Je kunt natuurlijk ook over je offerte onderhandelen. Laat je installateur eens specificeren. Wat kost het als jij hem de apparatuur levert? Kijk ook eens op werkspot voor een installateur.quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:39 schreef schumacm het volgende:
Hallo
Interessant deze discussie. Heb inmiddels een offerte binnen maar als ik vergeljk wat de componenten kosten en het bedrag vd offerte dan is het zo'n 1000 euro voor de installatie terwijl ik via Honeywell toch een beetje de indruk krijg dat dit zelf te doen zou moeten zijn.
De installatie zou moeten zijn 5 slaapkamers = 5 zones. De vloerverwarming zou via een zoneklep aan/uit gezet moeten worden alleen weet ik niet hoe deze electrisch aangestuurd dient te worden? Iemand enig idee? Verder wil ik de EvoTouch aan de muur hangen op de plek waar nu de therrmostaat hangt. Aangezien we een Nefit ketel hebben verlies ik het moduleren op ruimte temperatuur en moet ik de aan/uitRF schakelaar bij de ketel hangen. En dan verder een drukventiel bv DU145, waar moet deze trouwens komen? Aan het einde vd leiding of vlak bij de ketel?
graag wat feedback en iedereen bedankt voor alle waardevolle info.
Blijkbaar dekt d installateur zich al in, hoewel als je zelf de apparatuur aanlevert dan hoeft hij daar ook geen garantie op te geven ook niet op het juist functioneren van het systeem.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:59 schreef Coelho het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook over je offerte onderhandelen. Laat je installateur eens specificeren. Wat kost het als jij hem de apparatuur levert? Kijk ook eens op werkspot voor een installateur.
Dat vind ik geen goede oplossing, want dan maak ik niet optimaal gebruik van dit systeem. Er zijn namelijk wel weer periode's dat ik die ruimte toch wil verwarmen. En ja.. dan kan ik daar de ouderwetse kraan gaan opendraaien... maar dat was nou juist niet het idee van dit systeem.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:15 schreef naaa het volgende:
@tmp_t: Dan zet je daar toch geen HR80 thermostaatknop op maar gewoon een handbediende kraan of een thermostaatknop van een ander merk/type? Probleem opgelost lijkt me.
quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:00 schreef naaa het volgende:
Badkamer en keuken werden warm, maar in de woonkamer werden de radiatoren even verwarmt en daarna niets. De Evohome gaf vrolijk aan dat er 20,5˚ gemeten werd en 21˚ ingesteld.
In werkelijkheid lag de temperatuur tussen de 13˚ en de 16˚ graden.
Uiteindelijk na wat zoek werk de oorzaak gevonden.
Als referentie-temperatuur werd de interne voeler van de HR80 gebruikt; maar aangezien deze onder een vensterbank gemonteerd zit word deze beïnvloed door de warmte.
Ik heb de referentie-temperatuur aangepast naar de voeler geïntegreerd in de Evohome-base,
en het lijkt nu *eindelijk* goed te werken.
Waarschijnlijk had de installateur van de aannemer deze instelling over het hoofd had gezien.
Wat ik hem ook niet kwalijk kan nemen; want de informatie bijgeleverd is zeer karig en op internet, laat staan de Regelvisie site (website van Honeywell), is ook weinig te vinden.
Misschien komen de volgende PDF's die ik op internet gevonden heb andere gebruikers nog van pas als ze ook in de "moeilijkheden" zitten: PDF 1, PDF 2 en PDF 3
En wellicht interessant voor de monteurs/installateurs onder ons die meer over Evohome willen weten of verder willen uitbreiden: Workshop Evohome
Ik heb mij in ieder geval aangemeld, gewoon uit belangstelling.
Het mooie is dat ik op dit moment nog vrije keus heb, dus ik kan de leidingen leggen zoals ik wil. Mijn huis moet nog gezet worden (overmorgen starten ze met graven). Ik vraag me nog steeds af of we niet teveel zones hebben als we de indeling hanteren zoals ik in mijn eerdere post voorgesteld heb.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:48 schreef naaa het volgende:
@Coelho: De situatie zoals jij die beschrijft is goed te regelen met het Evohome systeem.
Je geeft aan dat de BG geheel vloerverwarming heeft. Ik neem aan dat alle lussen samenkomen op een verdeler en je ook weet welke lussen naar welke vertrekken gaan? Zou je een foto kunnen maken van de verdeler? Afhankelijk daarvan kan ik oordelen of het mogelijk is om deze lussen als aparte "zones" te kunnen instellen.
Voor de rest kan je de ruimtes die met radiators verwarmt worden gewoon voorzien van HR80 knoppen. Hiermgee kan je aparte zones aanmaken.
Als je de radiator van de kleine badkamer in een aparte zone zet met een constant "lage" temperatuur (b.v. 17 of 18 graden), zal deze doorgaans geen warmte vragen of krijgen van de CV ketel. Op het moment dat je handmatig de knop van de HR80 omhoog zet, zal deze een warmte vraag naar de ketel sturen en de handmatig ingesteld temperatuur zal gehandhaafd blijven tot het volgende schakelmoment door de Evotouch word vrijgegeven.
Kan ik zelf de firmware updaten via de USB poort, of moet de leverancier dat doen? De EvoHome die ik vandaag in ontvangst heb genomen, heeft nl. links van de ECO knop een Vakantie knop zitten ipv een Lifestyle knop, dus oude firmware?quote:Op maandag 20 december 2010 22:47 schreef microkid het volgende:
Oud: vakantieknop links naast de ECO knop. Nieuw : Lifestyle knop naast de ECO knop, met daarachter 3 zelf te programmeren opties (bijv zondag, thuiswerk enz)
Oud : slechts 1 optimalisatie keuze. Nieuw : 4 optimalisatie keuzes (inschakeloptimalisatie, uitschakeloptimalisatie, normale optimalisatie en nog een 4e keuze)
Oud : verborgen systeemmenu menu (na 10 seconden) bestaat uit 6 items. Nieuw : menu bestaat uit 8 items en 2 pagina's.
En ik heb nog een paar kleinigheden gezien maar nu even niet op het netvlies.
Zowiezo kan de EvoTouch nog een stuk krachtiger en slimmer gemaakt worden. Ik heb Honeywell al een lijst met 20 verbeterpunten toegestuurd. Deze zijn al doorgegeven aan het ontwikkelteam. Denk bijv. aan de handige optie van de Chronoterm "Volgende dag als zondag" en 3 afzonderlijk in te stellen weekprogramma's. Nu maar eens wachten of en wanneer ze in een nieuwe firmware opduiken. Het is dat ik zelf de sourcecode niet heb, anders had ik er al lang een paar leuke opties bij geprogrammeerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |