abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 oktober 2010 @ 17:28:02 #76
545 dop
:copyright: dop
pi_87638121
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:09 schreef Appeltje2010 het volgende:
Ik zeg ook niet dat het regelgeving is maar als je een huis huurt, mag je ervan uitgaan dat dit in ieder geval enigzins voldoet aan de huidige 'eisen', zoals ook geschetst door een voorganger. Iemand met een eigen huis moet dat zelf weten maar iemand die huurt is hiervoor afhankelijk van de verhuurder, hetgeen de situatie dusdanig verandert.

Een beetje huurhuis zou m.i. over een groep of 4 moeten beschikken... mits er op gas gekookt kan worden.

Gr. Richard.
spijt me maar dit vind ik onzinnig, of iedereen of niemand.
als je al huurder iets gaat huren ben heb je ook een eigen verantwoordelijkheid net als een koper.
dus kun je hier vooraf eisen stellen net als je dat als koper van een huis zou kunnen doen.
als de instalatie voldoet aan de eis dan is dat op zich voldoende , en als je als huurder hogere eisen stelt dan moet je die kenbaar maken.
maar het is volstrekt onzinnig dit te verplichten
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Moderator zondag 17 oktober 2010 @ 17:56:11 #77
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87639013
Lijkt mij niet dat je de woningbouwvereniging kunt verplichten om een groep meer aan te kunnen laten leggen, als huurder accepteer je de woning zoals hij is.

De wbv moet in Nederland zorgen voor een goede staat van onderhoud van de woning, dat is bijvoorbeeld schilderwerk aan de buitenkant, cv ketel, het dak en de beglazing van de woning.

Niet meer en niet minder.
pi_87639198
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Lijkt mij niet dat je de woningbouwvereniging kunt verplichten om een groep meer aan te kunnen laten leggen, als huurder accepteer je de woning zoals hij is.

De wbv moet in Nederland zorgen voor een goede staat van onderhoud van de woning, dat is bijvoorbeeld schilderwerk aan de buitenkant, cv ketel, het dak en de beglazing van de woning.

Niet meer en niet minder.
En een veilige installatie, maar die hoeft niet te voldoen aan de laatste eisen.
Zouden de nieuwe bewoners dat willen en de WBV gaat daar in mee, dan moet men ook de huurverhoging die dar aan vast zit willen betalen
pi_87640070
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:28 schreef dop het volgende:

[..]

spijt me maar dit vind ik onzinnig, of iedereen of niemand.
als je al huurder iets gaat huren ben heb je ook een eigen verantwoordelijkheid net als een koper.
(...)
Tja, ik ben zelf koper dus heb geen last met dit verhaal maar een huurder hoeft niet voor het gebouw te zorgen en dit valt daaronder, derhalve zou ik het niet gek vinden als men dit aanpast... omdat huur ook aangepast wordt...
pi_87640460
Maar om samen te vatten: Ik kan mijn woningbouw niet "verplichten" om de boel aan te passen?
Ik weet dat 3 jaar geleden toen ik hier kwam de hele boel wel helemaal gecheckt is wat elektriciteit betreft. De vorige bewoner had er namelijk gewoond sinds de bouw, dus ze moesten kijken wat die allemaal had uitgespookt. Alle verlengsnoeren die keurige waren weggewerkt werden er dus ook uitgesloopt (en door mij op minder nette manier vervangen). En daarmee was het klaar. Ik heb mijn keukenzooi trouwens wel op vrij dure verlengsnoeren zitten. Ik heb er totaal geen verstand van, maar alles heeft dikke snoeren en het hoofdverlengsnoer (waar het grote spul langs loopt) is een speciale voor groter gebruik geloof ik.

Ik ga zelf niet investeren in een groep, vind ik zonde in een huurwoning. De woningbouw gaf aan dat er in deze huizen niet meer geïnvesteerd wordt omdat ze over een jaar of 10 misschien wel eens gesloopt zouden kunnen worden :'). Ach, dat heb ik zelf geaccepteerd toen ik hier kwam.

Wat de gas-instalaties betreft vind ik het wel krom trouwens. De hele straat draait hier op gaskachels en je bent zelf verantwoordelijk voor het onderhoud daarvan. Nu ben ik zo iemand die dat ding ook keurig elk jaar laat keuren, de schoorsteen laat vegen en de kachel laat vervangen als hij niet goed gekeurd wordt. Maar da's een leuk kostenplaatje (als je een laag inkomen hebt) en ik kan me voorstellen dat anderen het niet doen. Als de woning van de buurman ontploft, heb ik nog steeds een probleem. Zou een soort verplichting moeten zijn.

Daarbij is het een beetje dubbel dat een CV-installatie door de woningbouw wordt onderhouden, terwijl een gaskachel door de bewoner moet worden onderhouden. Maar goed, is ook een gevalletje van "heb ik zelf geaccepteerd toen ik het huis accepteerde" en investeren in de kachel vind ik niet erg, die kan mee of op marktplaats als ik ga verhuizen.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_87640830
Nee je kan de woningbouw niet verplichten de boel aan tepassen, maar kan wel een verzoek in dienen, gaan ze het doen dan zullen er kosten aan verbonden zijn door middel van een hogere huur.

Dat de CVinstallatie door de WBV onderhouden word is niet waar, je betaald dat zelf door dat de kostprijs en onderhoud van de ketel in de huurprijs is opgenomen
pi_87641903
Je kan het altijd vragen of ze een extra groep willen leggen. Maar als ze al hebben gezegd dat ze niet meer investeren zal het antwoord wel nee worden.

Persoonlijk dacht ik dat onderhoud van CV installaties bij het groot onderhoud voor de verhuurder hoorde.

Hebben de elektroexperts op mijn onderstaande vraag nog wat adviezen?

quote:
Op zondag 17 oktober 2010 16:29 schreef Fixers het volgende:
Nou Vonkenboer,ik sta juist op het punt zoiets te doen.

Ik heb een muur waar een grote boekenkast tegenaan komt. In het midden zit daar een opbouw stopcontact. Aangezien ik geen gat in mijn kast wil zagen. Moet dat stopcontact dus weg. Idealiter verplaats ik de doos zodat deze boven of net naast de kast gaat komen. Heb ik gelijk een aansluitpunt voor kastverlichting.

Hoe doe ik dat het netst en veiligst? Zonder een muur open te breken om daar een buis in te leggen. Ik zat te denken aan een afdekplaat op de doos, kabelgootje naar het beoogde punt tegen de muur en dan de doos op een gewenste plek plaatsen.
pi_87642613
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 19:29 schreef Fixers het volgende:
Je kan het altijd vragen of ze een extra groep willen leggen. Maar als ze al hebben gezegd dat ze niet meer investeren zal het antwoord wel nee worden.

Persoonlijk dacht ik dat onderhoud van CV installaties bij het groot onderhoud voor de verhuurder hoorde.

Het onderhoud word ook door de verhuurder gedaan, maar indirekt betaal je het zelf het zit in de huur verrekend
pi_87642845
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 16:29 schreef Fixers het volgende:
Nou Vonkenboer,ik sta juist op het punt zoiets te doen.

Ik heb een muur waar een grote boekenkast tegenaan komt. In het midden zit daar een opbouw stopcontact. Aangezien ik geen gat in mijn kast wil zagen. Moet dat stopcontact dus weg. Idealiter verplaats ik de doos zodat deze boven of net naast de kast gaat komen. Heb ik gelijk een aansluitpunt voor kastverlichting.

Hoe doe ik dat het netst en veiligst? Zonder een muur open te breken om daar een buis in te leggen. Ik zat te denken aan een afdekplaat op de doos, kabelgootje naar het beoogde punt tegen de muur en dan de doos op een gewenste plek plaatsen.
Ik zou in dat geval op de doos een uitbreidingsdeksel van K25 plaatsen en met de platte K25 buis verder gaan naar de nieuwe plaats van wandcontactdoos en aansluitpunt voor de kastverlichting
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')