quote:Waar was dat met die grotten? Volgens mij ergens in Tsjechie, Polen of Hongarije? (vakanties met m'n ouders zitten allemaal op één grote hoop in m'n hoofd...) Volgens mij heb ik dat ook ooit meegemaakt, vond ik erg indrukwekkend!Op zaterdag 23 oktober 2010 16:12 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Die ken ik ja! Dat was de eerste keer dat ik iets klassieks mooi vond. Dit was de achtergrondmuziek in een lichtshow in een ondergrondse druipsteengrot
.
En youtube is steeds stuk idd.
[..]
Die vind ik niet zo eigenlijk. Mis een beetje de spanning in de opbouw.
Leuke SOG dit.
quote:Frankrijk volgens mijOp zaterdag 23 oktober 2010 18:22 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Waar was dat met die grotten? Volgens mij ergens in Tsjechie, Polen of Hongarije? (vakanties met m'n ouders zitten allemaal op één grote hoop in m'n hoofd...) Volgens mij heb ik dat ook ooit meegemaakt, vond ik erg indrukwekkend!
quote:ik maak ook al een week een boodschappen lijstje voor zaken mee te nemen uit Nederland!Op zaterdag 23 oktober 2010 17:34 schreef Mini_rulez het volgende:
Mooie schoenen, allebei.
En vlaai.*op lijstje zet van dingen om te eten in Nederland*
quote:Lol, sowieso is niemand's mayo (of andere saus) veilig. Iedere friet wordt er zorgvuldig ingedoopt voordat het in zijn mond verdwijnt. Mijn neefje isOp zaterdag 23 oktober 2010 18:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja frikandel in de mayo en dan de mayo eraf likken zeker! Frikandellen en kroketten gingen hier nooit op als een kind ze voorgeschoteld kreeg. Onbegrijpelijk: wie laat nou zo'n overheerlijke kroket liggen?![]()
.
quote:waar?Op zaterdag 23 oktober 2010 17:38 schreef LadyBlack het volgende:
Merel, niks tailleverbergend, maar erg cute jurkje!
quote:mm...okay!Op zaterdag 23 oktober 2010 18:23 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Frankrijk volgens mij. Ben nog nooit in Oost-Europa geweest (op Rusland na).
quote:Toch, lekker, vers brood.
quote:Misschien was ze zelfs wel twee jaar oud, haar moeder was ook echt te dik.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:13 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik vind van niet, maar je staat er verbaasd van wat mensen (nog veel jongere) kinderen soms te eten geven
quote:niks mis met een glaasje frisdrank in het weekend. als je je kinderen alles verbiedt weet je tenminste zeker dat ze later stiekem dingen gaan proberen. de kinderen die thuis niks mochten gooiden bij mij op school hun lunch weg en kochten red bull en roombroodjes.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nou ja, mijn kinderen krijgen later echt geen frisdrank etc.
quote:
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 17:15 schreef Merel het volgende:
Oh ik krijg de foto van de outfit niet verkleind (zit mobiel), dus dan maar zo: het synthetische taille-verbergende jurkje staat hier
quote:Eens. Ik kwam ook niet in een McDonald tot ik een jaar of twaalf was, en toen was ik groot genoeg om te proeven dat 't vieze patat is.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:04 schreef LadyBlack het volgende:
Dat ligt er helemaal aan hoe je het doet dames.... en ook hoe lang en hoe strikt je het volhoudt trouwens.
Mijn moeder heeft me iig het eerste jaar helemaal geen suiker gegeven, en later was ze er ook zuinig mee: ik dronk diksap ipv limonade, ik at carob-pasta ipv chocopasta, etc. Vla hadden we ook nooit in huis.
En ik ging het niet stiekem toch eten. Zodra ik om ander eten ging vragen, stond mijn moeder er ook wel voor open. Maar een kind van 2 of 3 maakt het in principe niks uit wat ie te eten krijgt. Mijn oppaskindje (bijna 2) vroeg laatst om een koekje en was superblij toen ik hem een rijstwafel gaf
quote:Bij kinderen van 2 en 3 misschien wel, maar waar kwak het over had, boterhammen weggooien enzo, dat zijn wel wat oudere kinderen. Als je ongezonde dingen met mate toestaat krijgt een kind ook niet het gevoel dat ze iets tekortkomen.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:06 schreef LadyBlack het volgende:
Ik bedoel eigenlijk gewoon dat je kinderen, zolang ze nog niet echt besef hebben van wat gezond en ongezond is, beter gezonde dingen kunt geven en leren dat dat lekker is
quote:Omg wentelteefjes!!! Je brengt me op een ideeOp zaterdag 23 oktober 2010 18:47 schreef Blurred86 het volgende:
L: 2 wentelteefjes (van 1 ei en wat melk) met suiker en kaneel, cappuccino, bakje warme kersen
quote:Jij bent niet 24/7 in de buurt om te kijken wat je kinderen binnen krijgen. Bovendien: als jij het hen al die jaren verbiedt, zullen ze het later met des te meer gretigheid drinkenOp zaterdag 23 oktober 2010 18:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
quote:Bij Footwork, het schoenenverkopende stuk van de Men at WorkOp zaterdag 23 oktober 2010 17:35 schreef Perruche het volgende:
Merel waar heb je ze gekocht? Ik zoek ook nog mooie pumps die lekker lopen voor op kantoor. Ga ik ook nejes doen
quote:Ja maar dingen als "Slecht voor je tanden" en "Je wordt er dik van" maakten ook niet veel indruk op mij.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:13 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Bij kinderen van 2 en 3 misschien wel, maar waar kwak het over had, boterhammen weggooien enzo, dat zijn wel wat oudere kinderen. Als je ongezonde dingen met mate toestaat krijgt een kind ook niet het gevoel dat ze iets tekortkomen.
Bovendien leer je beter om zelf verstandige keuzes te maken wanneer je begrijpt waarom je ouders iets slecht vinden, maar veel kinderen die ik kende wiens ouders maar lukraak vanalles verboden, kregen ook nog als enige verantwoording te horen "omdat mama het zegt". Daar leer je dus echt niks van.
quote:Ik vind dat best wel goedOp zaterdag 23 oktober 2010 19:04 schreef LadyBlack het volgende:
Dat ligt er helemaal aan hoe je het doet dames.... en ook hoe lang en hoe strikt je het volhoudt trouwens.
Mijn moeder heeft me iig het eerste jaar helemaal geen suiker gegeven, en later was ze er ook zuinig mee: ik dronk diksap ipv limonade, ik at carob-pasta ipv chocopasta, etc. Vla hadden we ook nooit in huis.
En ik ging het niet stiekem toch eten. Zodra ik om ander eten ging vragen, stond mijn moeder er ook wel voor open. Maar een kind van 2 of 3 maakt het in principe niks uit wat ie te eten krijgt. Mijn oppaskindje (bijna 2) vroeg laatst om een koekje en was superblij toen ik hem een rijstwafel gaf
quote:Dat idee heb ik ook van mezelfOp zaterdag 23 oktober 2010 18:45 schreef Blurred86 het volgende:
volgens mij zou ik echt zo'n geitenwollensokkennatuurvoedingswinkelmoeder zijn als ik een kind had
quote:Ken ik niet maar ze zijn mooi!!Op zaterdag 23 oktober 2010 19:28 schreef Merel het volgende:
[..]
Bij Footwork, het schoenenverkopende stuk van de Men at Work
quote:Nou ja, op het gebied van eten zijn het inderdaad een beetje abstracte consequenties maar mijn ouders legden in het algemeen wel uit waarom ze bepaalde beslissingen namen, dus ik had in elk geval wel door dat ze het niet zomaar deden om ons te pesten.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja maar dingen als "Slecht voor je tanden" en "Je wordt er dik van" maakten ook niet veel indruk op mij.
Volgens mij ben je pas veel later (ver in de puberteit) in staat de consequenties van je daden te overzien en te beseffen dat iets wat voor een ander opgaat (van snoepen word je dik) ook voor jou geldt (tenzij je gezegend bent met een supersnel spijsverteringsstelsel).
quote:in een leuk cafe/koffiehuis met comfortabele banken en lekkere koffie en als het even kan een haardvuur?Op zaterdag 23 oktober 2010 19:46 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik wil een boek gaan lezen, maar ik ben al een uur ofzo aan het bedenken waar ik dan moet gaan zitten.De enige opties zijn mijn bureaustoel (maar dan blijf ik weer achter de computer hangen) en mijn bed (maar het is midden op de dag). Schiet lekker op zo...
quote:Oja, da's ook een idee.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:52 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
in een leuk cafe/koffiehuis met comfortabele banken en lekkere koffie en als het even kan een haardvuur?
quote:dat is iets anders dan roepen "mijn kind krijgt nooit frisdrank later"Op zaterdag 23 oktober 2010 19:06 schreef LadyBlack het volgende:
Ik bedoel eigenlijk gewoon dat je kinderen, zolang ze nog niet echt besef hebben van wat gezond en ongezond is, beter gezonde dingen kunt geven en leren dat dat lekker is
quote:nouja, ik ben gewoon niet zo van de natuurvoeding en t vegetarische. dat vind ik zélf vies, dus ga ik dat mijn kinderen niet "aandoen". maar als je t gewend bent of zelf vega bent kan ik t me voorstellen - t is ook niet zielig voor kinderen denk ik. al at mijn vegetarisch opgevoedde vriendinnetje wel altijd broodjes kroket als we in de stad warenOp zaterdag 23 oktober 2010 19:36 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik vind dat best wel goed
quote:fauteuil?Op zaterdag 23 oktober 2010 20:07 schreef Blurred86 het volgende:
ik kom maar niet op het woord voor 'armchair' in het NL, anybody?
quote:Ik kreeg gezond tot mijn uit huis gaan en dat is minder al moet ik zeggen dat ik frikandellen ook onnodig vind als ze zo jong zijn.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:06 schreef LadyBlack het volgende:
quote:Ik maak harige taart/quiche met bladerdeeg dus als je een receptje hebt? Met meel enz. heb ik altijd vieze bodems.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:08 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn hartige taart wordt trouwens stamppot, wegens geen taartdeegmix in huis en te weinig tijd om het zelf te maken
quote:Fauteuil? Héél Nederlands woordOp zaterdag 23 oktober 2010 20:07 schreef Blurred86 het volgende:
quote:Afgaande op google images zijn leunstoel een vertaling kunnen zijn?Op zaterdag 23 oktober 2010 20:07 schreef Blurred86 het volgende:
quote:leunstoel?Op zaterdag 23 oktober 2010 20:07 schreef Blurred86 het volgende:
quote:een beetje limonade en een beetje nibbits in het weekend is iets heel anders dan een enorme frikandel. je moet het niet zo zwart wit zien. ik zeg nergens dat mijn kinderen dat NOOIT frisdrank mogen en alleen vega/biologisch/droge crackers. en ik heb het dus nu over kindjes van 2-3-4-5, daar wordt echt wel op gelet of ze de lunch wel op eten. en frisdrank aan een kind van 3, hahaha, echt niet. ik ben ook totaal niet vegetarisch/biologisch opgevoed haha.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat is iets anders dan roepen "mijn kind krijgt nooit frisdrank later"
als je zélf frietjes als avondmaaltijd eet vind ik dat een kind best een beetje patat mag, en een half kroketje ofzo. én twee scheppen groente natuurlijk.
misshcien komt het omdat ik niet vegetarisch/biologisch oid ben opgevoed. ik kreeg bijvoorbeeld naast roosvicee wel "snoutjes" als ik erom vroeg, in t weekend. een koffiefilter zakje met een beetje nibb-its.
dik ben ik pas geworden later in mijn jeugd.
quote:Welkom terugOp zaterdag 23 oktober 2010 20:13 schreef .Bo het volgende:
Ha slankies!
Een paar maanden terug heb ik hier een blauwe maandag meegepost. Wil daar graag weer mee beginnen, aangezien mijn leven in de tussenliggende maanden is verworden tot één groot schaamteloos vreetfestijn. Ik ben nu sinds de zomer zo'n drie kilo aangekomen and it has to stop
. Naar mijn idee zit het hem vooral in mijn nogal suikerrijke tussendoortjes. Ik wil nu sowieso een maand proberen geen toegevoegde suikers te eten (heeft iemand nog ondersteunende literatuur op dit vlak? Liefst iets in de trant van "suiker is het SLIJK der aarde" en geen gematigde voedingscentrumtoon
). Ben erg benieuwd of ik er fysiek effect van merk. Mocht dat niet zo zijn, dan zou het in ieder geval al fijn zijn als ik er beter van af zou kunnen blijven, want dat lukt momenteel niet. Daarnaast ben ik vegetariër geworden en dat bevalt me vooralsnog opperbest. Maar even met de billies bloot en meteen een lijstje. Qua suiker heb ik me ingehouden vandaag (eerlijk
).
O - volk. boterham auberginesalade, 2 piepkleine kapjes pindakaas, 2 uitgeperste sinaasappels
T - 2 oreo koekjes, 2 sprits met zo'n glazuurlaagje
T - magere yoghurt met diepvries bosbessen & kersen
L - paar hapjes roti, kwart plaat + dubbele boterham auberginesalat
T - 2 oreo
T - rode druiven
D - pot rode kool, beetje aardappelpuree, groenteschijf
T bakje naturelchips?
U snapt, de suikerloosheid gaat pas vanaf morgen in. Dus maak me nog niet af!
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 20:18 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
een beetje limonade en een beetje nibbits in het weekend is iets heel anders dan een enorme frikandel. je moet het niet zo zwart wit zien. ik zeg nergens dat mijn kinderen dat NOOIT frisdrank mogen en alleen vega/biologisch/droge crackers. en ik heb het dus nu over kindjes van 2-3-4-5, daar wordt echt wel op gelet of ze de lunch wel op eten. en frisdrank aan een kind van 3, hahaha, echt niet. ik ben ook totaal niet vegetarisch/biologisch opgevoed haha.
met speciale gelegenheden iets lekkers lijkt mij prima
quote:dat nam ik letterlijk, sorry.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
quote:*boks!Op zaterdag 23 oktober 2010 19:29 schreef Chicolate het volgende:
Frisdrank en chips waren voor het weekend, en koekje bij de thee was meestal een bescuitje en bij uitzondering wat bijzonderders. Heeft uiteindelijk niet geholpen tegen mijn voorliefde voor snoep, maar zelfs nu vind ik chips iets voor vrijdagavond en het weekend.
quote:ik lustte geen prik tot ik 20 wasOp zaterdag 23 oktober 2010 20:26 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Frisdrank = cola, fanta, etc. dus met koolzuur. Dus geen limo, roosvicee, etc.
Een frikandel = heel veel kcal en hormoonvlees = iets anders dan een paar frietjes als mama het ook neemt
Een frikandel lijkt mij niet zo gezond, wat er allemaal in gaat..
quote:Okee, nee primaOp zaterdag 23 oktober 2010 20:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
[..]
dat nam ik letterlijk, sorry.
en ja een hele frikandel is groot voor een peuter, zeker als het een tussendoortje is.
quote:Ik ken een jongen die alleen maar frikandellen lustte toen hij klein was en hij heeft nu echt borsten. Misschien toeval, maar ook goedkoop kippenvlees lijkt mij niet zo top.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik lustte geen prik tot ik 20 was
maar over die frikandel: dat is jóuw vooringenomenheid over frikandellen. ja, er zit separatorvlees in en dat vinden veel mensen een vies idee. maar dat zit ook in knakworstjes en kipnuggets etc. het is restvlees. en kruiden. en wat collageen. net als andere massaproductie-worst: redelijk veel verzadigd vet. maar een frikandel bestaat niet vooral uit "hormoonvlees" enzo. t is niet anders dan een andere worst in die zin, dus ik vind er niks extra "engs"aan.
quote:Borsten krijgen van frikandellen?Op zaterdag 23 oktober 2010 20:31 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik ken een jongen die alleen maar frikandellen lustte toen hij klein was en hij heeft nu echt borsten. Misschien toeval, maar ook goedkoop kippenvlees lijkt mij niet zo top.
quote:De ene helft van het topic denkt nu "had ik maar nooit frikandellen gegetenOp zaterdag 23 oktober 2010 20:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Borsten krijgen van frikandellen?. Omg.
quote:haha zo had ik het nog niet bekeken, het is dus allemaal de schuld van het stomme feit dat ik geen frikandellen lustOp zaterdag 23 oktober 2010 20:34 schreef Chicolate het volgende:
[..]
De ene helft van het topic denkt nu "had ik maar nooit frikandellen gegeten" en de andere helft "er is nog hoop, frikandelluuuhh
"
quote:Welcome back
quote:"je moet bewegen, luie teef!" uit het bol inkijkexemplaar. Meeh, nee, ik ga me niet laten uitschelden door een boek. Maar wel dank voor de tip & het welkom!Op zaterdag 23 oktober 2010 20:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Welkom terug
Als je voor de harde, vegetarische methode gaat moet je absoluut Skinny Bitch lezen. Heel onvriendelijk boek is dat. En heel suiker- en vleesloos.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 20:34 schreef Chicolate het volgende:
[..]
De ene helft van het topic denkt nu "had ik maar nooit frikandellen gegeten" en de andere helft "er is nog hoop, frikandelluuuhh
"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |