abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87888144
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:02 schreef detulp050 het volgende:

[..]


of thuiswerken,

Probeer je baas maar eens te overtuigen.. of nee, eigenlijk die nitwit van een manager die zich zo machtig voelt dat hij wel even kan bepalen of jij wel of niet thuis mag werken.. Ik ken er genoeg die van de baas wel thuis mogen werken maar van de manager niet..

Daarom vind ik het hele systeem van de automobilist kapot heffen maar een vreemd idee, de overheid moet de bedrijven een extra belasting laten betalen want zij zijn degene die de files 'veroorzaken'.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 24 oktober 2010 @ 09:24:29 #155
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87888149
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 08:41 schreef detulp050 het volgende:

[..]


Waarom is verhuizen geen optie? Of een baan dichterbij huis zoeken?

Het zijn namelijk wel opties, maar het zijn niet de opties die jij liever kiest. Je hebt dus een keuze.
Verhuizen omdat benzine duurder wordt? Da's wel heel erg kort door de bocht he?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 24 oktober 2010 @ 09:45:41 #156
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_87888346
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 09:17 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ben je net verhuist, wordt je na een jaar ontslagen, baan 50 km verderop, wat doe je, weer verhuizen? En je vrouw en kinderen? Met al die werklozen die niet eens een baan kunnen vinden, ga je er dan vanuit dat iedereen zomaar even een baan en huis op dezelfde plaats vind?
Als ik zou verhuizen om dichter bij mijn werk te wonen, woont mijn vrouw evenredig veel verder van haar werk, dus het aantal auto's op de weg blijft gelijk. En dat is een redelijk veel voorkomende situatie denk ik zo, dus dat lulverhaal van 'dichter bij je werk gaan wonen' gaat sowieso niet op. Dat had gewerkt in de jaren 50, 60 en 70 toen mama achter het aanrecht stond en papa ging werken, maar tegenwoordig niet meer.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_87888388
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:36 schreef IHVK het volgende:
Geertbelasting
Limbo's tanken toch wel uber de grenz dus laten wij het Randstadbelasting noemen :')
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:18:30 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87888745
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 01:17 schreef twittar het volgende:
Het kwartje van kok wordt een heuse rijksdaalder. Dan maar in België tanken en het moet niet veel gekker worden of ik emigreer voor 6 maanden per jaar!
Als 20% van de autorijdens dat zou doen, zouden de files ook oplossen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:41:38 #159
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_87889131
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 13:10 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Voor de mensen die in het westen wonen (like me) gaat de pet hier niet voor op :P
Nou voor ¤0,80 verschil kan je wel even naar de grens rijden hoor :7

Daarbij, is dit gewoon weer het gevolg van het feit dat nu veel mensen een wegenbelastingvrije auto kopen en de staat ziet veel geld mislopen.Dus dan doen we het op deze manier..

Wel eerlijk voor mensen die weinig rijden, die betalen ook minder.
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:41:57 #160
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87889138
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 09:24 schreef popolon het volgende:

[..]



Verhuizen omdat benzine duurder wordt? Da's wel heel erg kort door de bocht he?
En net alsof verhuizen gratis is. Dat kost ook een bak geld, kun je wel even voor tanken :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_87889212
Werken kan gewoon niet meer uit.. Vind men gek dat mensen in de uitkering blijven zitten, de vaste lasten om naar je werk toe te gaan is al onbetaalbaar.. Bouwvakkers van Groningen gaan naar Limburg, en die van Limburg gaan naar Groningen.. hypothetisch gezien..

Mensen maken elkaar helemaal gek, nog even er is een collectieve burn-out. Blij dat ik geen consumerende materialist meer ben, wat een verlichting..
pi_87889242
En als je een oldtimer hebt, hoe zit dat dan?
History became legend, legend became myth.
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:01:29 #163
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_87889503
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 07:54 schreef RemcoDelft het volgende:
@elcastel hierboven: huil huil ga toch naar klaagbaak als je niet ontopic kan reageren.
Ik ben ontopic en volgens mij liep jij hier te huilen :
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Mensen zoals jij zijn er trouwens de reden van dat kortgeleden alle slaolie in prijs is verdubbeld zodat het nu net zo veel kost als diesel.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_87889522
Ik kan met dit plan eigenlijk niet zoveel moeite hebben: de pijn komt hiermee met name terecht daar waar die thuis hoort, namelijk bij automobilisten in de Randstad(want natuurlijk zullen de bewoners in de grensgebieden veel vaker over de grens gaan tanken). Ik zou zelfs wel een voorstander zijn van een varierend accijns tarief, hoe verder van de grens met de buurlander, hoe hoger de accijns. Tenslotte zijn de probleemgebieden qua mobiliteit toevalligerwijs ook de gebieden die het verst van de grens liggen, en op die manier kun je de gevolgen voor de pomphouders in de grensgebieden ook nog enigzins beperken. Een veel beter idee dan de kilometerheffing, in ieder geval.
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:06:53 #165
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_87889601
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:02 schreef Jalu het volgende:
Ik kan met dit plan eigenlijk niet zoveel moeite hebben: de pijn komt hiermee met name terecht daar waar die thuis hoort, namelijk bij automobilisten in de Randstad(want natuurlijk zullen de bewoners in de grensgebieden veel vaker over de grens gaan tanken). Ik zou zelfs wel een voorstander zijn van een varierend accijns tarief, hoe verder van de grens met de buurlander, hoe hoger de accijns. Tenslotte zijn de probleemgebieden qua mobiliteit toevalligerwijs ook de gebieden die het verst van de grens liggen, en op die manier kun je de gevolgen voor de pomphouders in de grensgebieden ook nog enigzins beperken. Een veel beter idee dan de kilometerheffing, in ieder geval.
Goed plan, maar dan moet de accijns ook evenredig over de 'betaalgebieden' worden uitgegeven. Dus de randstad in het zoab en de Oostblokprovincies terug naar de zandwegen.

Echt weer typisch Nederlands wat hier in dit topic gebeurt, de overheid zoekt een zoveelste manier om geld uit je broekzak te kloppen en de burgers wijzen elkaar aan als schuldige.
:').
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:06:57 #166
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_87889602
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 11:02 schreef Jalu het volgende:
Ik kan met dit plan eigenlijk niet zoveel moeite hebben: de pijn komt hiermee met name terecht daar waar die thuis hoort, namelijk bij automobilisten in de Randstad(want natuurlijk zullen de bewoners in de grensgebieden veel vaker over de grens gaan tanken). Ik zou zelfs wel een voorstander zijn van een varierend accijns tarief, hoe verder van de grens met de buurlander, hoe hoger de accijns. Tenslotte zijn de probleemgebieden qua mobiliteit toevalligerwijs ook de gebieden die het verst van de grens liggen, en op die manier kun je de gevolgen voor de pomphouders in de grensgebieden ook nog enigzins beperken. Een veel beter idee dan de kilometerheffing, in ieder geval.
Lijkt me een goed plan. ^O^
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:10:19 #167
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_87889667
quote:
10s.gif Op zondag 24 oktober 2010 11:06 schreef elcastel het volgende:
Goed plan, maar dan moet de accijns ook evenredig over de 'betaalgebieden' worden uitgegeven. Dus de randstad in het zoab en de Oostblokprovincies terug naar de zandwegen.
Ik denk dat dat nu al gebeurd, dus maak je er geen zorgen over.

En daarnaast kunnen we onze gasopbrengsten er ook voor gebruiken. Kunnen we zelfs zilveren wegen aanleggen ;)

Maar goed, het doel ontgaat je volgens mij: heffing om files tegen te gaan. Autorijden ontmoedigen door hogere belastingen op diesel en benzine. Dat extra geld is echt niet voor asfalt bedoeld hoor.
pi_87889686
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:06 schreef elcastel het volgende:

[..]

Goed plan, maar dan moet de accijns ook evenredig over de 'betaalgebieden' worden uitgegeven.

Wil je werkelijk met droge ogen beweren dat dat nu niet het geval is dan? :') Investeringen in de grensgebieden in de infrastructuur liggen al jaren op een veel lager pitje dan in de Randstad.
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:16:40 #169
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_87889795
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:10 schreef detulp050 het volgende:
Maar goed, het doel ontgaat je volgens mij: heffing om files tegen te gaan. Autorijden ontmoedigen door hogere belastingen op diesel en benzine. Dat extra geld is echt niet voor asfalt bedoeld hoor.
Het probleem is dat je door de accijnzen volledig in de literprijs te verwerken geen files oplost. Het maakt immers geen hol uit voor je verbruik of je veel in de file staat of 120 kan rijden, althans het verschil is niet zo significant dat mensen zich dat realiseren ...

Het probleem zit hem erin dat werkgevers nog niet aan de flexibele werktijden durven, dát zouden ze vanuit de overheid moeten stimuleren. Voor de rest vind ik het een prima plan, betalen voor wat je rijdt en hoe je rijdt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:18:06 #170
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_87889821
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:11 schreef Jalu het volgende:
Wil je werkelijk met droge ogen beweren dat dat nu niet het geval is dan? :') Investeringen in de grensgebieden in de infrastructuur liggen al jaren op een veel lager pitje dan in de Randstad.
Terecht, de economische waarde van het asfalt in het Westen is vele malen hoger. Maar goed, het was als grap bedoelt, maar kennelijk raak ik hier een paar medelanders.
:7.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_87890003
Als de economische waarde van asfalt zoveel hoger is in het westen is het toch ook prima te verdedigen dat je dan ook meer moet betalen om er gebruik van te maken? :)
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:29:31 #172
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_87890073
quote:
7s.gif Op zondag 24 oktober 2010 11:16 schreef elcastel het volgende:
Het probleem is dat je door de accijnzen volledig in de literprijs te verwerken geen files oplost. Het maakt immers geen hol uit voor je verbruik of je veel in de file staat of 120 kan rijden, althans het verschil is niet zo significant dat mensen zich dat realiseren ...
:D
Je haalt nu twee dingen gewoon door elkaar. Hogere accijnzen kosten de gebruiker altijd meer geld, of ze nou 240 rijden of in de file pruttelen. Het gaat erom dat mensen minder gaan autorijden.

quote:
Het probleem zit hem erin dat werkgevers nog niet aan de flexibele werktijden durven, dát zouden ze vanuit de overheid moeten stimuleren.
Eensch.
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:30:13 #173
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_87890090
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:26 schreef Jalu het volgende:
Als de economische waarde van asfalt zoveel hoger is in het westen is het toch ook prima te verdedigen dat je dan ook meer moet betalen om er gebruik van te maken? :)
Dat doen we toch al door meer te rijden/verbruiken/stil te staan ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:31:30 #174
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_87890114
quote:
7s.gif Op zondag 24 oktober 2010 11:30 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat doen we toch al door meer te rijden/verbruiken/stil te staan ?
Niet op individueel vlak :)
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:32:33 #175
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_87890137
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:29 schreef detulp050 het volgende:
:D
Je haalt nu twee dingen gewoon door elkaar. Hogere accijnzen kosten de gebruiker altijd meer geld, of ze nou 240 rijden of in de file pruttelen. Het gaat erom dat mensen minder gaan autorijden.
Op zich een goeie gedachte, maar laten mensen nou net hun auto pakken om naar het werk te gaan en juist in dat geval de auto het laatst zullen laten staan. Ik denk dat je mensen op deze manier wél financieel raakt maar het probleem genaamd 'file' niet oplost. En daarmee komt de ware reden van dit ballonnetje ook gelijk aan het licht.
quote:
Eensch.
Eens.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:35:08 #176
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_87890203
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:31 schreef detulp050 het volgende:
Niet op individueel vlak :)
Ik denk dat we langs elkaar praten nu. Besides, ik meende dát deel nou net niet serieus. Ik vind een hogere accijns prima omdat ik die wegenbelasting betalen (ook bij stilstand) zinloos vind. Het praktische probleem zit hem in de pomphouders en de omringende landen.

Misschien wiet legaliseren en de afgedragen belasting daarvan verdelen over de pomphouders in de grensregio ?
;).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:38:44 #177
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87890296
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 09:24 schreef popolon het volgende:

[..]
Verhuizen omdat benzine duurder wordt? Da's wel heel erg kort door de bocht he?
Verhuizen (al dan niet naar het buitenland) is altijd een opeenstapeling van redenen. Duurdere benzine kan net de doorslag geven.

quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:18 schreef Duvel het volgende:

[..]


Als 20% van de autorijdens dat zou doen, zouden de files ook oplossen.
Denk je werkelijk dat 10% minder auto's op de weg de files oplost?! Het heeft een reden dat er ook in het weekend files staan, en gedurende vrijwel alle tijden van de dag: er zijn simpelweg VEEL te weinig wegen (of VEEL te veel auto's), en dat is eerder een factor 2 dan 10%.

quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:16 schreef elcastel het volgende:

[..]
Het probleem zit hem erin dat werkgevers nog niet aan de flexibele werktijden durven, dát zouden ze vanuit de overheid moeten stimuleren. Voor de rest vind ik het een prima plan, betalen voor wat je rijdt en hoe je rijdt.
In dat geval mag de overheid zelf beginnen met flexibele werktijden!
Dus: gemeentehuis open van 13:00h tot 22:00h, dat soort dingen. Weten ze ook meteen waarom dat niet praktisch is.
censuur :O
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:41:20 #178
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_87890369
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:38 schreef RemcoDelft het volgende:
In dat geval mag de overheid zelf beginnen met flexibele werktijden!
Dus: gemeentehuis open van 13:00h tot 22:00h, dat soort dingen. Weten ze ook meteen waarom dat niet praktisch is.
Daar ben ik het wel mee eens. Al werken op een gemeentehuis veelal mensen die niet direct de snelweg op moeten (even zwart/wit bekeken). Maar een regeling waarin mensen 'van buitenaf' flexibeler worden ingezet kan ik alleen maar toejuichen, heb je ook eindelijk weer mensen die hun kind zelf naar school kunnen brengen (met de SUV uiteraard).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_87890630
Een hogere benzineprijs i.p.v wegenbelasting betalen vind ik op zich een heel goed plan, ware het niet dat ze de benzineprijs natuurlijk buiten proporties omhoog schroeven zodat toch 90% er weer op achteruit gaat...
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:54:42 #180
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_87890772
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:49 schreef Desunoto het volgende:
Een hogere benzineprijs i.p.v wegenbelasting betalen vind ik op zich een heel goed plan, ware het niet dat ze de benzineprijs natuurlijk buiten proporties omhoog schroeven zodat toch 90% er weer op achteruit gaat...
Bij een nieuw rekenmodel gaan er altijd mensen op voor- en achteruit. Deze wijze stimuleert wel zuinig rijden en weinig rijden, dat klinkt eerlijker. Het kan ook tot gevolg hebben dat iedereen nu 5 auto's voor de deur zet en files los je ook niet mee op.

Ik las eerder in dit topic iets over oldtimers; ik verbaas me nog altijd dat het hier gestimuleerd wordt om een oude slurpende Amerikaan voor de deur te hebben (150¤ oldtimerverzekering, wegenbelastingvrij en 1 op 3 rijden met een grote uitstoot), al vind ik een oldtimer erg leuk om te zien, dit riekt naar scheefgroei.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_87890785
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:48 schreef valek het volgende:
En als je een oldtimer hebt, hoe zit dat dan?
Het rijden met een oldtimer wordt dan weer alleen interessant vanuit liefhebbersoptiek en niet meer financieel. En dat is alleen maar een goede zaak.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:21:25 #182
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_87891565
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 11:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het rijden met een oldtimer wordt dan weer alleen interessant vanuit liefhebbersoptiek en niet meer financieel. En dat is alleen maar een goede zaak.
Dat dus. Het grenzeloos rijden met een belastingvrije oldtimer die ontzettend veel vervuiling veroorzaakt wordt dan niet meer aantrekkelijk.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 12:42:20 #183
236264 crew  capricia
pi_87892163
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 12:35 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

:D

Al die mensen lekker VVD stemmen omdat de kilometerheffing er dan niet zou komen. Worden ze alsnog keihard gepakt. Aangezien het ze never nooit lukt om dit op Europees niveau te organiseren, juich ik dit plan toe. 10 minuten van de Duitse grens. Oude tijden herleven. _O_
Die mensen hebben een tankpasje van de zaak...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:53:13 #184
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87892488
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:54 schreef elcastel het volgende:

[..]
Deze wijze stimuleert wel zuinig rijden en weinig rijden, dat klinkt eerlijker.
Net als met de huidige belastingen moet er toch in totaal genoeg geld binnenkomen bij de overheid. Als iedereen minder/zuiniger gaat rijden, kan je er donder op zeggen dat de belasting gewoon omhoog gaat!
M.a.w. je betaalt straks (in het beste geval) gewoon hetzelfde, maar krijgt er veel minder voor terug.
censuur :O
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:00:10 #185
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_87892736
Tijd voor een elektrische auto, nu alleen nog een stopcontact regelen, ik kan meestal niet voor mijn deur parkeren ;(
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_87892775
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:06 schreef elcastel het volgende:

[..]

Goed plan, maar dan moet de accijns ook evenredig over de 'betaalgebieden' worden uitgegeven. Dus de randstad in het zoab en de Oostblokprovincies terug naar de zandwegen.

Echt weer typisch Nederlands wat hier in dit topic gebeurt, de overheid zoekt een zoveelste manier om geld uit je broekzak te kloppen en de burgers wijzen elkaar aan als schuldige.
:').
Mee eens met het laatste gedeelte.
Maar je haalt helaas je eigen punt onderuit door in het eerste gedeelte modder te gooien naar de provincie.

[ Bericht 0% gewijzigd door huhggh op 24-10-2010 18:58:41 ]
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:06:20 #187
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_87892963
Het mooie is: de automobilist heeft er zelf om gevraagd toen B.IV voornemens was de kilometerheffing in te voeren. Eigenlijk is brandstofheffing veel redelijker. Handige Henkie is in staat om het eurlingskastje te saboteren, terwijl Eerlijke Eddie geen meter meer mag rijden op het moment dat het kastje defect raakt.
De leaserijder ontkomt niet helemaal, omdat hij een deel van de cataloguswaarde bij zijn inkomen moet optellen, misschien moet er bekeken worden of deze regel kan worden aangepast, zodat een ieder die zijn benzine vergoed krijgt (tankpasje of reiskostenvergoeding) daar ook nog extra belasting over kan betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ouderejongere op 24-10-2010 14:31:18 ]
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 24 oktober 2010 @ 13:07:09 #188
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87893001
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:00 schreef ouderejongere het volgende:
Tijd voor een elektrische auto, nu alleen nog een stopcontact regelen, ik kan meestal niet voor mijn deur parkeren ;(
Hoe lang denk je dat elektrisch rijden vrijgesteld blijft van heffingen?
censuur :O
pi_87893930
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe lang denk je dat elektrisch rijden vrijgesteld blijft van heffingen?
Tot het punt van "no return". Als zat mensen zon dingen hebben en het gemeengoed is, gaan ze plukken.
pi_87894014
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 13:00 schreef ouderejongere het volgende:
Tijd voor een elektrische auto, nu alleen nog een stopcontact regelen, ik kan meestal niet voor mijn deur parkeren ;(
laadpunt kan je aanvragen via www.e-laad.nl
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87904464
Daar sta je dan met je wegenbelastingvrije hybride.
pi_87904574
dan mag je met de scooter dus ook wegenbelasting gaan betalen
pi_87904621
Dit is wel een episch idee eigenlijk. Ik betaal mij nu blauw aan wegenbelasting alleen omdat ik een zuinige diesel rij. Wegenbelasting afschaffen en dan wat meer aan de pomp betalen is wat mij betreft uitstekend.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87904629
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:52 schreef lesley het volgende:
dan mag je met de scooter dus ook wegenbelasting gaan betalen
Dat doe je nou al want er zit nu al voor 70% aan accijns/btw op als ik de Ultimate mag geloven.
pi_87904674
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:53 schreef Mutant01 het volgende:
Dit is wel een episch idee eigenlijk. Ik betaal mij nu blauw aan wegenbelasting alleen omdat ik een zuinige diesel rij. Wegenbelasting afschaffen en dan wat meer aan de pomp betalen is wat mij betreft uitstekend.
Dat vind ik nog gekker voor de LPG rijders.
Zeer schoon maar wel extra belast.
Ongeloofwaardig toch?
pi_87904996
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:54 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat vind ik nog gekker voor de LPG rijders.
Zeer schoon maar wel extra belast.
Ongeloofwaardig toch?
Totaal belachelijk, en alleen maar bedoelt om zo veel mogelijk belastingcenten binnen te harken. Niet voor niets dat je steeds meer van die verroeste oostblok-mercedessen ziet rijden in NL. Nou, dan ga je echt vooruit als land, maar niet heus. :{w
pi_87906588
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:49 schreef Desunoto het volgende:
Een hogere benzineprijs i.p.v wegenbelasting betalen vind ik op zich een heel goed plan, ware het niet dat ze de benzineprijs natuurlijk buiten proporties omhoog schroeven zodat toch 90% er weer op achteruit gaat...
Onze benzineprijs ligt, binnen Europa, al exteem hoog.
In welk Europees land ligt de benzineprijs nog hoger dan Nederland?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:07:41 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87906807
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 18:05 schreef Mercer het volgende:

[..]

Totaal belachelijk, en alleen maar bedoelt om zo veel mogelijk belastingcenten binnen te harken. Niet voor niets dat je steeds meer van die verroeste oostblok-mercedessen ziet rijden in NL. Nou, dan ga je echt vooruit als land, maar niet heus. :{w
Klopt, begint op te vallen dat al die walmende Mercedessen uit de jaren '80 nu ineens terugkomen uit Oost-Europa, Turkije, weet ik veel waar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87906853
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe lang denk je dat elektrisch rijden vrijgesteld blijft van heffingen?
Ben overigens benieuwd wel excuus ze gaan verzinnen om heffingen daarop goed te praten.

Stel ik heb een elect. auto, schone energie van zonnepanelen en geen vreemde chemicaliën in de accu's.
Elke heffing die ze dan willen heffen gaat dan lijnrecht tegen hun eigen beleid en uitspraken in van "de vervuiler betaalt" en het promoten van schone technologieën.

Het enige wat ze zouden kunnen heffen is het gebruik van de wegen, en daar kan geen gigantische marge op zitten zoals dat bij accijnzen wel het geval is.
pi_87907083
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 08:41 schreef detulp050 het volgende:

[..]


Waarom is verhuizen geen optie? Of een baan dichterbij huis zoeken?

Het zijn namelijk wel opties, maar het zijn niet de opties die jij liever kiest. Je hebt dus een keuze.
zie hieronder ;) en daar komt bij dat ik gehecht ben aan mijn woonplaats en daar al mijn vrienden heb. dat wil ik graag zo houden

quote:
Op zondag 24 oktober 2010 09:17 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ben je net verhuist, wordt je na een jaar ontslagen, baan 50 km verderop, wat doe je, weer verhuizen? En je vrouw en kinderen? Met al die werklozen die niet eens een baan kunnen vinden, ga je er dan vanuit dat iedereen zomaar even een baan en huis op dezelfde plaats vind?
precies
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:41:14 #201
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_87907707
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:09 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ben overigens benieuwd wel excuus ze gaan verzinnen om heffingen daarop goed te praten.
Files? Dode voetgangers omdat ze te achterlijk zijn om te kijken voor ze de straat oversteken? Ik heb ze al regelmatig voor m'n fiets, dan komt 1500 kg auto/accu's hard aan.

quote:
...en geen vreemde chemicaliën in de accu's.
Die accu's bestaan niet.

quote:
Het enige wat ze zouden kunnen heffen is het gebruik van de wegen, en daar kan geen gigantische marge op zitten zoals dat bij accijnzen wel het geval is.
Goed punt... Zodra de motorrijtuigenbelasting is vervangen door een (voor mij) 15-keer-zo-hoge heffing op benzine, zal er wel weer een WEGENbelasting worden ingevoerd. Tenslotte heeft onze overheid de laatste decennia wel laten zien een ster te zijn in het verzinnen van nieuwe heffingen!
Ironisch trouwens: "nieuwe" belastingen worden ingevoerd in de hoop dat de burger niet doorheeft hoeveel-ie in totaal moet betalen (kijk alleen al naar belastingschijven, waarbij de zorgheffing maar vooral niet in de 1e schijf wordt opgenomen, maar afzonderlijk vermeld wordt, of de energierekening, waar REB, transport, BTW etc. afzonderlijk vermeld worden). Nu willen ze meerdere belastingen samenvoegen tot 1 "kopje". Je kan er dus op wachten dat er nieuwe belastingen naast komen.
censuur :O
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:55:41 #202
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_87911299
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:00 schreef huhggh het volgende:
Mee eens met het laatste gedeelte.
Maar je haalt helaas je eigen punt onderuit door in het eerste gedeelte modder te gooien naar de provincie.
Als je de post heel serieus neemt wel ja ... Ik vind het een beetje kort door de bocht om de randstad als logistiek probleem gebied te bestempelen; hier is het te druk, in de oostelijke provincies is een weg te duur om economisch rendabel te zijn. 2 Uiteenlopende problemen, maar elke windstreek in Nederland heeft zijn eigenaardigheden. Het probleem in de Randstad - genaamd file - los je niet op met een literheffing.
:).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')