Wat is het financiele risico van het volgen van een studie? welke kosten zijn daar aan verbonden?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe het ook zij, het volgen van een opleiding is financieel nog een veel groter risico dan het kopen van een huis. Daar is de consument beter voor beschermd, zie woekerhypotheken.
Ik blijf het raar vinden dat je als afgestudeerde vogelvrij en rechteloos bent. Nog vreemder dat iedereen dat "normaal" lijkt te vinden.![]()
Dit kun je niet menen!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is nog nooit anders dan een werkgeversmarkt geweest. In dit systeem worden mensen gewoon doorgedraaid. Als rotte peren.
Een communisme zou hierin vele eerlijker zijn.
Je zegt eerst dat alles wat je leert tijdens de opleiding nutteloos is, BEHALVE kennis, want dat is bedreigend.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kennis die je nergens voor kan gebruiken. Maar vaardigheden vragen die ze je daar niet leren. Ik noem dat misleiding.
Gast kijk eens in 't centrale topic hier over werkelozen, d'r zijn heel veel mensen die geen baan hebben of een baan die niet echt bij hun niveau en kennis aansluit (*meldt zich*quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe het ook zij, dit systeem deugt net zo goed niet. Maar wordt verjubbeld door diegenen die mazzel hebben. Tot ze zelf ooit aan de beurt komen. Dat gebeurt vanzelf wel als je ouder wordt en niet flitsend genoeg meer bent voor de blitse poppenkasten.
Ik vind niet dat hij een punt heeft. Het huidige mandaat van universiteiten voorziet gewoonweg niet in het opleiden voor bedrijfsleven; speerpunt is het doen van onderzoek op globaal topniveau (als het even kan), en anderzijds het overbrengen van deze kennis op studenten (voor zover mogelijk).quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:50 schreef DaMayan het volgende:
Je hebt wel punt over het aansluiten met het bedrijfsleven.
Heel veel WO opleidingen hebben totaal geen aansluiting op het bedrijfsleven en lopen soms erg achter de feiten en praktijk aan. HBO doet dat een stuk beter, alleen is het niveau daar erg wisselvallig en moet je goed uitzoeken waar je de opleiding doet.
Nee, ik meen het, ik werd actief benaderd door meerdere bedrijven toen mijn CV online stond (ook veel wervings/detacheringsbureaus). Binnen 2 jaar nu met mijn 2e baan bezig, beide keren 0,0 moeite om wat te vinden. Uiteraard kan je dat ook op geluk afschuiven, of op het verschil tussen een HBO-er en een WO-er, maar dat is niet het beeld dat ik nu op deze arbeidsmarkt heb.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tuurlijk. Net zo goed dat je je nek breekt over de medesollicitanten
M'n vader heeft als 50 plusser nog een carriére switch gemaakt, je punt is?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Moet je het als 35plusser eens proberen....
Minder zeiken, meer je best doen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe het ook zij, dit systeem deugt net zo goed niet. Maar wordt verjubbeld door diegenen die mazzel hebben. Tot ze zelf ooit aan de beurt komen. Dat gebeurt vanzelf wel als je ouder wordt en niet flitsend genoeg meer bent voor de blitse poppenkasten.
Of als blonde vrouw.. ze denken dat je de koffie komt schenken hoor..quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat leeftijd geen leeftijd geen negatieve invloed heeft op je kansen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:10 schreef BlueMage het volgende:
[..]
M'n vader heeft als 50 plusser nog een carriére switch gemaakt, je punt is?
Wat heb je nou concreet het afgelopen jaar gedaan om je kansen op een arbeidsplaats te verhogen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat leeftijd geen leeftijd geen negatieve invloed heeft op je kansen?
Ik was met mijn 28e al te oud voor Phillips (ja dat was een genoemde reden voor de afwijzing destijds)
waarschijnlijk was dit het excuus omdat je zo zwartgallig bent...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik was met mijn 28e al te oud voor Phillips (ja dat was een genoemde reden voor de afwijzing destijds)
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Moet ik hieruit nou de conclusie trekken dat je al meer dan 7 jaar geen moeite hebt gedaan om ergens anders aan de slag te komen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, dat zou wel heel voorbarig zijn. Om meer dan 1 reden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:37 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
[..]
Moet ik hieruit nou de conclusie trekken dat je al meer dan 7 jaar geen moeite hebt gedaan om ergens anders aan de slag te komen?
Optellen, aftrekken. Verder kwam ik nietquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:11 schreef Barretje80 het volgende:
Jij zult ook niet iedere dag een navier-stokes vergelijking uitwerken of een fourier transformatie toepassen, maar er zijn vast aspecten uit je opleiding die je wel kan gebruiken.
Kijk, dat is een mooie, constructieve tip. Maar voor EG lijkt re-integratie geen optie. Terwijl je toch voorbeelden ziet dat mensen die een jarenlange afstand hadden tot de arbeidsmarkt, weer zijn gaan participeren (herintreders, maar ook vanuit WAO of Wajong). Ik weet niet welke uitkering hij heeft, maar als het Wajong is dan is het niet onverstandig om alvast werk te gaan zoeken. Aangezien de regering in die regeling flinke veranderingen wil doorvoeren...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
Naar wat voor ben ben je opzoek EG? Wellicht zijn er mensen op FOK! die iets in die richting weten of je kunnen helpen met zoeken.
Als je een indicatie kunt geven van je CV kunnen ze op basis daarvan misschien ook iets in lijn aanbevelen.
quote:TS, het lijkt me nogal logisch dat iemand met een opleiding en een handicap lastiger aan de bak komt dan iemand met dezelfde opleiding zonder handicap. Probeer aub niet alles op opleiding te gooien, hoe klote je situatie ook is misschien.
Snap je dat?
Heb je ooit gewerkt, EG? (geen flame, maar ik vroeg het me af)quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Optellen, aftrekken. Verder kwam ik niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |