quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:22 schreef Bartjebart het volgende:Kunnen we gezien de tijd van het jaar niet beter Sinterklaas of zo toevoegen als rol?

Het grote FOK! Zwarte Pieten Spel #1De tijd van het jaar begint er weer aan te komen!
Maar Sinterklaas heeft een probleem, er is een hoop onrust onder de zwarte pieten!
Onderweg naar Nederland heeft een klein gedeelte van de Pieten er de pest in dat ze zich in de rotkou uit moeten sloven voor die verwende Nederlandse kindertjes! Het liefste zouden ze al het speelgoed zelf houden!
Daarom zijn er een paar pieten aan het samenspannen om de controle over de pakjesboot over te nemen en terug naar het warme Spanje te varen, om daar de complete inhoud van de pakjesboot te verpatsen en lekker te gaan rentenieren!
De eerste stap van deze complotpieten was om de hoofdpiet in zijn slaap te vermoorden! Deze hebben ze vervolgens zonder enige sporen overboord weten te gooien.
De hele boot is in rep en roer, niemand weet wie er verantwoordelijk voor is, en niemand weet wie ze wel of niet kunnen vertrouwen, behalve de pieten die in het complot zitten!
Sinterklaas is zo van de situatie geschrokken, dat hij undercover is gegaan als piet en een groepje van zijn trouwste pieten om zich heen heeft verzameld die hem ten alle tijden beschermen, net zolang tot de laatste complotpiet overboord is gegooid.
Elke nacht zullen de complotpieten proberen om de andere pieten overboord te gooien tot ze de controle over de pakjesboot hebben overgenomen, helaas voor hen laten ze hierbij wel sporen achter.
Deze sporen kunnen de andere pieten gebruiken om de complotpieten te ontmaskeren, en elke dag krijgen ze de kans om één piet van de loopplank af te laten lopen richting zijn of haars zeemansgraf.
De eerste dag bij het ochtendgloren ontdekt de bemanning dat de hoofdpiet spoorloos is. De hoofdpiet is dood, lang leve de hoofdpiet! Iedereen kan zich verkiesbaar stellen voor de positie van hoofdpiet, behalve de rollen waarin het vermeld wordt dat je het niet kan.
De hoofdpiet kan niet vermoord worden zolang hij waakpieten heeft, heeft twee stemmen tijdens de lynches en kan eenmalig een dubbele lynch uitroepen!
Rollen.Normale Piet - Je bent een blije en gelukkige zwarte piet, opgeschrikt door de onverwachte moorden! Jouw doel is om het complot te ontmaskeren, zodat je veilig met Sinterklaas naar Nederland kunt gaan. Dit doe je door de hints uit de nachtkills op te lossen en vervolgens te stemmen op de persoon waarvan jij denkt dat het een complotpiet is. Je wint als alle complotpieten van het schip af zijn.
Complotpiet - Jouw doel is om de controle over de pakjesboot over te nemen! Je zult te weten krijgen wie je medesamenspanners zijn. Samen zullen jullie elke dag mij een aantal kills kunnen sturen, waarbij het aantal kills gelijk is aan het aantal complotpieten gedeeld door twee (naar boven afgerond).
Wegwijspiet - Je bent een samenspanner en je kunt elke nacht een piet naar eigen keuze dwingen om naar se stuurhut toe te gaan. Hier zul je hem of haar de hele nacht vertellen waar ie naar toe moet waardoor hij of zij niet de kans krijgt om zijn of haar speciale rol uit te voeren (PM naar spelleider vóór 20.30). Een speler mag maar één keer gedwongen worden om de stuurtaak op zich te nemen.
Wijze piet - Elke dag/nachtcyclus mag je me één van de volgende vragen stellen: of een bepaalde aanwijzing naar een bepaald persoon leidt, of hoeveel complotpieten er op een bepaald persoon gestemd hebben. Je wint als alle complotpieten dood zijn.
Sinterklaas- Je bent vermomd als piet neemt samen met je trouwe pieten het recht in eigen hand. Je kunt elke avond, behalve de eerste avond, iemand naar eigen keus van boord gooien. Let op! Er zal wel een aanwijzing over jou aanwezig zijn bij de nachtkills zodra je iemand vermoordt. Je wint als alle complotpieten dood zijn.
Trouwe piet- Jij blijft loyaal aan Sinterklaas en bent door hem in vertrouwen genomen, samen met Sinterklaas zul je het schip schoonvegen. Zolang jullie er zijn zal Sinterklaas snachts onschendbaar zijn. Samen zullen jullie elke dag mij een aantal kills kunnen sturen, waarbij het aantal kills gelijk is aan het aantal complotpieten gedeeld door twee (naar boven afgerond). Je wint als alle complotpieten dood zijn.
Stafpiet - Als stafpiet geniet je veel respect onder de pieten. Bij elke lynch mag je een tweede stem naar de spelleider PM-en. Dit mag ook op een andere persoon zijn dan waarop je in het topic gestemd hebt. De boekhoudpiet wint als alle complotpieten dood zijn.
Muziekpiet - Als muzikale piet zul je elke nacht iemand tot bloedens toe vervelen met je gezang. Dit zal hem of haar, indien er slechts één complotpiet hem/haar als kill heeft opgegeven, beschermen. Indien de complotpieten twee man stuurt, zullen jullie allebei sterven. Je wint als alle complotpieten dood is.
Waakpiet - Je bewaakt de Hoofdpiet. Alleen de Hoofpiet kent je identiteit. Zo lang je leeft kan de Hoofdpiet niet 's nachts vermoord worden. Als bodyguard kun je jezelf niet beschikbaar stellen om verkozen te worden als Hoofdpiet. Je wint als alle hoofdpiet dood zijn.
Suprisepiet - Je vindt het belachelijk dat je vermoord bent en je wil graag wraak nemen. Dit doe jij doordat je de kans hebt om na je dood nog iemand te vermoorden. Gelijk na je dood stuur je de spelleider een PM met jouw kill, je mag niet meer spelinhoudelijk meepraten.
Meelooppiet - Je hebt sympathie voor de complotpieten, al hoor je zelf niet tot deze bende. Jij weet wie de complotpieten zijn, maar zij weten niet wie jij bent. Je helpt de complotpieten door niet op ze te stemmen bij de dagstemming. Als je het 3 dagen volhoudt, wordt je toegelaten tot het complot!
Testpiet- De gekke testpiet kiest net zoals de muziekpiet elke nacht iemand uit om lastig te vallen. Bij de Testpiet is er alleen één probleem: hij heeft 50% kans om diegene te vermoorden door zijn speelgoed. Voor de rest geldt hetzelfde als de muziekpiet.