abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87741302
Ik werk in de kinderopvang.

Hiervoor heb ik als uitzendkracht ongeveer 2 jaar gewerkt voor deze kinderopvang ( rond de 800 uren gewerkt)

Daarna heeft deze kinderopvang mij een contract aangeboden voor 20 uur per week. Half jaar contract.
Nu hebben ze mij een nieuw halfjaar contract aangeboden met 0 uren.

Helaas krijg ik nu gewoon geen diensten meer. De kindaantallen gaan naar beneden, als ik een dienst van 3 uurtjes heb, bellen ze mij doodleuk, ja je hoeft dan en dan niet meer te werken.

Wat moet ik nu ?

Ik kan zo niet rondkomen . Het is amper 10 uurtjes per maand.

Mogen ze dit ook zomaar doen ?

Als ik ontslag neem kan ik geen ww aanvraggen,

Iemand die mij advies kan geven ?
pi_87741310
Is de flexwet niet van toepassing?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:16:46 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87741368
Waarom heb je dat 0-uren contract geaccepteerd?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_87741380
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:16 schreef Maanvis het volgende:
Waarom heb je dat 0-uren contract geaccepteerd?
dat
Ja doei.
pi_87741381
Of je nou nú niet werkt omdat ze je geen diensten aanbieden, of je krijgt geen ww omdat je ontslag neemt... Je hebt nu sowieso geen inkomsten.

Heb je overigens hierover al eens met je werkgever gepraat?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:21:48 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_87741417
Heb je geen recht op een aanvullende uitkering?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_87741425
Ja ze vond het sneu voor mij, maar kon hier verder niks aan doen.

Morgen moet ik wel werken, en dan wil ik het er nog eens over hebben met mijn leidinggevende. Maar ik weet niet presies wat ik moet zeggen.
pi_87741436
Kdv zijn zulke uitzuigers! Hun nemen echt het onderste uit de kan. En (mis)gebruiken de leidsters kei hard. Veel werken, ook overuren maar niet uitbetaald, laag salaris, laatste momenten afbellen, kutklusjes op het werk. En veel doen er niets aan en accepteren het omdat ze blij zijn dat ze wat werk hebben.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_87741444
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat
Ik dacht toen, dat het beter was dan geen contract verlenging. Maar ik zie nu in dat ik daar mischien een fout in heb gemaakt. Helaas.

Iemand nog een tip als ik morgen met mijn leidinggevende ga praten hier over ?
pi_87741456
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:22 schreef Aloria het volgende:
Ja ze vond het sneu voor mij, maar kon hier verder niks aan doen.

Morgen moet ik wel werken, en dan wil ik het er nog eens over hebben met mijn leidinggevende. Maar ik weet niet precies wat ik moet zeggen.
Euh, dat je zo niet rond kunt komen?
Zo moeilijk is 't allemaal niet, en op FOK! 'zeuren' dat je er niet tevreden mee bent helpt niet zolang je baas niet meeleest :)

Als je hier kunt zeggen dat je ontevreden bent kun je het daar ook doen ^O^
Ja doei.
pi_87741477
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:21 schreef controlaltdelete het volgende:
Heb je geen recht op een aanvullende uitkering?
Heb gister een digID aangevraagt, die krijg ik maandag door de brievenbus als het goed is. Dan zal ik eens kijken wat mijn rechten zijn ewn als ik een uitkering kan krijgen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:26:52 #12
189978 controlaltdelete
pi_87741481
Ik zou het sowieso kenbaar maken dat je moeite hebt om rond te komen zo. Ik denk alleen dat het ze weinig boeit. Bel anders het UWV eens of je geen recht op een aanvulling. En ik zou op zoek gaan naar een andere baan eventueel in een andere sector.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_87741503
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Euh, dat je zo niet rond kunt komen?
Zo moeilijk is 't allemaal niet, en op FOK! 'zeuren' dat je er niet tevreden mee bent helpt niet zolang je baas niet meeleest :)

Als je hier kunt zeggen dat je ontevreden bent kun je het daar ook doen ^O^
Dat ga ik ook doen morgen, maar ik weet niet presies hoe ik het moet stellen.

Ja ik kan nu niet rondkomen van het werk wat u mij aanbied ? En dan ? Ze zijn mij niet verplicht om meer uren te bieden. Ik kan moeilijk ontslag nemen, want dan krijg ik geen ww. Help ?
pi_87741514
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:26 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik zou het sowieso kenbaar maken dat je moeite hebt om rond te komen zo. Ik denk alleen dat het ze weinig boeit. Bel anders het UWV eens of je geen recht op een aanvulling. En ik zou op zoek gaan naar een andere baan eventueel in een andere sector.
en dat ja.. of 't ze wat kan schelen is natuurlijk maar de vraag, grote kans van niet... dus solliciteren ^O^

Wel een wijze les voor volgende keer dat je een nul-urencontract voorgeschoteld krijgt... -O-
Ja doei.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:29:45 #15
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_87741524
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:26 schreef Aloria het volgende:

[..]

Heb gister een digID aangevraagt, die krijg ik maandag door de brievenbus als het goed is. Dan zal ik eens kijken wat mijn rechten zijn ewn als ik een uitkering kan krijgen.
Aangezien je toch bijna niet werkt zou ik deze week eens naar het uwv gaan en dit voorleggen. Tot maandag wachten op een digid helpt geen reet.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_87741525
Je zal in ieder geval het eerst kenbaar moeten maken bij je werkgever. Je kan moeilijk opeens tegen je baas zeggen dat je je biezen pakt. Zeg gewoon tegen je baas dat je zo niet kan rondkomen, je hebt gewoon geen inkomsten zo...
Daarnaast denk ik dat wanneer je geen diensten aangeboden krijgt en het werk terugloopt, sowieso op zoek zal moeten gaan naar iets anders. Ook vermoed ik dat wanneer je de situatie uitlegt (baas geeft je geen werk, je hebt geen inkomsten) en ontslag neemt, je bij hoge uitzondering nog wel aanspraak maakt op WW ook (kan ik overigens naast zitten, maar bij m'n broertje hebben ze een oogje dichtgeknepen).

Doe overigens niets voordat je het met je werkgever en UWV besproken hebt, anders kon je wel eens voor (onplezierige) verrassingen komen te staan...
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:30:10 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87741528
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:28 schreef Aloria het volgende:

[..]

Dat ga ik ook doen morgen, maar ik weet niet presies hoe ik het moet stellen.

Ja ik kan nu niet rondkomen van het werk wat u mij aanbied ? En dan ? Ze zijn mij niet verplicht om meer uren te bieden. Ik kan moeilijk ontslag nemen, want dan krijg ik geen ww. Help ?
Nieuw werk zoeken is de enige oplossing voor jou :).
Of wachten op betere tijden bij het kdv en ondertussen een bijbaantje nemen in een supermarkt ofzo.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_87741545
Supermarkt wordt ook moeilijk, ik gok dat ze al wat ouder is... -O-
En nee, officieel discrimineren ze niet op leeftijd :')!
Ja doei.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:33:07 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87741564
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
Supermarkt wordt ook moeilijk, ik gok dat ze al wat ouder is... -O-
En nee, officieel discrimineren ze niet op leeftijd :')!
Ik ben nu 29 en kan nog steeds bij de supermarkt terecht waar ik tot mijn 21ste heb gewerkt.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:33:35 #20
189978 controlaltdelete
pi_87741571
Ik denk dat ze niet in aanmerking komt bij de UWV, die zijn meer voor ww en ziektewet enzo. Waarschijnlijk moet ze aankloppen bij de BIjstand en kan haar salaris aangevuld worden tot bijstandsniveau. Nog geen vet pot (en terecht) maar ja iig beter dan niks.
pi_87741573
Solliciteren, Solliciteren, Solliciteren!
Dat is het woord dat je zoekt. Of je moet een goede schriftelijke toezegging van je huidige werkgever zien te regelen waarin ze aangeven dat ze een aantal uren toch garanderen. Maar dat wordt moeilijk gezien je onder een 0-urencontract werkt. -O-
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_87741583
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik ben nu 29 en kan nog steeds bij de supermarkt terecht waar ik tot mijn 21ste heb gewerkt.
:') Fijn voor je, over het algemeen gaat dit niet op.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:34:23 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_87741589
Sowieso kun je aanspraak maken op het rechtsvermoeden van arbeidsomvang (artikel 610b BW). Hierin is geregeld dat je recht hebt op het gemiddeld aantal uren van de laatste 13 weken/3 maanden. Dan heb je in ieder geval een gegarandeert stukje inkomen.

Verder lijkt het er op dat je contract na dit halfjaarcontract toch al niet verlengd gaat worden. Ik zou dus alvast op zoek gaan naar een nieuwe baan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:35:06 #24
65960 sanger
pi_87741596
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:33 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik denk dat ze niet in aanmerking komt bij de UWV, die zijn meer voor ww en ziektewet enzo. Waarschijnlijk moet ze aankloppen bij de BIjstand en kan haar salaris aangevuld worden tot bijstandsniveau. Nog geen vet pot (en terecht) maar ja iig beter dan niks.
Of ze moet meer dan de helft van haar arbeidsuren zijn verloren. Dan zou ze eventueel nog recht op WW kunnen hebben.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:36:11 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87741608
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:34 schreef Skv het volgende:

[..]

:') Fijn voor je, over het algemeen gaat dit niet op.
het was ook meer een voorbeeld ;). TS heeft vast ook wel iets in die richting.
Een gedicht over Maanvis
pi_87741623
Heb net even naart het uwv gebeld, en zodra ik mijn digID heb, kan ik een aanvullende ww aanvragen. Nouja dat is tenminste iets. Nu moet ik alleen wachten tot ik mijn digID in huis heb.....
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:37:15 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87741625
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:35 schreef sanger het volgende:

[..]

Of ze moet meer dan de helft van haar arbeidsuren zijn verloren. Dan zou ze eventueel nog recht op WW kunnen hebben.
Ze is van een 20 uren naar een 0 uren contract gegaan. Dan had ze eigenlijk toen al WW aan moeten vragen.
Een gedicht over Maanvis
pi_87741627
quote:

[..]

Als ze je kennen wellicht wel :) als vreemde maak je geen tot zeer weinig kans :)
Ja doei.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:37:56 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87741632
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als ze je kennen wellicht wel :) als vreemde maak je geen tot zeer weinig kans :)
ja ze kennen mij, en ik was gewoon fokking goed ;)
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:38:56 #30
189978 controlaltdelete
pi_87741642
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:35 schreef sanger het volgende:

[..]

Ligt ook weer aan haar arbeidsverleden. Maar het is een lastige deze omdat ze dat 0-urencontract heeft geaccepteerd. Als ik haar was geweest had ik al veel eerder aan de bel getrokken en deze zaken uitgezocht ipv op een forum om advies te vragen als het water je aan de lippen staat. En solliciteren idd, al was het fulltime bij de MC levert altijd nog meer op dan dit,
pi_87741645
ja, ik ook ;( toen, vroeger.. als ze me bij de AH hadden aangenomen waar ik heb gesolliciteerd hadden ze me ook niet meer kwijt gewild 8-) ik ben een kick-ass cassière mèt glimlach die terug kan tellen en ook nog eens de producten zo op de band zet dat ze makkelijk inpakbaar zijn.. mooi was die tijd.. -O-
Ja doei.
pi_87741657
maargoed, TS: solliciteren dus!

Wat voor opleiding heb je gevolgd of volg je? :)
Ja doei.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:40:42 #33
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_87741661
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:29 schreef Freddeh het volgende:
Je zal in ieder geval het eerst kenbaar moeten maken bij je werkgever. Je kan moeilijk opeens tegen je baas zeggen dat je je biezen pakt. Zeg gewoon tegen je baas dat je zo niet kan rondkomen, je hebt gewoon geen inkomsten zo...
Kenbaar maken? Ik denk dat het aanbieden van een tijdelijk contract voor 0 uren in navolging van een tijdelijk contract voor 20 uren, wel een duidelijk signaal is.
Gewoon elders op zoek naar werk dus. Je bent niet getrouwd met je baas ofzo :P Als ze niets voor jou hebben, hoef je je ook niet verplicht te voelen.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_87741684
quote:

[..]

Maar jij bent dan ook een koning in vakkenvullen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:42:52 #35
189978 controlaltdelete
pi_87741689
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:37 schreef Aloria het volgende:
Heb net even naart het uwv gebeld, en zodra ik mijn digID heb, kan ik een aanvullende ww aanvragen. Nouja dat is tenminste iets. Nu moet ik alleen wachten tot ik mijn digID in huis heb.....
Aanvragen is nog geen garantie dat ze het toekennen,
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:43:25 #36
65960 sanger
pi_87741695
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ze is van een 20 uren naar een 0 uren contract gegaan. Dan had ze eigenlijk toen al WW aan moeten vragen.
Jep, ze is redelijk aan de late kant.
pi_87741703
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:40 schreef motorbloempje het volgende:
maargoed, TS: solliciteren dus!

Wat voor opleiding heb je gevolgd of volg je? :)
spw3
onderwijsassistente niv 4

Heb al rondgekeken, voor facatures. Maar het zijn er niet veel.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 08:44:31 #38
65960 sanger
pi_87741715
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:38 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ligt ook weer aan haar arbeidsverleden. Maar het is een lastige deze omdat ze dat 0-urencontract heeft geaccepteerd. Als ik haar was geweest had ik al veel eerder aan de bel getrokken en deze zaken uitgezocht ipv op een forum om advies te vragen als het water je aan de lippen staat. En solliciteren idd, al was het fulltime bij de MC levert altijd nog meer op dan dit,
Dat 0-urencontract is officieel gewoon een contract met een X aantal uren per week, obv haar arbeidsverleden. Maar pas zodra ze daar aanspraak op maakt.
pi_87741720
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:43 schreef Aloria het volgende:

[..]

spw3
onderwijsassistente niv 4

Heb al rondgekeken, voor facatures. Maar het zijn er niet veel.
alleen vacatures in je 'veld'? Of ook er buiten?
Want het is nu eenmaal moeilijk om dingen te krijgen die je ook echt daadwerkelijk wilt (geloof me, been there, done that!)..
Ja doei.
pi_87741789
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

alleen vacatures in je 'veld'? Of ook er buiten?
Want het is nu eenmaal moeilijk om dingen te krijgen die je ook echt daadwerkelijk wilt (geloof me, been there, done that!)..
Ja ook er buiten maar dan moet je allemaal "net "iets andere diploma's hebben. Of je moet weten hoe je met bepaalde programma's werkt. En dat kan ik allemaal niet.

Maar ik kreeg te horen als ik de ww in ga, ik recht heb op een werk coach. Mijn vriend heeft dit traject ook gehad en heeft nu een vaste baan hierdoor. Hopelijk kan ik ook omscholen, of iets dergelijks en dan toch een baan vinden.

Bij de gamma zichten ze iemand voor 10 uurtjes per week.......
pi_87742732
Een nul uren contract verbiedt je niet om ergens anders te werken, je kunt dus gewoon nu al solliciteren bij de gamma oid.Soms moet je gewoon pakken wat je pakken kunt.

Via de werkcoach/ww om laten scholen is misschien ook nog een idee? Een vriend van mij heeft op die manier met behoud van uitkering een overstap kunnen maken naar een sector waar veel meer werk is.

Als leermoment: geen verslechterde contracten accepteren. Als je hun aanbod van een nul-uren contract had geweigerd was je oude contract van rechtswege afgelopen en had je gewoon ww kunnen aanvragen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_87743079
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:34 schreef Deetch het volgende:
Een nul uren contract verbiedt je niet om ergens anders te werken, je kunt dus gewoon nu al solliciteren bij de gamma oid.Soms moet je gewoon pakken wat je pakken kunt.

Via de werkcoach/ww om laten scholen is misschien ook nog een idee? Een vriend van mij heeft op die manier met behoud van uitkering een overstap kunnen maken naar een sector waar veel meer werk is.

Als leermoment: geen verslechterde contracten accepteren. Als je hun aanbod van een nul-uren contract had geweigerd was je oude contract van rechtswege afgelopen en had je gewoon ww kunnen aanvragen.
Hmja ik ga vragen als ik mij kan laten omscholen naar receptioniste of klantenservice medewerkster.
Ben zelf erg vriendelijk en denk dat dit werk ook wel bij mij past.

Op hoop van zege
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:10:33 #43
65960 sanger
pi_87743577
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:34 schreef Deetch het volgende:
Tenzij er een bepaling in staat over nevenactiviteiten (alhoewel een dergelijk ebepaling in deze situatie weleens onredelijk bezwarend kan zijn).
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:00:23 #44
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87745075
Nieuwe baan zoeken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_87746664
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:51 schreef Aloria het volgende:

[..]

Hmja ik ga vragen als ik mij kan laten omscholen naar receptioniste of klantenservice medewerkster.
Ben zelf erg vriendelijk en denk dat dit werk ook wel bij mij past.

Op hoop van zege
Succes ^O^
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_87756671
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat 0-urencontract is officieel gewoon een contract met een X aantal uren per week, obv haar arbeidsverleden. Maar pas zodra ze daar aanspraak op maakt.
Dat.

Je hebt recht op het gemiddelde aantal uren dat je de afgelopen 3 maanden gemaakt hebt. Net zoals wanneer je bij een 20uren contract 3 maanden lang 30/ 35 uur per maand maakt, je recht hebt op een 30uren contract als je dat aanvraagt.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:54:49 #47
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87761174
Ach, als het niet vanuit de werkgever komt kan je wel met een wettelijke bepaling aankomen: dat komt de arbeidsrelatie niet ten goede.

Recht hebben en krijgen zijn verschillende dingen. Typisch voorbeeld van symboolwetgeving.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')