abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87983922
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee sommige hebben zich omhoog de ladder op laten vallen en krijgen gewoon te veel betaald.
Da's ook een manier om ernaar te kijken, maar komt eigenlijk op hetzelfde neer.

Ander personeel dat onderbetaald wordt is personeel in de zorg. Nog zo'n onmisbare beroepsgroep die veelal genoegen neemt met minder terwijl de "zorgmanagers" en andere tsjakka-idioten hun zakken vullen over de ruggen van patienten.
pi_87984019
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee sommige hebben zich omhoog de ladder op laten vallen en krijgen gewoon te veel betaald.
Je bedoelt interim managers en andere vage managerfuncties in organisaties die veel vlakker in de structuur zouden moeten zijn?
pi_87987739
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 11:49 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Je draait de zaken om. Dat steeds meer hoger geschoold werk bij Philips naar het buitenland is verdwenen is vooral een gevolg van de problemen om hier aan voldoende hooggeschoold technisch personeel te komen. Dat is een probleem dat al sinds begin tachtiger jaren speelt. Loonkosten spelen daarbij nauwelijks een rol.

Als Nederland de immigratie van hoger opgeleiden nog moeilijker wil maken mag dat, maar dan niet klagen dat er over tien jaar aan R&D in Nederland helemaal niets meer over is.
Of dat zo erg is. Kenniseconomie is veel meer dan R&D, en zeker meer dan alleen maar Philips.

quote:
Je opmerking dat hoog opgeleide immigranten de belastingbetaler geld zouden kosten slaat helemaal nergens op. Deze mensen zijn op kosten van andere landen opgeleid en betalen vervolgens als ze hier komen werken bakken met belasting.
Dat betwijfel ik, omdat deze mensen zwaar worden gesubsideerd; zij vallen onder een ander fiscaal regime, en hun werkgever ontvangt subsidie van de Nederlandse staat via allerlei regeltjes o.b.v. "kennis-stimulering".

Alsof ik dat niet door heb.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:26:24 #279
321876 Cherna
Fuck the System
pi_87989650
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 16:25 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Je bedoelt interim managers en andere vage managerfuncties in organisaties die veel vlakker in de structuur zouden moeten zijn?
oh dat zijn van die vakantie managers die alleen maar de uren en geld opvreten van een project. Vaak gooien ze een probleem over de schutting en hollen dan hard weg. Loopt het project goed staan ze vooraan in de rij bij de borrel, loopt het slecht staan ze achter je(niet zoals de uitdrukking betekend, maar zodat jij de klappen kan opvangen)
Vaak ook lui die alleen als doorgeefluik fungeren en graag vergaderen om de tijd vol te kunnen maken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_87992712
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 12:08 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Kijkend naar mijn ervaringen bij Philips ben ik dat niet met je eens. R&D is in de discussies over "core business" altijd redelijk ontzien, de klappen vielen bij altijd bij fabricage, inkoop, logistiek en allerlei concern overhead.
Bij Philips misschien, maar de meeste andere bedrijven, met name heel belangrijke commodities worden gemaakt door bedrijven die vrijwel niets meer aan R&D doen. Denk dan aan voeding, agri, basischemie. En let wel het gaat dan om uitgaven in R&D per euro omzet. Die is miniem.
Whatever...
pi_87992963
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 12:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar veel R&D is ook gerelateerd aan de productie, als de kloof tussen productie en gerelateerde R&D verdwijnt volgt meestal ook de productontwikkeling op termijn. Dat kan iedereen voorzien, het management heeft echter altijd het korte termijn belang in het vizier. zo worden bedrijven van binnenuit gesloopt door het management.
Nja, als je het hebt over productie-R&D gaat het nog wel. Nee, wat we hier missen is juist het hoogtechnishc design, ontwerp. Bruggenbouwers, dammen, waterwerken, mega-efficientie in de landbouw, biotechnologie.. Dat omzetten naar productie doen we nog wel, alleen vaak begrijpen we minder vaak precies waar wee mee bezig zijn, begin van het verval.
Whatever...
pi_87994068
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 19:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nja, als je het hebt over productie-R&D gaat het nog wel. Nee, wat we hier missen is juist het hoogtechnishc design, ontwerp. Bruggenbouwers, dammen, waterwerken, mega-efficientie in de landbouw, biotechnologie.. Dat omzetten naar productie doen we nog wel, alleen vaak begrijpen we minder vaak precies waar wee mee bezig zijn, begin van het verval.
Ik werk bij een bedrijf dat een relatief flinke R&D afdeling heeft. Afgelopen 2 jaar is er flink gesneden in service, logistiek en marketing. Maar niet in R&D. Het hoger management ziet een crisis vaak als het moment om nieuwe producten te ontwikkelen. Inhuur-ICTers kosten tijdens een crisis vaak geen drol en na afloop hebben we vaak onze voorsprong op de concurrent weer uitgebouwd. Want die heeft meestal wel gesneden in R&D en ontwikkeling en zit vervolgens weer met jarenlang openstaande vacatures.

En ja, ons bedrijf verzorgt verregaande efficientieverbetering in bijv. landbouw. Onze producten verdienen zich doorgaans binnen een a twee jaar terug. Het is alleen een flinke investering waar zeker nu maar weinig bedrijven trek in hebben.

Zo zijn we een aantal crises te boven gekomen. Na deze crisis wordt er alweer een deel van de winst opzij gezet om bij een volgende crisis te kunnen interen. Extra geld uitgeven tijdens een crisis heeft namelijk zo zijn risico's ;)
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_88012370
quote:
Nieuwe megaschool staat op instorten
door Jop Goslinga
DEN HAAG - Het nieuwe schoolgebouw De Waterlelie in Den Haag, waar twee scholen en een kinderopvang gehuisvest zouden worden, moet na een ernstige constructiefout wellicht tot aan de grond toe worden afgebroken.

Dat melden verschillende bronnen rond het miljoenenproject in de nieuwbouwwijk Wateringse Binnentuinen. Met de af- en opbouwoperatie zou bijna tien miljoen euro gemoeid zijn, wat betaald moet worden door het aannemersbedrijf, dat verantwoordelijk is voor het bouwkundige gedeelte. Het schoolgebouw, dat ruimte moest bieden aan ruim dertienhonderd leerlingen, zou eigenlijk al op 1 februari van dit jaar worden opgeleverd, maar na de finale inspectie door de gemeente werd de opvallende en ingrijpende conclusie getrokken dat de kwaliteit van de draagmuren ernstig te wensen over laat en uiterst onveilig is.

Instabiel

De muren zouden zijn opgetrokken uit te zacht kalkzandsteen. "Ze waren kort gezegd instabiel", zegt Wiely Hendricks, directeur van de Haagse Scholen, het overkoepelende orgaan. "Er is een verkeerd soort steen en lijm gebruikt door de aannemer, waardoor het gebouw veel te onveilig is om in gebruik te nemen."

De gemeente Den Haag, verantwoordelijk voor het project, is ontdaan over de gang van zaken. "Er is onacceptabel werk geleverd door de aannemer", zegt een gemeentewoordvoerder. "Maar we weten niet of het pand opnieuw moet worden gebouwd. Wij hebben er op aangedrongen dat het probleem zo snel mogelijk moet worden verholpen, maar dat de veiligheid het allerbelangrijkste is."

Voor de Maria Montessorischool, die samen met basisschool De Gantel het pand zou betrekken, is het een hard gelag. "Wij balen als een stekker", zegt een woordvoerster. "We hebben allemaal enorm naar de verhuizing toegeleefd en dan gebeurt er zoiets. Er hangt een neerslachtige stemming in de school, dus we hopen dat het zo snel mogelijk wordt opgelost." Groep 8 van De Gantel moest door ruimtegebrek op de oude locatie dit schooljaar zelfs verhuizen naar een ander gebouw. Het nieuwe pand is hard nodig. "Als dit waar is, is het het slechtst denkbare scenario", aldus een woordvoerder.

Bron: Telegraaf
Kennelijk hebben ze in de bouw ook een groot tekort aan vak bekwaamde techneuten. Hoe kan je zulke grove fouten maken? Hopelijk krijgt dit bedrijf de volle rekening gepresenteerd, besparen op de kwaliteit van je personeel is duurkoop w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_88012802
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 08:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Kennelijk hebben ze in de bouw ook een groot tekort aan vak bekwaamde techneuten. Hoe kan je zulke grove fouten maken? Hopelijk krijgt dit bedrijf de volle rekening gepresenteerd, besparen op de kwaliteit van je personeel is duurkoop w/
De bouw. :')

Ik reken dat niet eens onder techniek. Civielers in Delft hadden ook altijd zo'n a-intelligent liedje. Iets met "beton beton beton beton beton beton beton beton." Dan weet je natuurlijk al genoeg.
pi_88018635
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 09:16 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

De bouw. :')

Ik reken dat niet eens onder techniek. Civielers in Delft hadden ook altijd zo'n a-intelligent liedje. Iets met "beton beton beton beton beton beton beton beton." Dan weet je natuurlijk al genoeg.
Hahaha, :D

Ik ken er ook een VVD-liedje: "Asfalt, asfalt, asfalt, asfalt, asfalt, asfalt, asfalt, asfalt, asfalt, asfalt.'
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:12:09 #286
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88024018
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 08:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat kan kloppen. Maar ook hier geldt goedkoop is duurkoop. Aannemers moeten concurreren en wanneer er bij de gemeente/ of opdrachtgever niemand meer offertes en bestekken kan beoordelen dan is dit het gevolg. Meestal is het een account die een basic ,offerte en bestek tegenwoordig beoordeeld. Hij weet van toeten noch blazen. 30 jaar geleden beoordeelde en controleerde een techneut met veel ervaring de uitvoerende partij ook tijdens de bouw. Zelf heb ik dit ook meegemaakt. Maak je een goede offerte val je af omdat je te duur bent. De account/projectmanager kijkt alleen maar naar de laatste bladzijde. Dus de prijs en datum van oplevering en zijn budget. Kwaliteit kost nu eenmaal geld en tijd.
Mijn ervaring was altijd stop je aanbieding in een mooi pakketje met mooie 3d plaatjes en leuke prijs en lever datum dan kon je de grootste onzin verkopen. Ik heb me altijd verzet maar voor mijn baas kon ik niet anders en uiteindelijk gekapt met al die nonsens. Dan heb ik het nog niet over de vriendendiensten bij het vergeven van opdrachten want dat speelt ook een grote rol

En ik vrees voor de toekomst dat nog de grote klapper moet komen.
En het is nog maar de vraag of de aannemer verantwoordelijk is. Als hij heeft gedaan wat in het bestek en offerte is vermeld en zich aan de voorschriften heeft gehouden zal dit nog een behoorlijk gevecht worden.

En wat ik altijd al zei. Iedere multinational zoals DSM etc. had vroeger een eigen engineerings afdeling met uitstekende kwaliteit. Maar dat was te duur dus alles ging naar externe buro,s. Nu blijken externe buro's nog duurder te zijn. En het grappige is dat alle kennis niet meer in eigen handen is bij het bedrijf maar bij engineerings buro's. Het eigen bedrijf heeft puur nog managers die vrijwel niets met techniek hebben maar wel de zaak moeten beoordelen. Tja dan kan het fout gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Cherna op 27-10-2010 15:32:41 ]
pi_88045139
Bovenstaand bericht is natuurlijk onzin want er zijn standaard normen waaraan de bouw moet voldoen. Dat is wettelijk geregeld. Iedereen in de bouw moet daaraan voldoen en daar moet ook iedereen vanuit kunnen gaan.
Als een gebouw dus instort dan heeft de aannemer zich niet aan de geldige norm gehouden en is die strafbaar. Punt uit, daar is geen speld tussen te krijgen, tenzij de aannemer duidelijk in de offerte vermeld dat die van de norm afwijkt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 23:02:36 #288
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88046679
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
Bovenstaand bericht is natuurlijk onzin want er zijn standaard normen waaraan de bouw moet voldoen. Dat is wettelijk geregeld. Iedereen in de bouw moet daaraan voldoen en daar moet ook iedereen vanuit kunnen gaan.
Als een gebouw dus instort dan heeft de aannemer zich niet aan de geldige norm gehouden en is die strafbaar. Punt uit, daar is geen speld tussen te krijgen, tenzij de aannemer duidelijk in de offerte vermeld dat die van de norm afwijkt.
Precies je zegt het goed de afwijking duidelijk vermeld in de offerte en de klant en of constructeur heeft het niet gezien en of gecontroleerd of snapte de offerte/ bestek niet.
Het is geen onzin. Want dit is schering en inslag als dus niet techneut maar projectmanager deze zaken moet controleren en aansturen
Dan heb ik het nog niet over de controle tijdens de bouw. Dan ben je als opdrachtgever echt blind geweest.
Dacht je nou werkelijk dat de aannemer zonder toestemming of goedkeuring andere materialen gaat gebruiken. De aannemer bouwt, de constructeur berekend en tekent meestal in opdracht van de klant. De klant(degene die het product gaat gebruiken bv gemeente) heeft dan weer zijn eigen projectteam dat de constructeur/eng. buro aanstuurt en moet controleren. Daarnaast moet tijdens de bouw gecontroleerd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 28-10-2010 02:11:59 ]
  donderdag 28 oktober 2010 @ 00:16:15 #289
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_88050421
Aan 'technisch' personeel geen gebrek. Gekwalificeerd technisch personeel daarentegen is de laatste jaren moeilijker te vinden. Niet in de eerste plaats door het failliet van ons onderwijssysteem.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 28 oktober 2010 @ 06:34:53 #290
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_88055178
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 00:16 schreef ACT-F het volgende:
Aan 'technisch' personeel geen gebrek. Gekwalificeerd technisch personeel daarentegen is de laatste jaren moeilijker te vinden. Niet in de eerste plaats door het failliet van ons onderwijssysteem.
BS.

Nederland heeft geen tekort aan gekwalificeerd technisch personeel. Ook al is de kwaliteit van ons onderwijs sterk achteruit gegaan, het is gemiddeld gezien nog steeds van voldoende niveau vergeleken met de andere westerse landen. Al helemaal als je de kwaliteit vergelijkt met die landen als India, waar de kwaliteit beduidend lager is. Maar daar hebben ze echt geen problemen om als technisch opgeleid persoon aan de bak te komen.

Ik heb een tijdje stage in de VS gelopen, en er viel mij daar twee zaken op:
• De opleidingskwaliteit aan een standaard universiteit daar (dus niet de extremen als Harvard) is daar gemiddeld gezien lager dan die van een standaard Nederlandse universiteit.
• Waar ze voor een baan hier al gauw masterniveau vragen, vragen ze daar voor dezelfde functie met dezelfde inhoud, een bachelorniveau, wat ze daar afdoende vinden. En waarschijnlijk is het salaris hier in Nederland voor die functie nog lager ook.

Nederland heeft geen tekort aan technisch personeel, maar juist een overschot. Het bedrijfsleven hier wilt echter het schaap met de vijf poten en voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En die zijn natuurlijk per definitie moeilijk te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door SemperSenseo op 28-10-2010 07:35:54 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_88058389
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 00:16 schreef ACT-F het volgende:
Het bedrijfsleven en het onderwijs zou veel meer hand in hand samen door het leven moeten. Bedrijven zouden veel meer mensen moeten detacheren in het onderwijs. Niet alleen op de werkvloer, maar dit zou al moeten in de Raad van Bestuur.
pi_88073933
Intermediair doet nog eens een duit in het zakje: Vooral bèta's worden schaars .
pi_88073988
quote:
3s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 18:10 schreef lyolyrc het volgende:
Intermediair doet nog eens een duit in het zakje: Vooral bèta's worden schaars .
Mooi. Gelukkig ben ik een keiharde beta. Kom maar op met die poen! :P
pi_88075003
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 18:12 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Gouden tijden, je scheel betalen aan belasting zullen ze bedoelen w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_88075026
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 18:12 schreef Pink_slip het volgende:

[..]

Als je dit topic een beetje had gelezen, of op zijn minst de OP, dan zou je misschien iets anders oordelen. :')
Begrijp me goed, ik zou ook graag willen dat het zo was, want ik ben zelf ook een bèta, maar de praktijk leert toch wat anders. Ik kan me in alle jaren hier op de universiteit niet heugen dat bedrijven constant probeerden studenten te lokken of dat ze bijvoorbeeld met leaseauto's klaar stonden. De realiteit is dus anders. Helaas!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 19:16:24 #296
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_88076080
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 06:34 schreef SemperSenseo het volgende:
Nederland heeft geen tekort aan technisch personeel, maar juist een overschot. Het bedrijfsleven hier wilt echter het schaap met de vijf poten en voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En die zijn natuurlijk per definitie moeilijk te vinden.
Als het schaap met vier poten het werk niet aankan, dan moet je toch echt kijken naar het schaap met vijf poten. Je kunt niet 10 man personeel inhuren waar ieder alleen zijn eigen dingetje kan doen en daarbuiten niks. Het vergroot de kans dat ze duimendraaien, en als er één ziek is kan een ander het werk niet overnemen. Je bent veelzijdig en je kunt wat, of je gaat maar lekker thuiszitten en je beklag doen op een internetforum.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_88079454
Ik ben afgelopen februari afgestudeerd, en heb me verbaasd over de hoeveelheid technische vacatures waarin starters met minstens 5 jaar werkervaring worden gevraagd :o Dan werd ik dus doodleuk afgewezen omdat ik nog geen werkervaring heb, terwijl ze wel een starter willen die ze intern willen opleiden. Wie snapt het nog? :?
Gelukkig had ik in 2,5 maand wel een baan, die supergoed bevalt. *O*

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 12:08 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Kijkend naar mijn ervaringen bij Philips ben ik dat niet met je eens. R&D is in de discussies over "core business" altijd redelijk ontzien, de klappen vielen bij altijd bij fabricage, inkoop, logistiek en allerlei concern overhead.
ook bij Philips is veel R&D afgestoten. De afdeling waar mijn vader werkte is in 2001 verkocht, en er zullen vast meer afdelingen verkocht zijn. Misschien dat alles in Eindhoven er nog is, maar daarbuiten is veel verdwenen.
pi_88084396
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 18:45 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Als je dit topic een beetje had gelezen, of op zijn minst de OP, dan zou je misschien iets anders oordelen. :')
Begrijp me goed, ik zou ook graag willen dat het zo was, want ik ben zelf ook een bèta, maar de praktijk leert toch wat anders. Ik kan me in alle jaren hier op de universiteit niet heugen dat bedrijven constant probeerden studenten te lokken of dat ze bijvoorbeeld met leaseauto's klaar stonden. De realiteit is dus anders. Helaas!
True. Maar komt vanzelf wel.

De tijd van accountants, juristen, communicatietrutjes, bankiers, account- of marketingmanagers en andere duurbetaalde regelneukers en frauderende narcisten is gewoon een beetje voorbij. Er zal weer echt gewerkt moeten worden, door intelligente, vaardige mensen, om de broodnodige innovatie te bewerkstelligen.
pi_88084491
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 18:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gouden tijden, je scheel betalen aan belasting zullen ze bedoelen w/
Da's waar. De driedubbel verhypotheekte landhuizen van politici en andere beroepsfraudeurs moeten natuurlijk wel ergens van betaald worden.
pi_88084586
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 19:16 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als het schaap met vier poten het werk niet aankan, dan moet je toch echt kijken naar het schaap met vijf poten. Je kunt niet 10 man personeel inhuren waar ieder alleen zijn eigen dingetje kan doen en daarbuiten niks. Het vergroot de kans dat ze duimendraaien, en als er één ziek is kan een ander het werk niet overnemen. Je bent veelzijdig en je kunt wat, of je gaat maar lekker thuiszitten en je beklag doen op een internetforum.
Blijkbaar legt geen enkele andere beroepsgroep zichzelf zulke hoge eisen op, als techneuten doen.

Is natuurlijk niet normaal dat je een schaap met 5 of 6 poten moet zijn. Dat wordt in andere beroepsgroepen ook niet gevraagd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')