abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:23:38 #276
167595 mirved
Infobesitas
pi_91171655
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:20 schreef yedemirc het volgende:
Ochtend was idd goed te doen.

Mutatieoverzicht was te doen, kwam iig wel uit nu nog juiste posten.
(+winst 2009 - 181K + 180K)

Vraag 2 vond ik lastig;
ik had goodwill 74 deelneming 70 aan lm 174...
en die vragen over groepsvermogen etc vond ik ook beetje apart...
hoe hebben jullie die uitgewerkt?

Vraag 1 vond ik ook gaar...als fund beg. had ik professioneel gedrag en waarborgen dat hij eerlijk moet zijn tov client dat dat zo is gegaan ofzo...heel gaar allemaal...
Ik heb belangenbehartiging verzonnen omdat als die belangen vereniging hun eruit kicked ze veel klanten verliezen en daarom misschien niet objectief zijn.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_91171759
Lol :D
Ging van 155 naar 173 ofzo toch die opties...dat is 18euro per optie...* 10 000 = 180
en dan heb je die 181 nog van inkoop eigen aandelen en tadaa... :)

Vraag 2b...groepsvermogen had ik het zelfde antwoord bij beiden...
pi_91171804
Pfff hoop dat ik een 5 heb... Heb niet echt zin om er inhoudelijk over te praten :P
pi_91171822
Afschrijving kwam bij wel uit, alles behalve vervoermiddelen van 914 + afschrijving goodwill was bedrag op balans. (period matching)

Product matching heb ik afschr. kn van vervoermiddelen in de kostprijs meegenomen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:27:45 #280
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91171825
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:27 schreef Serrano het volgende:
Pfff hoop dat ik een 5 heb... Heb niet echt zin om er inhoudelijk over te praten :P
Waarom wil je een onvoldoende? :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:27:48 #281
167595 mirved
Infobesitas
pi_91171827
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:25 schreef yedemirc het volgende:
Lol :D
Ging van 155 naar 173 ofzo toch die opties...dat is 18euro per optie...* 10 000 = 180
en dan heb je die 181 nog van inkoop eigen aandelen en tadaa... :)

Vraag 2b...groepsvermogen had ik het zelfde antwoord bij beiden...
die 180 had ik.
Die inkoop eigen aandelen had ik dus dat 181.000 gedeeld door de gemiddelde koers = 1104 aandelen. 1104 x 50 = toename AK. en verschil ertussen is agio.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_91171834
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:20 schreef yedemirc het volgende:
Ochtend was idd goed te doen.

Mutatieoverzicht was te doen, kwam iig wel uit nu nog juiste posten.
(+winst 2009 - 181K + 180K)

Vraag 2 vond ik lastig;
ik had goodwill 74 deelneming 70 aan lm 174...
en die vragen over groepsvermogen etc vond ik ook beetje apart...
hoe hebben jullie die uitgewerkt?

Vraag 1 vond ik ook gaar...als fund beg. had ik professioneel gedrag en waarborgen dat hij eerlijk moet zijn tov client dat dat zo is gegaan ofzo...heel gaar allemaal...
Vraag 1 a is terug te vinden in Artikel B1-240.6 van de VGC = Het betalen van een dergelijke aanbrengpremie kan leiden tot een bedreiging voor de objectiviteit en deskundigheid en zorgvuldigheid als gevolg van het behartigen van het eigenbelang. De waarborgen van vraag 1 b staan eronder in artikel B1-240.7 (blz 247 HRA 2010).

Bij vraag 2 heb ik dezelfde journaalpost gemaakt. De vraag over het groepsvermogen en het resultaat zullen bij mij waarschijnlijk niet goed zijn..
pi_91171837
shiit man wij moeten 5,5 halen niks geen bonuspunten....echt triest
pi_91171901
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 18:27 schreef Maraca het volgende:

[..]

Waarom wil je een onvoldoende? :o
Bonuspuntjes in the pocket
pi_91171904
Ja dat artikel heb ik idd ook gezien, maar dacht meer dat dat ging over het ontvangen van een aanbrengpremie...pff kutvraag...

Mirved deloitte toch? ;)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:30:18 #286
167595 mirved
Infobesitas
pi_91171933
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:29 schreef yedemirc het volgende:
Ja dat artikel heb ik idd ook gezien, maar dacht meer dat dat ging over het ontvangen van een aanbrengpremie...pff kutvraag...

Mirved deloitte toch? ;)
Voorheen Deloitte, werk nu voor VvAA dat is gericht op artsen, chirurgen en medici (AA).
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:30:22 #287
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91171936
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:29 schreef Serrano het volgende:

[..]

Bonuspuntjes in the pocket
Aaah :) Dan hoop ik ook dat je minimaal een 5 hebt :+ En de rest een 5,5 of hoger :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:31:35 #288
167595 mirved
Infobesitas
pi_91171971
4 februari heb ik de uitslag.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:35:21 #289
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91172134
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:31 schreef mirved het volgende:
4 februari heb ik de uitslag.
Hopelijk is het deze keer raak *O* Was dit de 3e keer nu?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:36:31 #290
167595 mirved
Infobesitas
pi_91172175
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:35 schreef Maraca het volgende:

[..]

Hopelijk is het deze keer raak *O* Was dit de 3e keer nu?
yes, 3 x is scheepsrecht zeggen ze.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_91172329
Ik neem van je reacties aan Mirved dat je dit keer wel wat betere gevoelens hebt dan bij die andere.. right?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:41:39 #292
167595 mirved
Infobesitas
pi_91172398
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:39 schreef Jetfly het volgende:
Ik neem van je reacties aan Mirved dat je dit keer wel wat betere gevoelens hebt dan bij die andere.. right?
Ja alleen viel me de middag zwaar tegen. Ik nam het mij zelf kwalijk dat ik die externe vraag niet goed wist. Ondanks dat heb ik toch 3/4 kunnen maken van de middag. Dus als dat vrij goed is en de morgen ook. Dan is er nog wel een kansje :)
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_91175137
Middag vraag 2b tlv resultaat en tlv eigen vermogen wie had twee keer hetzelfde antwoord?
pi_91176789
Quote: Middag vraag 2b tlv resultaat en tlv eigen vermogen wie had twee keer hetzelfde antwoord?

ja, was dat niet omdat als je bijv het groepsvermogen moest berekenen bij alternatief: ten laste van W/V geen aanpassing was voor groepsvermogen??

wat hadden jullie bij vraag 2f, over de situatie van een voorziening deelneming ofzoiets...
pi_91183516
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:06 schreef jooojooo het volgende:
Quote: Middag vraag 2b tlv resultaat en tlv eigen vermogen wie had twee keer hetzelfde antwoord?

ja, was dat niet omdat als je bijv het groepsvermogen moest berekenen bij alternatief: ten laste van W/V geen aanpassing was voor groepsvermogen??

wat hadden jullie bij vraag 2f, over de situatie van een voorziening deelneming ofzoiets...
Twee keer hetzelfde antwoord bij het groepsvermogen --> Dit is logisch want of het nou via je resultaat loopt of je EV, het komt op hetzelfde neer.

Bij 2F heb ik verwezen naar artikel 403:2 BW, voorziening deelneming vorm je alleen als je je hoofdelijk aansprakelijk stelt voor de schulden van de onderneming :).

Ik ben overigens wel benieuwd wat jullie hebben bij de voorraden van de tweedehands auto's. In het handboek van EY staat dat de lagere opbrengstwaarde de directe opbrengstwaarde is -/- de te maken kosten. Het erafhalen van de BW marge van 15% (volgens de grondslag van het bedrijf) zou volgens deze tekst niet toegestaan zijn, omdat je je voorraad dan te laag waardeert. Nu vraag ik mij af of ik dit zo goed heb verwerkt :).

Tevens ben ik benieuwd naar de garantievoorzieningen, de coulance voorziening moest sowieso gevormd worden, maar de voorziening voor de fabrieksgarantie toch ook? Als jij nu een laptop koopt bij een PC winkel, dan heb je wel fabrieksgarantie, maar de garantie verloopt altijd via je retailer en (bijna) nooit rechtstreeks bij de fabrikant.. ik heb dus in beide gevallen een voorziening gevormd :).

Ochtendsessie vond ik zeer goed te doen, alleen wel krap qua tijd... de middagsessie was wel een boel pennen met AO op het eind, maar heb het wel prima binnen de tijd gered.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:00:38 #296
167595 mirved
Infobesitas
pi_91183854
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:56 schreef __1337__ het volgende:

[..]

Twee keer hetzelfde antwoord bij het groepsvermogen --> Dit is logisch want of het nou via je resultaat loopt of je EV, het komt op hetzelfde neer.

Bij 2F heb ik verwezen naar artikel 403:2 BW, voorziening deelneming vorm je alleen als je je hoofdelijk aansprakelijk stelt voor de schulden van de onderneming :).

Ik ben overigens wel benieuwd wat jullie hebben bij de voorraden van de tweedehands auto's. In het handboek van EY staat dat de lagere opbrengstwaarde de directe opbrengstwaarde is -/- de te maken kosten. Het erafhalen van de BW marge van 15% (volgens de grondslag van het bedrijf) zou volgens deze tekst niet toegestaan zijn, omdat je je voorraad dan te laag waardeert. Nu vraag ik mij af of ik dit zo goed heb verwerkt :).

Tevens ben ik benieuwd naar de garantievoorzieningen, de coulance voorziening moest sowieso gevormd worden, maar de voorziening voor de fabrieksgarantie toch ook? Als jij nu een laptop koopt bij een PC winkel, dan heb je wel fabrieksgarantie, maar de garantie verloopt altijd via je retailer en (bijna) nooit rechtstreeks bij de fabrikant.. ik heb dus in beide gevallen een voorziening gevormd :).

Ochtendsessie vond ik zeer goed te doen, alleen wel krap qua tijd... de middagsessie was wel een boel pennen met AO op het eind, maar heb het wel prima binnen de tijd gered.
Naar mijn mening geen voorziening voor coulance reparaties want dat is niet rechtelijk opeisbaar. Dat is gewoon extra service wat ze leverde de garanties overigens wel (leek mij).

Bij F had ik omdat de holding blijkbaar hoofdelijk aansprakelijk is voor de schulden. Daarom die voorziening.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_91184335
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:00 schreef mirved het volgende:

[..]

Naar mijn mening geen voorziening voor coulance reparaties want dat is niet rechtelijk opeisbaar. Dat is gewoon extra service wat ze leverde de garanties overigens wel (leek mij).

Bij F had ik omdat de holding blijkbaar hoofdelijk aansprakelijk is voor de schulden. Daarom die voorziening.
Blz 430 paragraaf 13.4.3 handboek EY, ik citeer: 'Ook als de rechtspersoon de 'policy' heeft dat garanties worden verstrekt zonder dat er een wettelijke verplichting bestaat, is het aanvaardbaar een voorziening te vormen. Het gaat hierbij niet alleen om juridisch afdwingbare garanties, maar ook bijvoorbeeld om 'after-sales service' die de onderneming om commerciële, morele of andere redenen wil verlenen. Indien dergelijk beleid algemeen bekend is (gemaakt) of indien het geven van dit soort service voor de rechtspersoon gebruikelijk is, is er een verplichting die op dezelfde wijze behandeld dient te worden als de in rechte afdwingbare garanties'.

je vormt dus wel een voorziening in dit geval.

Trouwens, Deloitte, VvAA.. werk je ook op bedrijventerrein papendorp in Utrecht net als ik? :)
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:14:23 #298
167595 mirved
Infobesitas
pi_91184941
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:06 schreef __1337__ het volgende:

[..]

Blz 430 paragraaf 13.4.3 handboek EY, ik citeer: 'Ook als de rechtspersoon de 'policy' heeft dat garanties worden verstrekt zonder dat er een wettelijke verplichting bestaat, is het aanvaardbaar een voorziening te vormen. Het gaat hierbij niet alleen om juridisch afdwingbare garanties, maar ook bijvoorbeeld om 'after-sales service' die de onderneming om commerciële, morele of andere redenen wil verlenen. Indien dergelijk beleid algemeen bekend is (gemaakt) of indien het geven van dit soort service voor de rechtspersoon gebruikelijk is, is er een verplichting die op dezelfde wijze behandeld dient te worden als de in rechte afdwingbare garanties'.

je vormt dus wel een voorziening in dit geval.

Trouwens, Deloitte, VvAA.. werk je ook op bedrijventerrein papendorp in Utrecht net als ik? :)
Excuseer je hebt blijkbaar gelijk.

Het hoofdkantoor van VvAA ligt idd in Papendorp ik werk op een regiokantoor in Maastricht. Ben er wel eens geweest. Vooral dat geblokte gebouw met die verbinding tussen 2 "torens" bovenin vond ik erg gaaf om te zien.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_91185065
Aah oke :). Ja ik werk daar tegenover bij Deloitte. Dat grote gebouw is inderdaad erg mooi.. de belastingdienst weet wel waar ze gaan zitten ;). Die hebben gewoon de helft van het pand daar geloof ik. De andere helft is van CSC. Zaten wij daar maar :(.
pi_91203485
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:27 schreef o0marisz0o het volgende:

[..]

Vraag 1 a is terug te vinden in Artikel B1-240.6 van de VGC = Het betalen van een dergelijke aanbrengpremie kan leiden tot een bedreiging voor de objectiviteit en deskundigheid en zorgvuldigheid als gevolg van het behartigen van het eigenbelang. De waarborgen van vraag 1 b staan eronder in artikel B1-240.7 (blz 247 HRA 2010).
Dit artikel betreft de aanbrengpremie tussen accountantsorganisatie's onderling volgens mij.

Ik heb als antwoord gegeven professioneel gedrag, ik heb dit kunnen vinden enkele artikelen verder. Bedreiging heb ik eigenbelang en als waarborgen heb ik geantwoord dat ze dit na kunnen vragen bij het Nivra. Volgens mij was de strekking van de vraag dat het accountantskantoor het accountantsberoep niet in een kwaad daglicht mogen stellen, iets wat ze met een dergelijke oneerlijke constructie wel doen...

Wat vonden jullie trouwens van die vraag over de manieren om Goodwill te verwerken? Ik vond hem vrij onduidelijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')