quote:ach ja, in de avond een poes, 's ochtends een poes hé (vrij naar Barbie)Op zondag 24 oktober 2010 10:57 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje heeft een poesje overgehouden aan gisteravond
zo maar 's door met essay-schrijven
quote:LIEF! Die van mij is ook elke dag nederlands aan het oefenen....Op zondag 24 oktober 2010 11:25 schreef AKnynke het volgende:
hihi, de Duutser is zo schattig..Donderdag begint z'n Nederlandse cursus weer, en hij is nu aan het oefenen. Achttien wist ie wel, maar zes niet....
![]()
Ik vind het zo tof dat hij Nederlands aan het leren is. Hij heeft veel meer aan een cursus frans, maar heeft toch voor Nederlands gekozen.
quote:
quote:En FokOp zondag 24 oktober 2010 11:43 schreef Chicolate het volgende:
En nu mag ik alleen nog maar op de pc als het gaat om polymeren, nanotubes en andere tentamengerelateerde dingen.
quote:GMTAOp zondag 24 oktober 2010 10:51 schreef AKnynke het volgende:
ik ben zo blij dat ik giste rben gaan lopen....Nu hoef ik vandaag heeeelemaal niets!
Lijstje:
O: wentelteefjes
T: /
L: misschien een gebakken ei met spek op brood?
T: peer
D: chicken pot pie met veel groente...
quote:Ja dat mag dus eigenlijk ook even niet
quote:nee, ik ben op dit moment qua kookspullen niet zo goed voorzien, heb bijvoorbeeld geen weegschaal...Op zondag 24 oktober 2010 12:00 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
GMTAik zat ook al te denken om dat vanavond te maken! maak jij het deeg ook zelf? ik had een tijd terug heel lekker volkorendeeg met olijfolie gemaakt, maar dat recept kan ik niet meer vinden
![]()
heb bijna een uur hardgelopen nethet was WARM. ben blij dat ik een korte broek aanhad, maar beter had ik mijn jasje ook thuisgelaten! zo even kijken hoe ver ik gelopen heb..
quote:Vond het niet aan mij om er iets over te zeggen, het leek me voldoende dat je wist dat ze nog in leven was.
quote:Die eerste en die laatste klinken lekkerOp zondag 24 oktober 2010 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
oh mèn, ik moet echt maar 's volwassen worden en gewoon minder drinken omdat ik wéét dat ik daar ontzettend last van krijg
Essay schiet wel op, ook fijn, want er komt straks een oud huisgenote van Mr.Mo hier langs! Gaan we catannen ofzo en daarna pizza maken, allemaal vega, want ze is vega
we maken: pizza met kastanjechamps, pittige pizza met rode peper en paprika, spinaziegorgonzolapizza
quote:Awww, hebben we je allemaal lekker gemaakt.Op zondag 24 oktober 2010 12:42 schreef Goodbye het volgende:
Ik wilde een gebakken ei op brood, zijn de eieren op
quote:JaOp zondag 24 oktober 2010 12:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Awww, hebben we je allemaal lekker gemaakt.
Geen supermarkt die open is in de buurt?
Wat ik grappig vind aan Facebook: hier spreken we elkaar met onze Fok!-naam aan en daar met de echte naam. Het is best wel vreemd, soms, om door een Fokker met je echte naam te worden aangesproken.
quote:Eensch. Normaal drink ik niet eens zo veel frisdrank op een dag, max 1 of 2 glazenOp zondag 24 oktober 2010 00:40 schreef Tinkepink het volgende:
Ik denk eigenlijk dat daph wat minder frisdrank moet gaan drinken en groente eten. En meer eten ja.
quote:Een benchmark is een Amerikaans woord voor het testen tegen een bepaalde standaard. En aangezien mijn naam Marc is en ik 11 jaar geleden nog die-hard nerd was vond ik dat wel een mooie nick voor op internet.Op zondag 24 oktober 2010 00:46 schreef Tinkepink het volgende:
Hoe eet jij eigenlijk zelf kooimark? (wat is het nederlandse woord voor benchmarken ook alweer? vergelijken oid?)
quote:Goed werk SherlockOp zondag 24 oktober 2010 08:37 schreef Viking84 het volgende:
De naam benchMark komt me bekend voor, was dat ook niet zo'n 'ik weet wat het beste is voor jullie en ik zal het jullie wel even inwrijven'-goeroe die hier ooit een blauwe maandag meepostte?.
Nu aan de toast en thee. Over een uurtje hardlopen. Geen last van duizeligheid meer, dus geen smoesjes (bovendien raak ik achter op schema als ik nu weer niet ga en dan ben ik boos op mezelf).
quote:Ik loop hier eigenlijk nooit in deze topics mee, maar de eerste vraag die bij mij opkomt is: waarom, in godsnaam? Waarom jezelf zo martelen met al die gekke eetpraktijken en gebrek aan training? Ik weet natuurlijk niet wat je huidige fysiek is en wat je wilt bereiken, en vooral: hoe graag je dat wilt.Op zondag 24 oktober 2010 13:06 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Eensch. Normaal drink ik niet eens zo veel frisdrank op een dag, max 1 of 2 glazen![]()
@ Benchmarc, ik heb het hier al een paar keer gezegd maar ik ben stap voor stap onderweg naar een beter eetpatroon. Ik heb een zeer moeilijk half jaar (of eigenlijk jaar) achter de rug waarbij mijn eetpatroon helemaal naar de maan is geholpen. De ene dag helemaal volvreten, de volgende dag geen honger hebben en daarom leven op een bakje yoghurt. Ik had nergens problemen mee, maar het is niet gezond.
De laatste twee maanden was ik enorm aan het bunkeren. Is er een reep chocolade in huis? Ah, een stukje kan best. Oh, nou moet ie op. En zo ging dat iedere keer. Ik at met gemak twee repen chocolade op en at vervolgens tijdens het avondeten weer twee borden vol - om 's avonds weer verder te bunkeren. Het is voor mij al een hele prestatie dat ik nu anderhalve week daarmee gestopt ben.
De volgende stap is meer fruit eten. Fruit is iets wat de afgelopen tijd onderop mijn prioriteitenlijstje stond en ik at het daarom ook niet. Komt wel weer goed, maar stapje voor stapje. Ik ben op dit moment niet in staat om mijn eetpatroon radicaal om te gooien - daarvoor heb ik teveel aan mijn hoofd.
Wat betreft de groente; ik zou vaak wel meer groenten willen eten maar ik eet hier wat de pot schaft. Op dit moment heb ik eigenlijk geen geld over waarmee ik zelf groenten kan kopen iedere dag - ik ga komende week wel een maaltijdsalade halen voor m'n lunch (met het ah bonnetje!) om toch wat meer binnen te krijgen.
Aankomende week is het doel om minimaal 1 keer een uur te gaan wandelen en volgende week wil ik minimaal 1 keer naar de sportschool. Voor andere mensen is dit misschien tergend langzaam, maar voor mij is dat de enige manier waarop het nu werkt voor mij.
Hopelijk, als ik mijn eet/beweegpatroon weer op orde heb, zal ik de rest ook weer een beetje op orde krijgen.
quote:Ik mix het niet door min chocomel, het is die chocomel waarbij druivensuiker er al in zit. Vroeger pakte ik los dextrose met water na mijn trainingen, maar chocomel is een goede post-workout drank gebleken. Bepaald geen goede drank als je doel is om af te vallen natuurlijk. Omdat mijn doel massa winnen is kan ik me dit soort dingen goed veroorloven.Op zondag 24 oktober 2010 13:30 schreef Chicolate het volgende:
Je zou het ook kunnen zien als roken: sommige mensen kunnen het beste cold-turkey stoppen, alles overboord. Anderen hebben meer baat bij langzaam afbouwen, tussenoplossingen, stapje voor stapje.
En waarom druivensuiker door je chocomelk? Buiten dat het me walgelijk zoet lijkt, zie ik het nu ook niet zo?
Ik ben lunch aan het maken, dus ik mag weer even fokken.
quote:Maar jij neemt nu als uitgangspunt dat het doel van Daph afvallen is. Als haar doel ligt op het ontwikkelen van een gezondere en lang vol te houden leefstijl, dan is dat al heel anders.Op zondag 24 oktober 2010 13:25 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Ik loop hier eigenlijk nooit in deze topics mee, maar de eerste vraag die bij mij opkomt is: waarom, in godsnaam? Waarom jezelf zo martelen met al die gekke eetpraktijken en gebrek aan training? Ik weet natuurlijk niet wat je huidige fysiek is en wat je wilt bereiken, en vooral: hoe graag je dat wilt.
Kijk, ik ben redelijk overtuigd van het behandelen van eetproblemen als drugs- en drankproblemen. Veel mensen zijn gewoon verslaafd aan de suikers en troep die ze iedere dag binnen krijgen. De beste manier imho is om het totaal overboord te gooien en jezelf een fatsoenlijk eetschema en trainschema aanmeten. Er is zó ontzettend veel informatie te vinden over wat je kunt eten en hoe je moet trainen. Er zijn slechts een paar variabelen die jij zelf kunt beïnvloeden. Hoe graag wil je afvallen en hoeveel heb je er voor over?
Het probleem het geleidelijk aan een eetschema of/en trainschema opbouwen is dat de moed je in de schoenen zakt. De progressie laat lang op zich wachten, en het is erg moeilijk om zoiets vol te houden, net zo goed voor mij hoor, ook al ben ik aardig gedisciplineerd.
Ik ben hier misschien redelijk grof en direct in, maar als je het mij vraagt is dit wel de juiste manier om je doelen te bereiken. Wat wel belangrijk is, is dat je je eetschema redelijk blijft hanteren zelfs op het moment dat je je doel hebt bereikt. Daarin verschilt eten dus niet zoveel van drank/drugs. Iemand die daarvan afkickt gaat ook niet terug bij af.
Just my 2 cents.
quote:Dat mag je best vinden, maar ik heb op dit moment genoeg aan mijn hoofd waarover ik niet ga uitwijden.Op zondag 24 oktober 2010 13:25 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Een benchmark is een Amerikaans woord voor het testen tegen een bepaalde standaard. En aangezien mijn naam Marc is en ik 11 jaar geleden nog die-hard nerd was vond ik dat wel een mooie nick voor op internet.
Maar als je geïnteresseerd bent in mijn eetschema:
7:30:
100gr brinta
500ml halfvolle melk
40gr whey poeder
12:00:
4 sneeën brood met vleesch
15:30:
4 sneeën brood met vleesch
18:00
Avondeten, zoveel mogelijk.
Trainen
21:00:
500ml chocomel met druivensuiker
3 eieren
Redelijk bescheiden tegenwoordig, als ik dat vergelijk met mijn eetschema's van voorgaande jaren.
[..]
Goed werk SherlockHeel goed geheugen.
[..]
Ik loop hier eigenlijk nooit in deze topics mee, maar de eerste vraag die bij mij opkomt is: waarom, in godsnaam? Waarom jezelf zo martelen met al die gekke eetpraktijken en gebrek aan training? Ik weet natuurlijk niet wat je huidige fysiek is en wat je wilt bereiken, en vooral: hoe graag je dat wilt.
Kijk, ik ben redelijk overtuigd van het behandelen van eetproblemen als drugs- en drankproblemen. Veel mensen zijn gewoon verslaafd aan de suikers en troep die ze iedere dag binnen krijgen. De beste manier imho is om het totaal overboord te gooien en jezelf een fatsoenlijk eetschema en trainschema aanmeten. Er is zó ontzettend veel informatie te vinden over wat je kunt eten en hoe je moet trainen. Er zijn slechts een paar variabelen die jij zelf kunt beïnvloeden. Hoe graag wil je afvallen en hoeveel heb je er voor over?
Het probleem het geleidelijk aan een eetschema of/en trainschema opbouwen is dat de moed je in de schoenen zakt. De progressie laat lang op zich wachten, en het is erg moeilijk om zoiets vol te houden, net zo goed voor mij hoor, ook al ben ik aardig gedisciplineerd.
Ik ben hier misschien redelijk grof en direct in, maar als je het mij vraagt is dit wel de juiste manier om je doelen te bereiken. Wat wel belangrijk is, is dat je je eetschema redelijk blijft hanteren zelfs op het moment dat je je doel hebt bereikt. Daarin verschilt eten dus niet zoveel van drank/drugs. Iemand die daarvan afkickt gaat ook niet terug bij af.
Just my 2 cents.
quote:je hebt me geinspireerd, ik heb net zelf een deeg in elkaar gebrouwen....Ben benieuwd hoe het wordt! Doe jij deeg op de bodem en bovenop?Op zondag 24 oktober 2010 12:00 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
GMTAik zat ook al te denken om dat vanavond te maken! maak jij het deeg ook zelf? ik had een tijd terug heel lekker volkorendeeg met olijfolie gemaakt, maar dat recept kan ik niet meer vinden
![]()
heb bijna een uur hardgelopen nethet was WARM. ben blij dat ik een korte broek aanhad, maar beter had ik mijn jasje ook thuisgelaten! zo even kijken hoe ver ik gelopen heb..
quote:lekker toch, het is zondag!Op zondag 24 oktober 2010 13:53 schreef Merel het volgende:
Ik zei toch dat ik nog even verder ging tukken? Net wakker!En als m'n telefoon niet was afgegaan (vriendinnetje belde), sliep ik nu nog!
quote:Ja, het suffe is dat ik nu denk "ik ben een halve dag kwijt door dat lange slapen!!" terwijl ik nou niet echt iets beters te doen heb dan de dag slapend doorkomen..Op zondag 24 oktober 2010 13:56 schreef AKnynke het volgende:
[..]
lekker toch, het is zondag!
Ik moet echt een mood vinden waarin ik me gewoon thuis kan ontspannen. Ik vind dat erg lastig, ik heb het idee dat ik altijd 'iets' moet doen.
quote:Zal ik hem even jouw kant opschoppen?Op zondag 24 oktober 2010 13:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Moet eigenlijk ook nog wat voor het werk doen, maar de zin daarin ligt ergens in Den Haag nog denk ik.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 14:03 schreef Merel het volgende:
Hey, iets over voedselverspilling op NL2. Ik ga vandaag braaf m'n restje spareribs opeten hoor!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |