tot de leegstand van de appartementen, die blijven leeg omdat de prijs simpelweg te hoog is. Het zijn zogenaamde vrije sector huurwoningen, tja.... die budget overschrijding van 10 miljoen moet toch door iemand betaald worden :|W

WTF.... ze hebben zelfs een website in de lucht gezet om deze appartementen te verhuren :D

http://www.hurenindronten.nl/

Misschien dat er mensen zijn uit de randstad die de huur nog wel mee vinden vallen... nou succes... probeer maar eens werk te vinden in Dronten, sterkte :W

[ Bericht 13% gewijzigd door xenobinol op 26-10-2010 16:01:25 ]
I'll sing you a lullaby.
pi_87983378
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 15:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Overigen met betrekking tot de leegstand van de appartementen, die blijven leeg omdat de prijs simpelweg te hoog is. Het zijn zogenaamde vrije sector huurwoningen, tja.... die budget overschrijding van 10 miljoen moet toch door iemand betaald worden :|W

WTF.... ze hebben zelfs een website in de lucht gezet om deze appartementen te verhuren :D

http://www.hurenindronten.nl/
Ga eens na hoeveel hypotheek je voor 625 euro per maand kan krijgen. (aangezien de huurprijzen ook excl service kosten zijn)

En dan zul je zien dat je waarschijnlijk toch nog beter dat appartement kan kopen. :P
pi_87983695
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ga eens na hoeveel hypotheek je voor 625 euro per maand kan krijgen. (aangezien de huurprijzen ook excl service kosten zijn)

En dan zul je zien dat je waarschijnlijk toch nog beter dat appartement kan kopen. :P
Huren heeft ook een aantal voordelen, zo kan je b.v. verhuizen wanneer je dat uitkomt :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_87984309
Zoveel duurder dan kopen is huren helemaal niet. Tenminste, niet als je alle kosten meetelt. Kopen is alleen op de hele lange termijn goedkoper. En in een dalende markt als de huidige is het nog maar de vraag of je echt goedkoper uit bent, zeker als je op de top bent ingestapt.

Ik heb het weleens uitgerekend voor een vriendin van me. Die huurt nu een benedenwoning met tuin in Amsterdam voor iets van 850 euro, incl. zo'n beetje alles (GWL, belastingen, reparaties etc.). Die berekening pakte niet heel gunstig uit voor het kopen.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:34:59 #246
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_87984504
quote:
Interessant, maar ik snap de data niet. Volgens hun zijn de huizen in Belgie duurder dan in Nederland?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_87984749
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:34 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Interessant, maar ik snap de data niet. Volgens hun zijn de huizen in Belgie duurder dan in Nederland?
Nee vanaf 2000 zijn de prijzen in belgie meer gestegen dan in nederland. Dat hoeft nog niet te betekenen dat belgie ons al per M^2 gepassseerd is.
pi_87984778
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:34 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Nee. De data zegt zegt niks over de absolute huizenprijzen of absolute stijgingen. Alleen over de prijsindex per land t.o.v. een te kiezen referentiejaar.
pi_87985297
quote:
Afijn, is inderdaad aardig. Je kunt hier zien dat de huizenprijzen in Nederland sinds 1985 ongeveer zijn verviervoudigd. Een stijging die op geen enkele wijze door inflatie e.d. is te verklaren. Allemaal dankzij de HRA, de banken en de makeleugenaartjes.

Er zijn weinig landen waar de huizenprijzen sinds die tijd harder zijn gestegen. In elk geval niet in de VS. Ja in Spanje, en we weten hoe het er daar momenteel aan toe gaat op de huizenmarkt.
pi_87986170
Van de NVM website, te komisch voor woorden :D

quote:
Groot tekort aan makelaars Noorwegen

Noorwegen schreeuwt om makelaars. Die noodkreet slaakt de Noorse makelaarsorganisatie Norges Eiendommeglerforbund (NEF). Naar schatting van NEF-voorzitter Finn Tveter is er acuut vraag naar minstens 500 mensen.

Maar dat kan op enige termijn nog aanzienlijk meer worden. Volgens Tveter zijn er twee hoofdoorzaken voor het schreeuwende tekort aan makelaars. Ten eerste heeft de financiële crisis duidelijke sporen achtergelaten. Van de 4500 makelaars die er voor de crisis waren hebben 1500 op grond van de plotselinge ineenstorting van de markt het vak de rug toegekeerd, voor het grootste deel vanwege het gebrek aan werk. Voor een kleiner deel betreft het ook ouderen, die na een groot aantal zware jaren in het vak gewoon versleten waren, gelooft Tveter.
Ik zie het al helemaal voor me dat die ouderen dan met huizen op hun nek van deur tot deur sjouwde om hun handelswaar aan te prijzen :+
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')