abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 oktober 2010 @ 23:47:43 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87816177
101021_122036_f12010headerkor.jpg

Komend weekend staat de eerste Grand Prix van Zuid-Korea op het programma. De coureurs zullen rijden op het gloednieuwe Yeongam-circuit. Kunnen de Red Bulls van Sebastian Vettel en Mark Webber hun dominantie van Japan doorzetten of weet Fernando Alonso een spaak in het wiel van het Oostenrijkse team te zetten? Kan McLaren zich nog in de titelstrijd mengen of haken Lewis Hamilton en Jenson Button definitief af? We weten het zondagochtend.

101021_122036_f12010koryeo.jpg

Het Korean International Circuit in de Zuid-Koreaanse provincie Yeongam is een 5,6 kilometer lange baan die ontworpen is door de huisarchitect van de Formule 1 Hermann Tilke. De baan telt 18 bochten en kent tussen bocht 2 en 3 een recht stuk van 1,2 kilometer lengte. Hier is de mogelijkheid om in te halen, terwijl het ook voor bocht 4 mogelijk is. Daarna volgt een hele serie snelle en langzame bochten, alvorens de rijders via een knikje in de laatste bocht weer op het rechte stuk bij start/finish zijn.

101021_122036_Zuid-KoreaCircuit.jpg
Bron: FIA.com

Lengte: 5.621 km
Aantal ronden: 55
Totale lengte: 309.155 km
Ronderecord: -

101021_122036_f12010korstand.jpg

Coureurs
Pos.CoureurTeam Punten
1 Mark Webber Red Bull Racing220
2 Fernando Alonso Ferrari 206
3 Sebastian Vettel Red Bull Racing206
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 192
5 Jenson Button McLaren-Mercedes 189
6 Felipe Massa Ferrari 128
7 Nico Rosberg Mercedes GP 122
8 Robert Kubica Renault 114
9 Michael Schumacher Mercedes GP 54
10 Adrian Sutil Force India-Mercedes 47
11 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 41
12 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 27
13 Vitaly Petrov Renault 19
14 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 17
15 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 13
16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 8
17 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 6
18 Nick Heidfeld BMW Sauber-Ferrari 4
19 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 3
20 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 0
21 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 0
22 Karun Chandhok HRT-Cosworth 0
23 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 0
24 Timo Glock Virgin-Cosworth 0
25 Bruno Senna HRT-Cosworth 0
26 Sakon Yamamoto HRT-Cosworth 0
27Christian KlienHRT-Cosworth 0


Constructeurs
Pos.Team Punten
1 Red Bull Racing426
2 McLaren-Mercedes 381
3 Ferrari 334
4 Mercedes GP 176
5 Renault 133
6 Force India-Mercedes 60
7 Williams-Cosworth 58
8 BMW Sauber-Ferrari 37
9 STR-Ferrari 11
10 Lotus-Cosworth 0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0


101021_122036_f12010korhis.jpg

De Grand Prix van Zuid-Korea heeft een geschiedenis die teruggaat tot 2 oktober 2006 toen het contract voor de race ondertekend werd. Het circuit in de provincie South Jeolla zou tussen 2007 en juli dit jaar gebouwd worden, maar dit liep uit. Het Yeongam-gebied is een gebied ten zuiden van de havenstad Mokpo op 400 kilometer van de hoofdstad Seoul.


De demonstratierun van Karun Chandhok

Vorig jaar december verklaarde de organisatie dat de baan op 5 juli 2010 gereed zou zijn, maar door weersomstandigheden en de spanningen tussen Noord- en Zuid-Korea werd de deadline telkens opgeschoven. Nog ver voordat de laatste asfaltlaag aangebracht werd reed Karun Chandhok met een Red Bull uit 2005 zijn de eerste ronden op de baan.


Het circuit volgens Mark Webber

De deadline om het circuit te keuren was door de FIA al enkele malen verschoven en op 28 september werd bekend dat enkele dagen naar de Grand Prix van Japan op 11 oktober de baan gekeurd zou worden. Charlie Whiting keurde de baan goed en ook de rijders hebben hun bewondering voor het asfalt dat volgens Tilke glad zal zijn. De komende jaren zal de Grand Prix zich moeten bewijzen, al krijgt de race er in ieder geval tot en met 2016 voor, waarna het contract nog voor vijf seizoenen verlengd kan worden.

101021_122036_f12010kortijd.jpg

Vrijdag 22 oktober 2010
03:00 - 04:30 vrije training 1
07:00 - 08:30 vrije training 2

Zaterdag 23 oktober 2010

04:00 - 05:00 vrije training 3
07:00 - 08:00 kwalificatie

Zondag 24 oktober 2010
08:00 2010 Formula 1 Korean Grand Prix

Nederlandse tijden

101021_122036_f12010kortv.jpg

Datum Tijd Programma
Za 23 oktober 06.55-08.15 uur RTL GP: Formule 1 - Zuid-Korea - Kwalificatie
Zo 24 oktober 07.00-07.55 uur RTL GP: Formule 1 - Zuid-Korea - Pre-show
Zo 24 oktober 07.55-10.00 uur RTL GP: Formule 1 - Zuid-Korea - Race
Zo 24 oktober 20.00-21.00 uur RTL GP: Formule 1 - Zuid-Korea - Samenvatting


Datum Tijd Programma
Za 23 oktober 06.00-08.30 uur BBC1: Formule 1 - Zuid-Korea - Kwalificatie
Zo 24 oktober 07.10-10.00 uur BBC1: Formule 1 - Zuid-Korea - Race
Zo 24 oktober 20.00-20.30 uur BBC3: Formule 1 - Zuid-Korea - Samenvatting
Nederlandse tijden

101021_122036_f12010korweer.jpg

Dag Minimum Maximum Neerslagkans Weerbeeld
Vrijdag 14 °C 23 °C 10 % deels bewolkt
Zaterdag 14 °C 23 °C 10 % bewolkt
Zondag 15 °C 23 °C 60 % buien
Bron: The Weather Channel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87816530
Ik denk dat dit een heel interessante GP kan worden. Bochten 1(+2), 3 en 4 lijken mooie inhaalpunten en volgen elkaar ook mooi op. Kunnen leuke gevechtjes ontstaan hoop ik. Dat super lange rechte stuk. ^O^
pi_87817198
Nou , dat wordt afwachten! :Y

Wordt wel vroeg opstaan, want in de middag ga ik naar een klassiek concert en kan de herhaling niet zien, maar met een logeerhondje dat uitgelaten moet worden, is het iets minder erg om vroeg het bed uit te moeten :P
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_87817645
Bocht 1 en 3 zijn prima inhaalmogelijkheden, zij het dat je je er ook gigantisch kunt verremmen. Bocht 7, 8, 9, 11, 13, 16, 17 en 18 (ja, het zijn er veel!) zijn erg kicken en vooral ook erg geschikt voor de Red Bulls vanwege de hoge snelheid die je mee moet nemen in de bochten i.c.m. veel grip.

Als het zondag trouwens gaat regen (en die kans is vrij realistisch als ik het zo begrijp) kon het nog wel eens heel interessant gaan worden. Opnieuw weer een cruciale GP. Als Hamilton, Alonso of Vettel uitvalt en Webber wint, is het WK denk ik beslist. Anderzijds is een uitvalbeurt van Webber DE kans voor met name Alonso en Vettel om de WK-kansen over te nemen. Ik ben erg benieuwd.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_87817740
Ik heb er zin in! :)
pi_87819991
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 00:39 schreef Trystar het volgende:
Ik heb er zin in! :)
Ik ook :)
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 07:45:16 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_87820270
al flink wat rondjes gereden in F12010 om het circuit de leren kennen :P morgenochtend eens even goed voor gaan zitten om de coverage op bbc te volgen :P
pi_87821852
gerucht gaat trouwens dat UPC bezig is om BBC HD (britse, niet internationale versie) door te gaan mogen geven.

zou wel erg mooi zijn aangezien F1 volgend seizoen native in HD wil gaan opnemen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:52:11 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87822089
Zou mooi zijn ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87822107
en ik mis the red button :(
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:53:58 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87822132
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87822380
Weber *O*

Hrt heeft wel een bizar grote achterstand deze keer.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_87822663
is die hrt wagen uberhaupt al een keer voorzien van een update dit jaar? :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:15:46 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87822700
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 10:14 schreef Salatrel het volgende:
is die hrt wagen uberhaupt al een keer voorzien van een update dit jaar? :')
Jazeker wel. Ze hebben de spiegels moeten verplaatsen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87822730
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Jazeker wel. Ze hebben de spiegels moeten verplaatsen :P
en daar hebben ze 4 seconden mee verloren :D :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:17:26 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87822757
Neuh dat niet, maar je kunt ook niet zeggen dat ze dichterbij zijn gekomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:18:35 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87822778
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 10:03 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Hrt heeft wel een bizar grote achterstand deze keer.
Als de ene rijder stilvalt en de andere in VT2 maar 3 ronden rijdt dan is de achterstand natuurlijk erg groot. Denk dat ze er nog wel een seconde vanaf kunnen snoepen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:24:47 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_87824754
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:03 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Weber *O*

Hrt heeft wel een bizar grote achterstand deze keer.
Ferrari zit er ook goed bij, Alonso reed zijn snelste ronde voor die van Webber, de Ferrari's zijn daarna op de hardere compound gaan rijden
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:54:51 #20
131800 Tarado
capô de fusca
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:59:18 #21
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_87830162
Zo, na 1 Gp live (en zonder internet }:| ) gemist te moeten hebben, weer present *O* Hopelijk wordt dit Tilke geval wat beter als alle andere treintjes circuits van hem.

En wat dan ook weer typisch is:
Boete voor HRT na blunder in pits
:')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_87830607
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 13:59 schreef Sinister-D- het volgende:
En wat dan ook weer typisch is:
Boete voor HRT na blunder in pits
:')
Slechts één reactie is mogelijk: :|W
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:52:13 #23
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_87831877
je ziet niet vaak een Red Bull glijden op het droge :P
Please, make yourself uncomfortable.
pi_87832628
tvp :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_87834441
Ik heb er nog niets van gezien, hoe zit het met het weer want ik wil morgenvroeg niet te horen krijgen dat de kwalificatie op zondag is.

1 Webber 1:37.942 (23)
2 Alonso 1:38.132, + 0.190 (30)
3 Hamilton 1:38.279, 0.337 (29)
4 Kubica 1:38.718, + 0.776 (29)
5 Button 1:38.726, + 0.784 (19)
6 Massa 1:38.820, + 0.878 (32)
7 Vettel 1:39.204, + 1.262 (22)
8 Petrov 1:39.267, + 1.325 (28)
9 Rosberg 1:39.268, + 1.326 (29)
10 Kobayashi 1:39.564, + 1.622 (26)
11 Heidfeld 1:39.588, + 1.646 (25)
12 Schumacher 1:39.598, + 1.656 (36)
13 Barrichello 1:39.812, + 1.870 (35)
14 Liuzzi 1:39.881, + 1.939 (27)
15 Sutil 1:39.971, + 2.029 (22)
16 Hülkenberg 1:40.478, + 2.536 (30)

Sector 1
Kubica 52.463 (Webber 52.746, Alonso 52.809, Vettel 53.405)
Sector 2
Alonso 24.686 (Webber 24.717, Vettel 25.019)
Sector 3
Webber 20.473 (Alonso 20.637, Vettel 20.701)

Dan krijg je; 1:37.622

Speed Trap:
1 Schumacher 316.9
2 Sutil 316.7
3 Kubica 316.3
4 Liuzzi 316.3
5 Petrov 316.1
pi_87834538
vettel :( beter gaat hij morgen en zondag sneller rond :P
pi_87859210
Vrije training begint zo *O* en ik flikker vast in slaap tijdens om vervolgens de qual te missen
Where facts are few, experts are many.
pi_87859292
iemand die een bbc streampje heeft? de 5 live radio stream blijft over voetbal zeiken :6
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 04:34:58 #29
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_87859353
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 04:13 schreef ari_zahav het volgende:
iemand die een bbc streampje heeft? de 5 live radio stream blijft over voetbal zeiken :6
wat hij zegt ;)

pff net klaar van t werk en zo er al weer uit voor de F1!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_87859547
VT3
1 Kubica 1:37.354 (15)
2 Hamilton 1:37.402, + 0.048 (16)
3 Alonso 1:37.426, + 0.072 (15)
4 Webber 1:37.441, + 0.087 (13)
5 Rosberg 1:37.629, + 0.275 (12)
6 Massa 1:37.955, + 0.601 (16)
7 Button 1:38.419, + 1.065 (15)
8 Hülkenberg 1:38.501, + 1.147 (17)
9 Schumacher 1:38.630, 1.276 (12)
10 Sutil 1:38.632, + 1.278 (18)
11 Petrov 1:38.668, + 1.314 (14)
12 Barrichello 1:38.733, + 1.379 (16)
13 Buemi 1:39.058, + 1.704 (21)
14 Kobayashi 1:39.145, + 1.791 (16)
15 Alguersuari 1:39.159, + 1.805 (21)
16 Vettel 1:39.780, + 2.426 (9)
17 Heidfeld 1:40.289, + 2.935 (17)
18 Liuzzi 1:41.591, + 4.237 (15)
19 Trulli 1:41.623, + 4.269 (15)
20 Glock 1:41.853, + 4.499 (17)
21 Kovalainen 1:42.095, + 4.741 (19)
22 Di Grassi 1:43.111, + 5.757 (19)
23 Senna 1:43.417, + 6.063 (19)
24 Yamamoto 1:43.880, + 6.526 (20)

A brilliant Korean qualifying session is in prospect after five teams were covered by 0.275s after Saturday morning’s final free practice session on a track that had been carefully swept by the organisers overnight to remove dirt and stones thrown up during Friday’s running.

Robert Kubica and Renault have been the surprise of the last two races, and it was the Pole who set the fastest time with 1m 37.354s, just 0.048s ahead of Lewis Hamilton’s McLaren on 1m 37.402s and 0.072s ahead of Fernando Alonso’s Ferrari on 1m 37.426s. Mark Webber was 0.087s off the top in the leading Red Bull after a lap of 1m 37.441s, as Sebastian Vettel was down in 16th place on 1m 39.780s after a character-building morning. Nico Rosberg followed the leading quartet with 1m 37.629s for Mercedes GP.

Behind them, Felipe Massa took sixth for Ferrari in 1m 37.955s, ahead of McLaren's Jenson Button on 1m 38.419s, Nico Hulkenberg on 1m 38.501s in the lead Williams, Michael Schumacher on 1m 38.630s in the second Mercedes, Adrian Sutil on 1m 38.632s in the lead Force India, Vitaly Petrov on 1m 38.668s in the second Renault and Rubens Barrichello in 1m 38.733s in the second Williams.

Sebastian Buemi impressed with 13th fastest time for Toro Rosso in 1m 39.058s, ahead of Kamui Kobayashi’s BMW Sauber on 1m 39.145s, Jaime Alguersuari’s Toro Rosso on 1m 39.159s and Vettel.

Nick Heidfeld was 17th in the other BMW Sauber on 1m 40.289s, but while Tonio Liuzzi’s day began well, running ahead of Sutil, his Force India again encountered problems, leaving him 18th on 1m 41.591s and only just ahead of the leading new teams. Lotus just held on to the honours with Jarno Trulli’s lap of 1m 41.623s, but Virgin’s Timo Glock ran him very close with 1m 41.853s. Both great laps. Heikki Kovalainen was 21st for Lotus on 1m 42.095s, then Lucas di Grassi just kept his Virgin ahead of the HRTS, lapping in 1m 43.111s as Bruno Senna improved to 1m 43.417s and Sakon Yamamoto to 1m 43.880s.

After feedback from the drivers yesterday, overnight changes were made to make the kerbs higher than the track in the Turn 16 left-hander and the very fast final corner, Turn 18, after cars bottomed at both points. The Turn 18 apex now discourages drivers from cutting that corner. The wall on the exit of Turn 16 was also reprofiled as it was moved back to run parallel to the track, and the effect overall was to make the blind-entry Turn 17 more of a corner. Minor changes were also made to the pit entry following drivers’ concerns that it could create dangerous speed differences between pitting cars and those still racing hard.

[ Bericht 59% gewijzigd door Nober op 23-10-2010 06:48:35 ]
pi_87859569
Vettel ziet de rondetijden


Pit exit


Pit exit


Ze bestaan echt


Hamilton voor Button, zoals dat hoort
pi_87859580
Formula 1 drivers will face as big a challenge of looking after their tyres in the Korean Grand Prix as they did in Canada earlier this year if dusty track conditions do not improve dramatically prior to the race.

That is the view of Hirohide Hamashima, Bridgestone's director of motorsport tyre development, who thinks the challenge of the event will depend entirely on how clean the circuit will be.

"The asphalt itself is quite good and after first practice I checked the track at Turn 1 and Turn 2 and the surface was very stable," Hamashima told AUTOSPORT. "However, there was still a lot of dust on the track and that could be the problem.

"When the dust gets on the racing line, then the grip drops too much. That is causing the graining we have seen - and here it is abnormal because the tyres are graining in two directions. We saw something like that in Abu Dhabi last year, but here it is more severe."

When asked how he expected the track conditions to pan out, Hamashima said: "It depends on the dirt. If there is no dirt, sand or mud on the track, then maybe by qualifying the track will be in a very good conditions so the hard tyre will not have any graining.

"So the best story like that would make the race like Bahrain. But in the worst case, if it is still dusty, then it could maybe be worse than Canada."

Hamashima also said that teams had to be careful in dealing with the tyre pressures for their cars – because of the challenge caused by the long straights at the start of the lap that sees tyre temperatures drop.

"If the people don't keep our recommendations on pressure it will be high risk because it will be very dangerous," he said. "It is just like the old Hockenheim with very long straights, so very difficult to get up the pressure."
pi_87859605
BBC ''It's so slippery off the line, its almost like a street circuit type of track'', voorspelt weinig goeds.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 oktober 2010 @ 07:51:21 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87859673
Het is dan ook erg glad, want vele rijders maken uitstapjes
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 08:03:02 #35
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_87859709
Wat een graf uitslag voor het kampioenschap!! Word weer 1,5 uur kijken naar de saaie red bulls welke de rest van het veld aan gort rijden!
Xbox Live: Anormius
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 08:06:56 #37
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_87859714
Inderdaad, hopelijk heeft Alonso (Ferrari) nog wat op strategisch niveau... of kan 'ie in de eerste lap meteen voorbij op het lange rechte stuk.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 08:32:25 #38
131800 Tarado
capô de fusca
pi_87859790
Knap van RBR, ik had wat meer van McLaren verwacht, als het niet regent of geregend heeft zie ik Alonso Webber wel pakken bij de start en dan is Vettel echt niet zeker van P1
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:45:21 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_87860200
:( Ik begin ook een beetje moe te worden van dat gejank van Barichello, ok Schumacher hield hem op maar het was in Q2, hij haalde uiteindelijk Q3.

quote:
"I don't want it to become very personal," Barrichello told the BBC. "We had problems in the past, we still have problems in some situations like in Hungary.
Iedere keer over "we had problems in the past" ;( , move on zou ik zeggen.

Verder heb ik altijd de indruk gehad in zijn Ferrari tijd dat ook Schumacher/Ferrari, Barichello enkele overwinningen gunde nadat het kampioenschap voor Schumacher al veilig gesteld was, misschien zit ik er naast, maar iemand met feitenkennis als Walter_Sobchak zou dit kunnen bevestigen danwel als onzin kunnen bestempelen
pi_87860371
Da's inderdaad wel waar, denk maar aan de GP van USA in 2002 waar Barrichello in de laatste meters nog mocht winnen, hetzelfde als in Oostenrijk maar dan andersom. Ook in 2004 pikte Barrichello enkele GP's mee nadat Schumi al lang WDC was
Voetbalhistorische bedenkingen: https://metcruijffopstap.wordpress.com/
pi_87860485
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 07:51 schreef Peterselieman het volgende:
Het is dan ook erg glad, want vele rijders maken uitstapjes
Waarom daar een duimpje omhoog bij als posticon?
pi_87861142
nummers 2, 4, 6 enz. konden wel eens de sjaak zijn bij de start als ik de commentatoren van BBC mag geloven. er is dus nog hoop :P gelukkig staat vettel goed :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:34:30 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87861759
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 10:11 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Waarom daar een duimpje omhoog bij als posticon?
Standaard Pi. Kun je instellen in de nieuwe lay-out :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:06:47 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_87862497
Schumacher reprimanded for impeding

By Pablo Elizalde Saturday, October 23rd 2010, 09:14 GMT

quote:
Michael Schumacher has been given a reprimand for having impeded Rubens Barrichello during qualifying for the Korean Grand Prix.

Schumacher impeded Barrichello during Turns 10 and 14 of the second qualifying segment and both drivers were summoned by the stewards after the session.

Barrichello had been critical of Schumacher, saying he was sad about the situation.

"He just came to apologise in a way that the team didn't tell him [I was there], but I was on a fast lap and you know you have mirrors and you have everything and you cannot count on everything from the team," he told the BBC.

"I am a little bit sad about the situation because it is only luck that I passed on to Q3 because he really slowed me down."

The Mercedes driver escaped a penalty, however, but was given a reprimand.

"The stewards note that irrespective of the team's opinion that car 9 [Barrichello] was not on a 'fast lap', it is ultimately the drivers responsibility to be conscious of closing cars via the use of mirrors and blue flags/lights," said the stewards in a statement.

Team-mate Nico Rosberg also escaped a penalty, having been under investigation for having impeded Fernando Alonso during final practice.

No action was taken on Robert Kubica either, the pole investigated for having slowed down Adrian Sutil.
autosport.com
pi_87864427
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 09:45 schreef Tarado het volgende:
:( Ik begin ook een beetje moe te worden van dat gejank van Barichello, ok Schumacher hield hem op maar het was in Q2, hij haalde uiteindelijk Q3.
[..]

Iedere keer over "we had problems in the past" ;( , move on zou ik zeggen.

Verder heb ik altijd de indruk gehad in zijn Ferrari tijd dat ook Schumacher/Ferrari, Barichello enkele overwinningen gunde nadat het kampioenschap voor Schumacher al veilig gesteld was, misschien zit ik er naast, maar iemand met feitenkennis als Walter_Sobchak zou dit kunnen bevestigen danwel als onzin kunnen bestempelen
Dat laatste laat ik maar even in het midden, Barrichello kreeg wel eens overwinningen kado, maar soms ook gewoon een weekend sneller, met name als het WK al binnen was. En daarvoor kreeg hij dan ook altijd alle credits van Schumacher die vooraan stond om iedereen te vertellen dat hij die keer Barrichello echt niet bij kon houden. .

Barrichello was natuurlijk gewoon langzamer, en moest knechten, daar werd hij vorstelijk voor betaald en dat was ook de natuurlijke verhouding. Dat is hem door zijn landgenoten zwaar aangerekend, en nu probeert hij het beeld neer te zetten dat hij daartoe gedwongen werd en het er nooit mee eens was. Dat had hij dan toen moeten doen, maar ja, er was nou eenmaal geen team met een snelle auto die hem als goede kandidaat zag om zelf om het wk te strijden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87865305
Net de qual gezien.. Red Bulls halve seconde langzamer in sector 1 met low fuel runs, dat verschil is groter als ze vol fuel zitten toch? Ik zie in de eerste sector die RB's nog wel ingehaald worden, om vervolgens op de plekken waar ze zelf sneller zijn er niet voorbij te komen :P Grootste uitdaging is op tijd wakker worden morgen.
Where facts are few, experts are many.
pi_87865389
Hopelijk worden ze om de oren gereden bij de start. Dan kan het erg leuk worden.
pi_87871041
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:27:24 #49
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_87871189
damn in slaap gevallen bij Q3... net op tijd wakker bij de persconf heheheh dus de top 3 weet ik wel :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_87874300
best een leuk circuit :Y
blablablablablablablablablablablablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')