abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 1 september 2011 @ 09:01:35 #201
45833 crew  Fogel
pi_101440071
Alles went, maar het went wat makkelijker met een Noors inkomen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_101524289
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:01 schreef Fogel het volgende:
Alles went, maar het went wat makkelijker met een Noors inkomen ;)
Ja, de Noren kijken mij wat raar aan als ik zeg dat ik een minimumloon van ¤5,- per uur heb! :')
Gisteren trouwens die Mack geprobeerd, erg lekker! Zeker beter dan de troep die ze hier in Oslo brouwen.
  Moderator zaterdag 3 september 2011 @ 15:26:58 #203
45833 crew  Fogel
pi_101526254
Ik deed gister 'vrijwilligerswerk' bij een concert en kreeg daar 120nok per uur voor...
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_102256466
Binnenkort als verrassing voor mijn vriendin een weekendje naar Noorwegen. Dat wilt haar pa voor ons regelen. Helemaal super! Ik weet dat je vanuit Noorwegen op Kristiansand kan vliegen. Van waaruit kan dit eventueel nog meer? zelf woon ik rond Venlo.Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in!
  Moderator donderdag 22 september 2011 @ 12:33:20 #205
45833 crew  Fogel
pi_102256676
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 12:26 schreef Timmetjuhs het volgende:
Binnenkort als verrassing voor mijn vriendin een weekendje naar Noorwegen. Dat wilt haar pa voor ons regelen. Helemaal super! Ik weet dat je vanuit Noorwegen op Kristiansand kan vliegen. Van waaruit kan dit eventueel nog meer? zelf woon ik rond Venlo.Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in!
Vanuit Noorwegen kan je vanaf, Bergen, Haugesund, Kristiansund, Oslo, Stavanger en Trondheim direct vliegen. Vanuit het buitenland kan je kiezen uit Alicante, Amsterdam, Antalya, Billund, Chania, København, Lanzarote, Las Palmas, Luleå, Palma Mallorca en Split. (deze lijsten met dank aan Avinor.no)

Je kan ook vanuit Duitsland vertrekken en gewoon overstappen in Amsterdam, Kopenhagen og Oslo (wat de meest waarschijnlijk opties zijn voor een overstap). KLM is vaak goedkoper om daarmee vanuit Dusseldorf naar Amsterdam te vliegen en dan verder waar je heen moet dan uitsluiten Amsterdam en je bestemming. Wel via www.klm.de boeken, dat scheelt vaak nog een paar extra euros.
pi_102288540
Thnx voor de tips ^O^

Ik heb al een geschikte vlucht gevonden. Nu nog even kortsluiten met het geheime noorwegen front :D

Man wat een cadeautje! Ik heb haar pa nog nooit gezien. Het is een maandje officieel tussen mij en die meid. En nu wilt hij me al als verrassing over laten vliegen. Nu hopen dat alles doorgaat. Ik kan niet wachten om haar weer te zien.

[ Bericht 65% gewijzigd door Timmetjuhs op 23-09-2011 08:36:18 ]
pi_102290979
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 08:10 schreef Timmetjuhs het volgende:
Thnx voor de tips ^O^

Ik heb al een geschikte vlucht gevonden. Nu nog even kortsluiten met het geheime noorwegen front :D

Man wat een cadeautje! Ik heb haar pa nog nooit gezien. Het is een maandje officieel tussen mij en die meid. En nu wilt hij me al als verrassing over laten vliegen. Nu hopen dat alles doorgaat. Ik kan niet wachten om haar weer te zien.
Toffe schoonpa!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 23 september 2011 @ 12:43:13 #208
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_102295168
Waar moet je wezen Timmetjuhs??
Als je tussen Kristiansand en Oslo moet zijn is misschien Torp een optie.
Daar vliegt Ryan-air op via Bremen......is lekker goedkoop.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_102296045
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 12:43 schreef KarinJ. het volgende:
Waar moet je wezen Timmetjuhs??
Als je tussen Kristiansand en Oslo moet zijn is misschien Torp een optie.
Daar vliegt Ryan-air op via Bremen......is lekker goedkoop.
Torp is nogal uit de richting ben ik bang. Ik moet in Byglandsfjord zijn. zo'n 70km noordelijk van Kristansand. Ik heb vluchten gevonden vanuit schiphol naar kristandsand voor 170 euro (retour) Dat vind ik nog wel meevallen :D
  Moderator vrijdag 23 september 2011 @ 13:31:10 #210
45833 crew  Fogel
pi_102296615
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:12 schreef Timmetjuhs het volgende:

[..]

Torp is nogal uit de richting ben ik bang. Ik moet in Byglandsfjord zijn. zo'n 70km noordelijk van Kristansand. Ik heb vluchten gevonden vanuit schiphol naar kristandsand voor 170 euro (retour) Dat vind ik nog wel meevallen :D
Echt een heel klein vlekje op de kaart met maar liefst 376 inwoners.
Ennuh, afstand is relatief, dat ga je snel merken als je wat langer in Noorwegen bent. Een Nederlander vindt 100km rijden al snel "ver", een Noor vindt het op zich nog vlakbij.
  vrijdag 23 september 2011 @ 13:35:41 #211
192683 AMDB
Visionair.
pi_102296756
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:31 schreef Fogel het volgende:

[..]

Echt een heel klein vlekje op de kaart met maar liefst 376 inwoners.
Ennuh, afstand is relatief, dat ga je snel merken als je wat langer in Noorwegen bent. Een Nederlander vindt 100km rijden al snel "ver", een Noor vindt het op zich nog vlakbij.
En dan vergeet je nog dat je in Noorwegen 2x zo lang doet over 100km dan in NL (er van uitgaande dat je in beide niet in de file staat).
pi_102296842
In Noorwegen is alles "ver" weg :)
Om naar de bioscoop te gaan moesten we al 70km rijden. Hier is het 5-10km?
Het scheelt dat ik autorijden niet erg vindt. En het daar een stuk leuker rijden vind dan in Nederland.
Maar bfjord is inderdaad maar heel klein ;)
  Moderator vrijdag 23 september 2011 @ 13:44:34 #213
45833 crew  Fogel
pi_102297009
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:35 schreef AMDB het volgende:

[..]

En dan vergeet je nog dat je in Noorwegen 2x zo lang doet over 100km dan in NL (er van uitgaande dat je in beide niet in de file staat).
File _O-
Zolang ze de fileberichten nog op kruispuntniveau houden kan ik het niet serieus een file noemen.
  Moderator vrijdag 23 september 2011 @ 13:46:43 #214
45833 crew  Fogel
pi_102297064
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:38 schreef Timmetjuhs het volgende:
In Noorwegen is alles "ver" weg :)
Om naar de bioscoop te gaan moesten we al 70km rijden. Hier is het 5-10km?
Het scheelt dat ik autorijden niet erg vindt. En het daar een stuk leuker rijden vind dan in Nederland.
Maar bfjord is inderdaad maar heel klein ;)
Niet alles in Noorwegen is "ver", ligt er maar net aan waar je bent. Ik heb alles echt (ook vanuit Nederlands perspectief) vlakbij.
Wat wel grappig is: Noren willen graag heel dichtbij hun werkplek wonen, maar verder maakt afstand weinig uit.
pi_102297845
Uiteraard ligt dat er maar net aan waar je bent. Maar in zo'n klein dorpje heb je niet veel. Mocht ik over een tijdje die kant uit verhuizen is werk eigenlijk de grootste uitdaging. Daar moet ik nog heel goed over nadenken. Wat ik precies wil en wat de mogelijkheden zijn. Maar uiteraard moet ik eerst weten waar mijn vriendin terecht komt met school e.d.
  vrijdag 23 september 2011 @ 16:10:00 #216
192683 AMDB
Visionair.
pi_102301476
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 13:44 schreef Fogel het volgende:

[..]

File _O-
Zolang ze de fileberichten nog op kruispuntniveau houden kan ik het niet serieus een file noemen.
Toen ik in Molde woonde waren er serieus partijen daar die rekeningrijden in wilden voeren om de spits te ontlasten :') Stonden toch wel zeker 10 auto's bij het drukste kruispunt _O-
  vrijdag 23 september 2011 @ 16:44:25 #217
304638 KarinJ.
pi_102302566
Als ik mijn buren probeer uit te leggen wat een file is, dan kijken ze me wazig aan (ik woon in een gehucht in de bergen). Zelfs om een verkeerslicht te zien moeten we al minstens 40 km. verderop zijn.
En i.d.d. ook voor ons is alles ver weg. Het voordeel is dat je precies kunt uitrekenen hoe laat je weg moet, oponthoud door files heb je niet :-)
  Moderator vrijdag 23 september 2011 @ 16:54:03 #218
45833 crew  Fogel
pi_102302937
Files niet, maar wel overstekende schapen, elanden of ander wild, ijs op de weg en dat soort dingen...
  zondag 25 september 2011 @ 16:05:33 #219
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_102363528
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:44 schreef KarinJ. het volgende:
Als ik mijn buren probeer uit te leggen wat een file is, dan kijken ze me wazig aan (ik woon in een gehucht in de bergen). Zelfs om een verkeerslicht te zien moeten we al minstens 40 km. verderop zijn.
En i.d.d. ook voor ons is alles ver weg. Het voordeel is dat je precies kunt uitrekenen hoe laat je weg moet, oponthoud door files heb je niet :-)
Als je probeert je collega's in NL uit te leggen dat je tijdens 3 weken vakantie in Noorwegen minder auto's bent tegengekomen als je dagelijks onderweg naar je werk ziet en geen enkel stoplicht gezien hebt staan ze je ook schaapachtig aan te kijken.
:P
  maandag 26 september 2011 @ 11:30:41 #220
304638 KarinJ.
pi_102392276
Onze eerste kennismaking met Scandinavië was tijdens een "rondje Noordkaap".
We filmden onderweg wat we mooi vonden.
Toen een broer van mij ziek thuis zat, gaven we hem die video ( had ie wat te doen).
Later vroeg ie of we soms een hekel aan mensen hadden....????? Nee dus, maar ze waren er gewoon niet haha
pi_102503949
Goedemorgen Nedernoren :)

Is inmiddels wat jaartjes sinds ik mijzelf heb vertoond op dit forum ;) Goed te zien dat Fogel nog superactief is hier!

Inmiddels woon ik alweer 2,5 jaar in noorwegen en ik heb absoluut geen spijt van de emigratie. Ben inmiddels getrouwd, druk aan de studie met een noorse bachelor, spreek uiteraard vloeiend noors en heb een leuke bijbaan bij de universiteit.

Wat ik mij afvroeg; in de tijd dat ik nu in Bergen woon ben ik eigenlijk geen nederlanders tegengekomen. Zijn er mensen die in Bergen of omgeving wonen en zin hebben om wat contact te onderhouden? Ik zou het erg cool vinden om mede-nederlanders te leren kennen in deze omgeving. :-)
pi_102512257
Zo gisteravond weer een reisje Noorwegen geboekt :) van 26 dec t/m 7 jan >:O
Ik kan niet wachten :D
pi_102512508
Iemand hier trouwens een idee waarom die Noren zulke fanatieke Liverpool supporters zijn? Oslo was van de zomer helemaal rood gekleurd.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  Moderator donderdag 29 september 2011 @ 14:51:04 #224
45833 crew  Fogel
pi_102513661
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 09:33 schreef andreasje het volgende:
Goedemorgen Nedernoren :)

Is inmiddels wat jaartjes sinds ik mijzelf heb vertoond op dit forum ;) Goed te zien dat Fogel nog superactief is hier!

Inmiddels woon ik alweer 2,5 jaar in noorwegen en ik heb absoluut geen spijt van de emigratie. Ben inmiddels getrouwd, druk aan de studie met een noorse bachelor, spreek uiteraard vloeiend noors en heb een leuke bijbaan bij de universiteit.

^O^
Goed bezig :)
  Moderator donderdag 29 september 2011 @ 14:52:34 #225
45833 crew  Fogel
pi_102513710
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:15 schreef henkde_j het volgende:
Iemand hier trouwens een idee waarom die Noren zulke fanatieke Liverpool supporters zijn? Oslo was van de zomer helemaal rood gekleurd.
Omdat Noorwegen geen fatsoenlijke voetbalclub heeft die internationaal interessant zijn.
Het zou me niks verbazen als Liverpool en Manchester grotere fanclubs hebben dan de "locale helden" RBK, Vålerenga, Brann, etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')