quote:Ik denk dat we langs elkaar praten nu. Besides, ik meende dát deel nou net niet serieus. Ik vind een hogere accijns prima omdat ik die wegenbelasting betalen (ook bij stilstand) zinloos vind. Het praktische probleem zit hem in de pomphouders en de omringende landen.
quote:Verhuizen (al dan niet naar het buitenland) is altijd een opeenstapeling van redenen. Duurdere benzine kan net de doorslag geven.Op zondag 24 oktober 2010 09:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Verhuizen omdat benzine duurder wordt? Da's wel heel erg kort door de bocht he?
quote:Denk je werkelijk dat 10% minder auto's op de weg de files oplost?! Het heeft een reden dat er ook in het weekend files staan, en gedurende vrijwel alle tijden van de dag: er zijn simpelweg VEEL te weinig wegen (of VEEL te veel auto's), en dat is eerder een factor 2 dan 10%.Op zondag 24 oktober 2010 10:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als 20% van de autorijdens dat zou doen, zouden de files ook oplossen.
quote:In dat geval mag de overheid zelf beginnen met flexibele werktijden!Op zondag 24 oktober 2010 11:16 schreef elcastel het volgende:
[..]
Het probleem zit hem erin dat werkgevers nog niet aan de flexibele werktijden durven, dát zouden ze vanuit de overheid moeten stimuleren. Voor de rest vind ik het een prima plan, betalen voor wat je rijdt en hoe je rijdt.
quote:Daar ben ik het wel mee eens. Al werken op een gemeentehuis veelal mensen die niet direct de snelweg op moeten (even zwart/wit bekeken). Maar een regeling waarin mensen 'van buitenaf' flexibeler worden ingezet kan ik alleen maar toejuichen, heb je ook eindelijk weer mensen die hun kind zelf naar school kunnen brengen (met de SUV uiteraard).Op zondag 24 oktober 2010 11:38 schreef RemcoDelft het volgende:
In dat geval mag de overheid zelf beginnen met flexibele werktijden!
Dus: gemeentehuis open van 13:00h tot 22:00h, dat soort dingen. Weten ze ook meteen waarom dat niet praktisch is.
quote:Bij een nieuw rekenmodel gaan er altijd mensen op voor- en achteruit. Deze wijze stimuleert wel zuinig rijden en weinig rijden, dat klinkt eerlijker. Het kan ook tot gevolg hebben dat iedereen nu 5 auto's voor de deur zet en files los je ook niet mee op.Op zondag 24 oktober 2010 11:49 schreef Desunoto het volgende:
Een hogere benzineprijs i.p.v wegenbelasting betalen vind ik op zich een heel goed plan, ware het niet dat ze de benzineprijs natuurlijk buiten proporties omhoog schroeven zodat toch 90% er weer op achteruit gaat...
quote:Het rijden met een oldtimer wordt dan weer alleen interessant vanuit liefhebbersoptiek en niet meer financieel. En dat is alleen maar een goede zaak.Op zondag 24 oktober 2010 10:48 schreef valek het volgende:
En als je een oldtimer hebt, hoe zit dat dan?
quote:Dat dus. Het grenzeloos rijden met een belastingvrije oldtimer die ontzettend veel vervuiling veroorzaakt wordt dan niet meer aantrekkelijk.Op zondag 24 oktober 2010 11:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het rijden met een oldtimer wordt dan weer alleen interessant vanuit liefhebbersoptiek en niet meer financieel. En dat is alleen maar een goede zaak.
quote:Die mensen hebben een tankpasje van de zaak...Op zaterdag 23 oktober 2010 12:35 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
![]()
Al die mensen lekker VVD stemmen omdat de kilometerheffing er dan niet zou komen. Worden ze alsnog keihard gepakt. Aangezien het ze never nooit lukt om dit op Europees niveau te organiseren, juich ik dit plan toe. 10 minuten van de Duitse grens. Oude tijden herleven.
quote:Net als met de huidige belastingen moet er toch in totaal genoeg geld binnenkomen bij de overheid. Als iedereen minder/zuiniger gaat rijden, kan je er donder op zeggen dat de belasting gewoon omhoog gaat!Op zondag 24 oktober 2010 11:54 schreef elcastel het volgende:
[..]
Deze wijze stimuleert wel zuinig rijden en weinig rijden, dat klinkt eerlijker.
quote:Mee eens met het laatste gedeelte.Op zondag 24 oktober 2010 11:06 schreef elcastel het volgende:
[..]
Goed plan, maar dan moet de accijns ook evenredig over de 'betaalgebieden' worden uitgegeven. Dus de randstad in het zoab en de Oostblokprovincies terug naar de zandwegen.
Echt weer typisch Nederlands wat hier in dit topic gebeurt, de overheid zoekt een zoveelste manier om geld uit je broekzak te kloppen en de burgers wijzen elkaar aan als schuldige..
quote:Hoe lang denk je dat elektrisch rijden vrijgesteld blijft van heffingen?Op zondag 24 oktober 2010 13:00 schreef ouderejongere het volgende:
Tijd voor een elektrische auto, nu alleen nog een stopcontact regelen, ik kan meestal niet voor mijn deur parkeren
quote:Tot het punt van "no return". Als zat mensen zon dingen hebben en het gemeengoed is, gaan ze plukken.Op zondag 24 oktober 2010 13:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe lang denk je dat elektrisch rijden vrijgesteld blijft van heffingen?
quote:laadpunt kan je aanvragen via www.e-laad.nlOp zondag 24 oktober 2010 13:00 schreef ouderejongere het volgende:
Tijd voor een elektrische auto, nu alleen nog een stopcontact regelen, ik kan meestal niet voor mijn deur parkeren
quote:Dat doe je nou al want er zit nu al voor 70% aan accijns/btw op als ik de Ultimate mag geloven.Op zondag 24 oktober 2010 17:52 schreef lesley het volgende:
dan mag je met de scooter dus ook wegenbelasting gaan betalen
quote:Dat vind ik nog gekker voor de LPG rijders.Op zondag 24 oktober 2010 17:53 schreef Mutant01 het volgende:
Dit is wel een episch idee eigenlijk. Ik betaal mij nu blauw aan wegenbelasting alleen omdat ik een zuinige diesel rij. Wegenbelasting afschaffen en dan wat meer aan de pomp betalen is wat mij betreft uitstekend.
quote:Totaal belachelijk, en alleen maar bedoelt om zo veel mogelijk belastingcenten binnen te harken. Niet voor niets dat je steeds meer van die verroeste oostblok-mercedessen ziet rijden in NL. Nou, dan ga je echt vooruit als land, maar niet heus.Op zondag 24 oktober 2010 17:54 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat vind ik nog gekker voor de LPG rijders.
Zeer schoon maar wel extra belast.
Ongeloofwaardig toch?
quote:Onze benzineprijs ligt, binnen Europa, al exteem hoog.Op zondag 24 oktober 2010 11:49 schreef Desunoto het volgende:
Een hogere benzineprijs i.p.v wegenbelasting betalen vind ik op zich een heel goed plan, ware het niet dat ze de benzineprijs natuurlijk buiten proporties omhoog schroeven zodat toch 90% er weer op achteruit gaat...
quote:Klopt, begint op te vallen dat al die walmende Mercedessen uit de jaren '80 nu ineens terugkomen uit Oost-Europa, Turkije, weet ik veel waar.Op zondag 24 oktober 2010 18:05 schreef Mercer het volgende:
[..]
Totaal belachelijk, en alleen maar bedoelt om zo veel mogelijk belastingcenten binnen te harken. Niet voor niets dat je steeds meer van die verroeste oostblok-mercedessen ziet rijden in NL. Nou, dan ga je echt vooruit als land, maar niet heus.
quote:Ben overigens benieuwd wel excuus ze gaan verzinnen om heffingen daarop goed te praten.Op zondag 24 oktober 2010 13:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe lang denk je dat elektrisch rijden vrijgesteld blijft van heffingen?
quote:zie hieronderOp zondag 24 oktober 2010 08:41 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Waarom is verhuizen geen optie? Of een baan dichterbij huis zoeken?
Het zijn namelijk wel opties, maar het zijn niet de opties die jij liever kiest. Je hebt dus een keuze.
quote:preciesOp zondag 24 oktober 2010 09:17 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ben je net verhuist, wordt je na een jaar ontslagen, baan 50 km verderop, wat doe je, weer verhuizen? En je vrouw en kinderen? Met al die werklozen die niet eens een baan kunnen vinden, ga je er dan vanuit dat iedereen zomaar even een baan en huis op dezelfde plaats vind?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |