quote:jaaa die lijkt me geweldig! voorals als de kids buiten spelenOp donderdag 21 oktober 2010 13:27 schreef Ml-etje het volgende:
Oh en vergeet de regenton nietscheelt weer water.
quote:Dat probleem had ik ook. Ik heb het opgelost met een kogelkraan waarvan ik het hendeltje afkon halen.Op donderdag 21 oktober 2010 13:35 schreef DJMO het volgende:
[..]
jaaa die lijkt me geweldig! voorals als de kids buiten spelen
-edit- omdat ze er dan lekker mee kunnen knoeien enzo ..
quote:heb m in mijn bladwijzers gezet! dat lijkt me wel een hele leuke oplossing zegOp vrijdag 22 oktober 2010 07:49 schreef sigme het volgende:
Je zou ook een omheining kunnen maken rondom die betonplaat, van zo'n 30cm hoog. Dat volstorten met bemeste tuinaarde en bovenop wat potgrond, en dan heb je een vrij ideale kleine moestuin. Kinderen rennen er niet doorheen, onkruidvrije grond..
Groente kweken in een niet te diepe bak wil heel goed, ik zou je aanraden om even hier te kijken: http://www.makkelijkemoestuin.nl/
quote:geen vijverfolie, neem worteldoek, anders krijg je weer zo'n smurriebak met beestjesOp donderdag 21 oktober 2010 21:44 schreef DJMO het volgende:
@Lady-wrb: met het volregenen van die krengen heb ik ook al ervaring jadrama gewoon, maar ik wil wel een (kleine) zandbak. Misschien de schelp maar als zwembadje gebruiken dan. Zo'n zandbak is toch ook wel zelf te maken van (sloop)hout en bv vijverfolie?
quote:oh ja .. vergat even dat vijverfolie natuurlijk geacht wordt geen water door te latenOp vrijdag 22 oktober 2010 22:33 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
geen vijverfolie, neem worteldoek, anders krijg je weer zo'n smurriebak met beestjes
quote:ik zal de breedte van dat stuk van de week opmeten als ik er ben! (ik hoop morgen al) maar ik schat zo'n 2,5 tot 3,5 meter )Op zondag 24 oktober 2010 20:36 schreef twentemeisje het volgende:
Ik zal mijn lief eens vragen of ie ideetjes heeft meis! Heb je al wat afmetingen?
quote:een beetje het idee van het klompenhok doortrekken, maar dan gewoon open aan de voorkant dus? maar zijn vier palen dan genoeg? het lijkt me dat ik er ook dwarsbalken voor nodig heb, anders zakt het zo in elkaar denk ik ..Op zondag 24 oktober 2010 22:17 schreef Puala het volgende:
Een paar houten palen + een doorzichtige golfplaat er op? Het is wat primitief, maar het is wel effectief!
quote:Ik ben bang dat bij zo'n constructie een beetje wind er met de golfplaat vandoorgaatOp zondag 24 oktober 2010 22:17 schreef Puala het volgende:
Een paar houten palen + een doorzichtige golfplaat er op? Het is wat primitief, maar het is wel effectief!
mjah, zoals je ziet heb ik wel directe buren, maar het huis aan het onze (2/1 kap) is een oud vrouwtje met dito echtgenoot, en het huis aan de andere kant is een echtpaar met (klein?)kinderen. Ik ga van tevoren wel overleggen hoor, en het is nog niet helemaal zeker, maar een vers eitje op zondagochtend is ook niet te versmadenquote:Op zondag 31 oktober 2010 10:48 schreef Stokstaart het volgende:
Kippen doen het altijd leuk in burenruzies:P
Die boom is inderdaad een pracht van een staander voor je kippenhok.. Een betonplaat als vloer voor een kippenhok lijkt me niet zo prettig voor je kippen, ze pikken graag in de grond.quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:18 schreef DJMO het volgende:
zou ik daar een kippenren omheen kunnen bouwen? of is het beter om dat bij die betonnen plaat te doen?
ik wil je het houden van kippen absoluut niet afraden, maar het is best bewerkelijk en zeker niet goedkoop.quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:57 schreef DJMO het volgende:
[..]
mjah, zoals je ziet heb ik wel directe buren, maar het huis aan het onze (2/1 kap) is een oud vrouwtje met dito echtgenoot, en het huis aan de andere kant is een echtpaar met (klein?)kinderen. Ik ga van tevoren wel overleggen hoor, en het is nog niet helemaal zeker, maar een vers eitje op zondagochtend is ook niet te versmadensamen met eigen groente tuin + stuk gras voor kinderen moet het toch te doen zijn?
het is nog niet gezegd dat het er ook werkelijk gaat komen hequote:Op zondag 31 oktober 2010 16:28 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik wil je het houden van kippen absoluut niet afraden, maar het is best bewerkelijk en zeker niet goedkoop.
je moet een goed kippenhok hebben, ruimte waar ze redelijk kunnen scharrelen (waar de kippen scharrelen kan je zeker je kind niet rond laten rondscharrelen) ze eten best veel en ook moeten ze regelmatig ontwormd worden enz. en dierenartskosten kunnen er ook leuk inhakken.
zeker als je budget niet groot is, zou ik dat niet doen. scharreleitjes kan je ook bijv. bij een kinderboerderij halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |