Ik had nog een review beloofd.
Cat22
1) Merk en type: Roomba 520 (oftewel

Truus

)
2) Verkooppunt: iRobot3) Tevredenheid en kwaliteit: Ik ben zeer tevreden over mijn Truus. Ze is solide, goed geproportioneerd en slim. Voordat ik wegga zet ik haar aan en als ik thuiskom is mijn kamer weer keurig gezogen. Zet ik haar in een andere ruimte neer, dan gaat ze net zolang tekeer tot zij vindt dat het schoon is en schakelt zichzelf dan uit bij gebrek aan toegankelijk basisstation. En ook die kamers zijn schoon, Truus heeft er oog voor.
Ik vind het mooi dat ze afremt als ze een obstakel signaleert. Ik heb nog geen krasje op Truus of mijn meubilair kunnen ontdekken. Bezorging was binnen 2 dagen, ook daar niks te klagen dus.
4) Reactie van huisdieren/kinderen: Mijn katten zijn doodsbang voor een reguliere stofzuiger. Zet ik Truus aan, dan houden ze er gepaste afstand van maar ze vliegen de kamer niet uit (zie filmpje).
5) Geluid: Prima te hebben, zit tussen een föhn en een gewone stofzuiger in. Boeit mij verder weinig, na de eerste staarsessies doet Truus nu haar werk als ik er niet ben. Maar wel fijn voor de buren dat ze redelijk stil haar ding doet. Als ik haar op een andere verdieping aan het werk zet dan heb ik er ook nauwelijks last van.
6) Reinigen en schoonmaken: Schoonmaken is simpel: afvalbakje eruit en omkiepen boven de vuilnisbak. Ik maak ook elke keer de borstels schoon. Is makkelijk te doen en ik merk dat daar toch flink wat haren omheen blijven zitten. Wel jammer dat er geen kwastje wordt bijgeleverd voor haar binnenwerk, ik heb haar nu maar een beautyset gekocht bij de Praxis.
7) Vastlopers gehad: In het begin is het beiderzijds zoeken naar de beste weg. Toen heeft ze een paar keer vastgezeten op een obstakel: pieppieppiep, mondelinge foutmelding en dan schakelt ze zichzelf uit en wacht stilletjes op redding. Hetzelfde gold toen ze haar basisstation niet kon vinden. Het bleek dat een ruimte die precies breed genoeg voor haar was, toch te weinig manoeuvreerruimte bood, dus ik heb haar een ander stopcontact aangeboden waar ze zeer tevreden mee is. Trappen ziet ze prima, ze is er nog nooit afgedonderd.
8) Reserve onderdelen en verkrijgbaarheid: Via de website.
9) Programmeerbaar: Nee, maar vond ik niet nodig, ik douw wel op de startknop net voor ik vertrek.
10) Accessoires, afstandsbediening, virtuele muur: Ze kwam met een extra rubber strip (nog niet gebruikt) en een extra setje filters. Verder heb ik nog een mooie sticker gekocht voor haar afdekplaat, maar bij aankomst vond ik haar originele jurkje al mooi genoeg.
11) Waar voor je geld: Zeker!
12) Wat ik verder nog kwijt wilde: Ik had Truus al veel eerder moeten kopen! Ook mijn bezoek is gepast enthousiast over mijn nieuwe huisdier en wil er acuut ook eentje.
Katten en Roomba