(nooit gedacht dat ik nog eens zo het hele forum over zou zwerven, maar het gebeurt dan toch nog

)
Ik ga dus verhuizen, en hoewel de woningbouw het oerwoud wat er stond heeft weggehaald, is er nog steeds een grote troep over van mijn tuin. Ik wil dus wat tips over hoe ik het het beste (kindvriendelijk) in kan richten,
Ik heb: een dubbele schelp (zandbak geval) en een peuterglijbaan die we in elk geval in de tuin willen neerzetten. Het deksel van de schelp is als badje te gebruiken dus daar moet ik ook nog rekening mee houden. Daarnaast wil ik als het mogelijk is (ik ben niet veeleisend hoor

) een kleine groentetuin aanleggen.
overizht achtertuin:
![]()
![]()
![]()
Op die betonnen plaat heeft een schuurtje gestaan, dat is ook platgemaaid door de woningbouw aangezien het een krot geweest zou zijn. Die plaat eruit slopen lijkt me geen optie, misschien dat ik er een zitje kan maken?
zijkant huis (vanuit de tuin gezien)
![]()
![]()
Op het smalste punt tussen het huis en het hek van de buren moet een (lage) afscheiding komen met een hekje wat goed dicht kan / op slot kan.
Achtergevel huis:
![]()
(vanaf dat terrasje, waar we smiddags de zon hebben, zijn de overzichtsfoto's achtertuin gemaakt)
uitzicht achterram
![]()
Nog twee detailfoto's:
![]()
deze roos (wat is het er eigenlijk voor een?) staat tegen het muurtje met de buurvrouw aan. Die wil ik als mogelijk (en veilig voor kinderen) laten staan.
![]()
en de begroeiing bij/boven de afscheiding met de buren. is het toestaan om dat lelijke ding terug te snoeien tot de afscheiding? Want ik hoef haar plant niet als overkapping op m'n terras
Nou was het plan om ook aan de zijkant van het huis een zitje te maken, zodat je ook in de schaduw kunt zitten 's middags. voor de rest ben ik qua indeling vrij. Het is een hele lap tekst geworden, maar goed, graag wat advies dus
als dit topic ook beter naar K&W kan (ik dacht tuin = F&F) dan is het mij ook prima