Maar dat is dus niet de reden dat jij er geen werk in hebt! Het gros van de afgestudeerden vindt immers wél een baan, dus ligt het niet aan die opleiding. Anders zouden alle afgestudeerden hetzelfde probleem hebben, maar dat hebben ze niet. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat eea 0,0 aansluit op de beroepspraktijk ? Dus misleiding. Maar iedereen lijkt het normaal te vinden dat je beduveld mag worden.
nou, jij zegt dat je geen werk hebt, en ik zeg dat ik werk heb, waarop jij zegt dat dat een poppenkast is.quote:
Dat het bedrijfsleven een grote poppenkast is. Ik sprak iemand van de GGD dat zelfs mensen zonder vlekje niet meer kunnen voldoen aan al die achterlijke aanvullende eisen, terwijl ze gewoon gekwalificeerd zijn voor het werk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nou, jij zegt dat je geen werk hebt, en ik zeg dat ik werk heb, waarop jij zegt dat dat een poppenkast is.
dus wat wil je?
Nogmaals, zij danken hun succes niet aan het papiertje, sterker nog , dat was zonder ook gelukt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:05 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet de reden dat jij er geen werk in hebt! Het gros van de afgestudeerden vindt immers wél een baan, dus ligt het niet aan die opleiding. Anders zouden alle afgestudeerden hetzelfde probleem hebben, maar dat hebben ze niet. Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?
hey scalare, alles goed ?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nou, jij zegt dat je geen werk hebt, en ik zeg dat ik werk heb, waarop jij zegt dat dat een poppenkast is.
dus wat wil je?
oh, ik ben kwaliteitscontroleur geweest. daar moet je doorzuigen om tot de bodem van iets te komen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mensen met een obsessie tot zuigen bijvoorbeeld
Klagen is een stuk eenvoudiger.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:18 schreef Fogel het volgende:
Ik meen me te herinneren dat TS al eerder zo'n huiltopic heeft gemaakt.... als je nu eens wat nuttigers gaat doen dan klagen, kom je misschien nog ergens met je leven.
Nou nee, een TU-bul heeft wel degelijk waarde op de arbeidsmarkt. Zeker voor de functies die jouw ex-studiegenootjes bekleden. Het is zeker niet zo dat ze zonder die bul net zo makkelijk waren aangenomen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Nogmaals, zij danken hun succes niet aan het papiertje, sterker nog , dat was zonder ook gelukt.
Mevrouw Barretje80 wacht op antwoord...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:47 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
Misschien een optie om aan te TU/e ( TUD, TUT...) te promoveren.. daar kan je je theoretische kennis in ieder geval in kwijt..
Overigens.. heb jij nog de folders die je opleiding je gegeven heeft toen je een keuze moest maken? Wat wordt er in die folders gesteld? en waarin ben je dan misleid? Volgens mij is er nog niet zoiets als baangarantie in het WO. (wel in MBO geloof ik)
Ze danken het inderdaad niet alleen maar aan hun papiertje, dat klopt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nogmaals, zij danken hun succes niet aan het papiertje, sterker nog , dat was zonder ook gelukt.
Denk nou eens logisch na. Jij klaagt dat je opleiding niet aansluit op wat de werkgever wil, en dat je daarom geen baan hebt. Jij wil dus de school/uni aanklagen. Maar die redenatie klopt dus niet. Het feit dat jij geen baan hebt, is niet de schuld van de opleider. Jij hebt namelijk dezelfde opleiding gehad als je medestudenten, en die hebben wel een baan kunnen krijgen. Ligt het feit dat jij geen baan hebt dus aan de opleiding? Nee dus, dat ligt ergens anders aan.quote:Vergelijkheid het maar met het geven van een aspirientje en antibiotica tegen een ontsteking. Dat deze geneest, ligt ook niet aan het aspirientje. Duidelijk?
Er zijn mensen zonder WO-diploma die op vette WO-functies zitten. De opleiding is klaarblijke NIET voldoende en NIET noodzakelijk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ze danken het inderdaad niet alleen maar aan hun papiertje, dat klopt.
[..]
Denk nou eens logisch na. Jij klaagt dat je opleiding niet aansluit op wat de werkgever wil, en dat je daarom geen baan hebt. Jij wil dus de school/uni aanklagen. Maar die redenatie klopt dus niet. Het feit dat jij geen baan hebt, is niet de schuld van de opleider. Jij hebt namelijk dezelfde opleiding gehad als je medestudenten, en die hebben wel een baan kunnen krijgen. Ligt het feit dat jij geen baan hebt dus aan de opleiding? Nee dus, dat ligt ergens anders aan.
Voor iemand met een hoge opleiding ben je bijzonder slecht in logisch nadenken. Misschien kan je ze aanklagen omdat ze je dat niet hebben geleerd
je bent best duidelijk met betrekking tot wat je vindt, maar je maakt een denkfoutquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zijn mensen zonder WO-diploma die op vette WO-functies zitten. De opleiding is klaarblijke NIET voldoende en NIET noodzakelijk.
Moet ik nog duidelijker zijn?
Vertel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je bent best duidelijk met betrekking tot wat je vindt, maar je maakt een denkfout
DAN LIGT HET DUS NIET AAN DE KWALITEIT VAN DE OPLEIDING DAT JIJ GEEN WERK HEBT!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zijn mensen zonder WO-diploma die op vette WO-functies zitten. De opleiding is klaarblijke NIET voldoende en NIET noodzakelijk.
Geef maar eens voorbeelden dan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zouden werkgevers deze plaat voor zijn kop ook gemerkt hebben en hem daarom geen werk geven? Lijkt me zeer vermoeiend zo`n collega te hebben die het niet snapt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
DAN LIGT HET DUS NIET AAN DE KWALITEIT VAN DE OPLEIDING DAT JIJ GEEN WERK HEBT!
Wees eens concreet.Niemand snapt er een zak van zo. Wat heb je op je opleiding geleerd wat niet onder 'kennis' valt, niet nuttig is, maar toch zoveel is op geconcentreerd dat jij je benadeeld voelt?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Alles, behalve kennis. Maar dat laatste vinden ze weer bedreigend.!
De denkfout is dit:quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is een overhaaste conclusie. Een opleiding is inderdaad niet noodzakelijk, daar je ook op andere manieren de benodigde kennis kan verkrijgen.quote:de opleiding is klaarblijke NIET voldoende
Kennis die je nergens voor kan gebruiken. Maar vaardigheden vragen die ze je daar niet leren. Ik noem dat misleiding.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:47 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wees eens concreet.Niemand snapt er een zak van zo. Wat heb je op je opleiding geleerd wat niet onder 'kennis' valt, niet nuttig is, maar toch zoveel is op geconcentreerd dat jij je benadeeld voelt?
Je hebt echt een baantje nodig of eventueel vrijwilligerswerkquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe het ook zij, het volgen van een opleiding is financieel nog een veel groter risico dan het kopen van een huis. Daar is de consument beter voor beschermd, zie woekerhypotheken.
Ik blijf het raar vinden dat je als afgestudeerde vogelvrij en rechteloos bent. Nog vreemder dat iedereen dat "normaal" lijkt te vinden.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |