Nee, heb clio 1.8 16v (140pk), beschikking tot Clio 2.0 RS (172pk) en een Leon TDI (150)..quote:
Vooral van die oude Fiat Panda'squote:Op maandag 18 oktober 2010 22:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Ach die drieling zal komende maanden/jaren wel afnemen gezien de Renault Twingo 2 nu ook belastinvrij is voor 11,5 K heb je een dynamique daar zit alles in (regensensor airco elec ramen afstandbediening cruise control lichtsensor noem maar op)![]()
En je hebt 77 PK aan boord goed voor een topsnelheid van 185 km/h 0 naar 100 in 12 seconden.
Waar ik mij meer aan erger zijn autos van voor 1995![]()
die nog door de APK komen ik zie soms starletjes corsas die vol deuken zitten piepen en rammelen en dat die nog mogen rijden
gewoon naar de sloop ermee
Is en blijft een automaat. Ik moet het niet.quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nog nooit in een DSG gereden hebbenFaalhaas.
Ja hee, we hebben het hier over de 107... Een basis-auto. Standaard heeft geen airco, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen of een toerenteller. Niet eens de radio is standaard. Daarom noem ik het "aardig wat opties". Ik heb een wat luxer model (en ook 5-deursquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:02 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
"Aardig wat opties" en dan airco en centrale deurvergrendeling noemen
Bij een beetje fatsoenlijke auto is "aardig wat opties" elektrische stoelverstelling, stoelverwarming, navigatie en dat soort zaken.
onderbouwen?quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Is en blijft een automaat. Ik moet het niet.
Ik wil schakelen. Dan heb ik tenminste wat te doen in de auto. En kan ik eens kiezen of ik lekker rustig wil rijden of flink overtoeren wil maken en dan ineens er vandoor wil schieten, wat ook wel eens leuk is.quote:
Ga nou eerst maar eens je rijbewijs halen he.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:37 schreef guapo het volgende:
Met de Q7 van me pa rij ik over zulke autootjes heen en ik merk het niet eens. Opbokken met die 3-ling.
Die nieuwe Alto is trouwens wel geinig, vooral in het wit met een GT-pakket.
Echte vaders rijden Bentleyquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:37 schreef guapo het volgende:
Met de Q7 van me pa rij ik over zulke autootjes heen en ik merk het niet eens. Opbokken met die 3-ling.
Die nieuwe Alto is trouwens wel geinig, vooral in het wit met een GT-pakket.
van me paquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:37 schreef guapo het volgende:
Met de Q7 van me pa rij ik over zulke autootjes heen en ik merk het niet eens. Opbokken met die 3-ling.
Die nieuwe Alto is trouwens wel geinig, vooral in het wit met een GT-pakket.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je vader is chauffeur? In een Bentley laat je je rijden.quote:
Het niet plaatsen van de type-aanduiding is bij Volvo gewoon gratis hoorquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:05 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Bij een fatsoelijke auto betaal je extra om zaken weg te laten
Echte vaders rijden geen auto.quote:
Nee in een Rolls laat je je rijden. Bentley is een rijdersauto. Achterin een Continental GT zit je niet heel royaal.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:27 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Je vader is chauffeur? In een Bentley laat je je rijden.
Maar dan zit je er wel warmpjes bijquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:46 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee in een Rolls laat je je rijden. Bentley is een rijdersauto. Achterin een Continental GT zit je niet heel royaal.
185 met 77 PK?quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:15 schreef Zwolsboy het volgende:En je hebt 77 PK aan boord goed voor een topsnelheid van 185 km/h 0 naar 100 in 12 seconden.
Windkracht 9 in de rug manquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:11 schreef LePoo het volgende:
En ook echt de muziek op max moeten zetten om het nog te kunnen horen bij een snelheid van 120+.
[..]
185 met 77 PK?![]()
Dan was er met die auto dus iets mis want als ik invoeg rij ik gewoon al 120. Kwestie van leren schakelen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:13 schreef El_Liberaliste het volgende:
Grotendeels mee eens. Er rijdt vaak alleen maar tuig zonder eigenwaarde in, of van die hippies die anders helemaal geen auto zouden hebben.
Tóch is het om te rijden niet vervelend op de korte stukken. Heb voor m'n werk regelmatig in dat soort auto's gereden waaronder een 107 met relatief best veel vermogen, en dat was prima te doen. Ook een keer een C1 van het schadebedrijf met nul opties. Dat was niet leuk nee, bij het invoegen ging je nooit harder dan 60
Nuancering van de klacht: Ik heb niet zo zeer een hekel aan al die auto's maar wel aan het volk dat er in rijdt.
Ook echt zon BMW uit het jaar 0, in station model.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:45 schreef gebrokenglas het volgende:
En deze:
M'n Aygo heeft meer power dan dat jij denkt. Even terugschakelen en je scheurt overal voorbij.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:09 schreef kikoooooo het volgende:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan die rijdende kreukelzones op de Nederlandse weg.
Kut Aygo, Kut C1, Kut 107
Die kutautotjes beginnen fileveroorzaker nummer 1 te worden in dit land, aangezien alle bestuurders van die brommobielen denken genoeg vermogen te hebben om een fatsoenlijke inhaalmanoeuvre te maken, maar niet doorhebben dat honderden meters achter hun iedereen op de rem moet.
Vaak ook nog mannen in zo'n dingJE STAAT VOOR LUL
Donder op met je 1 liter KUT auto
Na 6 jaar is je Pinda half verroest en na 12 jaar helemaal op. Na 12 jaar doet een Aygo het hoogst waarschijnlijk nog prima. Ruil je hem eerder in dan vind je het terug in de inruilwaarde.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:52 schreef Underwater het volgende:
ik rij zelf ook een kleine auto, een nieuwe panda, maar heb enkele dagen een c1 meegehad van de dealer, vlak voor de panda geleverd werd, dus heb vergelijkingsmateriaal:
gelijkenissen met een aygo/c1/107 (voor de voorstanders):
- geen wegenbelasting
- geen bpm
- verbruik 1:20 gemiddeld
- goedkoop in aanschaf (basismodel < 7000 euro)
enkele voordelen t.o.v. aygo/c1/107:
- panda is veel luxer afgewerkt van binnen en buiten
- stoelen zitten stevig, ipv als houten klapstoeltjes
- fatsoendelijke instap
- 4 cilinders ipv 3 cilinders => veel minder rumoerig en ook 120kmh rijden met minder dan 3000 toeren
- meer bagageruimte
nadelen t.o.v. aygo/c1/107:
zijn er niet
quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik wil schakelen. Dan heb ik tenminste wat te doen in de auto. En kan ik eens kiezen of ik lekker rustig wil rijden of flink overtoeren wil maken en dan ineens er vandoor wil schieten, wat ook wel eens leuk is.
Edit: En nee, zo'n automaat met meerdere standen dus ook niet. Ik wil gewoon zelf schakelen, is dat nou zo moeilijk te accepteren?
He dat mag niet! Er zijn 30.000 agenten actief om je daarvoor te beboeten.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 01:10 schreef BlackLining het volgende:
Morgen weer lekker in mijn C1 om 7 uur 's ochtends door de druilende regen de spits in. Zie er nu al naar uit. Wel een thermoskan koffie mee...
Idd. Aygo/C1/107quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:48 schreef Tinos85 het volgende:
Aygo is in ieder geval wel goed waardevast!
ik heb geen lelijke rotbak...quote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:50 schreef DjinN het volgende:
Ik erger me altijd aan die kutknakkies in een VW GolfPetje op, arm uit het raam en achterovergeleund in hun stoel zodat ze nog net het stuur kunnen vastpakken
En maar denken dat ze heel wat zijn als ze optrekken met hun lelijke rotbak
ik heb in een C1 gereden (2010, heeft me moeder vorige week bij de importeur opgehaald), 107 (2010), aygo (2010), panda (2009), alto ('90), swift ('93), swift (2008).quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:52 schreef Underwater het volgende:
ik rij zelf ook een kleine auto, een nieuwe panda, maar heb enkele dagen een c1 meegehad van de dealer, vlak voor de panda geleverd werd, dus heb vergelijkingsmateriaal:
gelijkenissen met een aygo/c1/107 (voor de voorstanders):
- geen wegenbelasting
- geen bpm
- verbruik 1:20 gemiddeld
- goedkoop in aanschaf (basismodel < 7000 euro)
enkele voordelen t.o.v. aygo/c1/107:
- panda is veel luxer afgewerkt van binnen en buiten
- stoelen zitten stevig, ipv als houten klapstoeltjes
- fatsoendelijke instap
- 4 cilinders ipv 3 cilinders => veel minder rumoerig en ook 120kmh rijden met minder dan 3000 toeren
- meer bagageruimte
nadelen t.o.v. aygo/c1/107:
zijn er niet
Inderdaad. Da's toch geen vergelijking mênquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:52 schreef LePoo het volgende:
[..]
Ook echt zon BMW uit het jaar 0, in station model.
Ik fiets nog harder..
Maar de Swift is ook wel echt weer een klasse hoger dan C1/Aygo/107.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:35 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
ik heb in een C1 gereden (2010, heeft me moeder vorige week bij de importeur opgehaald), 107 (2010), aygo (2010), panda (2009), alto ('90), swift ('93), swift (2008).
van dat formaat auto's vind ik de swift en de panda het fijnste rijden. het is allemaal wat steviger. de swift is nog fijner omdat je het gevoel hebt in een auto te rijden inplaats van in een 45 kilometer wagentje zoals bij de rest. de panda zit goed en rijd wel fijn, vind het een beetje vergelijkbaar met de alto, de swift het fijnste en de rest is gewoon bagger.
ik zou liever een iets oudere auto hebben die iets groter is en iets meer vermogen heeft. binnenkort weer een auto kopen denk ik. mis het wel met de regen, nu constant op de brommer. ik wil alleen niet zelf de kreukelzone zijn dus iets goedkoops maar wel een normaal formaat (een swift of een caddy/combo ofzo)
Inderdaad, een C1/Aygo/107 is net een paar cm. breder dan een Aixam of Microcar. Alleen dan zonder de 2 cilinder dieselmotor.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:38 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar de Swift is ook wel echt weer een klasse hoger dan C1/Aygo/107.
Conclusie: de C1/107/Aygo is prima zolang je hem gebruikt waar hij voor bedoeld is: rijden in de stad maar niet voor langere afstanden? Dat de rest nou in patser(ex)leasebakken rijdt waardoor je niet kunt meekomen...quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:34 schreef Mikkie het volgende:
Wat een vreselijke kutdingen ja. En dan worden ze door al die huisvrouwen omschreven als 'lekker pittig'. Ja, allicht, tijdens stadsverkeer. Daarboven is het kut met peren. Heb laatst ook zo'n Fiëstaatje mee gekregen. Basismodel. Zit helemaal niet verkeerd en de eerste meters was ik niet ontevreden, voor zo'n klein bakkie best vlot. Tot ik merkte dat er boven de 3.000 toeren niets extra's gebeurde. Op de snelweg kon ik dus amper meekomen.
Je hebt wel gelijk. Maar om de een of andere reden snappen de huisvrouwtjes die erin rijden dit niet.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:49 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Conclusie: de C1/107/Aygo is prima zolang je hem gebruikt waar hij voor bedoeld is: rijden in de stad maar niet voor langere afstanden? Dat de rest nou in patser(ex)leasebakken rijdt waardoor je niet kunt meekomen...
Dat zijn ze toch ook....het is al een prestatie dat zo'n ding van zijn plek komtquote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:50 schreef DjinN het volgende:
Ik erger me altijd aan die kutknakkies in een VW GolfPetje op, arm uit het raam en achterovergeleund in hun stoel zodat ze nog net het stuur kunnen vastpakken
En maar denken dat ze heel wat zijn als ze optrekken met hun lelijke rotbak
Zal wel een lekker bedrijf zijn...quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:03 schreef ringomanic het volgende:
De bedrijfswagen is hier een Aygo
Moest 2x mee in die auto nou ik wist niet wat me overkwam wat een kut auto is dat zeg levensgevaarlijk en het is net alsof je in iedere bocht om gaat waaien
Even de elandtest ermee doen. Dan zeggen dat 'ie zomaar omviel in een bocht.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:03 schreef ringomanic het volgende:
De bedrijfswagen is hier een Aygo
Moest 2x mee in die auto nou ik wist niet wat me overkwam wat een kut auto is dat zeg levensgevaarlijk en het is net alsof je in iedere bocht om gaat waaien
Het is wel een goed en leuk bedrijf, maar ik snap daarom ook niet waarom ze voor zo een wagen hebben gekozen, gelukkig is het maar een stage plek voor mij want als ik vaker mee moest in die auto had ik niet lang meer geleefd volgens mijquote:
Goed ideequote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:23 schreef classpc het volgende:
Even de elandtest ermee doen. Dan zeggen dat 'ie zomaar omviel in een bocht.
Hopelijk kopen ze dan iets beters
hoe rij jij dan wel niet?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:42 schreef ringomanic het volgende:
[..]
Het is wel een goed en leuk bedrijf, maar ik snap daarom ook niet waarom ze voor zo een wagen hebben gekozen, gelukkig is het maar een stage plek voor mij want als ik vaker mee moest in die auto had ik niet lang mee geleefd volgens mij![]()
[..]
Ik rij niet ik heb nog geen rijbewijs mijn collega reed maar hij rijd wel voorzichtig maar toch voelde ik me niet veiligquote:
Ik ben 17quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:05 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
geen rijbewijs![]()
vanaf dit moment mag je dus niet meer meepraten.
1 Windvlaag en je ligt onderstebovenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:24 schreef star_gazer het volgende:
Je kan met die dingen trouwens prima 150 hoor.
Lulkoek. Kijk, het is een budgetauto, dus je voelt de wind wel ja. En je hoort het motortje wel als je 150 rijdt. Maar de wielen zitten ver in de hoeken en dat geeft net wat extra stabiliteit. Je moet wel als een mongool rijden wil je je Aygo over de kop laten waaien hoor.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:28 schreef ringomanic het volgende:
[..]
1 Windvlaag en je ligt ondersteboven
Ga jij nou maar eerst eens leren hoe je moet rijden en dan met de grote meneren en mevrouwen meepraten.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:28 schreef ringomanic het volgende:
[..]
1 Windvlaag en je ligt ondersteboven
Nee, een Honda Civic type petjes is een baken van deugdelijke bouwkwaliteit wil je zeggen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:38 schreef 2NutZ het volgende:
Ik heb een Civic Type-R en vanwege schade een paar weken geleden kreeg ik een Opel Agila mee als leenauto.
Man, man wat hopeloos.... ik weet dat het verschil tussen beide auto's super groot is maar die auto's als je het al zo kan noemen zijn echt kansloos.
Trekt niet op. Je zit heel hoog en voelt je bejaard, alles kraakt, ziet er goedkoop uit. Plastic troep.
Zit totaal geen snelheid in, en je rijd gewoon voor lul als zelfrespecterende man.
Als ik ze nu tegenkom heb ik echt de neiging om zo een politiemanouvre uit te halen waarbij je ze 180 graden laat draaien
Dus een civic is een teken van zelfrespectquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:38 schreef 2NutZ het volgende:
Ik heb een Civic Type-R en vanwege schade een paar weken geleden kreeg ik een Opel Agila mee als leenauto.
Man, man wat hopeloos.... ik weet dat het verschil tussen beide auto's super groot is maar die auto's als je het al zo kan noemen zijn echt kansloos.
Trekt niet op. Je zit heel hoog en voelt je bejaard, alles kraakt, ziet er goedkoop uit. Plastic troep.
Zit totaal geen snelheid in, en je rijd gewoon voor lul als zelfrespecterende man.
Als ik ze nu tegenkom heb ik echt de neiging om zo een politiemanouvre uit te halen waarbij je ze 180 graden laat draaien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |