quote:Daar zit die nep Amerikaanse "kaas" toch op?Op zaterdag 23 oktober 2010 02:13 schreef Lo-Fi het volgende:
Waag het eens om de kaas tussen een cheeseburger geen kaas meer te noemen.
quote:CheddarOp zaterdag 23 oktober 2010 02:13 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Daar zit die nep Amerikaanse "kaas" toch op?
quote:Mijn vraag gaat meer over de gewone goudse kaas, voor tussen de tosti.Op zaterdag 23 oktober 2010 02:13 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
quote:Dat soort belangrijke vragen houden mij bezig.Op zaterdag 23 oktober 2010 02:16 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Maar waarom wil je het weten?
Kaas=Kaas, fuck it
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 02:16 schreef RitseB het volgende:
[..]
Dat soort belangrijke vragen houden mij bezig.
quote:Het is wel troep, maar ga eens van het waanzinnge geval uit dat je thuis een cheeseburger fabriceert met o.a. kaas van de lokale Albert Heijn.Op zaterdag 23 oktober 2010 02:13 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
quote:Ja, dat.
quote:Ja, maar Lo-Fi begon erover. En gesmolten kaas is gewoon kaas.Op zaterdag 23 oktober 2010 02:14 schreef RitseB het volgende:
[..]
Mijn vraag gaat meer over de gewone goudse kaas, voor tussen de tosti.
quote:Dat is dus de vraag, of het iets anders word. Misschien heeft iemand het anwoord.
quote:Dat het een aars mag hebben.Op zaterdag 23 oktober 2010 02:16 schreef RitseB het volgende:
[..]
Dat soort belangrijke vragen houden mij bezig.
quote:Ja, dat is anders hè.Op zaterdag 23 oktober 2010 02:16 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Het is wel troep, maar ga eens van het waanzinnge geval uit dat je thuis een cheeseburger fabriceert met o.a. kaas van de lokale Albert Heijn.
quote:Heb je daar ook een valide argument voor dat kan bijdragen in deze discussie?Op zaterdag 23 oktober 2010 02:17 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, dat.
[..]
Ja, maar Lo-Fi begon erover. En gesmolten kaas is gewoon kaas.
quote:Jij gaat er vanuit dat een cheeseburger per se gekocht wordt bij een crappy fastfoodrestaurant, maar ook thuis worden er dagelijks duizenden gemaakt in allerlei varianten. Zelfs de bazen van de BBQ Pit Boys maken er wel eens 1.
quote:Het is en het blijft kaas....slotje.Op zaterdag 23 oktober 2010 02:17 schreef RitseB het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag, of het iets anders word. Misschien heeft iemand het anwoord.
quote:Zo werkt een discussie niet.Op zaterdag 23 oktober 2010 02:19 schreef trovey het volgende:
[..]
Het is en het blijft kaas....slotje.
quote:Nee.Op zaterdag 23 oktober 2010 02:11 schreef PsychoTheRapist het volgende:
Als je iets smelt worden de ionen anders, dus ja.
quote:Ergo; gesmolten kaas blijft kaas?Op zaterdag 23 oktober 2010 02:21 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nee.
Kaas bestaat uit vetten, eiwitten, koolhydraten en vocht. Natuurlijk ook zout en alles, maar ik weet niet hoe die zich in de kaas bevinden.
Stel dat er zout opgelost zit in de vocht van een plakje kaas, dan zou je inderdaad ionen hebben, maar dat betwijfel ik. Zelfs als dit het geval is, verandert de samenstelling niet bij verhitting (de ionen zullen alleen sneller bewegen).
Het smelten komt omdat de vetten smelten. Hierdoor ziet de kaas er vetter uit, maar bevat natuurlijk niet meer vet. Hetzelfde plakje kaas bevat nog altijd dezelfde macro nutriënten, er kan niet opeens wat bij komen of uit gaan. Wel kan er wat vocht verdampen, wel veranderen de stoffen van aggregatietoestand, maar de samenstelling is nagenoeg hetzelfde.
quote:perfect antwoordOp zaterdag 23 oktober 2010 02:21 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nee.
Kaas bestaat uit vetten, eiwitten, koolhydraten en vocht. Natuurlijk ook zout en alles, maar ik weet niet hoe die zich in de kaas bevinden.
Stel dat er zout opgelost zit in de vocht van een plakje kaas, dan zou je inderdaad ionen hebben, maar dat betwijfel ik. Zelfs als dit het geval is, verandert de samenstelling niet bij verhitting (de ionen zullen alleen sneller bewegen).
Het smelten komt omdat de vetten smelten. Hierdoor ziet de kaas er vetter uit, maar bevat natuurlijk niet meer vet. Hetzelfde plakje kaas bevat nog altijd dezelfde macro nutriënten, er kan niet opeens wat bij komen of uit gaan. Wel kan er wat vocht verdampen, wel veranderen de stoffen van aggregatietoestand, maar de samenstelling is nagenoeg hetzelfde.
quote:Wel met een onderwerp als dit.
quote:Ja da's lekker makkelijk ;p
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 02:24 schreef RitseB het volgende:
[..]
Als je het niet interesseert blijf dan weg.
quote:Ja. Ik heb geen bronnen voor je, maar dit is zoals het moet werken gebaseerd op mijn kennis.Op zaterdag 23 oktober 2010 02:22 schreef RitseB het volgende:
[..]
Ergo; gesmolten kaas blijft kaas?
quote:Van koelkast/kamertemperatuur naar lichaamstemperatuur onder invloed van spijsverteringOp zaterdag 23 oktober 2010 02:31 schreef RitseB het volgende:
Heb je enig idee of er wel processen, die tijdens het verhitten plaats vinden, die de toestand van "het kaas zijn" kunnen beinvloeden?
quote:Verhitten van eiwitten kan leiden tot veranderingen van hun structuur (denaturatie). Een eiwit is op verschillende manieren opgevouwen. De ruimtelijke structuur die hierbij ontstaat ontleent de functie aan een eiwit. Als je die dus verandert (ontvouwt), verandert de werking van het eiwit ook. Het is hetzelfde eiwit, maar in een andere vorm.Op zaterdag 23 oktober 2010 02:31 schreef RitseB het volgende:
Heb je enig idee of er wel processen, die tijdens het verhitten plaats vinden, die de toestand van "het kaas zijn" kunnen beinvloeden?
quote:Als je wordt aangereden in een auto en in stukjes over het wegdek ligt verspreid ben je ook nog steeds de persoon die je daarvoor was, toch? Je ziet er alleen iets anders uit.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:43 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Aan de andere kant....bevroren water is ijs en verdampt water is stoom.....dus gesmolten kaas is ook iets anders
quote:Water bevat altijd precies dezelfde moleculen (ik hoef je vast niet te vertellen dat dat H2O is), dus nee, het is niet iets anders.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:43 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Aan de andere kant....bevroren water is ijs en verdampt water is stoom.....dus gesmolten kaas is ook iets anders
quote:
quote:In je dromen, het is een mengsel van nepkaas en kaas.
quote:euh, je miste denk ik de essentie van de smileyOp zaterdag 23 oktober 2010 13:50 schreef Levolution het volgende:
[..]
Water bevat altijd precies dezelfde moleculen (ik hoef je vast niet te vertellen dat dat H2O is), dus nee, het is niet iets anders.
De moleculen zijn onderling alleen verder van elkaar verwijderd als ijs smelt en nog verder van elkaar verwijderd als water verdampt.
quote:Het is eigenlijk ook een ONZ-topic...Op zaterdag 23 oktober 2010 19:49 schreef golfer het volgende:
De essentie van dit hele topic ontgaat mij ook, trouwens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |