Pownews is toch bagger, wees eerlijk, leuk doen over iemand anders zijn rug.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:45 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het lijkt me des te belangrijker om serieuze vragen te stellen. Het lijkt dat zij hun rol behoorlijk hebben overschat en de belangen van hun cliënten niet hebben gediend met hun wijze van optreden. Dat is nogal een fout voor een serieuze advocaat. Maar goed, Pownews heeft gewoon niet dat niveau. Die hebben het liever over dronken (hi, hi) en een vrouwelijke advocaat met kort haar meneer noemen (hi, hi)
Dat gebeurt met de meeste zaken in NL, kijk maar eens rond op NWS.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:54 schreef Gia het volgende:
Hij haalt nu allemaal voorbeelden aan van gevallen waar een beklaagde al schuldig wordt bevonden nog voor het proces heeft plaatsgevonden. Oftewel Wilders wordt niet gezien als 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is', maar op voorhand al als schuldig.
En ja, eigenlijk is dat ook zo. Een rechter moet neutraal zijn. Als het OM niet wil aanklagen, is het vrij bedenkelijk dat de rechter dat wel wil. Dat houdt een waarde-oordeel in.
Persoonlijk vind ik het erop lijken dat Wilders alleen wordt vervolgd om de moslimbevolking tevreden te stellen. Om heibel te voorkomen of zo.
In dit geval gaat het echter wel om het Gerechtshof Amsterdamquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gebeurt met de meeste zaken in NL, kijk maar eens rond op NWS.
Weet je nog hoe Joran al veroordeeld was voordat ie een proces gehad had?
Door de rechter?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gebeurt met de meeste zaken in NL, kijk maar eens rond op NWS.
Weet je nog hoe Joran al veroordeeld was voordat ie een proces gehad had?
Maak daar maar minimaal het driedubbele van.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:00 schreef Meesteroog het volgende:
Dat is het verschil tussen een advocaat van 50 euro per uur en 800 euro per uur
Wilders zal wel korting krijgenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Maak daar maar minimaal het driedubbele van.
Denk ook dat Wilders niet hoeft te betalen voor Bram, maar de staat.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:00 schreef Meesteroog het volgende:
Dat is het verschil tussen een advocaat van 50 euro per uur en 800 euro per uur
Ben je een vrouw? Ben je serieus?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:59 schreef Blistering het volgende:
Bram is toch wel een geweldige advocaat hoor.
Ik snap Eva helemaal
wilders betaalt hem gewoon, niet wilders van de regering staat terecht, maar wilders de mens zeg maar.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk ook dat Wilders niet hoeft te betalen voor Bram, maar de staat.
Terwijl de klagers wel hun eigen rechtsbijstand of portemonnee aan moeten spreken.
Nee, dit is al bevochten en onjuist gevonden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:56 schreef Gia het volgende:
Er kan geen andere conclusie worden getrokken dan dat het gerechtshof artikel 6 heeft geschonden.
Dat gaat dus om het onschuldbeginsel.
http://nl.wikipedia.org/w(...)an_behoorlijk_proces
Nee. Dit is geen politiek process oid. En Bram is geen pro-deo.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee. Spong verdedigde de aanvraag (gratis), de rest lijkt me nu in handen van OM, die geen geld vraagt.quote:Terwijl de klagers wel hun eigen rechtsbijstand of portemonnee aan moeten spreken.
Nee, niet bij dit soort processen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:02 schreef Gia het volgende:
Is het niet gebruikelijk dat de klagers de rekening krijgen als de klacht onterecht is gebleken?
Maar het heeft toch gevolgen voor de klagers als de aanklacht onterecht blijkt of wordt afgewezen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:05 schreef Toverheks het volgende:
wilders betaalt hem gewoon, niet wilders van de regering staat terecht, maar wilders de mens zeg maar.
De staat?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Terwijl de klagers wel hun eigen rechtsbijstand of portemonnee aan moeten spreken.
Wilders betaalt gewoon de volle mep hoor, geen bijdrage van de staat. Hij heeft niet voor niets fondsen geworven.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet maar niet bang dat hij failliet gaat hoor...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus.......moslims kunnen maar aan het aanklagen blijven, totdat Wilders compleet failliet is?
Nee. En dat is de 5de nee in 5 minuten...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus.......moslims kunnen maar aan het aanklagen blijven, totdat Wilders compleet failliet is?
Gaat me om het principe. Je kunt toch niet zomaar, ongestraft mensen aanklagen op feiten die onjuist zijn!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Weet maar niet bang dat hij failliet gaat hoor...
Aangifte doen mag altijd, als er weer een nieuw feit zou zijn. De kans bestaat dat de politie die aangifte opneemt, maar de kans lijkt mij uitgesloten dat een Artikel 12-procedure nogmaals tot vervolging leidt. Tenzij natuurlijk Wilders de grenzen verder gaat opzoeken waardoor het weer geboden kan zijn om duidelijkheid te krijgen over wat mag/niet mag.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat kan inderdaad niet (6de nee)quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat me om het principe. Je kunt toch niet zomaar, ongestraft mensen aanklagen op feiten die onjuist zijn!
Wilders de movie.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:07 schreef capricia het volgende:
[..]
De staat?
Wilders heeft heel veel geld gekregen van al die extreem christelijke clubjes uit de States. En ook Israel is blij om bij te dragen. (Vandaar ook Mosk. als advocaat?)
Was laatst een uitgebreid artikel over.
Reken er maar op dat Wilders lang niet de volle mep betaalt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:08 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wilders betaalt gewoon de volle mep hoor, geen bijdrage van de staat. Hij heeft niet voor niets fondsen geworven.
Natuurlijk is het kinderachtig en infantiel, maar echt: die mr Steijnen heeft zichzelf al zo ongelooflijk belachelijk gemaakt, daar valt niets aan toe te voegen. Enait spreekt uiteraard ook voor zich, dat is een randdebiel. Alleen bij Prakken had een beetje doorgevraagd kunnen worden, alhoewel ik wel verschrikkelijk hard moest lachen om wat er nu gevraagd werd.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:45 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het lijkt me des te belangrijker om serieuze vragen te stellen. Het lijkt dat zij hun rol behoorlijk hebben overschat en de belangen van hun cliënten niet hebben gediend met hun wijze van optreden. Dat is nogal een fout voor een serieuze advocaat. Maar goed, Pownews heeft gewoon niet dat niveau. Die hebben het liever over dronken (hi, hi) en een vrouwelijke advocaat met kort haar meneer noemen (hi, hi)
Ik denk dat je één van de weinigen bent, als de wens en de vader hier maar geen rol spelenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik vind hem nog niet sterk voorkomen met zijn ''beschuldigingen'' naar het hof. Ik ben zelf van mening dat het Hof niet anders kon op grond van Art. 12 Sv. De vervolging van Wilders is immers haalbaar en daarnaast opportuun. Daarnaast gaat het niet om het oordeel maar geeft het Gerechtshof aan dat er door de rechtbank naar gekeken mag worden voor de inhoudelijke beoordeling waarvoor Wilders nu terecht staat.
Ik kijk het vanuit een juridische oogpunt aan als aanstaande jurist zijnde.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik denk dat je één van de weinigen bent, als de wens en de vader hier maar geen rol spelen
Ik denk dat de fondsen van Wilders goed gevuld zijn, en dat hij derhalve gewoon de volle mep betaalt. Dat heeft vast ook Brams voorkeur, gezien deze zaak tijd vreet, en hij wat probleempjes met de fiscus heeft.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:14 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Reken er maar op dat Wilders lang niet de volle mep betaalt.
Advocaten als Moszkowicz staan nogal graag te pleiten bij de meest spraakmakende zaken, het pas in hun businessmodel om die zaken tegen een grote korting of pro deo te doen. Op het moment dat er dan een cliënt komt die geld heeft en moet procederen in een minder spraakmakende zaak, bijv. een vastgoedfraude, dan wordt er gecasht.
Nee, ja.quote:
Let dan vooral goed op en leer !quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ik kijk het vanuit een juridische oogpunt aan als aanstaande jurist zijnde.
had net een link voor je gepost van Wilders de Movie, bekijk die maar eens dan weet je dat altijd zijn portomonee gevuld blijft.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:23 schreef capricia het volgende:
Wat ik me wel afvraag bij Wilders is in hoeverre de fondsverwerving voor zijn verdediging los staat van de PVV-kas. Hij is natuurlijk de enige die daar inzicht in heeft.
Het is een uiterst interessante zaak om te volgen, los van de persoonlijke sentimenten rolt er hier wel belangrijke jurisprudentie uit. Daar kan jij van leren.quote:
Wilders kan dit makkelijk ophoesten door de donaties die hij krijgt. Daarnaast beschikt zijn partij over een eigen vermogen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:27 schreef Bestolene het volgende:
Het lijkt mij echt zeer sterk dat Moszkowicz (alle) uren voor deze zaak factureert tegen het normale tarief. Dat kan Wilders echt niet ophoesten, hoevaak hij ook gaat fundraisen in Texas
De rechtbank heeft gezegd dat Wilders een bevolkingsgroep heeft beledigd en heeft aangezet tot haat en discriminatie. Dat is geen onderzoek of beoordeling, dat is een oordeel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik vind meneer Moszkowicz nog niet sterk voorkomen met zijn ''beschuldigingen'' aan het Hof gericht. Ik ben zelf van mening dat het Hof niet anders kon op grond van Art. 12 Sv. De vervolging van Wilders is immers haalbaar en ook opportuun. Daarnaast gaat het niet om het oordeel maar geeft het Gerechtshof aan dat er door de rechtbank naar gekeken mag worden over de inhoudelijke beoordeling waarvoor Wilders nu terecht staat.
Het is ontegenzeggelijk interessant, of er veel nieuwe jurisprudentie uit zal rollen weet ik niet, het OM isquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:27 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Het is een uiterst interessante zaak om te volgen, los van de persoonlijke sentimenten rolt er hier wel belangrijke jurisprudentie uit.
Kan hij na vrijspraak geen aanklacht indienen bij het civiele recht wegens aantasting van de goede naam en smaad? Een leuke som smartegeld moet er toch wel inzitten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:29 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Wilders kan dit makkelijk ophoesten door de donaties die hij krijgt. Daarnaast beschikt zijn partij over een eigen vermogen.
Zeker!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:27 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Het is een uiterst interessante zaak om te volgen, los van de persoonlijke sentimenten rolt er hier wel belangrijke jurisprudentie uit. Daar kan jij van leren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |