Je hebt gewoon een vertekend wereldbeeld, dat is alles. Geeft niks hoor, gewoon wat meer luisteren naar de mensen om je heen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, sterker nog. Ik krijg het idee dat jij en sommige anderen mij steeds voor de gek proberen te houden. Dit is niet het eerste topic waarin ik steeds weer moet uitleggen hoe het in elkaar steekt allemaal.
Denk je dat echt ja? Ik denk inderdaad meestal niet `met de massa mee´. Ook heb ik door wanneer mensen `verkapt´ iets doen waarvan ze denken dat het `stoer´ en/ of `sociaal´ is. Maar met deze kwestie met de OV-Chipkaart weet ik precies hoe het in elkaar zit. Bus, tram en metro is helaas geen ontkomen aan, maar voor de trein zal het papieren kaartje in stand blijven. Hele verhalen over `wissels die verzet zouden moeten worden´ hebben hier totaal geen invloed op.quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:14 schreef CaptainCookie het volgende:
Je hebt gewoon een vertekend wereldbeeld, dat is alles. Geeft niks hoor, gewoon wat meer luisteren naar de mensen om je heen.
wat een onzin zeg!quote:Op zondag 17 oktober 2010 23:28 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik reis altijd met een OV-Chipkaart. Je bent ook veel cooler met zo'n kaart. Merkbaar wordt er neergekeken op reizigers met papieren kaartjes, ik heb dan ook gehoord dat binnenkort reizigers met papieren kaartjes reizigers met een OV-Chipkaart voor moeten laten gaan bij het uitzoeken van een zitplek. Terechte actie, me dunkt.
waar baseer je op dat het papieren kaartje voor de trein gehandhaadt blijft of doel je op de kaartjes voor internationale treinen ?quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Denk je dat echt ja? Ik denk inderdaad meestal niet `met de massa mee´. Ook heb ik door wanneer mensen `verkapt´ iets doen waarvan ze denken dat het `stoer´ en/ of `sociaal´ is. Maar met deze kwestie met de OV-Chipkaart weet ik precies hoe het in elkaar zit. Bus, tram en metro is helaas geen ontkomen aan, maar voor de trein zal het papieren kaartje in stand blijven. Hele verhalen over `wissels die verzet zouden moeten worden´ hebben hier totaal geen invloed op.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-treinkaartje.dhtmlquote:Op zondag 17 oktober 2010 23:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Serieus, hoor. Het is juist nergens op gebasseerd dat `het papieren treinkaartje´ zou verdwijnen. De dag dat ik niet meer met een papieren treinkaartje met de trein kan reizen, mag jij mij erop wijzen in dit topic. Die dag zal serieus nooit komen.
Een inhoudelijke kutkick danquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:29 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Juist een inhoudelijke kick
NS stopt eind 2012 met verkoop treinkaartjes
Ik had al kennis genomen van dit nieuwsbericht.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:14 schreef RacerDKB het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-treinkaartje.dhtml
Ahahaha
Dat doet het ding toch al? Mensen die apparaatjes hebben om hem zelf op te laden enzo.quote:Op zondag 17 oktober 2010 23:29 schreef nattermann het volgende:
OV-chipkaart. Ik hoop dat dat ding zo gruwelijk faalt.
Maar dat wordt zo gedetecteerd en dan wordt de kaart ongeldig gemaakt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:33 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat doet het ding toch al? Mensen die apparaatjes hebben om hem zelf op te laden enzo.
Het is niet dat men het niet zou willen. Ik denk dat het grootste probleem is dat het zo onduidelijk is allemaal. De ene vervoerder heeft dit reisproduct en de ander weer een ander reisproduct. En het is natuurlijk van de zotte dat ik, als ik met een NS trein en een Arriva trein reis tijdens de overstap moet uit- en inchecken en dan ook nog eens een dubbel instaptarief betaal.quote:Op zondag 17 oktober 2010 23:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat ding faalt sowieso al. Niet voor niets in het draagvlak voor de OV-Chipkaart onder de reizigers de afgelopen tijd gedaald. Blijkt ook wel uit alle klaagtopics over die kaart. Men wil gewoon met papieren (strippen)kaarten blijven reizen.
Nee hoor, hier in Drenthe/Groningen kan ik straks nog steeds een papieren kaartje kopen bij de chauffeur.quote:Op zondag 17 oktober 2010 23:48 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij dan dat ze in bepaalde regio's de strippenkaart al af gaan schaffen?
Zo gauw de kinderziektes eruit zijn verdwijnt het papieren vervoersbewijs.
Is dat echt zo ja? Dat is natuurlijk absurd. Men betaalt (veel) meer voor Buitenpost - Sneek met een OV-Chipkaart dan wanneer men met een papieren treinkaartje reist? Door dat dubbele "instaptarief"?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
En het is natuurlijk van de zotte dat ik, als ik met een NS trein en een Arriva trein reis tijdens de overstap moet uit- en inchecken en dan ook nog eens een dubbel instaptarief betaal.
Ja dus? In bijvoorbeeld Noord-Holland niet. En over een niet al te lange tijd kan je ook geen papieren kaartjes meer in Groningen kopen. Ze lopen daar alleen wat achter met de invoering van de OV-Chipkaart.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee hoor, hier in Drenthe/Groningen kan ik straks nog steeds een papieren kaartje kopen bij de chauffeur.
Dat kan hier in Friesland ook. En het zal mij niet verbazen als dat elders in Nederland ook kan.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
Nee hoor, hier in Drenthe/Groningen kan ik straks nog steeds een papieren kaartje kopen bij de chauffeur.
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat TLS dat ziet.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:34 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Maar dat wordt zo gedetecteerd en dan wordt de kaart ongeldig gemaakt.
Nee, niet voor Buitenpost - Sneek, dat is immers allemaal Arriva. Maar van Haren naar Leeuwarden bijvoorbeeld wordt zelfs aangeraden om een papieren kaartje te kopen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Is dat echt zo ja? Dat is natuurlijk absurd. Men betaalt (veel) meer voor Buitenpost - Sneek met een OV-Chipkaart dan wanneer men met een papieren treinkaartje reist? Door dat dubbele "instaptarief"?
Doet ie al.quote:Op zondag 17 oktober 2010 23:29 schreef nattermann het volgende:
OV-chipkaart. Ik hoop dat dat ding zo gruwelijk faalt.
Helaas voor Noord-Holland, maar de Eurokaartjes blijven bestaan hier in het GGD gebied.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:39 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja dus? In bijvoorbeeld Noord-Holland niet. En over een niet al te lange tijd kan je ook geen papieren kaartjes meer in Groningen kopen. Ze lopen daar alleen wat achter met de invoering van de OV-Chipkaart.
Sowieso kun je kaartjes bij de chauffeur kopen, in sommige delen misschien een wegwerp-chipkaart, maar je kunt nog steeds losse kaartjes kopen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat kan hier in Friesland ook. En het zal mij niet verbazen als dat elders in Nederland ook kan.
Sorry, verkeerd voorbeeld uiteraard.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
Nee, niet voor Buitenpost - Sneek, dat is immers allemaal Arriva. Maar van Haren naar Leeuwarden bijvoorbeeld wordt zelfs aangeraden om een papieren kaartje te kopen.
Aha, okey. Ik reis nog steeds overal met een strippenkaart. Ik heb nog niet ondervonden om een kaartje in de bus te moeten kopen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:43 schreef Kentekenplaat het volgende:
Sowieso kun je kaartjes bij de chauffeur kopen, in sommige delen misschien een wegwerp-chipkaart, maar je kunt nog steeds losse kaartjes kopen.
Niet waar dus. Zie vanaf hier: Papieren treinkaartje verdwijntquote:Op woensdag 1 juni 2011 12:18 schreef CaptainCookie het volgende:
Het is toch echt waar Socios, men zal niet te allen tijde met papieren kaartjes kunnen blijven reizen. Eind 2012 houdt het toch echt op.
Dat heb ik nooit gezegd.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:22 schreef OverRated het volgende:
Hij zou ook nooit meer posten vanwege de nieuwe layout
Terechte klacht inderdaad.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:04 schreef luckass het volgende:
Mensen die 'stoer' doen met hun 'OV-chipkaart' op het 'perron'.
Nee, hier in het Noorden kun je idd nog normaal reizen. De enige keer dat ik kaartjes koop is in de nachtbus of in de P+R bus.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Aha, okey. Ik reis nog steeds overal met een strippenkaart. Ik heb nog niet ondervonden om een kaartje in de bus te moeten kopen.
Het gaat helemaal niet over het niet snappen van de OV-chipkaart dus wat zit je nou voor onzin uit te kramen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:16 schreef Yreal het volgende:
Er zijn ook zat stukken die goedkoper zijn geworden met de ov chipkaart, opbokken met dat gejank. het systeem is veranderd, ga maar ergens anders autist zijn.
Mensen die de Ov-chipkaart niet snappen zijn gewoon TERRRRING dom, of doen gewoon dom. Als je de strippenkaart snapte snap je de ov-chipkaart ook.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:33 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat doet het ding toch al? Mensen die apparaatjes hebben om hem zelf op te laden enzo.
Kijk eens naar de datum van mijn post.quote:
NS stopt eind 2012 met verkoop treinkaartjesquote:Op zondag 17 oktober 2010 23:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Serieus, hoor. Het is juist nergens op gebasseerd dat `het papieren treinkaartje´ zou verdwijnen. De dag dat ik niet meer met een papieren treinkaartje met de trein kan reizen, mag jij mij erop wijzen in dit topic. Die dag zal serieus nooit komen.
Ligt aan de reis. Als je in grote zone's reist gaat het je meer kosten ja. Heel den haag was bijvoorbeeld bijna 1 zone terwijl je in de buiten gebieden op korte reizen soms wel 4 zones doorkruiste en dus veel meer kwijt was voor een kortere reis. Dat is nu gelijk getrokken.quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:45 schreef wise het volgende:
ik hoor verjaardagen enz dat mensen juist meer betalen dan dat ze het met een strippenkaart zouden doen.
Bedragen varieren van 1 tot 3 euro per dag. Dus heen en terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |