abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:06:01 #226
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_97700955
Gister een Weber One Touch Premium gekocht. Net de kolen nog maar eens in de starter terug gegooid maar nu na een half uurtje is ie alweer uit. Braaf Long Lasting kolen van Weber gekocht. Ventilatie-schuifjes open. Ik weet het niet meer. Maar mijn kipje is nog oneetbaar.
Zou het aan de harde wind liggen of doe ik iets fout?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:20:38 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97701552
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:36:18 #228
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_97702007
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:06 schreef mmascha het volgende:
Gister een Weber One Touch Premium gekocht. Net de kolen nog maar eens in de starter terug gegooid maar nu na een half uurtje is ie alweer uit. Braaf Long Lasting kolen van Weber gekocht. Ventilatie-schuifjes open. Ik weet het niet meer. Maar mijn kipje is nog oneetbaar.
Nou mijn kip blijkt toch goed geworden te zijn. Nieuwe poging als het windstil is.

Eet smakelijk golfer. Ik heb de Allerhande net uit en dat ziet er goed uit!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:29:09 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97705860
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 juni 2011 @ 15:03:40 #230
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_97737414
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 08:24 schreef Xlarge het volgende:
Ik heb gisteren voor de lunch een Philly cheesesteak gemaakt, voor de bereiding heb ik gekeken naar dit filmpje van de bbq pit boys.

Voor de steak had ik ossehaas gebruikt, even aangrillen en dan even in de boulion, daarbij de chamignons en de uien.

[ afbeelding ]

Ondertussen is de kaas ook aan het smelten, hiervoor heb ik normale jong belegen kaas voor gebuikt, een klein beetje aangelengd met water om het wat smeuiger te krijgen

Het resultaat was echt superlekker, ik had alleen tot de avond geen honger meer,het broodje woog bijna een kilo :D

[ afbeelding ]
Prachtig gerecht. Die gaat op de todo lijst
Schranseman heeft honger en vertelt erover op http://www.brambbq.nl
pi_97757029
Even een leuk receptje. Gecaramelliseerde uien.

Nodig:

4 grote zoete uien (gewone kunnen ook, ik vind zoete lekkerder).
4 kleine teentje knoflook
4 takjes rozemarijn
olijfolie
balsamico-azijn
bruine basterd (of gewone suiker, basterd wordt lekkerder)
eventueel een scheutje port

Schil de uien en snijd onder- en bovenkant eraf. Snijd hem dan in het midden kruislings in, snijd diep, maar zorg dat de uien niet uit elkaar vallen. geef met een mes een klap op de geschilde teentje knoflook en steek deze in de uien. Steek ook in elke ui een takje rozemarijn. Maak van de olie, balsamico, bruine basterd een dressing.

Leg de ui op alu-folie en vouw dit omhoog zodat de dressing niet wegloopt. Giet de dressing over de uien en vouw de folie naar boven en dicht. Zet het geheel minstens een uurtje op de bbq en voila, heerlijke zoete, gecaramelliseerd ui.

Weer eens wat anders dan al dat vleesch.
Whatever...
pi_97763703
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:08 schreef Spanky78 het volgende:
Even een leuk receptje. Gecaramelliseerde uien.

Nodig:

4 grote zoete uien (gewone kunnen ook, ik vind zoete lekkerder).
4 kleine teentje knoflook
4 takjes rozemarijn
olijfolie
balsamico-azijn
bruine basterd (of gewone suiker, basterd wordt lekkerder)
eventueel een scheutje port

Schil de uien en snijd onder- en bovenkant eraf. Snijd hem dan in het midden kruislings in, snijd diep, maar zorg dat de uien niet uit elkaar vallen. geef met een mes een klap op de geschilde teentje knoflook en steek deze in de uien. Steek ook in elke ui een takje rozemarijn. Maak van de olie, balsamico, bruine basterd een dressing.

Leg de ui op alu-folie en vouw dit omhoog zodat de dressing niet wegloopt. Giet de dressing over de uien en vouw de folie naar boven en dicht. Zet het geheel minstens een uurtje op de bbq en voila, heerlijke zoete, gecaramelliseerd ui.

Weer eens wat anders dan al dat vleesch.
Heb je het zelf ook op ?
Lijkt me moeilijk voor te stellen dat dit lekker is.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_97774429
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:49 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Heb je het zelf ook op ?
Lijkt me moeilijk voor te stellen dat dit lekker is.
:? Het lijkt me heerlijk! Ik ga het de volgende ronde proberen! :Y
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_97777070
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:06 schreef mmascha het volgende:
Ook onderop de ventilatiegaten open gezet? Met deze wind gaat mijn Weber One Touch Premium juist als een speer. Je krijgt nu echt zo'n schoorsteeneffect
pi_97777566
Zo na 3 dagen BBQ-en ben ik er klaar mee. Ik had zelf gehaktballen, kipsate en salades gemaakt. Ik wilde ook wel spareribs, maar die werden behoorlijk duur voor 30 man.
Pindasaus maken jullie die zelf of nemen jullie van die Wykobakken?
pi_97778113
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:42 schreef piepkuiken21 het volgende:
Zo na 3 dagen BBQ-en ben ik er klaar mee. Ik had zelf gehaktballen, kipsate en salades gemaakt. Ik wilde ook wel spareribs, maar die werden behoorlijk duur voor 30 man.
Pindasaus maken jullie die zelf of nemen jullie van die Wykobakken?
Voor 30 man zou ik niet aan zelf-maken beginnen. Dan vijzel je uren lang pinda's fijn
  maandag 6 juni 2011 @ 14:39:21 #237
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_97785677
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:22 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ook onderop de ventilatiegaten open gezet? Met deze wind gaat mijn Weber One Touch Premium juist als een speer. Je krijgt nu echt zo'n schoorsteeneffect
Gister met gewoon houtskool geprobeerd ipv Weber Long Lasting Briketten. Dat ging echt top!
Miscchien de briketten niet lang genoeg in de brander gehad. Of waren we wat te ongedulig: te vaak de deksel eraf, al zou je dan ook denken dat er dan ook juist zuurstof bij komt.
Na het succes van gisteren gaan we de briketten binnenkort maar weer eens een kans geven. We weten nu dat ie het wel doet :P
Bedankt voor je reactie!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_97791324
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:39 schreef mmascha het volgende:

[..]

Gister met gewoon houtskool geprobeerd ipv Weber Long Lasting Briketten. Dat ging echt top!
Miscchien de briketten niet lang genoeg in de brander gehad. Of waren we wat te ongedulig: te vaak de deksel eraf, al zou je dan ook denken dat er dan ook juist zuurstof bij komt.
Na het succes van gisteren gaan we de briketten binnenkort maar weer eens een kans geven. We weten nu dat ie het wel doet :P
Bedankt voor je reactie!
Ik maak tegenwoordig eerst een laag van wat briketten.
Zorg dat die eerst branden.
Daarna houtskool erop, om vervolgens alleen nog maar houtskool toe te voegen.
Gaat bij mij erg goed voor een stabiele regeling van de temperatuur.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:12:52 #239
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_97845195
Die lon last van Weber zien er erg goed uit, maar wel behoorlijk aan de prijs. 17 euro voor 7 kilo vind ik veel. Helemaal als je ook black ranch voor 22 euro de 15 kilo hebt.

En er gaan hier wel een paar zakken per jaar door heen
Schranseman heeft honger en vertelt erover op http://www.brambbq.nl
pi_97845314
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:12 schreef Schranseman het volgende:
Die lon last van Weber zien er erg goed uit, maar wel behoorlijk aan de prijs. 17 euro voor 7 kilo vind ik veel. Helemaal als je ook black ranch voor 22 euro de 15 kilo hebt.

En er gaan hier wel een paar zakken per jaar door heen
Die long last geven veel as, vind ik. Ook worden ze niet zo heet als bijvoorbeeld bepaalde merken kokosbriketten. Ook geven die laatste vaak veel minder as, wat bij low 'n slow wel een voordeel is...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2011 @ 17:51:54 #241
91830 MaximusTG
pi_97846746
Zou er in die long lasting kolen misschien meer inert materiaal zitten, om het brandproces te vertragen? Zijn er anders geen "mega" briketten te koop. Want als je het oppervlak verkleint tov de inhoud, zouden ze ook langer mee moeten gaan..
  woensdag 8 juni 2011 @ 06:44:36 #242
58874 macferret
http://spiffsbbq.nl
pi_97874955
Als je de weber briketten in de starter doet, 1 tot 3 aanmaakblokjes eronder, starter op je kolenrooster, boven en onderschuif volledig open, en de briketten er pas ingieten als er grijze as op zit, dit duurt tussen de 20 tot 40 minuten. Even geduld hebben! bbq is niet om te haasten. Ondertussen kan je rustig je voorbereidingen voor het vlees oid doen. Probeer het inderdaad nog eens en laat de starter langer branden, normaal gesproken moet het dan goed gaan.
pi_97883205
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 06:44 schreef macferret het volgende:
Als je de weber briketten in de starter doet, 1 tot 3 aanmaakblokjes eronder, starter op je kolenrooster, boven en onderschuif volledig open, en de briketten er pas ingieten als er grijze as op zit, dit duurt tussen de 20 tot 40 minuten. Even geduld hebben! bbq is niet om te haasten. Ondertussen kan je rustig je voorbereidingen voor het vlees oid doen. Probeer het inderdaad nog eens en laat de starter langer branden, normaal gesproken moet het dan goed gaan.
Dit is hoe wij het ook doen, succes verzekerd :Y
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:38:10 #244
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_97900569
Woei, net een echte neppe weber-achtige bbq gekocht. *O* :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_97902649
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:58 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dit is hoe wij het ook doen, succes verzekerd :Y
Wij ook, ondertussen een lekker biertje wegtikken.
Als ik haast heb dan kook ik wel gewoon op gas :P
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:15:26 #246
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97988184
Iemand ook ervaring met lavastenen? Ik heb een gasgril en BBQ maar die gril gebruik ik toch het meest, doordeweeks eigenlijk elke dag.
In het weekend je tijd nemen en wat pielen met houtskool is natuurlijk altijd leuk maar da's meer een 'evenement'.

De gril gebruikt lavastenen, je stookt 't op m.b.v. gas, even laten branden en de stenen doen de rest. Ben toch erg te spreken hoe dat werkt, zoveel beter dan je vlees in een pan bakken.

Of is er een apart griltopic? :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 12 juni 2011 @ 16:19:33 #247
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_98067929

Korean BBQ chicken

Alleen wel uit de grillpan, wegens geen bbq.
Paar kippenbouten ontbeend, vlees wel aan 1 stuk gelaten. Of nou ja, met gaten enzo, maar toch. Dat gemarineerd en in zijn geheel gegrilld. Veul lekkerder dan die kleine kutstukjes die die Koreanen op hun bbq-tjes gooien. Want sappiger.

Serveren in een blaadje sla, met wat lente-uit en ssamjang. Da's de saus die erbij hoort.
Die is vast ook lekker bij gewoon gegrilld vlees.

[ Bericht 8% gewijzigd door RobinOok op 12-06-2011 19:36:18 ]
pi_98078435
voor de liefhebbers :

Heb gisteren een weber bar b kettle gekocht bij de hornbach, geen idee hoelang de aanbieding blijft maar ze zijn morgen open!

inc wok voor 89 euro mooie aanbieding.
geen thermometer erin helaas maar daar waren genoeg sites over

de komende week staat hij de hele week proef te draaien :)
dinsdag ribbetjes, woensdag wings en donderdag nog ff kijken wat er opgaat
suck my asshole taco bender
pi_98084081
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:20 schreef Remco_h het volgende:
voor de liefhebbers :

Heb gisteren een weber bar b kettle gekocht bij de hornbach, geen idee hoelang de aanbieding blijft maar ze zijn morgen open!

inc wok voor 89 euro mooie aanbieding.
geen thermometer erin helaas maar daar waren genoeg sites over

de komende week staat hij de hele week proef te draaien :)
dinsdag ribbetjes, woensdag wings en donderdag nog ff kijken wat er opgaat
Is toch gewoon een kleine bbq ?
Of is er iets speciaals aan ?
pi_98086573
quote:
2s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:47 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Is toch gewoon een kleine bbq ?
Of is er iets speciaals aan ?
t is een weber :) goede kwaliteit, tig jaar garantie, ga zo maar door
suck my asshole taco bender