datquote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:16 schreef Maanvis het volgende:
Waarom heb je dat 0-uren contract geaccepteerd?
Ik dacht toen, dat het beter was dan geen contract verlenging. Maar ik zie nu in dat ik daar mischien een fout in heb gemaakt. Helaas.quote:
Euh, dat je zo niet rond kunt komen?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:22 schreef Aloria het volgende:
Ja ze vond het sneu voor mij, maar kon hier verder niks aan doen.
Morgen moet ik wel werken, en dan wil ik het er nog eens over hebben met mijn leidinggevende. Maar ik weet niet precies wat ik moet zeggen.
Heb gister een digID aangevraagt, die krijg ik maandag door de brievenbus als het goed is. Dan zal ik eens kijken wat mijn rechten zijn ewn als ik een uitkering kan krijgen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:21 schreef controlaltdelete het volgende:
Heb je geen recht op een aanvullende uitkering?
Dat ga ik ook doen morgen, maar ik weet niet presies hoe ik het moet stellen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Euh, dat je zo niet rond kunt komen?
Zo moeilijk is 't allemaal niet, en op FOK! 'zeuren' dat je er niet tevreden mee bent helpt niet zolang je baas niet meeleest
Als je hier kunt zeggen dat je ontevreden bent kun je het daar ook doen
en dat ja.. of 't ze wat kan schelen is natuurlijk maar de vraag, grote kans van niet... dus solliciterenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:26 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik zou het sowieso kenbaar maken dat je moeite hebt om rond te komen zo. Ik denk alleen dat het ze weinig boeit. Bel anders het UWV eens of je geen recht op een aanvulling. En ik zou op zoek gaan naar een andere baan eventueel in een andere sector.
Aangezien je toch bijna niet werkt zou ik deze week eens naar het uwv gaan en dit voorleggen. Tot maandag wachten op een digid helpt geen reet.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:26 schreef Aloria het volgende:
[..]
Heb gister een digID aangevraagt, die krijg ik maandag door de brievenbus als het goed is. Dan zal ik eens kijken wat mijn rechten zijn ewn als ik een uitkering kan krijgen.
Nieuw werk zoeken is de enige oplossing voor jouquote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:28 schreef Aloria het volgende:
[..]
Dat ga ik ook doen morgen, maar ik weet niet presies hoe ik het moet stellen.
Ja ik kan nu niet rondkomen van het werk wat u mij aanbied ? En dan ? Ze zijn mij niet verplicht om meer uren te bieden. Ik kan moeilijk ontslag nemen, want dan krijg ik geen ww. Help ?
Ik ben nu 29 en kan nog steeds bij de supermarkt terecht waar ik tot mijn 21ste heb gewerkt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
Supermarkt wordt ook moeilijk, ik gok dat ze al wat ouder is...![]()
En nee, officieel discrimineren ze niet op leeftijd!
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik ben nu 29 en kan nog steeds bij de supermarkt terecht waar ik tot mijn 21ste heb gewerkt.
Of ze moet meer dan de helft van haar arbeidsuren zijn verloren. Dan zou ze eventueel nog recht op WW kunnen hebben.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik denk dat ze niet in aanmerking komt bij de UWV, die zijn meer voor ww en ziektewet enzo. Waarschijnlijk moet ze aankloppen bij de BIjstand en kan haar salaris aangevuld worden tot bijstandsniveau. Nog geen vet pot (en terecht) maar ja iig beter dan niks.
het was ook meer een voorbeeldquote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Fijn voor je, over het algemeen gaat dit niet op.
Ze is van een 20 uren naar een 0 uren contract gegaan. Dan had ze eigenlijk toen al WW aan moeten vragen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Of ze moet meer dan de helft van haar arbeidsuren zijn verloren. Dan zou ze eventueel nog recht op WW kunnen hebben.
Als ze je kennen wellicht welquote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik ben nu 29 en kan nog steeds bij de supermarkt terecht waar ik tot mijn 21ste heb gewerkt.
ja ze kennen mij, en ik was gewoon fokking goedquote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als ze je kennen wellicht welals vreemde maak je geen tot zeer weinig kans
Ligt ook weer aan haar arbeidsverleden. Maar het is een lastige deze omdat ze dat 0-urencontract heeft geaccepteerd. Als ik haar was geweest had ik al veel eerder aan de bel getrokken en deze zaken uitgezocht ipv op een forum om advies te vragen als het water je aan de lippen staat. En solliciteren idd, al was het fulltime bij de MC levert altijd nog meer op dan dit,quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Of ze moet meer dan de helft van haar arbeidsuren zijn verloren. Dan zou ze eventueel nog recht op WW kunnen hebben.
Kenbaar maken? Ik denk dat het aanbieden van een tijdelijk contract voor 0 uren in navolging van een tijdelijk contract voor 20 uren, wel een duidelijk signaal is.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:29 schreef Freddeh het volgende:
Je zal in ieder geval het eerst kenbaar moeten maken bij je werkgever. Je kan moeilijk opeens tegen je baas zeggen dat je je biezen pakt. Zeg gewoon tegen je baas dat je zo niet kan rondkomen, je hebt gewoon geen inkomsten zo...
Maar jij bent dan ook een koning in vakkenvullen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aanvragen is nog geen garantie dat ze het toekennen,quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:37 schreef Aloria het volgende:
Heb net even naart het uwv gebeld, en zodra ik mijn digID heb, kan ik een aanvullende ww aanvragen. Nouja dat is tenminste iets. Nu moet ik alleen wachten tot ik mijn digID in huis heb.....
Jep, ze is redelijk aan de late kant.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze is van een 20 uren naar een 0 uren contract gegaan. Dan had ze eigenlijk toen al WW aan moeten vragen.
spw3quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:40 schreef motorbloempje het volgende:
maargoed, TS: solliciteren dus!
Wat voor opleiding heb je gevolgd of volg je?
Dat 0-urencontract is officieel gewoon een contract met een X aantal uren per week, obv haar arbeidsverleden. Maar pas zodra ze daar aanspraak op maakt.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:38 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ligt ook weer aan haar arbeidsverleden. Maar het is een lastige deze omdat ze dat 0-urencontract heeft geaccepteerd. Als ik haar was geweest had ik al veel eerder aan de bel getrokken en deze zaken uitgezocht ipv op een forum om advies te vragen als het water je aan de lippen staat. En solliciteren idd, al was het fulltime bij de MC levert altijd nog meer op dan dit,
alleen vacatures in je 'veld'? Of ook er buiten?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:43 schreef Aloria het volgende:
[..]
spw3
onderwijsassistente niv 4
Heb al rondgekeken, voor facatures. Maar het zijn er niet veel.
Ja ook er buiten maar dan moet je allemaal "net "iets andere diploma's hebben. Of je moet weten hoe je met bepaalde programma's werkt. En dat kan ik allemaal niet.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
alleen vacatures in je 'veld'? Of ook er buiten?
Want het is nu eenmaal moeilijk om dingen te krijgen die je ook echt daadwerkelijk wilt (geloof me, been there, done that!)..
Hmja ik ga vragen als ik mij kan laten omscholen naar receptioniste of klantenservice medewerkster.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:34 schreef Deetch het volgende:
Een nul uren contract verbiedt je niet om ergens anders te werken, je kunt dus gewoon nu al solliciteren bij de gamma oid.Soms moet je gewoon pakken wat je pakken kunt.
Via de werkcoach/ww om laten scholen is misschien ook nog een idee? Een vriend van mij heeft op die manier met behoud van uitkering een overstap kunnen maken naar een sector waar veel meer werk is.
Als leermoment: geen verslechterde contracten accepteren. Als je hun aanbod van een nul-uren contract had geweigerd was je oude contract van rechtswege afgelopen en had je gewoon ww kunnen aanvragen.
Tenzij er een bepaling in staat over nevenactiviteiten (alhoewel een dergelijk ebepaling in deze situatie weleens onredelijk bezwarend kan zijn).quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:34 schreef Deetch het volgende:
Een nul uren contract verbiedt je niet om ergens anders te werken, je kunt dus gewoon nu al solliciteren bij de gamma oid.Soms moet je gewoon pakken wat je pakken kunt.
Succesquote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:51 schreef Aloria het volgende:
[..]
Hmja ik ga vragen als ik mij kan laten omscholen naar receptioniste of klantenservice medewerkster.
Ben zelf erg vriendelijk en denk dat dit werk ook wel bij mij past.
Op hoop van zege
Dat.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat 0-urencontract is officieel gewoon een contract met een X aantal uren per week, obv haar arbeidsverleden. Maar pas zodra ze daar aanspraak op maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |