Ik volg dit topic een beetje, maar nu heb ik ook een vraagje.
Na lang twijfelen heb ik een Hop-Tye van Hoppediz gekocht. (
http://babybio.nl/cat/79/(...)OP-TYE_Kaapstad.html) Maar ik vind het nog best lastig om haar er goed in te doen. Soms dan zit ze op een of andere manier scheef er in en dan lijkt het net of ze een lang been heeft

Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Mijn dochter is trouwens 11 weken. Ook heb ik het gevoel dat haar nekje niet altijd goed ondersteunt wordt. Ik draag haar best vaak er in, maar mijn draaggenot wordt toch een beetje verstoord doordat ik niet zeker weet of ze wel goed zit. Ik grijp daardoor ook minder snel naar de doek als ik een snel boodschapje ga doen, sterker nog; ik heb geleerd hoe ik het makkelijkst heel de kinderwagen de trap af kan slepen

Nu zat ik heel lang te twijfelen over een Manduca of een Bondolino. Ze lijken mij prettig omdat je er minimaal voor hoeft te knopen en dat ik dan minder kans hebt dat mijn dochter er scheef in zit. Is dat ook zo? Bij de doek die ik nu heb moet je de banden strak trekken over je schouder, maar als je de ene strakker trekt dan de ander, dan klopt het al niet meer
In elk geval is mijn vraag dus of een Manduca of Bondolino echt makkelijker is dan een Hop-Tye en of een baby daar gewoon altijd gelijk goed in zit, dus niet scheef. Of het echt "klik" "knoop" en gaan is. Zonder zes keer te hupsen voor de spiegel en nog maar een keer over knopen.