Zou in principe geen problemen moeten geven, zo te zien heb je een pomp met een pompschakelaar die pas gaat draaien bij een bepaalde temperatuur.quote:Op zondag 19 februari 2012 13:25 schreef mpnl het volgende:
dank voor je reactie. Als externe voeler wil ik dan het touchscreen zelf gebruiken. Scheelt weer een extra kastje. Mijn pomp gaat pas lopen als er een bepaalde temperatuur water wordt aangeboden. Volgens mij kan ik dus met 1x HR80 die ik VOOR mijn vloerverwarming set helemala uit de voeten
Wat bedoel je met zoneklep? Die ben ik nog nergens tegengekomen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:33 schreef Flappie01 het volgende:
Beter is om een BDR91 met zone klep voor de vloerverwarming te monteren
Ik vind die zoneregelklep persoonlijk stevig aan de prijs.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:03 schreef Flappie01 het volgende:
in de aanvoer leiding komt een klep (bijvoorbeeld Zoneregelklep 22mm Y-VC8015AG 24 volt), die door het aan/uit relais BDR91 gestuurd wordt. Hierdoor kan de aanvoer niet "geknepen" worden zoals een hr80 wel doet. Hierdoor gaat de of de vloerverwarming compleet open of compleet dicht.
quote:Op maandag 13 februari 2012 22:40 schreef junkiexp het volgende:
Leuk dat jullie hier zo fanatiek mee bezig zijn.
Ik verkoop ze regelmatig als groothandel, er is nu ook de vloerverwarmingseditie met thermische motoren.
Als jullie ergens echt niet uitkomen en inside infomatie nodig hebben dan geef je maar een seintje in dit topic, ik heb contact @ Honeywell.
Over welke software update heb je het? Ik heb no steeds de 'oude' software en mij was in januari gezegd dat ik kon updaten, maar beter kon wachten op nog een nieuwere versie die in februari zou komen. Inmiddels zijn we bijna 2 maanden verder en volgens mijn installateur is er nog geen nieuwe software.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:02 schreef Anonymousse het volgende:
Heb zelf 12 radiators in kamers, gang en hal, 1 vloerverwarming en radiator in badkamer.
Evotouch met 9 HR80 in 5 zones en 1 ruimtevoeler DTS92A1011 , rest van radiators hebben thermostaatknoppen en OpenTherm module R8810A1018. Sinds de software update loopt alles vlekkeloos en ben er zeer tevreden over.
Iemand ervaring met de temperatuurvoeler HB85? Doet de Evotouch er meer mee dan de buitentemperatuur zichtbaar maken?
themacgnl:
1 als de Evotouch niet op de lader ligt dan piept hij na 1 uur, daarna om de minuut.
dit helpt je eraan herinneren dat ie op de lader moet, want als ie leeg is geen aansturing van ketel.
2 het statisch scherm geeft de temperatuur van de omgeving. Als je de Evotouch in de hand hebt dan loopt de temperatuur al snel op bijv. 28 graden.
3 wat is er in je badkamer geinstalleerd en wat voelt de temperatuur?
t zal aan mij liggen, maar ehh... batterij? Heb m nu van de standaard af en er zit een klep met daarachter een printplaat en een rubber randje waar de usb ingang zit. Ik zie geen batterij...quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:34 schreef Anonymousse het volgende:
Toen ik de Evotouch kocht zat er een boot loader version 3 van 3 nov 2009 en een application software version 17 van 20 nov 2009 op. Na de update, ongeveer 10 maanden geleden, een boot loader version 5 van 28 juli 2010 en een application software version 20 van 6 oct 2010.
Om de software versies te zien moet je de Evotouch booten. (batterij even los halen)
Thanks!quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:10 schreef Anonymousse het volgende:
Verwijder het verwisselbare afdekraam van de behuizing met onderin de batterijen.
Zie de documentatie op blz 25: http://products.ecc.emea.(...)040745-nl01r0110.pdf
Die heb ik dus nog steedsquote:Op woensdag 21 maart 2012 22:34 schreef Anonymousse het volgende:
Toen ik de Evotouch kocht zat er een boot loader version 3 van 3 nov 2009 en een application software version 17 van 20 nov 2009 op.
Bedankt voor de info. Die handtemperatuur was inderdaad de oorzaam (beetje knullig van mij).quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:02 schreef Anonymousse het volgende:
themacgnl:
1 als de Evotouch niet op de lader ligt dan piept hij na 1 uur, daarna om de minuut.
dit helpt je eraan herinneren dat ie op de lader moet, want als ie leeg is geen aansturing van ketel.
2 het statisch scherm geeft de temperatuur van de omgeving. Als je de Evotouch in de hand hebt dan loopt de temperatuur al snel op bijv. 28 graden.
3 wat is er in je badkamer geinstalleerd en wat voelt de temperatuur?
Bovenstaande problemen had ik ook. Probleem zit denk ik in de optimalisatie (HR80). Deze heb ik toen uitgeschakeld. Toen snel aan de gang gegaan om de software update uit te laten voeren. Deze winter zonder problemen doorgekomen.quote:
Het stomme is, hij werkt nu als een zonnetje en aan het systeem heb ik niets veranderd. Het enige dat ik gedaan heb zijn alle radiatoren even goed ontluchten want hij suisde heel erg. Hier is toch geen verband in te vinden? Ik heb de monteur wel even gebeld en die beld nog terug voor een afspraak, alleen nu werkt alles goed (heel irritant)quote:Op maandag 2 april 2012 20:04 schreef Anonymousse het volgende:
[..]
Bovenstaande problemen had ik ook. Probleem zit denk ik in de optimalisatie (HR80). Deze heb ik toen uitgeschakeld. Toen snel aan de gang gegaan om de software update uit te laten voeren. Deze winter zonder problemen doorgekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |