Maar om samen te vatten: Ik kan mijn woningbouw niet "verplichten" om de boel aan te passen?
Ik weet dat 3 jaar geleden toen ik hier kwam de hele boel wel helemaal gecheckt is wat elektriciteit betreft. De vorige bewoner had er namelijk gewoond sinds de bouw, dus ze moesten kijken wat die allemaal had uitgespookt. Alle verlengsnoeren die keurige waren weggewerkt werden er dus ook uitgesloopt (en door mij op minder nette manier vervangen). En daarmee was het klaar. Ik heb mijn keukenzooi trouwens wel op vrij dure verlengsnoeren zitten. Ik heb er totaal geen verstand van, maar alles heeft dikke snoeren en het hoofdverlengsnoer (waar het grote spul langs loopt) is een speciale voor groter gebruik geloof ik.
Ik ga zelf niet investeren in een groep, vind ik zonde in een huurwoning. De woningbouw gaf aan dat er in deze huizen niet meer geïnvesteerd wordt omdat ze over een jaar of 10 misschien wel eens gesloopt zouden kunnen worden

. Ach, dat heb ik zelf geaccepteerd toen ik hier kwam.
Wat de gas-instalaties betreft vind ik het wel krom trouwens. De hele straat draait hier op gaskachels en je bent zelf verantwoordelijk voor het onderhoud daarvan. Nu ben ik zo iemand die dat ding ook keurig elk jaar laat keuren, de schoorsteen laat vegen en de kachel laat vervangen als hij niet goed gekeurd wordt. Maar da's een leuk kostenplaatje (als je een laag inkomen hebt) en ik kan me voorstellen dat anderen het niet doen. Als de woning van de buurman ontploft, heb ik nog steeds een probleem. Zou een soort verplichting moeten zijn.
Daarbij is het een beetje dubbel dat een CV-installatie door de woningbouw wordt onderhouden, terwijl een gaskachel door de bewoner moet worden onderhouden. Maar goed, is ook een gevalletje van "heb ik zelf geaccepteerd toen ik het huis accepteerde" en investeren in de kachel vind ik niet erg, die kan mee of op marktplaats als ik ga verhuizen.