quote:Wat snap je er niet aan dan?Op woensdag 27 oktober 2010 14:40 schreef Pimco het volgende:
Waarom zijn blackberry's zo onnodig ingewikkeld met hun internetservices...
quote:BIS = PersoonlijkOp woensdag 27 oktober 2010 10:26 schreef mac_this het volgende:
En nou had ik nog een vraagje, namelijk; als ik m'n BB heb, kan ik dan ook gewoon gelijk ping doen? Of moet ik nog ergens instellen/aanmelden dat ik een blackberrysimkaatje van Vodafone hebt, en daarmee Blackberry service moet/ga gebruiken? Of is het net zoals andere telefoons dat de instellingen zelf wijzigen en dat je eigenlijk direct kan pingen?
Had namelijk ook het verschil niet gevinden tussen BES en BIS
Wil iemand mij dat ook nog uitleggen?
quote:Oke. Maar ik had dus gelezen dat als de Blackberry al is aangesloten Bij een t-mobile dat ik dan bepaalde functies niet kan gebruiken? Is dat zo? Neem de telefoon over van een kennis namelijk.Op woensdag 27 oktober 2010 16:21 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
BIS = Persoonlijk
BES = Zakelijk
Als je wilt pingen moet je bij Blackberry een service 'kopen'
Natuurlijk hoef je dit niet zelf te doen maar doet Vodafone voor je.
Hiervoor moet je dan wel kiezen voor de 'blackberry service internet' optie.
Zodra je je telefoon met een simkaart erin die aangesloten is bij het BIS netwerk, zal je automatisch een bericht krijgen van blackberry over dat je 'online bent'
Om te controleren zie je het blackberry logo rechts boven in het scherm.
quote:dat zal je toch echt met t-mobile moeten bespreken.Op woensdag 27 oktober 2010 17:09 schreef mac_this het volgende:
[..]
Oke. Maar ik had dus gelezen dat als de Blackberry al is aangesloten Bij een t-mobile dat ik dan bepaalde functies niet kan gebruiken? Is dat zo? Neem de telefoon over van een kennis namelijk.
quote:Maar niet voor prepaid, toch? Vodafone wel. Naja ik zal wel even kijken van het hoe of wat, wie een t-mobile heeft. Alles kan besproken worden. Niet?Op woensdag 27 oktober 2010 17:13 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
dat zal je toch echt met t-mobile moeten bespreken.
Volgens mij heeft t-mobile ook gewoon BIS
quote:Ja maar een op maat gemaakt abbo zal niet werken.Op woensdag 27 oktober 2010 17:20 schreef mac_this het volgende:
[..]
Maar niet voor prepaid, toch? Vodafone wel. Naja ik zal wel even kijken van het hoe of wat, wie een t-mobile heeft. Alles kan besproken worden. Niet?
quote:Als het goed is, is het toestel een simlockvrij toestel.Op woensdag 27 oktober 2010 17:23 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Ja maar een op maat gemaakt abbo zal niet werken.
Ik zou hem simlock vrij proberen te krijgen (als die dat nog niet is) en dan een vodafone prepaid erin stoppen ja.
quote:Nou, het probleem is dat ik het gewoon nergens kan vinden. en ben op dit gebied een beetje een noob. dus zodoende dat ik in dit topic vraag. maar als iemand een site heeft met al deze info. kan het best in de OP komen te staan, volgens mij. toch?Op woensdag 27 oktober 2010 18:06 schreef fathank het volgende:
Kan dit soort info niet gewoon in de OP komen te staan? Ieder topic komen er weer van die geinporems die te lui/dom zijn om het te (willen) begrijpen.
quote:In de OP staat wat je moet doen als je graag een aanpassing ziet oidOp woensdag 27 oktober 2010 18:06 schreef fathank het volgende:
Kan dit soort info niet gewoon in de OP komen te staan? Ieder topic komen er weer van die geinporems die te lui/dom zijn om het te (willen) begrijpen.
quote:Jaja, je moet bij je provider gewoon internet voor blackberry aanvragen. betalen is uitgaan van 20 euro per maand. en als het goed is regelt je provider alles voor je, van wat ik hier begrijp.Op woensdag 27 oktober 2010 23:12 schreef Gomez_Addams het volgende:
Na 2 jaar een iphone te hebben gehad heb ik nu een Torch, omdat ik gewoon toe was aan iets anders.
Ik vind dat het blackberry platform op visueel en interactieflowgebied wel erg slordig en rommelig. Teksten die lelijk te dicht tegen de kantlijn aan staat enzo.
Het aanmaken van een blackberry id op je telefoon is onduidelijk en ik kom regelmatig errors tegen bij het opzetten van verschillende dingen.
- Inloggen in facebook met de app die er standaard is geeft 'We cannot reach the facebook server at this time ...' terwijl ik toch echt gewoon kan internetten.
- En als ik probeer om m'n gmail te koppelen door naar http://blackberry.com/integrate te gaan krijg ik een .jsp error
- Heb ik voor Blackberry messenger nu BIS nodig? Het wordt nergens aangegeven.
Doe ik iets fout ofzo?
quote:Dat kan naar mijn weten al binnen 2 dagen.. even naar de winkel toe morgen. en informatie winnen!Op woensdag 27 oktober 2010 23:26 schreef Gomez_Addams het volgende:
Ah ok tnx, zoiets dacht ik al.
Over een aantal weken gaat m'n internet voor blackberry ook in
Overigens is de Torch verder wel een fijn toestel; snel, makkelijk en ligt goed in de hand.
quote:Een blackberry is een redelijk beperkt toestel zonder BIS (blackberry internet services) facebook en blackberry messenger werken beide met BIS. dus dat verklaard het al denk ikOp woensdag 27 oktober 2010 23:26 schreef Gomez_Addams het volgende:
Ah ok tnx, zoiets dacht ik al.
Over een aantal weken gaat m'n internet voor blackberry ook in
Overigens is de Torch verder wel een fijn toestel; snel, makkelijk en ligt goed in de hand.
quote:Goed lezenOp woensdag 27 oktober 2010 23:51 schreef mac_this het volgende:
[..]
Dat kan naar mijn weten al binnen 2 dagen.. even naar de winkel toe morgen. en informatie winnen!
quote:Lezen gaat wel, maar opslaan is soms wat moeilijkOp donderdag 28 oktober 2010 01:56 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Een blackberry is een redelijk beperkt toestel zonder BIS (blackberry internet services) facebook en blackberry messenger werken beide met BIS. dus dat verklaard het al denk ik
[..]
Goed lezen
quote:Je kan (bij Vodafone) wel een simkaart kopen met Internet Blox, maar dan kun je van een paar dingen geen gebruik maken;Op donderdag 28 oktober 2010 12:26 schreef DoimuN het volgende:
Dus als ik het goed begrijp moet je BIS erbij nemen anders kan je niet 'internetten'? Als ik een simonly sim heb (met internet) kan ik hier alleen mee bellen en smsen? Ik zit namelijk te kijken naar een BB maar ik wil hem gewoon kopen zonder abbo, maar mocht ik niet kunnen internetten laat maar zitten dan.
quote:Fout, sinds kort kan je ook gebruik maken van vodafone prepaid blackberry-services.Op donderdag 28 oktober 2010 12:38 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Je kan (bij Vodafone) wel een simkaart kopen met Internet Blox, maar dan kun je van een paar dingen geen gebruik maken;
- Pingen
- Instant email (dat je de hele tijd mailtjes kan binnen krijgen)
- Gesynchroniseerde agenda
en misschien nog wel meer..
Volgens mij kun je tegenwoordig ook wel BIS bij een prepaid toestel kopen.
http://www.vodafone.nl/sh(...)0-black/sku51620032/
quote:Waarom mogen we niet kiezen uit de Bold en de CurveOp vrijdag 29 oktober 2010 09:37 schreef edraket31 het volgende:
Hier al users die een nieuwe Pearl hebben (of hebben overwogen)?
Volgende maand "mag" ik weer een nieuw toestel uitzoeken en twijfel tussen Pearl en Torch.
Pearl vanwege het handige kleine formaat en Torch vanwege het eventuele gebruik van Internet en de mogelijkheid om toch een toetsenbord te hebben voor berichten. Daar tegen over staat dat ik niet kon wennen aan een Storm2 (vanwege touchscreen en formaat) en terug gegaan ben naar mijn gouwe ouwe Pearl. Ben bang dat de Torch mij toch gaat tegenstaan in het dagelijkse gebruik vanwege het grotere formaat en gewicht.
Iemand een mening over Pearl/Torch?
quote:haha, dan was de keus snel gemaakt, zekerOp vrijdag 29 oktober 2010 23:29 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Waarom mogen we niet kiezen uit de Bold en de Curve?
quote:Voor wat betreft jouw vraag over MSN / Live Messenger: zie de OP waar deze link ook te vinden is.
quote:Thnx man, ik waardeer je hulp.Op zaterdag 30 oktober 2010 10:45 schreef PPL het volgende:
[..]
Voor wat betreft jouw vraag over MSN / Live Messenger: zie de OP waar deze link ook te vinden is.
quote:Ik vind dat dus echt een bagger programma maar dat zal aan mij liggenOp zaterdag 30 oktober 2010 10:45 schreef PPL het volgende:
[..]
Voor wat betreft jouw vraag over MSN / Live Messenger: zie de OP waar deze link ook te vinden is.
quote:Omdat ik daar niets mee heb, toestellen spreken me op de 1 of andere manier niet aan.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:29 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
Waarom mogen we niet kiezen uit de Bold en de Curve?
Vraag ik me ook al een tijdje af.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:32 schreef joppie_saus het volgende:
Inmiddels hebben zes mensen op mijn Blackberry gebruikt gemaakt van hun eigen MSN, waardoor het e-mail invulscherm nu zes e-mailadressen bevat. Hoe krijg ik die weg?
Zal er geen ander iets voor zijn? lijkt me toch wel, iig. ik heb er geen problemen mee want ik laat nooit iemand aan mijn tel. zitten!quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:57 schreef joppie_saus het volgende:
Hmm, het is me nu gelukt door MSN te verwijderen en opnieuw te installeren. Maar eigenlijk zou er een optie moeten zijn dat die het alleen opslaat als je dat aangeeft.
is die geactiveerd?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:00 schreef Csbs het volgende:
Ik heb sinds een dag de BlackBerry Pearl 9105. Gekocht via Studentmobiel. Niets aan de hand.
Op de website van Studentmobiel staat dat je je eigen simkaart behoudt als je niet van provider verandert. Maar waarom sturen ze me dan wel een nieuwe simkaart mee als ik niet van provider ben veranderd.
Dat is een goede vraag. Niet door mij en via de site van mijn provider lukt het niet ((tijdelijke) fout) Ik bel de klantenservice wel.quote:
Jaquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:16 schreef bularax het volgende:
Oihoi,
Moet je een BB internet ding hebben om te kunnen mailen en pingen?
Gaat niet werken.quote:Want ik ken iemand die binnekort een BB krijgt, maar die al een normaal internet abonnement heeft lopen bij telfort.
Volgens mij importeert hij niet je hele inbox wanneer je een mailaccount aanmaakt op de BB. Alle nieuwe mailtjes krijg je wel binnen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:10 schreef JaneDoe het volgende:
vraag; ik kan via mn bb niet alle (geopende) mails zien die in mn gmail inbox staan, via pc staan zie ik dat ze er wel gewoon in staan, heel erg vaag
weet iemand hoe dit komt en hoe ik ze weer zichtbaar kan maken op de bb?
t gaat om mails die ná het importeren zijn binnengekomen..quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:47 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Volgens mij importeert hij niet je hele inbox wanneer je een mailaccount aanmaakt op de BB. Alle nieuwe mailtjes krijg je wel binnen.
Kijk even in je email -> general options -> Days to keep messages.quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:27 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
t gaat om mails die ná het importeren zijn binnengekomen..
echt zo vaag, wanneer ik ze ontvang zie ik ze wel, maar na een tijdje 'verdwijnen' ze op de bb uit mn inbox, op via pc staan ze er wel gewoon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |