Nou daar heb je 'm al.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat, indien het verzoek niet wordt toegekend, er weer een wrakingsverzoek komt
Terecht ook. Wat een schertsvertoning, heel deze rechtzaak.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:41 schreef Pearlbitch het volgende:
Moszkowicz heeft de rechtbank opnieuw gewraakt omdat deze weigert een onderzoek in te stellen naar mogelijke meineed door getuige Bertus Hendriks.
Het OM zit er sowieso al niet erg fanatiek in, maar zij hebben ook geen beeldvormingsagenda en geen P&W en boulevarduitzendingen om van stof te voorzien. Daarom zullen ze het dan ook volstrekt onbelangrijk vinden wat er precies wanneer op dat etentje is gezegd. Het is immers niet zo dat Schalken terecht staat voor het tegen Wilders zijn, als dat al zo is, het schrijven en duiden van een beschikking, Hendriks niet terecht staat voor het organiseren van mislukte diners en Janssen niet terecht staat voor slechte tafelmanieren en gedwongen opname wegens paranoia ook niet aan de orde is.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:16 schreef Sloggi het volgende:
Ik als niet-jurist heb sterk de indruk dat het OM de zaak laat lopen. Waarom worden er geen vragen aan Jansen gesteld over de elkaar tegensprekende verklaringen die hij heeft afgelegd?
Jannsen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:45 schreef plonsikduik het volgende:
wat ik dan als leek even niet snap is dat die schalken ofzo dan de papieren rond de zaak wilders in zijn binnenzak had als het thema niet wilders was
wie liegt hier nou ?
droefig als je het bij beetje volgtquote:
Grappig, omdat het inderdaad dieptriest is. Grappig, omdat het aantoont dat die hele rechtstaat een grote wassen neus is. Grappig, omdat het aantoont wat een nitwits er in de rechtbank werken, zelfs op de hoogste niveaus. Grappig, omdat het laat zien dat "respect voor de rechterlijke macht" een totaal achterhaald iets is.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:50 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
droefig als je het bij beetje volgt
mensen zouden toch verstandiger moeten zijn als ze rond het gerecht werken
niet getuigen te eten vragen . dat is toch niet zo moeilijke
Hoi Geert.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:58 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Grappig, omdat het inderdaad dieptriest is. Grappig, omdat het aantoont dat die hele rechtstaat een grote wassen neus is. Grappig, omdat het aantoont wat een nitwits er in de rechtbank werken, zelfs op de hoogste niveaus. Grappig, omdat het laat zien dat "respect voor de rechterlijke macht" een totaal achterhaald iets is.
Zo moeilijk is het toch niet? Van te voren was afgesproken dat ze het over de Islam gingen hebben, en Schalken dacht dat er dan misschien ook wel afgedwaald zou worden naar het besluit om Wilders te vervolgen en had daarvoor wat voorbereid. Zo begrijp ik het uit de getuigenissen, maar Moszkowicz doet alsof dat volslagen onmogelijk is en er dus wel sprake van meineed moet zijn. Volgens mij slaat dat dus nergens op.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:45 schreef plonsikduik het volgende:
wat ik dan als leek even niet snap is dat die schalken ofzo dan de papieren rond de zaak wilders in zijn binnenzak had als het thema niet wilders was
wie liegt hier nou ?
quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Je moet het te kennen geven, de autoritaire manier van pleiten van dhr. Moskowicz kan mij wel appreciëren.
hoe spreken zulke mensen af ?? zijn er dan geen emails of over ??quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet? Van te voren was afgesproken dat ze het over de Islam gingen hebben, en Schalken dacht dat er dan misschien ook wel afgedwaald zou worden naar het besluit om Wilders te vervolgen en had daarvoor wat voorbereid. Zo begrijp ik het uit de getuigenissen, maar Moszkovicz doet alsof dat volslagen onmogelijk is en er dus wel sprake van meineed moet zijn. Volgens mij slaat dat dus nergens op.
Het probleem zit er voor mijn gevoel in dat Moszkovicz wil bewijzen dat er bewuste beïnvloeding plaats heeft gevonden. De papieren meenemen en deze aan Janssen tonen (en uitleggen waarom het juist is) is het vermeende incident waarmee dus Janssen beïnvloed is. Het is dus weldegelijk van belang of de papieren bewust zijn meegenomen (want als er een kansje was dat ze wisten dat Janssen moest verschijnen en dat ze hem uitnodigen om -bewust- Wilders met hem te bespreken, is er mogelijk inderdaad sprake van beïnvloeding) en wat het onderwerp was. Want in die lijn van redenatie (waarin de zaak Wilders bewust besproken zou worden met een getuige) is het logisch om die papieren mee te nemen en het vonnis aan Janssen uit te leggen / overtuigen van de juistheid ervan. Als Moskzkovicz dat niet kan bewijzen / onderbouwen, valt de rest van zijn argumentatie ook ineen. Daarom zit hij daar als een soort van autist op te hameren.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet? Van te voren was afgesproken dat ze het over de Islam gingen hebben, en Schalken dacht dat er dan misschien ook wel afgedwaald zou worden naar het besluit om Wilders te vervolgen en had daarvoor wat voorbereid. Zo begrijp ik het uit de getuigenissen, maar Moszkovicz doet alsof dat volslagen onmogelijk is en er dus wel sprake van meineed moet zijn. Volgens mij slaat dat dus nergens op.
Privacy. Het is niet van belang voor de kijker om te zien wat erna gebeurd. Is standaard bij elke zaak zodra de zitting is afgelopen.quote:
Een college over hoe dure woorden om indruk te maken op simpele zielen correct te gebruiken? Dat heeft Moszkowicz ook wel eens gevolgd denk ik, hij gebruikt ze tenminste correct.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Vermakelijke discussie. Anyway, moet naar college, dus bij deze laat ik het voor wat het is en zie ik het wel in Pauw en Witteman.
Vorige keren bleven de camera's wel aan tijdens de pauze/schorsing.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:10 schreef Woeste_Woerd het volgende:
[..]
Privacy. Het is niet van belang voor de kijker om te zien wat erna gebeurd. Is standaard bij elke zaak zodra de zitting is afgelopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |