Ik ben wel eens met de bus van Stockholm naar Oslo gereden. Dat was een vrije pittige controle aan de grens.quote:Op donderdag 28 oktober 2010 22:49 schreef KarinJ. het volgende:
Er is niet echt grenscontrole maar er wordt wel gecontroleerd.
Op drank en sigaretten en te veel vlees e.d., ik geloof dat ze je binnen 10 km van de grens mogen aanhouden
Bij de boten is wel controle aan de Noorse kant, er wordt dan af en toe een auto uit gepikt.
Ik ben ook nog nooit gecontroleerd bij de Noors-Zweedse grens. Wel 2 keer in Noorwegen moeten blazen.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:36 schreef Fogel het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit gecontroleerd ben bij de grens als ik met de auto was (op luchthavens misschien 1 op de 25 keer ofzo dat ik een keer een vraag krijg).
Ik 1 keer in Zweden.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:38 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik ben ook nog nooit gecontroleerd bij de Noors-Zweedse grens. Wel 2 keer in Noorwegen moeten blazen.
Nee, in pak. Mijn kinderen in een "festdrakt".quote:
dank je wel Fogel. t topic over de VW uit Brasil had ik al gelezen. ik heb er één op t oog , gevonden via finn.no. En een goede prijs, ben nu aan t mailen (in t noors (google translate is my friendquote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:57 schreef Fogel het volgende:
De andere kant op heb ik wel gedaan, een Nederlandse auto importeren in Noorwegen... duur geintje.
In PTA loopt een topic van iemand die een old-timer vanuit Brazilie importeert, daar staan ook wat algemene tips in over hoe je autos naar Nederland kan krijgen. Maar, dat moet wel een heel speciale auto zijn die je wil hebben dan, want autos zijn nogal duur hier.
dank je, het t contactschema ingevuld van Statens Vegvesen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:13 schreef Fogel het volgende:
In Noorwegen bij statens vegvesen aanmelden voor export, en kenteken deel 1 en 2 inleveren samen met de kentekenplaten.
http://www.vegvesen.no/Kj(...)/Eksport+av+kjoretoy
In Nederland kreeg ik een exportkenteken mee, maar hoe dat hier werkt kan je het beste bij Statens Vegvesen (de Noorse RDW) navragen. Ik kan er zo niks van vinden op de site, behalve het bovenstaande.
Je kan waarschijnlijk het beste een contactschema invullen of bellen +47 915 02030.
Misschien het RDW bellen en vragen of ze een importkenteken oid hebben? Kan je dat meenemen en in Noorwegen op de bus schroeven en naar huis rijden.
Geheel correct. Wel lid van de Europese Economische Ruimte (EER) en Schengen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:06 schreef static het volgende:
Voor de goede orde: Noorwegen is géén EU lid en heeft géén Euro hè?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |