abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:02:48 #101
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87976930
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:07 schreef mlg het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat jij een van de figuren bent die Nederland nog verder omlaag wil schoppen door -wat ik hier boven al zei- onverantwoord tokkie volk te vertroetelen.

En ja, zodra de energie in prijs stijgt, is het uit met de pret en zijn wij, en komen de tijden van economische krimp.
Je leesvaardigheid blijft maar niet je sterkste punt hè? Of ben je gewoon bewust compleet verkeerde meningen van jezelf op andere aan het projecteren?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87977007
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies... de waarde van diploma's is enorm aan inflatie onderhevig geweest. Tegenwoordig komt een HBO diploma overeen met het MBO van pakweg 15 jaar geleden. Om over het MBO maar niet te spreken :|W
Ik heb alleen ervaring met de universiteit, maar daar was bijna 20 jaar geleden al een cultuur van niet meer willen weten dan je nodig hebt voor je puntjes. Nou heb ik niks tegen die mensen die zo'n cultuur willen, maar daar moet je de universiteit niet aan verspillen, daarvoor heeft die geen 5 eeuwen overleefd. En dat heeft natuurlijk een flinke interactie met niveau.

Velen haken ook gewoon af, als je gewoon geinteresseerd bent in wat je doet en je krijgt in je tweede jaar op de allerhoogst mogelijke opleiding een multiple choicevraag over van wanneer WOI was, dan is dat gewoon heel erg demotiverend. Iedereen die ik ken die goed kon leren en een academische inslag had, die heeft wel een fase gehad waarin je ging kijken of je het zonder leren en zonder colleges ook kon en hoe hoog het cijfer was wat je dan kon halen. Dan is het tenminste weer een intellectuele uitdaging, van een paar uur, al dan niet met een kater of nog dronken. Dat is niks anders dan verspilling van talent en tijd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:05:03 #103
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_87977066
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:02 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je leesvaardigheid blijft maar niet je sterkste punt hè? Of ben je gewoon bewust compleet verkeerde meningen van jezelf op andere aan het projecteren?
Waar slaat dat nou op? Ik heb het niet enkel over die post van jou, maar in zijn geheel.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_87979009
Dit was zo'n goed constructief topic... Wat is er gebeurd?
“An interesting thing is a good thing.”
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:41:22 #105
294269 mlg
pi_87979052
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:40 schreef Repelsteeltju het volgende:
Mijn excuses hebben jullie.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:02:08 #106
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_87979975
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:40 schreef Repelsteeltju het volgende:
Dat wat er altijd gebeurt... de inhoudelijke discussie glijdt langzaam af naar een patstelling die vol zit met economische dogma's. Het topic sterft gorgelend in zijn eigen bloed zodra de eerste joker iemand verwijtend het label "links" of "rechts" toedicht.

Op dat laatste punt zijn we bijna (en is voor mij meestal het signaal om te vertrekken).
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:05:11 #107
294269 mlg
pi_87980128
quote:
Op dat laatste punt zijn we bijna (en is voor mij meestal het signaal om te vertrekken).
Of gewoon weer ontopic. De kenniseconomie.
pi_87987114
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 11:33 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Buitenlandse studenten worden niet op kosten van de belastingbetaler opgeleid, die moeten namelijk vijf keer zoveel collegegeld betalen omdat de overheid niet mee betaalt aan hun studie.
Dat zal best; maar toch weet ik dat er tigvoudige verborgen kosten bijkomen:

1) De werkelijke kosten van een student zijn niet 5x collegegeld; het is een giga factor meer.
2) Daarnaast betekent dat een druk op de doceer-capaciteit ten koste van de eigen bevolking en de Nederlandse werkelozen.
3) huisvestingproblemen etc etc in ons bomvolle Nederland.
4) de eigen bevolking wordt achtergesteld ten gunste van de buitenlander.

quote:
Dat je mordicus tegen immigratie van hoger opgeleiden bent is je goed recht, maar ga niet beweren dat dat goed is voor de kenniseconomie. Grote landen als Duitsland en de VS kunnen hun kenniseconomie al sinds jaar en dag alleen maar met immigratie (Duitsland uit Oost-Europa, de VS uit Europa en Azie) op peil houden en dan heb jij de illusie dat Nederland zonder kan.
Immigratie betekent importeren van PROBLEMEN en het creeeren van extra (autochtone en migranten) werkelozen op de lange termijn.

En ik weet ook dat die kenniswerkers die hier komen helemaal geen kennis hebben. Ze kennen de Nederlandse taal niet; ze dumpen hun afval zomaar op straat; ze kennen de regels niet en ze passen zich niet aan;

die lui gaan hun gezinnen herenigen en voordat je het weet heb je voor iedere zogenaamde kenniswerker een 3e wereldland-familie van 20 personen er gratis bij. :{w

In de jaren '60 tot '90 hebben we ook mensen geimporteerd, zogenaamd goed voor onze concurrentiepositie.

quote:
Kenniscentra bewegen zich in toenemende naar regio's waar je mensen vanuit de hele wereld samenbrengt en als dat in Nederland niet meer mag is het simpel: inrukken en wegwezen.
Simpel antwoord: wij laten geen IMMIGRANTEN meer toe. -O-

Wij leiden EERST onze eigen werkelozen en onze eigen bevolking op en wij doppen onze eigen boontjes;
Eigen volk EERST; Eigen kennis EERST. Eigen bedrijven EERST.
Dat is SPEERPUNT van een kenniseconomie die met beide benen op de grond staat.

en die grote bedrijven krijgen GEEN subsidie meer om zogenaamd kennis-immigranten te importeren en de taal in bedrijven als Philips, Shell en Akzo etc. op Nederlands grondgebied is NEDERLANDS, zodat de EIGEN beroepsbevolking zich op het werk en op straat nog thuis voelt in hun EIGEN land.

Als deze bedrijven zo nodig "kenniswerkers" in Nederland willen hebben dan gaan ze maar naar het CWI en het UWV en halen er werkelozen uit de kaartenbanken en die leiden ze op en geven die een leuke zinvolle job met perspectief.

En als die multinationals daar geen zin in hebben, dan hoepelen ze maar op, want dan komt er eindelijk ruimte vrij voor ondernemers die wel wat van Nederland willen maken.

Zo hoort dat !

Potjandorie .... wat kan ik me toch kwaad maken om die kennis-huichelarij }:|
pi_87990991
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 09:48 schreef mlg het volgende:

[..]

Alleen de randstad en Twente laten een bevolkingsgroei zien. Twente richt zich momenteel ook erg op ondernemen, is ook wel te merken.
Twente groeit niet hoor volgens mij, de grotere kernen blijven stabiel maar groeien minimaal, daarom heen stevige krimp. Dan doen Zwolle of Deventer het bijvoorbeeld beter, die kernen zullen nog serieus gaan groeien. Of Arnhem-Nijmegen bijvoorbeeld.

Zie o.a.
http://www.kei-centrum.nl(...)ngsaantal%202009.pdf
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87991093
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 11:15 schreef mlg het volgende:

[..]

Te duur, teveel files.

Belgie, Frankrijk en Duitsland hebben ons al uit de top gestoten.
Nee echt totaal niet. We hebben juist zoveel files omdat we een steeds belangrijker rol gaan vervullen op dat vlak. Belgie en Duitsland hebben al decennia weinig gedaan aan hun infrastructuur en in Frankrijk ligt alles om de haverklap plat..
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:57:42 #111
294269 mlg
pi_87991128
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 18:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Twente groeit niet hoor volgens mij, de grotere kernen blijven stabiel maar groeien minimaal, daarom heen stevige krimp. Dan doen Zwolle of Deventer het bijvoorbeeld beter, die kernen zullen nog serieus gaan groeien. Of Arnhem-Nijmegen bijvoorbeeld.

Zie o.a.
http://www.kei-centrum.nl(...)ngsaantal%202009.pdf
Jawel, in de tubantia van zaterdag liet heel Twente een groei zien, terwijl de rest van overijssel en de rest van de provincies uitgezonderd de randstad een krimp liet zien.

Maar buiten dat zie ik het ook aan het aantal bedrijven wat erbij komt. Had het hier laatst nog met iemand van de kamer van koophandel over.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:59:32 #112
294269 mlg
pi_87991221
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 18:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee echt totaal niet. We hebben juist zoveel files omdat we een steeds belangrijker rol gaan vervullen op dat vlak. Belgie en Duitsland hebben al decennia weinig gedaan aan hun infrastructuur en in Frankrijk ligt alles om de haverklap plat..
quote:
Nederland als de gateway naar Europa staat onder druk. Nederland heeft het meeste asfalt van Europa, de Betuwelijn en geweldige binnenvaartwegen. Maar, we worden steeds duurder en we staan steeds langer in de file naar de klant.

Door Walther Ploos van Amstel | Delaatstemeter.nl
België, Frankrijk en Duitsland hebben Nederland als onbetwiste toplocatie uit de logistieke top gestoten. Dat is zorgelijk. De logistieke sector is goed voor 600.000 banen en levert zo’n 40 miljard euro aan economische waarde. Die sector loopt krakend vast.
Dode hoek?
Goed transport is nodig voor de groei van sectoren als bouw, tuinbouw en chemie. Als de transportkosten stijgen, dan daalt de commerciële actieradius van onze paprika’s en bouwproducten. Dit betekent direct minder export en minder banen.
Transport en logistiek horen op de politieke agenda. Ze bepalen onze economische kracht. Toch wordt er in de campagne te weinig aandacht besteed aan transport, mainports, greenports of mobiliteit. Is Nederland Distributieland morgen de grote verliezer?
Pleisters plakken
Is het onze schuld dat we vastlopen? We willen steeds minder betalen voor onze producten en eisen ruime keuze bij de Jumbo of de Mediamarkt. Daarvoor hebben we mooie logistieke concepten bedacht. Maar staan we wel stil bij de consequenties?
We verplaatsen onze productie naar China, Oost-Europese chauffeurs duwen onze jongens van de weg, het werk in magazijnen is zo dom dat we er niemand meer voor krijgen, de autowegen zitten vol en over de Betuwelijn vliegen straks de containers naar Oost-Europa waar de echte waarde wordt toegevoegd.
Het lijkt wel Nederland Pakezelland in plaats van Nederland Distributieland.
Wie kijkt niet met verwondering naar al die vrachtwagens in de file? Een op de drie vrachtwagens rijdt helemaal leeg rond. De rest is slechts halfvol. Terwijl de binnenvaart nog barst van de capaciteit. Zomaar investeren in nog meer asfalt is pleisters plakken. Het moet echt anders. We moeten slimmer omgaan met die geweldige Nederlandse infrastructuur.
Polderen?
Hoe kunnen ondernemingen er met elkaar voor zorgen dat die paprika aan klanten, nog verder weg, kunnen worden verkocht? In de tuinbouw werkt het. De tuinbouw heeft veel energie nodig, de inzet van duur personeel en zit op kostbare grond.
Toch houdt de tuinbouw door intensieve samenwerking binnen de sector zich staande als wereldspeler. Dit werkt zo lang Nederland haar logistiek kracht ook echt weet vast te houden.
Samenwerken
De toekomst begint morgen. Transport en logistiek horen op de politieke agenda van het volgende kabinet: samenwerking tussen mainports en greenports, beter benutten van alle infrastructuur en stimuleren van samenwerking in ketens.

Walther Ploos van Amstel is docent logistiek aan de Hogeschool van Amsterdam en supply chain expert bij TNO Mobiliteit en Logistiek. Voor meer informatie Delaatstemeter.nl.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:00:35 #113
294269 mlg
pi_87991269
Niet zo'n wantrouwen Du_ke, please zeg.
pi_87991530
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 18:57 schreef mlg het volgende:

[..]

Jawel, in de tubantia van zaterdag liet heel Twente een groei zien, terwijl de rest van overijssel en de rest van de provincies uitgezonderd de randstad een krimp liet zien.
Dan moet dat in een jaartje totaal zijn omgeslagen en daar geloof ik eerlijk gezegd weinig van :P.

En als dit stukje het is http://www.tctubantia.nl/(...)conomisch-geograaf:-'Achterhoek-krimpt-niet'.ece dan moet ik zeggen dat ik dat niet al te sterk vind als argument. "er gaan mensen met pensioen dus trekken de bedrijven volop nieuwe mensen aan..."
Alsof dat elders niet geldt en de zwakke punten van de achterhoek en twente dan niet meer meespelen...

En ook http://www.tctubantia.nl/(...)-minder-in-2040-.ece
quote:
Krimp: duizenden streekgenoten minder in 2040
vrijdag 22 oktober 2010 | 22:01 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 23 oktober 2010 | 09:00
Tekstgrootte

ENSCHEDE - De afname van de bevolkingsomvang en de vergrijzing waar de Achterhoek en later ook Twente mee te maken krijgen heeft op tal van terreinen gevolgen en noodzaakt tot bewustwording. De regio moet wakker worden.

De gemeente Berkelland zal over dertig jaar ruim zevenduizend inwoners minder tellen dan nu. Ook veel andere gemeenten in Twente en de Achterhoek, vooral die op het platteland, zullen de komende drie decennia door een afnemend geboortecijfer en een overschot aan mensen die de regio verlaten slinken qua omvang. De demografische ontwikkeling leidt onder meer tot verdere vergijzing, minder aanbod van leerlingen op scholen en het schrappen van voorzieningen in de kleine kernen en minder inkomsten uit grondverkoop voor gemeenten.

Lees meer over Krimp in de krant van zaterdag.
Ben als halve geograaf dan ook erg benieuwd naar het artikel waar je naar verwijst. Is dat nog ergens te vinden?
pi_87991589
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:00 schreef mlg het volgende:
Niet zo'n wantrouwen Du_ke, please zeg.
Ook je artikeltje over Nederland distributieland vind ik nog niet zo sterk eerlijk gezegd :P.
pi_87991667
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 18:57 schreef mlg het volgende:

[..]

Maar buiten dat zie ik het ook aan het aantal bedrijven wat erbij komt. Had het hier laatst nog met iemand van de kamer van koophandel over.
Twente ligt heel gunstig als Hamburg, Praag en Warschau en Berlijn belangrijker worden, en dat is ook heden zo; De Technische Universiteit Twente zal misschien ook wel een grotere rol hebben gekregen.
pi_87991731
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:09 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Twente ligt heel gunstig als Hamburg, Praag en Warschau en Berlijn belangrijker worden, en dat is ook heden zo; De Technische Universiteit Twente zal misschien ook wel een grotere rol hebben gekregen.
Dan ligt pakweg Groningen ook heel gunstig. Er zijn dus nogal wat kapers op de kust voor de mooie plekjes ;)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:10:32 #118
294269 mlg
pi_87991737
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook je artikeltje over Nederland distributieland vind ik nog niet zo sterk eerlijk gezegd :P.
Joh, ik zal kijken of ik de krant van zaterdag nog heb en ik zal het voor je scannen. Hoewel ik vind dat je mij gewoon moet geloven als ik zeg dat het erin stond.

quote:
Walther Ploos van Amstel is docent logistiek aan de Hogeschool van Amsterdam en supply chain expert bij TNO Mobiliteit en Logistiek. Voor meer informatie Delaatstemeter.nl.
Hoezo niet sterk? Ik schat hem betrouwbaarder in dan jou. :)
pi_87993230
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:09 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Wat is er dan zo gunstig aan de ligging van Twente? Alsof mensen zitten met die honderd kilometer meer of minder bij dergelijke afstanden. Dan vlieg je meestal gewoon.
pi_87998760
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:37 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Wat is er dan zo gunstig aan de ligging van Twente? Alsof mensen zitten met die honderd kilometer meer of minder bij dergelijke afstanden. Dan vlieg je meestal gewoon.
IGunstig m.b.t. de transportsnelheid van Rotterdam naar Midden-Europa m.n. Berlijn.

Twente ligt boven de as Rotterdam-Arnhem/Nijmegen-Ruhrgebied;

Onder deze lijn loopt het verkeer totaal vast.

De verbindingen door Brabant, Arnhem/Nijmegen, Limburg, en het Ruhrgebied zijn een ramp voor het vrachtverkeer.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:21:36 #121
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88001943
Standaard praatje dat elke zichzelf respecterende gemeente ophoudt..

Eindhoven ligt prima langs de kennisas A2 en met luchthaven Eindhoven naast zich
Nijmegen bevindt zich in KAN, aan de Waal en met vliegveld Weeze binnen het halfuur
Breda bevindt zich tussen A'dam/R'dam en Antwerpen/Brussel, aan de oostzijde van Brabantstad

Neem dit toch met een korreltje zout.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')