Vrouwen of mannen achter het aanrecht is me om het even, hauptsache één ouder dient de verzorging en opvoeding van de kinderen voor zijn of haar rekening te kunnen nemen. Een economie/samenleving hoort die mogelijkheid te kunnen faciliteren en die mogelijkheid heeft Jan modaal tegenwoordig helaas amper. Zelfs zonder dat men allerlei buitensporige wensen als spliksplinternieuwe auto's, meerdere malen per jaar op vakantie en iedere week uit eten heeft...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Welja, vrouwen terug achter het aanrecht. Toen was geluk nog zo gewoon...
Nee, ik vroeg jou waarom naar jouw mening de arbeid van de arbeider meer waard wordt door economische groei. Dat is namelijk helemaal niet het geval, dus graag een toelichting.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Economische vooruitgang meer precies. Groei die niet voortkomt uit bevolkingsgroei, maar door verhoging van de arbeidsproductiviteit.
Dus je bent het met me eens dat werknemers en -gevers verschillende belangen hebben.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je een behoorlijk kutleven...
Waarom? Zeker gezien de overbevolking.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
Een economie/samenleving hoort die mogelijkheid te kunnen faciliteren
Waarom wil jij dat bepalen voor anderen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vrouwen of mannen achter het aanrecht is me om het even, hauptsache één ouder dient de verzorging en opvoeding van de kinderen voor zijn of haar rekening te kunnen nemen. Een economie/samenleving hoort die mogelijkheid te kunnen faciliteren en die mogelijkheid heeft Jan modaal tegenwoordig helaas amper. Zelfs zonder dat men allerlei buitensporige wensen als spliksplinternieuwe auto's, meerdere malen per jaar op vakantie en iedere week uit eten heeft...
Ik bepaal voor helemaal niemand iets, maar wil een land leefbaar zijn en blijven dan zal er toch een bepaalde bevolkingsgrootte in stand gehouden moeten worden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom wil jij dat bepalen voor anderen?
Waarom? Stel jij het landsbelang boven de vrijheid van het individu?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik bepaal voor helemaal niemand iets, maar wil een land leefbaar zijn en blijven dan zal er toch een bepaalde bevolkingsgrootte in stand gehouden moeten worden.
En je spoort kennelijk niet helemaal... Maar dat geeft niet, heb ik ook wel eens last van.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus je bent het met me eens dat werknemers en -gevers verschillende belangen hebben.
Is dat niet waar een samenleving in grote lijnen op gebaseerd is?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom? Stel jij het landsbelang boven de vrijheid van het individu?
Ik zie in mijn directe omgeving helaas toch een iets andere situatie, zonder dat men er buitensporige wensen (zoals de al eerder aangehaalde spiksplinternieuwe auto's, meerdere vakanties per jaar enz.) op nahoudt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:36 schreef DS4 het volgende:
Dan kan ook nog steeds.
De vraag is alleen: neem je genoegen met minder dan de buurman (en -vrouw).
Ah, dus drastische verlaging van de sociale lasten en belastingen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Is dat niet waar een samenleving in grote lijnen op gebaseerd is?
Er wordt door mij overigens niemand gedwongen een gezin te stichten, maar onze economie zou mensen in staat moeten kunnen stellen de opvoeding van hun kinderen zélf ter hand te nemen. M.a.w. een gezin zou door één verdiener gefinancierd moeten kunnen worden, waardoor de andere ouder die opvoeding voor zijn of haar rekening te nemen.
Er valt niks meer terug te draaien (die illusie heb ik tenminste niet), maar privatisering van nutsbedrijven en de zorg zijn niet bepaald een zegen gebleken als we naar de huidige maandelijkse kosten kijken. De staat kan zulke zaken idd verkopen, maar dan zijn er voor diezelfde staat toch ook minder kosten aan verbonden, waardoor de belasting omlaag zou kunnen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dus drastische verlaging van de sociale lasten en belastingen.
Daar ben ik het volstrekt mee eens!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:42 schreef SpecialK het volgende:
Ik stem voor een Europese pensioenleeftijd. Nu betalen halfbejaarde zichzelf kapotwerkende Nederlanders (indirect via EU belastingen) het pensioen van vuige midlife-crisis Fransozen.
Hee, waar denk je dat die mooie ministeries van betaald worden, en die 1 miljoen ambtenaren die wél vroeg met pensioen gaan?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er valt niks meer terug te draaien (die illusie heb ik tenminste niet), maar privatisering van nutsbedrijven en de zorg zijn niet bepaald een zegen gebleken als we naar de huidige maandelijkse kosten kijken. De staat kan zulke zaken idd verkopen, maar dan zijn er voor diezelfde staat toch ook minder kosten aan verbonden, waardoor de belasting omlaag zou kunnen?
Dus je bent het op dat punt met me eens. Je hebt er overduidelijk moeite mee.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
En je spoort kennelijk niet helemaal... Maar dat geeft niet, heb ik ook wel eens last van.
Niet zo dom lullen, ik zeg nergens dat er net zoveel gevlogen werd als nu.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
O nee.. Ik ben opgegroeid in een van de rijkere dorpen van NL, sterker nog: de wijk met de meeste miljonairs per hectare (dat krantenbericht gaf een hoop onrust... maar goed). Ik ging nog wel eens met het vliegtuig ergens heen en dat was voor de meesten bij mij in de klas iets heel bijzonders. Want vliegen... dat hadden de meesten nog nooit gedaan.
Je verdraait de werkelijkheid want eerlijk is eerlijk: in 1970 was ik nog niet eens geboren...
Nee. Een samenleving is meestal een groep mensen die per ongeluk bij elkaar wonen. In het ideale geval kan iedereen kiezen in wat voor samenleving ze willen wonen. Helaas hebben machtige mensen andere belangen en worden steeds grotere groepen mensen die steeds meer van elkaar verschillen bij elkaar gedwongen om ruzie te maken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Is dat niet waar een samenleving in grote lijnen op gebaseerd is?
HRA inleveren zou voor mij 215 euro per maand schelen. Dit is praktijk. Goed ik heb dan wel geen rente percentage van 4%quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: jouw aanbod om de HRA te laten vallen was geen vorm van geld inleveren. Ik wil het je best een keer uitleggen, maar laten we niet te ver afdwalen...
Verder moet ik een beetje lachen dat jij denkt dat jij rijk zou zijn als je meer voor jezelf op zou komen (verkapt: om rijk te worden moet je asociaal zijn).
[..]
Probeer jij nu serieus te beweren dat we veel inefficiënter werken? Leg mij dan ook even uit waarom we nu veel meer te makken hebben... Dat kan toch niet?
[..]
Ik kende het begrip al in de jaren 70. Maar je weet hoop ik dat in de jaren 70 en 80 de mensen met bosjes de WAO in vlogen.
Echt, je hebt aantoonbaar ongelijk...
[..]
Het punt is alleen dat we ook op het niveau feiten verschillende versies hanteren. En ik weet dat ik het bij het juiste eind heb. De jaren 70 waren stukken minder dan de huidige periode.
Je zult van mij geen enkele voorkeur opgedrongen krijgen, maar bedenk wel dat er voor jou en mij eens een oude dag gaat komen. Een oude dag waarop we eerst hopelijk nog voldoende voorzieningen in onze directe woonomgeving hebben om zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen blijven en na die zelfstandige periode hopelijk nog fatsoenlijk verzorgd zullen worden. We hebben dan immers aardig wat arbeidzame jaren achter de rug...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Een samenleving is meestal een groep mensen die per ongeluk bij elkaar wonen. In het ideale geval kan iedereen kiezen in wat voor samenleving ze willen wonen. Helaas hebben machtige mensen andere belangen en worden steeds grotere groepen mensen die steeds meer van elkaar verschillen bij elkaar gedwongen om ruzie te maken.
Ik gun jou de vrijheid om in de samenleving van jouw keuze te wonen als ik in de mijne mag wonen: Een anti-ideologisch individualistenparadijs. Ik laat me natuurlijk niet andermans voorkeuren opdringen.
Ik heb nergens moeite mee en ik ben het niet met je eens.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus je bent het op dat punt met me eens. Je hebt er overduidelijk moeite mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |