Dat is super gemakkelijk om uit te rekenen als je je nieuwe CAO (pensioenpremies e.d.) een beetje kentquote:Op donderdag 4 november 2010 18:14 schreef Crank het volgende:
Vandaag alles getekend :-D ben nu alleen nieuwsgierig wat ik er nu netto extra uit heb gehaald.
En of prive rijden met de lease auto wijsheid is, is er iemand die die berekeningen kan maken?
Heb nog nooit van Vapro gehoord, maar het verdient dus niet slecht? Wat voor opleiding heb je hiervoor gehad dan?quote:Op donderdag 4 november 2010 19:56 schreef nickname89 het volgende:
01: Bedrijfstak: Metaal
02: Functie: Proces operator
03: Opleiding: Vapro-B
04: Leeftijd: 21
05: Aantal uren per week: 33,6
06: Aantal vakantiedagen: 23
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: circa 3000 exclusief 8 % vakantietoeslag
09: Netto maand salaris: 1965
10: Overuren betaald: Tijd voor tijd en kan zo switchen naar tijd voor geld
11: Werkervaring: 2,5 jaar interne opleiding en 6 maanden geleden getest dus sinds 6 maanden productief
12: Goodies: Vapro-C opleiding wordt volledig vergoed alsmede reiskosten en gemaakte uren. Eindejaarsuitkering van 2 % en tevens een premie uitkering in december van circa 550 euro, ook een resultaatsafhankelijke uitkering die afhankelijk is van het bedrijffsresultaat
Dan verdien je dus bijna twee keer zoveel als mensen met een zelfde opleiding als jij.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:47 schreef nickname89 het volgende:
Ik ben van het vmbo naar de corus school gegaan om de vapro opleiding te volgen.
Vapro B is procestechniek op MBO niveau 3, waarin je de vakken natuurkunde, scheikunde, wiskunde, procestechniek en beheersing volgt. Vapro C is niveau 4 waarmee je leidinggevende kan worden.
Je verdient in ieder geval meer dan de meeste universitair opgeleide mensen met 2 jaar werkervaring.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:47 schreef nickname89 het volgende:
Ik ben van het vmbo naar de corus school gegaan om de vapro opleiding te volgen.
Vapro B is procestechniek op MBO niveau 3, waarin je de vakken natuurkunde, scheikunde, wiskunde, procestechniek en beheersing volgt. Vapro C is niveau 4 waarmee je leidinggevende kan worden.
Ik werk bij een kleiner bedrijf, ongeveer 30 mensen. Namen ga ik niet noemen, helaas.quote:Op donderdag 4 november 2010 13:16 schreef Jetfly het volgende:
Damn... welke opleiding heb jij gedaan Harmankardon? En is het een groot bedrijf waarvoor je werkt?
EDIT: Laat maar, in andere topic gezien haha. Waar heb je deze gevolgd? En zoals net, is het een groot bedrijf? En welk bedrijf eigenlijk? (PM kan ook!)
Ben best benieuwd bij welke bedrijven ik wel niet kan werken..
Je doet nu net alsof je weinig verdient.. (relatief misschien, maar dat vraag ik me af, maar goed).. Je verdient NIET weinig....quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:34 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel geld je nodig hebt, mijn vrouw heeft ook universiteit gedaan en heeft een goede baan. We hebben geen kinderen en geen duur huis dus waarom zou ik me over de kop werken voor 10.000 bruto waar niks van over blijft en die ik in beginsel al niet nodig heb?! Maar ok, verschilt voor iedereen.
Lees het even normaal in zijn context, hij begrijpt duidelijk ook wel dat het bovenmodaal is.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:16 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof je weinig verdient.. (relatief misschien, maar dat vraag ik me af, maar goed).. Je verdient NIET weinig....
Zo kwam het niet de eerste keer dat ik het las op me over, maar nu ik het zo nog een keer lees...vooruitquote:Op zaterdag 6 november 2010 15:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Lees het even normaal in zijn context, hij begrijpt duidelijk ook wel dat het bovenmodaal is.
Nee. 3,5k max.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:39 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Ik betwijfel alleen of iemand van 29 bij KPMG 10.000 euro bruto verdiend, maar dat even terzijde...too much of topic...
Hij heeft het dan ook over McKinsey etc.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:39 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Zo kwam het niet de eerste keer dat ik het las op me over, maar nu ik het zo nog een keer lees...vooruit![]()
Ik betwijfel alleen of iemand van 29 bij KPMG 10.000 euro bruto verdiend, maar dat even terzijde...too much of topic...
10.000 is bij wijze van spreken, maak ervan wat je wilt. De echte strategische jongens verdienen echt wel een klap meer dan ik hoor met 5 jaar werkervaring. Een vriend van mij zit bij McKinsey (7 jaar ervaring, dr.ir.) en zit boven de ton per jaar.quote:Op zaterdag 6 november 2010 15:16 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof je weinig verdient.. (relatief misschien, maar dat vraag ik me af, maar goed).. Je verdient NIET weinig....
Jij was snel. (Maar bedankt, toch altijd spannend)quote:
Werk je bij een aannemer, ingenieursbureau of overheidsinstelling?quote:Op maandag 1 november 2010 08:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En 0,25% erbij afgelopen maand![]()
(januari weer 0,5% en in juni weer 0,5% trouwens) ivm CAO, de verhoging n.a.v. beoordelingsgesprek pakt hopenlijk wat hoger uit.
Verhoudingen zijn natuurlijk ver te zoeken. Kijk naar de zorg en naar de zakenwereld. Waarom verdient een simpele hbo'er al rond de 2300 en met wat ervaring zo 3000 per maand ?quote:Op woensdag 24 november 2010 21:59 schreef Drive-r het volgende:
Nou ja, het staat elke maand wel op de bankrekening, dus op die manier verdien ik het. Als ik kijk naar familie en vrienden, betwijfel ik echter ten zeerste of de marktwerking in mijn sector wel voldoende effectief is.
3k bruto is toch wel een beetje modaal?quote:Op woensdag 24 november 2010 22:33 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Verhoudingen zijn natuurlijk ver te zoeken. Kijk naar de zorg en naar de zakenwereld. Waarom verdient een simpele hbo'er al rond de 2300 en met wat ervaring zo 3000 per maand ?
Terwijl een praktijkondersteuning op hbo forst minder verdient.
Nee, dat is volgens de CPB-definitie bovemodaal. Modaal is ¤ 32500 per jaar inclusief vakantiegeld, wat neerkomt op ¤ 2508 per maand.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:40 schreef capricia het volgende:
[..]
3k bruto is toch wel een beetje modaal?
Ja, dat realiseer ik me nu ook.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Nee, dat is volgens de CPB-definitie bovemodaal. Modaal is ¤ 32500 per jaar inclusief vakantiegeld, wat neerkomt op ¤ 2508 per maand.
Het ligt inderdaad wel in de lijn der verwachting dat de gemiddelde HBO'er hoger uitkomt. Je zat er in ieder geval niet zover naast als Marco van Basten die jaren terug de hoogte van een bijstandsuitkering inschatte op fl 100.000.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, dat realiseer ik me nu ook.
Maar, we hebben het in dit voorbeeld wel weer over HBO. Dus dat mag iets hoger zijn.
Serieus?quote:Op woensdag 24 november 2010 23:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het ligt inderdaad wel in de lijn der verwachting dat de gemiddelde HBO'er hoger uitkomt. Je zat er in ieder geval niet zover naast als Marco van Basten die jaren terug de hoogte van een bijstandsuitkering inschatte op fl 100.000.
En toen ik dat postte dacht je daar meteen aan?quote:Op donderdag 25 november 2010 00:27 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Hij voetbalde toen nog (bij AC Milan) en was een beetje losgezongen van de realiteit.
quote:Op donderdag 25 november 2010 00:35 schreef capricia het volgende:
[..]
En toen ik dat postte dacht je daar meteen aan?
Modaal inkomen (33.000 euro in 2011) is een geprikt inkomen dat gebruikt wordt voor beleidsdoeleinden. De meeste mensen verdienen met een jaar of 5 werkervaring wel een stuk meer, inderdaad. Hier op de afdeling verdient niemand minder dan modaal...quote:Op woensdag 24 november 2010 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar, we hebben het in dit voorbeeld wel weer over HBO. Dus dat mag iets hoger zijn.
Aannemer.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:18 schreef Moogwai10 het volgende:
[..]
Werk je bij een aannemer, ingenieursbureau of overheidsinstelling?
Ik vond de opmerking wel zuur (zoals we gewend zijn), maar niet eens zo onterecht. Aan de ene kant geloof ik erg in marktwerking, aan de andere kant zijn er mensen die gewoon veel te weinig krijgen voor hun werken.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
edit: je laatste waarschuwing had je al eens gehad
Dat kan zijn, maar dat boeit me, eerlijk gezegd, niet zo veel. Daar is dit het topic/forum niet naar. Daarnaast heeft 'ie al ik-weet-niet-hoeveel waarschuwingen gekregen met die zeikposts.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:31 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik vond de opmerking wel zuur (zoals we gewend zijn), maar niet eens zo onterecht. Aan de ene kant geloof ik erg in marktwerking, aan de andere kant zijn er mensen die gewoon veel te weinig krijgen voor hun werken.
De vraag is alleen of het HBO tegenwoordig nog bovenmodaal kennisbezit impliceertquote:Op woensdag 24 november 2010 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij een McK of iets dergelijks start je wel op een stukje meer, maar ook met meer uren.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:02 schreef Stefanovic83 het volgende:
01: Bedrijfstak: Media, CAO voor omroeppersoneel
02: Functie: Financieel Analist
03: Opleiding: WO Bedrijfskunde, Msc.
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 26
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2570
09: Netto maand salaris: 1700
10: Overuren betaald: Nee, moeten weer opgenomen worden. Ik werk overigens vrijwel nooit over
11: Werkervaring: 1,5 jaar
12: Goodies: Collectiviteitskorting zorgverzekering, volledige reiskostenvergoeding (jaartrajectkaart NS)
Hoe zou dit lijstje er ongeveer uitzien voor een startende management consultant bij een van de grote kantoren?
Grove gok - Jaarsalaris van 50k in het eerste jaar? Daarna stijgt het vrij snel.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
Snap ik, maar ik ben benieuwd hoeveel meer salaris dan precies(die uren vind ik persoonlijk niet zo interessant)
Jammer dat je de belangrijkste informatie weglaat, namelijk hoeveel procent die bonus van je brutojaarsalaris is. Zo is het voor de lezer een behoorlijk grote gok hoe het totaalplaatje er uitziet. Niet dat iemand hier verplicht is om alle informatie te geven natuurlijk.quote:Op woensdag 24 november 2010 15:53 schreef Drive-r het volgende:
Was een lang jaar, maar de moeite waard. Weer een stapje erbij kunnen doen voor 2011, en nog steeds lol in mijn werk. Voordat we dezelfde discussie als vorig jaar hebben, is het handig om aan te geven dat het leven in Londen vrij duur is en het salaris daarom wat hoger ligt dan in Nederland.
01: Bedrijfstak: finance
02: Functie: analist
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: ~30
05: Aantal uren per week: 50-60
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: eindejaars bonus
08: Bruto maand salaris: £8,333,-
09: Netto maand salaris: ~£5,500,-
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: Laptop, taxi's, blackberry, telefoon, pensioen (15% op salaris) en boterhammen bij de lunch![]()
Dus ja, ik ben erg tevreden. Ik ervaar het werk zelf als positief, met veel verantwoordelijkheid, veel vrijheid, leuke collega's en natuurlijk een goed salaris. De uren ben ik wel gewend, maar soms zou je toch willen dat je lekker van 9 tot 5 op kantoor zat. Maar dat is iets voor later, denk ik.
quote:Op donderdag 25 november 2010 14:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jammer dat je de belangrijkste informatie weglaat, namelijk hoeveel procent die bonus van je brutojaarsalaris is. Zo is het voor de lezer een behoorlijk grote gok hoe het totaalplaatje er uitziet. Niet dat iemand hier verplicht is om alle informatie te geven natuurlijk.
Zou je overigens naar een andere sector moeten om minder uren te maken of daalt het naarmate je meer senior wordt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou waarschijnlijk naar een andere sector moeten of een andere bedrijf voor minder uren. Elk bedrijf heeft zijn eigen cultuur, dus ik kan ook ergens minder verdienen en minder werken. Maar goed, is ook minder leuk, ben ik bang."Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
quote:Op donderdag 25 november 2010 14:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]http://www.quotenet.nl/li(...)ondense-city-uit.phpSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou waarschijnlijk naar een andere sector moeten of een andere bedrijf voor minder uren. Elk bedrijf heeft zijn eigen cultuur, dus ik kan ook ergens minder verdienen en minder werken. Maar goed, is ook minder leuk, ben ik bang.
Jij nog niet van plan om weg te vluchten![]()
Geen last van. Belasting betalen is nooit leuk, maar ik heb geen moeite met 50% over inkomen in zo'n hoge schijf. En ik werk niet bij een bank, dus bonus belasting en dat soort zaken boeien me niet.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:09 schreef Sokz het volgende:
[..]
http://www.quotenet.nl/li(...)ondense-city-uit.php
Jij nog niet van plan om weg te vluchten
Inderdaad... pas bij een half miljoen pond per jaar. Hier betaal je al 52% vanaf 54.367 euro per jaar (iets meer dan het gemiddelde inkomen voor een 40-jarige).quote:Op donderdag 25 november 2010 15:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Geen last van. Belasting betalen is nooit leuk, maar ik heb geen moeite met 50% over inkomen in zo'n hoge schijf. En ik werk niet bij een bank, dus bonus belasting en dat soort zaken boeien me niet.
Om heel eerlijk te zijn, gaat dit enkel om de echte hoge heren. Voor mensen zoals ik, is Londen prima.
De schijf voor 50% begint hier bij £150,000, dus iets eerder dan een half miljoen pond helaas. Maar goed, mijn belastingdruk blijft dan gemiddeld ongeveer 40%. Da's op zich nog vrij veel, in Nederland had ik het met HRA enzo waarschijnlijk lager kunnen krijgen.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:54 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Inderdaad... pas bij een half miljoen pond per jaar. Hier betaal je al 52% vanaf 54.367 euro per jaar (iets meer dan het gemiddelde inkomen voor een 40-jarige).
Ja precies, al denk ik wel dat ik die 3000 euro bruto waard ben. Aan de andere kant, ik ben 27 dus heb nog genoeg tijd om naar een eventueel topsalaris te gaan. Maar als je het nu kunt krijgen, waarom niet?quote:Op donderdag 25 november 2010 23:55 schreef Zwansen het volgende:
Met welk bedrag zou je tevreden zijn? Ik denk dat 10% verhoging reëel is om te vragen, maar daarboven is teveel lijkt me?
Dus 2900 vragen of heel misschien 3000, maar dat klinkt gelijk zoveel.
Dank je, goede tip. Proberen om eerst iets uit de mond van de manager te horen voordat je zelf ergens over begint. December wordt een spannende maand, dat staat vastquote:Op vrijdag 26 november 2010 00:09 schreef Drive-r het volgende:
Ik zou gewoon je verhaal duidelijk maken en vragen om een verhoging. Geen percentage of bedrag noemen, maar gewoon de kwestie voorleggen. Een bedrag direct noemen heeft vaak iets zeikerigs. Met een beetje mazzel ben je tevreden met hun aanbod. Waarschijnlijker is het minder dan je wellicht hoopt, maar dan kun je vanaf daar beginnen met onderhandelen. En met een beetje pech willen ze je niks geven, dan had het toch niet uitgemaakt.
Exact. Het komt vaak veel sympathieker over als je zegt "Ik heb me goed ontwikkeld, ik denk dat het tijd is om qua salaris ene stap vooruit te gaan", dan dat je zegt "Ik heb met goed ontwikkeld, ik wil 300 euro meer per maand".quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dank je, goede tip. Proberen om eerst iets uit de mond van de manager te horen voordat je zelf ergens over begint. December wordt een spannende maand, dat staat vastNu mogen wij thuis zeker niet klagen met een vriendin die ongeveer hetzelfde verdient en met niet al te hoge lasten, maar laat ik mij daar niet door beinvloeden...
Plus, als je zou zeggen dat je 3000 euro per maand wilt hebben, dan kom je waarschijnlijk uit op 2900 of 2850. Je zou dan al in moeten zetten op 3200 euro. En dat is wel erg flink als salarisverhogingquote:Op vrijdag 26 november 2010 01:10 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Exact. Het komt vaak veel sympathieker over als je zegt "Ik heb me goed ontwikkeld, ik denk dat het tijd is om qua salaris ene stap vooruit te gaan", dan dat je zegt "Ik heb met goed ontwikkeld, ik wil 300 euro meer per maand".
Hij heeft het naar zijn zin in zijn huidige job, geen reden om zo'n mentaliteit te hebben.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:03 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben in zulke gevallen altijd voor een take-it-or-leave-it mentaliteit. Ik zeg gewoon wat ik wil hebben, zo niet ben ik weg.
Precies. Heb afgelopen jaar 1 direct aanbod gehad voor een andere baan en 3x via recruiters waar ik naar alle waarschijnlijkheid een goede kans had gemaakt, gezien de werkzaamheden en ligging van de bedrijven. Daar ben ik ook niet op ingegaan omdat mijn huidige werk me gewoon bevalt.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hij heeft het naar zijn zin in zijn huidige job, geen reden om zo'n mentaliteit te hebben.
Wel als je het gevoel hebt onderbetaald te worden.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hij heeft het naar zijn zin in zijn huidige job, geen reden om zo'n mentaliteit te hebben.
Dat is jouw mentaliteit, niet die van iedereen. Sommige mensen willen graag wat meer verdienen, maar hebben het naar hun zin en zoeken dus een manier om die twee beide te krijgen. Maar niet door te dreigen anders lekker op te stappen. Ik vind het altijd een jammere insteek, maar dat is dan weer mijn mentaliteit.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wel als je het gevoel hebt onderbetaald te worden.
Dat is exact hoe ik erover denk. Maar goed, ik heb wat tips gehad en nu maar even afwachtenquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat is jouw mentaliteit, niet die van iedereen. Sommige mensen willen graag wat meer verdienen, maar hebben het naar hun zin en zoeken dus een manier om die twee beide te krijgen. Maar niet door te dreigen anders lekker op te stappen. Ik vind het altijd een jammere insteek, maar dat is dan weer mijn mentaliteit.
Bij mij is het dan ook geen dreigement, ik voer het gewoon uitquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat is jouw mentaliteit, niet die van iedereen. Sommige mensen willen graag wat meer verdienen, maar hebben het naar hun zin en zoeken dus een manier om die twee beide te krijgen. Maar niet door te dreigen anders lekker op te stappen. Ik vind het altijd een jammere insteek, maar dat is dan weer mijn mentaliteit.
Een dreigement is ook iets dat je uit voert. Een loos dreigement is iets dat je niet uit voert.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bij mij is het dan ook geen dreigement, ik voer het gewoon uitDreigen is nogal stom, want dat wil je helemaal niet. Je wil gewoon betaalt worden naar je vermogens. Je bent geen filantropische instelling, want dat is je baas namelijk ook niet.
Klopt, maar een werkgever die zoiets ziet als een dreigement snapt niet echt hoe marktwerking in elkaar steekt.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Een dreigement is ook iets dat je uit voert. Een loos dreigement is iets dat je niet uit voert.
Kloptquote:En nogmaals, niet iedereen heeft jouw instelling.
Je kunt nog zoveel willen maar als het er niet in zit houdt het gewoon op. Dat kun je inderdaad opstappen of je blijft zitten waar je het naar je zin hebt voor iets minder dan je misschien waard bent. Ik denk dat ik in de eerste instantie voor het tweede zou kiezen. Als het een jaar later weer hetzelfde liedje is, dán zou ik eens goed na gaan denken...quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt, maar een werkgever die zoiets ziet als een dreigement snapt niet echt hoe marktwerking in elkaar steekt.
[..]
KloptEn nu?
Gaat heel erg lastig worden ivm precedent werking denk ik, ook moet je het zelf niet willen aangezien men weleens heel erg op je uren zou kunnen gaan letten.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Precies. Heb afgelopen jaar 1 direct aanbod gehad voor een andere baan en 3x via recruiters waar ik naar alle waarschijnlijkheid een goede kans had gemaakt, gezien de werkzaamheden en ligging van de bedrijven. Daar ben ik ook niet op ingegaan omdat mijn huidige werk me gewoon bevalt.
Alleen vind ik dat ik meer mag verdienen, verder helemaal niks. We voelen de crisis echter nog een klein beetje (wordt minder) in de metaalindustrie dus wat er mogelijk is zal moeten blijken.
Kun je ook iets eisen als overuren uitbetaald krijgen, terwijl dit niet in het contract staat zoals het getekend is bij indiensttreding? Dat zou voor mij ook wel lucratief zijn
Bedrijf heeft overigens zo'n 100 werknemers in totaal, ongelijk verdeeld over 3 bv's waarvan ik bij de middelgrote werk
Niet alleen dat, mensen die enkel kiezen voor het geld, krijgen vaak niet eens het meeste. Ik verdien vrij aardig, ook omdat ik nooit ergens ben vertrokken voor een paar grijpstuivers. Zoiets heet loyaliteit, en wordt toch nog beloond (hoewel zeker niet altijd).quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je kunt nog zoveel willen maar als het er niet in zit houdt het gewoon op. Dat kun je inderdaad opstappen of je blijft zitten waar je het naar je zin hebt voor iets minder dan je misschien waard bent. Ik denk dat ik in de eerste instantie voor het tweede zou kiezen. Als het een jaar later weer hetzelfde liedje is, dán zou ik eens goed na gaan denken...
Ik kies ook niet alleen voor het geld. Ik kies voor een leuke baan met dito vergoeding, omgezet naar wat ik waard ben. Loyaliteit is leuk, maar filantropie doe ik niet aan.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Niet alleen dat, mensen die enkel kiezen voor het geld, krijgen vaak niet eens het meeste. Ik verdien vrij aardig, ook omdat ik nooit ergens ben vertrokken voor een paar grijpstuivers. Zoiets heet loyaliteit, en wordt toch nog beloond (hoewel zeker niet altijd).
Zoeken jullie nog personeel?quote:Op donderdag 25 november 2010 23:48 schreef SIRfuckalot het volgende:
01: Bedrijfstak:Telecom
02: Functie:sales
03: Opleiding:lboen een paar certificaten mbo
04: Leeftijd:37
05: Aantal uren per week:38
06: Aantal vakantiedagen:25
07: 13e maand:nee
08: Bruto maand salaris:basis 3750 ote 6250 (60/40 regeling bij behalen van doelstelling wordt er 6250 uitbetaald) in 4 jaar tijd 1 keer niet gehaald
09: Netto maand salaris:verschillend rond de 3400 (excl 100 euro onkosten vergoeding)
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring:4 jaar relevant
12: Goodies:lease auto,gsm,laptop
Tevreden?: ja erg leuk job afwisselend en telecom is nooit saai
Ik ben nu wel benieuwd naar wat je verdient.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kies ook niet alleen voor het geld. Ik kies voor een leuke baan met dito vergoeding, omgezet naar wat ik waard ben. Loyaliteit is leuk, maar filantropie doe ik niet aan.
hehe ja we zoeken nog personeel maar de salarisen zijn een stuk lagerquote:Op vrijdag 26 november 2010 12:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Zoeken jullie nog personeel?
Wat moet ik me bij een baantje als sales in de telecom precies voorstellen?
Loyaliteit kan zich weleens uitbetalen, maar de ervaring leert dan toch dat je zelf met de vuist op tafel moet slaan.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kies ook niet alleen voor het geld. Ik kies voor een leuke baan met dito vergoeding, omgezet naar wat ik waard ben. Loyaliteit is leuk, maar filantropie doe ik niet aan.
Ik heb andere ervaringen in finance wat dat betreft. Geen probleem om je wensen duidelijk kenbaar te maken, maar de mensen die echt met de vuist op tafel slaan eindigen meestal met een achterstand.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Loyaliteit kan zich weleens uitbetalen, maar de ervaring leert dan toch dat je zelf met de vuist op tafel moet slaan.
De mensen die dat niet doen maken toch wat minder sprongen qua beloning.
Als je het gewoon netjes houdt, dan kom je wel ergens. Doe je het op onbeschofte wijze, dan is het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:10 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik heb andere ervaringen in finance wat dat betreft. Geen probleem om je wensen duidelijk kenbaar te maken, maar de mensen die echt met de vuist op tafel slaan eindigen meestal met een achterstand.
Wat is dat precies? Zo'n "casino" met alleen fruitautomaten?quote:Op zaterdag 27 november 2010 22:43 schreef anna45 het volgende:
Zijn er nog mensen hier die in een amusementscenter werken?.
ja dat is hetquote:Op maandag 29 november 2010 11:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat is dat precies? Zo'n "casino" met alleen fruitautomaten?
ik denk dat het die leaseauto is als bijtelling,quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:32 schreef Drive-r het volgende:
Wat verklaart dat mega gat tussen brutto en netto?
Die zoveeel en tachtig duizend is zijn belastbaar inkomen. Niet zijn jaarsalaris.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:32 schreef Drive-r het volgende:
Dat voorbeeld gaat eigenlijk op voor alle vrije beroepenquote:Op vrijdag 3 december 2010 02:08 schreef Drive-r het volgende:
Dat was inderdaad wat ik eerder dacht. Mensen maken die vergissing vaak, net als alle verhalen over advocaten die xxx per uur verdienen. Die verdienen dat niet, die brengen het in rekening. Groot verschil.
Lease-auto , spaarloon , pensioen-premie en nog wat dingen. 1x per jaar krijg ik ook mijn niet-opgenomen vakantiedagen meteen in geld uitgekeerd. Dat soort dingen zie je dus wel terug op jaarloon, maar niet op mijn netto loonstrookje.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:32 schreef Drive-r het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |