abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 oktober 2010 @ 21:39:15 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87648586
(nooit gedacht dat ik nog eens zo het hele forum over zou zwerven, maar het gebeurt dan toch nog :P )

Ik ga dus verhuizen, en hoewel de woningbouw het oerwoud wat er stond heeft weggehaald, is er nog steeds een grote troep over van mijn tuin. Ik wil dus wat tips over hoe ik het het beste (kindvriendelijk) in kan richten,

Ik heb: een dubbele schelp (zandbak geval) en een peuterglijbaan die we in elk geval in de tuin willen neerzetten. Het deksel van de schelp is als badje te gebruiken dus daar moet ik ook nog rekening mee houden. Daarnaast wil ik als het mogelijk is (ik ben niet veeleisend hoor :') :@ ) een kleine groentetuin aanleggen.

overizht achtertuin:

Op die betonnen plaat heeft een schuurtje gestaan, dat is ook platgemaaid door de woningbouw aangezien het een krot geweest zou zijn. Die plaat eruit slopen lijkt me geen optie, misschien dat ik er een zitje kan maken?

zijkant huis (vanuit de tuin gezien)

Op het smalste punt tussen het huis en het hek van de buren moet een (lage) afscheiding komen met een hekje wat goed dicht kan / op slot kan.
Achtergevel huis:

(vanaf dat terrasje, waar we smiddags de zon hebben, zijn de overzichtsfoto's achtertuin gemaakt)

uitzicht achterram

Nog twee detailfoto's:

deze roos (wat is het er eigenlijk voor een?) staat tegen het muurtje met de buurvrouw aan. Die wil ik als mogelijk (en veilig voor kinderen) laten staan.

en de begroeiing bij/boven de afscheiding met de buren. is het toestaan om dat lelijke ding terug te snoeien tot de afscheiding? Want ik hoef haar plant niet als overkapping op m'n terras ;)

Nou was het plan om ook aan de zijkant van het huis een zitje te maken, zodat je ook in de schaduw kunt zitten 's middags. voor de rest ben ik qua indeling vrij. Het is een hele lap tekst geworden, maar goed, graag wat advies dus :@

als dit topic ook beter naar K&W kan (ik dacht tuin = F&F) dan is het mij ook prima ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87649622
De begroeiing mag je in ieder geval wegsnoeien tot aan de erfgrens. Voor de rest zijn mijn vingers zo niet-groen als het maar kan dus daarbij kan ik je niet helpen.
Succes met de inrichting!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 17 oktober 2010 @ 21:56:25 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_87649715
Gras. Met een schommel, glijbaan, plekje om te voetballen, zandbak en ruimte voor een zwembadje in de toekomst. En neem gras dat wat kan hebben.

De echte tuininrichting komt wel weer als de kinderen groot zijn.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 18 oktober 2010 @ 08:55:09 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87661480
en waar zou ik dan het beste een (kleine) groentetuin aan kunnen leggen? Het zal hoe dan ook volledig omgespit moeten worden, het zit vol met wortels en onkruid :{ Maar eigen groente is zó lekker (kan ik me nog wel herinneren van m'n vaders volkstuintje vroeger) en ook redelijk goedkoop te doen als je vanaf zaad opkweekt toch?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_87665941
Je groente tuin zou ik langs de zijkant van je huisdoen, aangezien je dit makkelijk kan "afsluiten" en je zo het minste verlies hebt van je achtertuin die je dan lekker een grasveldje in kan maken en leuke zitjes.
Tip voor t aanleggen van je zitje( s ) kijk als je er in zit en de zon ook daadwerkelijk schijnt hoe de schaduwplekjes ongeveer uitkomen dus begras het geheel nu en leg pas van t zomer je zitplaatsjes aan.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 oktober 2010 @ 09:13:29 #6
163650 Greys
pi_87782978
Op verzoek van TS een schopje K&W.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 oktober 2010 @ 09:16:30 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87783038
wellicht dat het hier beter gaat aangezien het om inrichting enzo gaat :) dank je wel greys :*

pi_87783182
Ik heb wel een ideetje voor je betonnen plaat.

Op een mooie dag, goed schoon schrobben, goed laten drogen.
Even de maten opnemen, en dan wiebertjes uittekenen met potlood.
En dan met witte en zwarte beton verf om en om tegeltjes verven.
Hoeft niet strak, kan gewoon een beetje wiebelig en dan lijken het echte tegels.
Heb je een mooi plaatsje om stoeltjes op te zetten.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 oktober 2010 @ 09:39:52 #9
163650 Greys
pi_87783532
Wat een ontzettend leuk idee Obli!
En mocht ze zwart-wit te 'heftig' vinden, kan ze er altijd wat rustiger kleuren voor gebruiken :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_87784145
Plantenbakjes er om heen en een prieeltje, kan een plaatje worden, heb je gelijk schaduw.. :P
En zo'n prieeltje zijn niet eens zo duur, kijken of je een tweedehandse op de kop kan tikken
Of zelf 4 palen erin slaan en dan een raster erboven maken, beetje hedra...

En ik zou gewoon aan kennissen, buren en vrienden vragen om stekken van vaste planten.
Langs het paadje planten. (links.)

Die schuur, zijn dat ijzeren platen?
Daar kan je misschien grote platen nemen, de kinderen laten beschilderen en dan ophangen, ben je van dat vlak een "beetje" af. Graffiti a la home... :P (beton verf heb je dan toch al staan. )

Zou de groentetuin daar maken waar de kinderen niet kunnen komen.
En de rest van Tinkepink zegt, veel gras, is heerlijk voor kinderen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 oktober 2010 @ 10:07:17 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87784242
een prieeltje ervan maken had ik nog niet aan gedacht, wel om er een kweekkasje op te zetten en dan rechs van de plaat de groentetuin te maken .. maar die groentetuin kan ook links van het pad natuurlijk, of naast het huis (ik hoop dat de buurt netjes genoeg is dat ze m'n groenten dan laten staan ;) )

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 oktober 2010 @ 13:10:18 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87789826
Ik kom net weer bij het huis vandaan, en ik heb zelf de volgende ideetjes. Het "klompenhok" doortrekken tot einde muur of net ervoor, zodat er minstens twee apparaten naast elkaar kunnen staan, (plus een kattenbak). Zodat het een "echte" bijkeuken wordt zeg maar. En de klikobakken tegen de muur er tegenover. (evt. in een houten klikokast of hoe heet dat? ) Dan zou die roos en die beplanting daar dus wegmoeten. Aan de andere kant, dan staan ze wel recht voor je neus als je op je terrasje zit in de zomer :r dus wat evt ook nog kan is aan de zijkant van het huis zo'n kist maken voor de bakken.

pi_87790422
Zou de moestuin zoveel mogelijk in de zon aanleggen.
Daar moet je met beplantig ook rekening mee houden overigens.
En misschien handig om een plattegrondje te maken?
Kun je leuk in schetsen..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87790435
Oh en vergeet de regenton niet ;) scheelt weer water.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 oktober 2010 @ 13:35:26 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87790757
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:27 schreef Ml-etje het volgende:
Oh en vergeet de regenton niet ;) scheelt weer water.
jaaa die lijkt me geweldig! voorals als de kids buiten spelen :P

-edit- omdat ze er dan lekker mee kunnen knoeien enzo ..

pi_87795384
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:35 schreef DJMO het volgende:

[..]

jaaa die lijkt me geweldig! voorals als de kids buiten spelen :P

-edit- omdat ze er dan lekker mee kunnen knoeien enzo ..
Dat probleem had ik ook. Ik heb het opgelost met een kogelkraan waarvan ik het hendeltje afkon halen.
Misschien niet de mooiste oplossing maar wel effectief.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 oktober 2010 @ 15:52:19 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87796134
wat voor kraan bedoel je precies? :@

pi_87797659
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:52 schreef DJMO het volgende:
wat voor kraan bedoel je precies? :@
je kan daar bv een vulkraan voor de cv voor gebruiken

† In Memoriam † donderdag 21 oktober 2010 @ 17:23:36 #19
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87800035
je hebt ook buitenkranen met een los sleuteltje :Y

o en zo'n zandschelp is gewoon kut. (vind ik dan)
het deksel waait heel gemakkelijk weg dus moet je dr altijd wat opleggen als-ie niet in gebruik is en ook regent het ding makkelijk vol en dan krijg je van die vieze stinkende drab met larven :X
(als ik er nog aan terugdenk rrrrril :r )

het klinkt geloof ik wel erg negatief :@ maar echt ik vond het zo ranzig.
als ik jou was zou ik gewoon zo'n houten bouwmarktzandbakje kopen. je hebt van die leuke die als je de deksel openklapt, bankjes hebben. eventueel regen zakt dan gewoon weg.

en zo'n plastic hobbelwipkip was hier een hit.

[ Bericht 12% gewijzigd door lady-wrb op 22-10-2010 22:32:27 ]
  donderdag 21 oktober 2010 @ 18:45:08 #20
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_87803156
als het met de orientatie kan zou ik je groentetuin iig naast je huis leggen..mooie scheiding met het publieke domein en een opwaardering van die dode plek naast je woning.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 oktober 2010 @ 21:44:09 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87811219
@Lady-wrb: met het volregenen van die krengen heb ik ook al ervaring ja :') drama gewoon, maar ik wil wel een (kleine) zandbak. Misschien de schelp maar als zwembadje gebruiken dan. Zo'n zandbak is toch ook wel zelf te maken van (sloop)hout en bv vijverfolie?

@martinus-: ik twijfel heel sterk over die zijkant van het huis. Een (schaduw)zitje, een plek voor de fietsen, de kliko-bakken, misschien juist daar de zandbak maken .. of de groentetuin. het is idd wat je zegt een dood punt in de tuin.

Voor wat betreft de regenton, ik wil denk ik zo'n ouderwetse houten O+ met een deksel, zonder kraantje (kan dat?). Zo'n plastich ding vind ik eigenlijk zo lelijk, en misschien zelfs wel armoedig staan :X (nou heb ik niet veel geld te verteren, maar dat betekent nog niet dat het armoe troef is ;) en met marktplaats kom je vaak een eind)

Enfin, ik moet maar eens beginnen met een plattegrond te maken zodra ik de maten (grofweg) heb opgenomen.

pi_87820151
Je zou ook een omheining kunnen maken rondom die betonplaat, van zo'n 30cm hoog. Dat volstorten met bemeste tuinaarde en bovenop wat potgrond, en dan heb je een vrij ideale kleine moestuin. Kinderen rennen er niet doorheen, onkruidvrije grond..

Groente kweken in een niet te diepe bak wil heel goed, ik zou je aanraden om even hier te kijken: http://www.makkelijkemoestuin.nl/
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:26:47 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87820461
quote:
7.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 07:49 schreef sigme het volgende:
Je zou ook een omheining kunnen maken rondom die betonplaat, van zo'n 30cm hoog. Dat volstorten met bemeste tuinaarde en bovenop wat potgrond, en dan heb je een vrij ideale kleine moestuin. Kinderen rennen er niet doorheen, onkruidvrije grond..

Groente kweken in een niet te diepe bak wil heel goed, ik zou je aanraden om even hier te kijken: http://www.makkelijkemoestuin.nl/
heb m in mijn bladwijzers gezet! dat lijkt me wel een hele leuke oplossing zeg :Y

† In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:33:44 #24
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87850966
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 21:44 schreef DJMO het volgende:
@Lady-wrb: met het volregenen van die krengen heb ik ook al ervaring ja :') drama gewoon, maar ik wil wel een (kleine) zandbak. Misschien de schelp maar als zwembadje gebruiken dan. Zo'n zandbak is toch ook wel zelf te maken van (sloop)hout en bv vijverfolie?

geen vijverfolie, neem worteldoek, anders krijg je weer zo'n smurriebak met beestjes :r
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:39:40 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87851172
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 22:33 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

geen vijverfolie, neem worteldoek, anders krijg je weer zo'n smurriebak met beestjes :r
oh ja .. vergat even dat vijverfolie natuurlijk geacht wordt geen water door te laten :D

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')