quote:Probeer je baas maar eens te overtuigen.. of nee, eigenlijk die nitwit van een manager die zich zo machtig voelt dat hij wel even kan bepalen of jij wel of niet thuis mag werken.. Ik ken er genoeg die van de baas wel thuis mogen werken maar van de manager niet..
quote:Verhuizen omdat benzine duurder wordt? Da's wel heel erg kort door de bocht he?Op zondag 24 oktober 2010 08:41 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Waarom is verhuizen geen optie? Of een baan dichterbij huis zoeken?
Het zijn namelijk wel opties, maar het zijn niet de opties die jij liever kiest. Je hebt dus een keuze.
quote:Als ik zou verhuizen om dichter bij mijn werk te wonen, woont mijn vrouw evenredig veel verder van haar werk, dus het aantal auto's op de weg blijft gelijk. En dat is een redelijk veel voorkomende situatie denk ik zo, dus dat lulverhaal van 'dichter bij je werk gaan wonen' gaat sowieso niet op. Dat had gewerkt in de jaren 50, 60 en 70 toen mama achter het aanrecht stond en papa ging werken, maar tegenwoordig niet meer.Op zondag 24 oktober 2010 09:17 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ben je net verhuist, wordt je na een jaar ontslagen, baan 50 km verderop, wat doe je, weer verhuizen? En je vrouw en kinderen? Met al die werklozen die niet eens een baan kunnen vinden, ga je er dan vanuit dat iedereen zomaar even een baan en huis op dezelfde plaats vind?
quote:Als 20% van de autorijdens dat zou doen, zouden de files ook oplossen.Op zondag 24 oktober 2010 01:17 schreef twittar het volgende:
Het kwartje van kok wordt een heuse rijksdaalder. Dan maar in België tanken en het moet niet veel gekker worden of ik emigreer voor 6 maanden per jaar!
quote:Nou voor ¤0,80 verschil kan je wel even naar de grens rijden hoorOp zaterdag 23 oktober 2010 13:10 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Voor de mensen die in het westen wonen (like me) gaat de pet hier niet voor op
quote:En net alsof verhuizen gratis is. Dat kost ook een bak geld, kun je wel even voor tankenOp zondag 24 oktober 2010 09:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Verhuizen omdat benzine duurder wordt? Da's wel heel erg kort door de bocht he?
quote:Ik ben ontopic en volgens mij liep jij hier te huilen :Op zondag 24 oktober 2010 07:54 schreef RemcoDelft het volgende:
@elcastel hierboven: huil huil ga toch naar klaagbaak als je niet ontopic kan reageren.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Mensen zoals jij zijn er trouwens de reden van dat kortgeleden alle slaolie in prijs is verdubbeld zodat het nu net zo veel kost als diesel.
quote:Goed plan, maar dan moet de accijns ook evenredig over de 'betaalgebieden' worden uitgegeven. Dus de randstad in het zoab en de Oostblokprovincies terug naar de zandwegen.Op zondag 24 oktober 2010 11:02 schreef Jalu het volgende:
Ik kan met dit plan eigenlijk niet zoveel moeite hebben: de pijn komt hiermee met name terecht daar waar die thuis hoort, namelijk bij automobilisten in de Randstad(want natuurlijk zullen de bewoners in de grensgebieden veel vaker over de grens gaan tanken). Ik zou zelfs wel een voorstander zijn van een varierend accijns tarief, hoe verder van de grens met de buurlander, hoe hoger de accijns. Tenslotte zijn de probleemgebieden qua mobiliteit toevalligerwijs ook de gebieden die het verst van de grens liggen, en op die manier kun je de gevolgen voor de pomphouders in de grensgebieden ook nog enigzins beperken. Een veel beter idee dan de kilometerheffing, in ieder geval.
quote:Lijkt me een goed plan.Op zondag 24 oktober 2010 11:02 schreef Jalu het volgende:
Ik kan met dit plan eigenlijk niet zoveel moeite hebben: de pijn komt hiermee met name terecht daar waar die thuis hoort, namelijk bij automobilisten in de Randstad(want natuurlijk zullen de bewoners in de grensgebieden veel vaker over de grens gaan tanken). Ik zou zelfs wel een voorstander zijn van een varierend accijns tarief, hoe verder van de grens met de buurlander, hoe hoger de accijns. Tenslotte zijn de probleemgebieden qua mobiliteit toevalligerwijs ook de gebieden die het verst van de grens liggen, en op die manier kun je de gevolgen voor de pomphouders in de grensgebieden ook nog enigzins beperken. Een veel beter idee dan de kilometerheffing, in ieder geval.
quote:Ik denk dat dat nu al gebeurd, dus maak je er geen zorgen over.Op zondag 24 oktober 2010 11:06 schreef elcastel het volgende:
Goed plan, maar dan moet de accijns ook evenredig over de 'betaalgebieden' worden uitgegeven. Dus de randstad in het zoab en de Oostblokprovincies terug naar de zandwegen.
quote:Wil je werkelijk met droge ogen beweren dat dat nu niet het geval is dan?Op zondag 24 oktober 2010 11:06 schreef elcastel het volgende:
[..]
Goed plan, maar dan moet de accijns ook evenredig over de 'betaalgebieden' worden uitgegeven.
quote:Het probleem is dat je door de accijnzen volledig in de literprijs te verwerken geen files oplost. Het maakt immers geen hol uit voor je verbruik of je veel in de file staat of 120 kan rijden, althans het verschil is niet zo significant dat mensen zich dat realiseren ...Op zondag 24 oktober 2010 11:10 schreef detulp050 het volgende:
Maar goed, het doel ontgaat je volgens mij: heffing om files tegen te gaan. Autorijden ontmoedigen door hogere belastingen op diesel en benzine. Dat extra geld is echt niet voor asfalt bedoeld hoor.
quote:Terecht, de economische waarde van het asfalt in het Westen is vele malen hoger. Maar goed, het was als grap bedoelt, maar kennelijk raak ik hier een paar medelanders.Op zondag 24 oktober 2010 11:11 schreef Jalu het volgende:
Wil je werkelijk met droge ogen beweren dat dat nu niet het geval is dan?Investeringen in de grensgebieden in de infrastructuur liggen al jaren op een veel lager pitje dan in de Randstad.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 11:16 schreef elcastel het volgende:
Het probleem is dat je door de accijnzen volledig in de literprijs te verwerken geen files oplost. Het maakt immers geen hol uit voor je verbruik of je veel in de file staat of 120 kan rijden, althans het verschil is niet zo significant dat mensen zich dat realiseren ...
quote:Eensch.Het probleem zit hem erin dat werkgevers nog niet aan de flexibele werktijden durven, dát zouden ze vanuit de overheid moeten stimuleren.
quote:Dat doen we toch al door meer te rijden/verbruiken/stil te staan ?Op zondag 24 oktober 2010 11:26 schreef Jalu het volgende:
Als de economische waarde van asfalt zoveel hoger is in het westen is het toch ook prima te verdedigen dat je dan ook meer moet betalen om er gebruik van te maken?
quote:Niet op individueel vlakOp zondag 24 oktober 2010 11:30 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat doen we toch al door meer te rijden/verbruiken/stil te staan ?
quote:Op zich een goeie gedachte, maar laten mensen nou net hun auto pakken om naar het werk te gaan en juist in dat geval de auto het laatst zullen laten staan. Ik denk dat je mensen op deze manier wél financieel raakt maar het probleem genaamd 'file' niet oplost. En daarmee komt de ware reden van dit ballonnetje ook gelijk aan het licht.Op zondag 24 oktober 2010 11:29 schreef detulp050 het volgende:![]()
Je haalt nu twee dingen gewoon door elkaar. Hogere accijnzen kosten de gebruiker altijd meer geld, of ze nou 240 rijden of in de file pruttelen. Het gaat erom dat mensen minder gaan autorijden.
quote:Eens.Eensch.
quote:Ik denk dat we langs elkaar praten nu. Besides, ik meende dát deel nou net niet serieus. Ik vind een hogere accijns prima omdat ik die wegenbelasting betalen (ook bij stilstand) zinloos vind. Het praktische probleem zit hem in de pomphouders en de omringende landen.
quote:Verhuizen (al dan niet naar het buitenland) is altijd een opeenstapeling van redenen. Duurdere benzine kan net de doorslag geven.Op zondag 24 oktober 2010 09:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Verhuizen omdat benzine duurder wordt? Da's wel heel erg kort door de bocht he?
quote:Denk je werkelijk dat 10% minder auto's op de weg de files oplost?! Het heeft een reden dat er ook in het weekend files staan, en gedurende vrijwel alle tijden van de dag: er zijn simpelweg VEEL te weinig wegen (of VEEL te veel auto's), en dat is eerder een factor 2 dan 10%.Op zondag 24 oktober 2010 10:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als 20% van de autorijdens dat zou doen, zouden de files ook oplossen.
quote:In dat geval mag de overheid zelf beginnen met flexibele werktijden!Op zondag 24 oktober 2010 11:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Het probleem zit hem erin dat werkgevers nog niet aan de flexibele werktijden durven, dát zouden ze vanuit de overheid moeten stimuleren. Voor de rest vind ik het een prima plan, betalen voor wat je rijdt en hoe je rijdt.
quote:Daar ben ik het wel mee eens. Al werken op een gemeentehuis veelal mensen die niet direct de snelweg op moeten (even zwart/wit bekeken). Maar een regeling waarin mensen 'van buitenaf' flexibeler worden ingezet kan ik alleen maar toejuichen, heb je ook eindelijk weer mensen die hun kind zelf naar school kunnen brengen (met de SUV uiteraard).Op zondag 24 oktober 2010 11:38 schreef RemcoDelft het volgende:
In dat geval mag de overheid zelf beginnen met flexibele werktijden!
Dus: gemeentehuis open van 13:00h tot 22:00h, dat soort dingen. Weten ze ook meteen waarom dat niet praktisch is.
quote:Bij een nieuw rekenmodel gaan er altijd mensen op voor- en achteruit. Deze wijze stimuleert wel zuinig rijden en weinig rijden, dat klinkt eerlijker. Het kan ook tot gevolg hebben dat iedereen nu 5 auto's voor de deur zet en files los je ook niet mee op.Op zondag 24 oktober 2010 11:49 schreef Desunoto het volgende:
Een hogere benzineprijs i.p.v wegenbelasting betalen vind ik op zich een heel goed plan, ware het niet dat ze de benzineprijs natuurlijk buiten proporties omhoog schroeven zodat toch 90% er weer op achteruit gaat...
quote:Het rijden met een oldtimer wordt dan weer alleen interessant vanuit liefhebbersoptiek en niet meer financieel. En dat is alleen maar een goede zaak.Op zondag 24 oktober 2010 10:48 schreef valek het volgende:
En als je een oldtimer hebt, hoe zit dat dan?
quote:Dat dus. Het grenzeloos rijden met een belastingvrije oldtimer die ontzettend veel vervuiling veroorzaakt wordt dan niet meer aantrekkelijk.Op zondag 24 oktober 2010 11:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het rijden met een oldtimer wordt dan weer alleen interessant vanuit liefhebbersoptiek en niet meer financieel. En dat is alleen maar een goede zaak.
quote:Die mensen hebben een tankpasje van de zaak...Op zaterdag 23 oktober 2010 12:35 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
![]()
Al die mensen lekker VVD stemmen omdat de kilometerheffing er dan niet zou komen. Worden ze alsnog keihard gepakt. Aangezien het ze never nooit lukt om dit op Europees niveau te organiseren, juich ik dit plan toe. 10 minuten van de Duitse grens. Oude tijden herleven.
quote:Net als met de huidige belastingen moet er toch in totaal genoeg geld binnenkomen bij de overheid. Als iedereen minder/zuiniger gaat rijden, kan je er donder op zeggen dat de belasting gewoon omhoog gaat!Op zondag 24 oktober 2010 11:54 schreef elcastel het volgende:
[..]
Deze wijze stimuleert wel zuinig rijden en weinig rijden, dat klinkt eerlijker.
quote:Mee eens met het laatste gedeelte.Op zondag 24 oktober 2010 11:06 schreef elcastel het volgende:
[..]
Goed plan, maar dan moet de accijns ook evenredig over de 'betaalgebieden' worden uitgegeven. Dus de randstad in het zoab en de Oostblokprovincies terug naar de zandwegen.
Echt weer typisch Nederlands wat hier in dit topic gebeurt, de overheid zoekt een zoveelste manier om geld uit je broekzak te kloppen en de burgers wijzen elkaar aan als schuldige..
quote:Hoe lang denk je dat elektrisch rijden vrijgesteld blijft van heffingen?Op zondag 24 oktober 2010 13:00 schreef ouderejongere het volgende:
Tijd voor een elektrische auto, nu alleen nog een stopcontact regelen, ik kan meestal niet voor mijn deur parkeren
quote:Tot het punt van "no return". Als zat mensen zon dingen hebben en het gemeengoed is, gaan ze plukken.Op zondag 24 oktober 2010 13:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe lang denk je dat elektrisch rijden vrijgesteld blijft van heffingen?
quote:laadpunt kan je aanvragen via www.e-laad.nlOp zondag 24 oktober 2010 13:00 schreef ouderejongere het volgende:
Tijd voor een elektrische auto, nu alleen nog een stopcontact regelen, ik kan meestal niet voor mijn deur parkeren
quote:Dat doe je nou al want er zit nu al voor 70% aan accijns/btw op als ik de Ultimate mag geloven.Op zondag 24 oktober 2010 17:52 schreef lesley het volgende:
dan mag je met de scooter dus ook wegenbelasting gaan betalen
quote:Dat vind ik nog gekker voor de LPG rijders.Op zondag 24 oktober 2010 17:53 schreef Mutant01 het volgende:
Dit is wel een episch idee eigenlijk. Ik betaal mij nu blauw aan wegenbelasting alleen omdat ik een zuinige diesel rij. Wegenbelasting afschaffen en dan wat meer aan de pomp betalen is wat mij betreft uitstekend.
quote:Totaal belachelijk, en alleen maar bedoelt om zo veel mogelijk belastingcenten binnen te harken. Niet voor niets dat je steeds meer van die verroeste oostblok-mercedessen ziet rijden in NL. Nou, dan ga je echt vooruit als land, maar niet heus.Op zondag 24 oktober 2010 17:54 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat vind ik nog gekker voor de LPG rijders.
Zeer schoon maar wel extra belast.
Ongeloofwaardig toch?
quote:Onze benzineprijs ligt, binnen Europa, al exteem hoog.Op zondag 24 oktober 2010 11:49 schreef Desunoto het volgende:
Een hogere benzineprijs i.p.v wegenbelasting betalen vind ik op zich een heel goed plan, ware het niet dat ze de benzineprijs natuurlijk buiten proporties omhoog schroeven zodat toch 90% er weer op achteruit gaat...
quote:Klopt, begint op te vallen dat al die walmende Mercedessen uit de jaren '80 nu ineens terugkomen uit Oost-Europa, Turkije, weet ik veel waar.Op zondag 24 oktober 2010 18:05 schreef Mercer het volgende:
[..]
Totaal belachelijk, en alleen maar bedoelt om zo veel mogelijk belastingcenten binnen te harken. Niet voor niets dat je steeds meer van die verroeste oostblok-mercedessen ziet rijden in NL. Nou, dan ga je echt vooruit als land, maar niet heus.
quote:Ben overigens benieuwd wel excuus ze gaan verzinnen om heffingen daarop goed te praten.Op zondag 24 oktober 2010 13:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe lang denk je dat elektrisch rijden vrijgesteld blijft van heffingen?
quote:zie hieronderOp zondag 24 oktober 2010 08:41 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Waarom is verhuizen geen optie? Of een baan dichterbij huis zoeken?
Het zijn namelijk wel opties, maar het zijn niet de opties die jij liever kiest. Je hebt dus een keuze.
quote:preciesOp zondag 24 oktober 2010 09:17 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ben je net verhuist, wordt je na een jaar ontslagen, baan 50 km verderop, wat doe je, weer verhuizen? En je vrouw en kinderen? Met al die werklozen die niet eens een baan kunnen vinden, ga je er dan vanuit dat iedereen zomaar even een baan en huis op dezelfde plaats vind?
quote:Files? Dode voetgangers omdat ze te achterlijk zijn om te kijken voor ze de straat oversteken? Ik heb ze al regelmatig voor m'n fiets, dan komt 1500 kg auto/accu's hard aan.Op zondag 24 oktober 2010 19:09 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ben overigens benieuwd wel excuus ze gaan verzinnen om heffingen daarop goed te praten.
quote:Die accu's bestaan niet....en geen vreemde chemicaliën in de accu's.
quote:Goed punt... Zodra de motorrijtuigenbelasting is vervangen door een (voor mij) 15-keer-zo-hoge heffing op benzine, zal er wel weer een WEGENbelasting worden ingevoerd. Tenslotte heeft onze overheid de laatste decennia wel laten zien een ster te zijn in het verzinnen van nieuwe heffingen!Het enige wat ze zouden kunnen heffen is het gebruik van de wegen, en daar kan geen gigantische marge op zitten zoals dat bij accijnzen wel het geval is.
quote:Als je de post heel serieus neemt wel ja ... Ik vind het een beetje kort door de bocht om de randstad als logistiek probleem gebied te bestempelen; hier is het te druk, in de oostelijke provincies is een weg te duur om economisch rendabel te zijn. 2 Uiteenlopende problemen, maar elke windstreek in Nederland heeft zijn eigenaardigheden. Het probleem in de Randstad - genaamd file - los je niet op met een literheffing.Op zondag 24 oktober 2010 13:00 schreef huhggh het volgende:
Mee eens met het laatste gedeelte.
Maar je haalt helaas je eigen punt onderuit door in het eerste gedeelte modder te gooien naar de provincie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |