En waarom?quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:09 schreef Monidique het volgende:
Ik sluit dit topic in een paar seconden.
Alle partijen die er nu niet tussen staan.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:24 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Welke partijen horen bij 'overig' dan?
Toelichting pl0x?quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:26 schreef Steeven het volgende:
[..]
Alle partijen die er nu niet tussen staan.
Niet iedereen stemt op de grote partijen. Partijen zonder zetel houden niet zomaar op te bestaan. Optie 'blanco' mist ook. En 'stemt niet'.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:32 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Toelichting pl0x?
Ik weet niet wie ik nu mis. Elke partij die een zetel heeft in de 2e kamer staat erbij.
Ik doe het zelfde als Maurice de Hond...quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:34 schreef Steeven het volgende:
[..]
Niet iedereen stemt op de grote partijen. Partijen zonder zetel houden niet zomaar op te bestaan. Optie 'blanco' mist ook. En 'stemt niet'.
Jij bent Mauricequote:Op maandag 18 oktober 2010 19:41 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Ik doe het zelfde als Maurice de Hond...
FOK! is ook geen afspiegeling van de samenleving, laat staan POL.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Hoe komt het dat D66 ineens zo omhoog is geschoten in de poll ten opzichte van de andere partijen? Lijkt niet echt betrouwbaar
Ontevreden VVD'ers?quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Hoe komt het dat D66 ineens zo omhoog is geschoten in de poll ten opzichte van de andere partijen? Lijkt niet echt betrouwbaar
Weet ik, maar dat D66 er ineens 15 stemmen bijkrijgt terwijl de andere partijen er geen stemmen bij krijgen is op zijn minst verdachtquote:Op maandag 18 oktober 2010 23:48 schreef Steeven het volgende:
[..]
FOK! is ook geen afspiegeling van de samenleving, laat staan POL.
Die opeens allemaal op hetzelfde moment stemmen?quote:
Oh, niet gezien dat het in korte tijd was. Maar het zou niet de eerste poll zijn die vernaggeld wordtquote:Op maandag 18 oktober 2010 23:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die opeens allemaal op hetzelfde moment stemmen?Of D66 zijn allemaal avondmensen, kan ook natuurlijk
Nee, met mosterd en zuurkool.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:02 schreef Ryan3 het volgende:
Met pindasaus?
Pindasaus is bruin hč.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:09 schreef 08gnoT. het volgende:
Sambal bij?
Ik zou trouwens wel pindasaus bij m'n portie VVD blieven
Waarom is alles wat ik hierop kan zeggen, ten nadele van de VVDquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Pindasaus is bruin hč.
Dat vloekt met blauw.
Gewoon bij sambal houden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:31 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Waarom is alles wat ik hierop kan zeggen, ten nadele van de VVD
Zolang er maar geen toevoegingen in zitten, en het gewoon paars blijft. Nr 66. VVD met sambal bijquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gewoon bij sambal houden.
Dat wordt paars met blauw.
Net wel, toen de poll pas begon.quote:
Nr 66?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:39 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Zolang er maar geen toevoegingen in zitten, en het gewoon paars blijft. Nr 66. VVD met sambal bij![]()
[..]
Net wel, toen de poll pas begon.
Vraag me trouwens wel af hoeveel mensen van partij gewisseld zijn inmiddels
Eery.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:42 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
[ http://www.dagelijksestandaard.nl/wp-content/uploads/pechtold.jpg&t=1]afbeelding ]
Pagina 1 op google
Geen duivels, er is ook een SGP'er in ons midden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:42 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
[ http://www.dagelijksestandaard.nl/wp-content/uploads/pechtold.jpg&t=1]afbeelding ]
Pagina 1 op google
Zijn er wel meerderen op Fok! hoor.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:47 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Geen duivels, er is ook een SGP'er in ons midden.
Maar wel een mooiequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:42 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Pagina 1 op google
kunnen we die pvda niet weglaten en groenlinks daarvoor in de plaats doen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:39 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Zolang er maar geen toevoegingen in zitten, en het gewoon paars blijft. Nr 66. VVD met sambal bij![]()
[..]
Geen groene toevoegingen. Meestal is iets niet vers meer als het groen uitslaat.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:05 schreef Asphias het volgende:
[..]
kunnen we die pvda niet weglaten en groenlinks daarvoor in de plaats doen?
ik denk dat VVD en D66 betere zaken met GL kunnen doen dan PvdA.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:10 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Geen groene toevoegingen. Meestal is iets niet vers meer als het groen uitslaat.
GL is wel liberaler ja. Verder heb ik helemaal niks met de partij en vind ik natuur en milieu ook van ondergeschikt belang, klimaatsverandering een hoax, en hou ik niet van het allochtoongeknuffel van linkse partijen in het algemeen, al is dat laatste ook erger bij de PvdA.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:13 schreef Klaudias het volgende:
[..]
ik denk dat VVD en D66 betere zaken met GL kunnen doen dan PvdA.
in ieder geval zolang Halsema daar nog haar scepter zwaait.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
wat is het alternatief? D66 komt qua economische ideeėn het dichtste bij de VVD.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mits D66 van haar rare economische ideeėn af stapt.
Die is al jaren zoquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:30 schreef ouderejongere het volgende:
dit is een veel betrouwbaarder peilingwil iedereen even stemmen?
Niet als er genoeg poll-fuckers zijn. Ooit heeft GeenStijl hier eens naar gelinkt, sinds die tijd is PVV op 120+ zetelsquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:32 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Die is al jaren zoHeb er een aantal keer gestemd maar het blijft wekelijks 95% PVV
Ja normaal scoren die hoger bij dergelijke pollsquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:17 schreef RensWisse het volgende:
Minder PVV en VVD stemmen dan ik had gedacht.
Niet helemaal....bij de Hond kan ik altijd aangeven dat ik niet stem....hier kan dat niet.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:41 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Ik doe het zelfde als Maurice de Hond...
een site als die geeft wel aan waarom het moeilijk is een goeie internetpeiling te doen. het zou mij zeker niets verbazen als 50-60% van de stemmers in maurice de hond zijn polls op de pvv(of misschien sp of pvdd) stemmen, omdat die als proteststemmers graag gehoord willen worden. en ga dan maar eens de juiste wegingsfactoren vinden om op het goeie zetelaantal uit te komenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:34 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Niet als er genoeg poll-fuckers zijn. Ooit heeft GeenStijl hier eens naar gelinkt, sinds die tijd is PVV op 120+ zetels
Hij onderschat het aantal wel altijd. Misschien nemen PVV-stemmers juist minder de moeite om zich te registeren en te stemmen dan van andere partijen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:18 schreef Asphias het volgende:
[..]
een site als die geeft wel aan waarom het moeilijk is een goeie internetpeiling te doen. het zou mij zeker niets verbazen als 50-60% van de stemmers in maurice de hond zijn polls op de pvv(of misschien sp of pvdd) stemmen, omdat die als proteststemmers graag gehoord willen worden. en ga dan maar eens de juiste wegingsfactoren vinden om op het goeie zetelaantal uit te komen
by the way, heeft het niet meer zin om te vragen naar wie van partij veranderd? zo'n peiling als dit wordt volgens mij alleen per week veranderd doordat mensen wel of niet stemmen, niet doordat ze van mening veranderen dus een wekelijkse peiling op fok heeft wmb niet zoveel zin![]()
het zou zeker kunnen dat ze zich juist minder registeren. maar bijna alle polls (zonder wegingsfactoren)die ik tegenkom op internet geven wel een erg hoog pvv percentage. het lijkt mij persoonlijk dus eerder dat ze graag gehoord willen worden.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:21 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Hij onderschat het aantal wel altijd. Misschien nemen PVV-stemmers juist minder de moeite om zich te registeren en te stemmen dan van andere partijen.
Tuurlijk, maar dan is het 1 klilk en geen registratie+vragenlijst. Dat is misschien net de drempel tussen wel en geen proteststem doen bij de Hond, en dat alleen de weloverwogen stemmen overblijven.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:25 schreef Asphias het volgende:
[..]
het zou zeker kunnen dat ze zich juist minder registeren. maar bijna alle polls (zonder wegingsfactoren)die ik tegenkom op internet geven wel een erg hoog pvv percentage. het lijkt mij persoonlijk dus eerder dat ze graag gehoord willen worden.
maar het kan inderdaad alle kanten op, het geeft in elk geval aan waarom internet-peilen zo moeilijk en onbetrouwbaar is
Misschien dat de Schaduwkamer (project van Maurice en zijn zoon) een idee geeft?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:38 schreef Asphias het volgende:
zou ook kunnen... misschien tijd om maurice te mailen met de vraag hoeveel pvv stemmers er zijn voordat ie zijn correctiemethoden heeft toegepast?
Ga ik ook doen. =).quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:49 schreef remlof het volgende:
Tip voor TS: maak een screenshot van je OP (of sla de uitslag-afbeelding op) voordat je de peiling van de volgende week start, dan kan je vergelijken. Want er kan gewoon doorgestemd worden na deze week.
Zal het niet iets zijn van, wat zul je nu stemmen? Het ziet er niet uit als een poll over welke shampoo het best is.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat is de vraag bij de poll eigenlijk?
Er zijn binnenkort ook geen verkiezingen voor de tweede kamer, daarvoor moet het kabinet eerst vallen. PS komt er wel aan.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:34 schreef mlg het volgende:
[..]
Zal het niet iets zijn van, wat zul je nu stemmen? Het ziet er niet uit als een poll over welke shampoo het best is.
Ik denk dat er volgend jaar 9 juni weer verkiezingen zijn. =Dquote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn binnenkort ook geen verkiezingen voor de tweede kamer, daarvoor moet het kabinet eerst vallen. PS komt er wel aan.
Ja, dus? Maurice de hond peilt ook enkel bij verkiezingen?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn binnenkort ook geen verkiezingen voor de tweede kamer, daarvoor moet het kabinet eerst vallen. PS komt er wel aan.
Los van de vraag of dat ergens op slaat, hij stelt tenminste een vraag, waar mensen dan antwoord op kunnen geven. Een vraag als 'wat zou u stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn?' is op zich wel wat vreemd, maar niettemin helder. Maar 'wat gaat u bij de volgende verkiezingen stemmen?' is ook een vraag die gesteld kan worden, wel een andere vraag. 'Wat heeft u bij de laatste tweedekamerverkiezingen gestemd?', is nog wel de meest eenduidige vraag die dito antwoorden zal uitlokken.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:09 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, dus? Maurice de hond peilt ook enkel bij verkiezingen?
De vraag bij deze poll is eigenlijk, ''op wie zou jij nu stemmen?''.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Los van de vraag of dat ergens op slaat, hij stelt tenminste een vraag, waar mensen dan antwoord op kunnen geven. Een vraag als 'wat zou u stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn?' is op zich wel wat vreemd, maar niettemin helder. Maar 'wat gaat u bij de volgende verkiezingen stemmen?' is ook een vraag die gesteld kan worden, wel een andere vraag. 'Wat heeft u bij de laatste tweedekamerverkiezingen gestemd?', is nog wel de meest eenduidige vraag die dito antwoorden zal uitlokken.
quote:Dat kan niet, want verkiezingen zijn in Nederland altijd op een woensdagOp woensdag 20 oktober 2010 15:01 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Ik denk dat er volgend jaar 9 juni weer verkiezingen zijn. =D
quote:Demonisering!!!Op dinsdag 19 oktober 2010 02:42 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Pagina 1 op google
quote:Oh? Dat lijkt mij een interessante stelling aangezien de PVV niet of nauwelijks mee gaat doen aan de Provinciale verkiezingen, hoe die coalitie dan een meerderheid in de Senaat gaat halen is mij enigzins een raadsel.Op donderdag 21 oktober 2010 19:36 schreef ouderejongere het volgende:
In de peiling van Synovate staat de regering op forse winst. In totaal hebben de partijen nu 85 zetels. Het binnenhalen van een meerderheid in de senaat is nog slechts een formaliteit.
quote:Bedoel je niet de Tweede Kamer?Op donderdag 21 oktober 2010 19:36 schreef ouderejongere het volgende:
In de peiling van Synovate staat de regering op forse winst. In totaal hebben de partijen nu 85 zetels. Het binnenhalen van een meerderheid in de senaat is nog slechts een formaliteit.
quote:Senaat = Eerste KamerOp donderdag 21 oktober 2010 20:53 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Bedoel je niet de Tweede Kamer?
quote:Misschien omdat de PVV-stemmers voor de ps-verkiezingen gewoon VVD of CDA gaan stemmen? Het grootste risico voor de gedoogcoalitie is dat potentiėle PVV-stemmers niet naar de stembus gaan of dat ze SP stemmen. Maar ik verwacht eigenlijk dat vooral de VVD garen spint bij het niet meedoen van de PVV.Op donderdag 21 oktober 2010 19:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh? Dat lijkt mij een interessante stelling aangezien de PVV niet of nauwelijks mee gaat doen aan de Provinciale verkiezingen, hoe die coalitie dan een meerderheid in de Senaat gaat halen is mij enigzins een raadsel.
quote:Waarom doet de PVV eigenlijk niet mee met de PS-verkiezingen?Op donderdag 21 oktober 2010 21:38 schreef Lurf het volgende:
[..]
Misschien omdat de PVV-stemmers voor de ps-verkiezingen gewoon VVD of CDA gaan stemmen? Het grootste risico voor de gedoogcoalitie is dat potentiėle PVV-stemmers niet naar de stembus gaan of dat ze SP stemmen. Maar ik verwacht eigenlijk dat vooral de VVD garen spint bij het niet meedoen van de PVV.
quote:Wanneer zijn de verkiezingen eigenlijk?Op vrijdag 22 oktober 2010 21:29 schreef thewarrior82 het volgende:
De PVV doet wel degelijk mee aan de Provinciale Statenverkiezingen. Dat moet ook wel omdat PS de Eerste Kamer kiest en er anders geen PVV Eerste Kamerleden zullen zijn, en het dus moeilijk wordt om een meerderheid voor dit kabinet in de Eerste Kamer te krijgen.
quote:Ze doen wel gewoon mee inderdaad. Maar waar van de andere partijen de lijsten nu al een tijdje bekend zijn is het voor de PVV nog maar zeer de vraag of ze overal goede kandidaten weten te vindenOp vrijdag 22 oktober 2010 21:11 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Waarom doet de PVV eigenlijk niet mee met de PS-verkiezingen?
quote:Streep dat 'goede' maar alvast doorOp zaterdag 23 oktober 2010 12:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze doen wel gewoon mee inderdaad. Maar waar van de andere partijen de lijsten nu al een tijdje bekend zijn is het voor de PVV nog maar zeer de vraag of ze overal goede kandidaten weten te vinden.
quote:Ik hoop niet dat die 1.5 Miljoen kiezers weer op de PVV stemmen.Op zaterdag 23 oktober 2010 12:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze doen wel gewoon mee inderdaad. Maar waar van de andere partijen de lijsten nu al een tijdje bekend zijn is het voor de PVV nog maar zeer de vraag of ze overal goede kandidaten weten te vinden.
quote:Dit is dan ook helemaal geen kneuzerige opmerkingOp zaterdag 23 oktober 2010 18:36 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat die 1.5 Miljoenkneuzenkiezers weer op de PVV stemmen.
quote:De opkomst is bij de statenverkiezingen altijd flink lager dan landelijk. Ze zullen het dus allicht met minder aanhang moeten doenOp zaterdag 23 oktober 2010 18:36 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat die 1.5 Miljoenkneuzenkiezers weer op de PVV stemmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |