abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 14 oktober 2010 @ 17:18:32 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_87539299
Vervolg van: Stofzuiger robot #2 Waar we nooit meer stofzuigen

Het begon met dit topic: Stofzuiger robot

En sindsdien zijn er verschillende eigenaren op Fok! Stel hier je vragen, discuceer over welk merk het beste is, en vertel over de belevenissen van je stofzuiger robot.

De merken
iRobot Roomba
De Cleanmate Infinuvo
De Autocleaner Intelligent Floor Vac
De Kärcher RoboCleaner RC3000
De XV-11 van 'Neato Robotics'
De Samsung Furot II
De Smart Cleaner

Over de Roomba
Omdat Roomba's het meeste voorkomen, hier wat meer info:

Dit is Guppy's Roomba 563 PET.


Roomba is makkelijk in onderhoud, het schoonmaken is eenvoudig door de modulaire opbouw van het apparaat. Hij werkt volgens een willekeurig patroon de hele kamer af en keer wanneer hij klaar is weer terug naar zijn basisstation. De afvalbak zit achterop, en is makkelijk te verwijderen en leeg te maken. Lage drempels zijn geen probleem voor Roomba, en wanneer je alle snoeren wegwerkt, kan hij zonder problemen aan de slag.

En dat Roomba effectief is bewijst de foto van DennisMoore:


Roomba kan goed met huisdieren, en op YouTube zijn talloze filmpjes te vinden van katten die op de Roomba rondrijden, en honden die ze gefascineerd volgen. Hoewel de katten van Rewimo nog niet helemaal overtuigd waren:


Veel mensen geven hun Roomba een naam. In dit topic karren onder andere Data en Jozef rond. Op internet kun je ook stickers voor 'm kopen, of je kunt zelf creatief zijn een een pakje voor 'm naaien:


Waar is ie te koop?
Op dit moment is Roomba alleen nog via internetwinkels te koop. Klik hier voor een lijst met verkooppunten

Met Roomba houd je meer tijd over voor de leuke dingen in het leven! Mess chores, more life, is hun motto. In de meeste gevallen is dat ook zo. Niet in alle gevallen overigens:


Vorige delen:
Stofzuiger robot

[ Bericht 93% gewijzigd door static op 14-10-2010 18:51:04 ]
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_87541679
Thanks Static. :)

We moeten de OP uit deeltje 2 nog wiki-en. :D

Ik laat Truus hier nog een paar rondjes doen en dan ga ik ook een review schrijven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87541743
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:51:27 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_87542330
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:31 schreef Cat22 het volgende:


We moeten de OP uit deeltje 2 nog wiki-en. :D


Done. :s)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:58:36 #5
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_87545299
In de TS mist de Karlston nog, en sinds kort verkoopt 4launch ook een stofzuigrobot:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-098969
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_87545325
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:51 schreef static het volgende:

[..]



Done. :s)
Held! _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:23:02 #7
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87616663
Volgens het pakket-volgsysteem staat ie nog steeds 700 km verderop in een postkantoor op ons te wachten :(
Maandag maar weer eens bellen......zucht
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_87798082
Mijn Roomba 520 vertoont kuren. Draait vanuit het niets rondjes of stopt ineens om af te slaan. Heel vaag. Gelukkig nog 23 maanden garantie >:O
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:03:57 #9
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87799255
*O* *O* *O* Hoera hij is er!!!!!!!! *O* *O* *O*

De eerste roomba die ze opstuurden, kwam meer dan 700 km. verderop terecht en is daarna verdwenen. (Zal er nu een Noorse postbeambte/winkelmedewerker heeeeeel gelukkig op de bank zitten om er naar te kijken??)
Daarom werd er een tweede opgestuurd, en die kwam wel goed aan.
Ff de gebruiksaanwijzing lezen en opladen.........en dan de hele avond kijken hoe ie voor me schoonmaakt.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_87806003
Ik had nog een review beloofd. :)

Cat22
1) Merk en type: Roomba 520 (oftewel O+ Truus O+ )
2) Verkooppunt: iRobot
3) Tevredenheid en kwaliteit: Ik ben zeer tevreden over mijn Truus. Ze is solide, goed geproportioneerd en slim. Voordat ik wegga zet ik haar aan en als ik thuiskom is mijn kamer weer keurig gezogen. Zet ik haar in een andere ruimte neer, dan gaat ze net zolang tekeer tot zij vindt dat het schoon is en schakelt zichzelf dan uit bij gebrek aan toegankelijk basisstation. En ook die kamers zijn schoon, Truus heeft er oog voor.
Ik vind het mooi dat ze afremt als ze een obstakel signaleert. Ik heb nog geen krasje op Truus of mijn meubilair kunnen ontdekken. Bezorging was binnen 2 dagen, ook daar niks te klagen dus.
4) Reactie van huisdieren/kinderen: Mijn katten zijn doodsbang voor een reguliere stofzuiger. Zet ik Truus aan, dan houden ze er gepaste afstand van maar ze vliegen de kamer niet uit (zie filmpje).
5) Geluid: Prima te hebben, zit tussen een föhn en een gewone stofzuiger in. Boeit mij verder weinig, na de eerste staarsessies doet Truus nu haar werk als ik er niet ben. Maar wel fijn voor de buren dat ze redelijk stil haar ding doet. Als ik haar op een andere verdieping aan het werk zet dan heb ik er ook nauwelijks last van.
6) Reinigen en schoonmaken: Schoonmaken is simpel: afvalbakje eruit en omkiepen boven de vuilnisbak. Ik maak ook elke keer de borstels schoon. Is makkelijk te doen en ik merk dat daar toch flink wat haren omheen blijven zitten. Wel jammer dat er geen kwastje wordt bijgeleverd voor haar binnenwerk, ik heb haar nu maar een beautyset gekocht bij de Praxis.
7) Vastlopers gehad: In het begin is het beiderzijds zoeken naar de beste weg. Toen heeft ze een paar keer vastgezeten op een obstakel: pieppieppiep, mondelinge foutmelding en dan schakelt ze zichzelf uit en wacht stilletjes op redding. Hetzelfde gold toen ze haar basisstation niet kon vinden. Het bleek dat een ruimte die precies breed genoeg voor haar was, toch te weinig manoeuvreerruimte bood, dus ik heb haar een ander stopcontact aangeboden waar ze zeer tevreden mee is. Trappen ziet ze prima, ze is er nog nooit afgedonderd.
8) Reserve onderdelen en verkrijgbaarheid: Via de website.
9) Programmeerbaar: Nee, maar vond ik niet nodig, ik douw wel op de startknop net voor ik vertrek.
10) Accessoires, afstandsbediening, virtuele muur: Ze kwam met een extra rubber strip (nog niet gebruikt) en een extra setje filters. Verder heb ik nog een mooie sticker gekocht voor haar afdekplaat, maar bij aankomst vond ik haar originele jurkje al mooi genoeg.
11) Waar voor je geld: Zeker!
12) Wat ik verder nog kwijt wilde: Ik had Truus al veel eerder moeten kopen! Ook mijn bezoek is gepast enthousiast over mijn nieuwe huisdier en wil er acuut ook eentje.

Katten en Roomba
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:38:29 #11
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87836056
En we noemen hem.....STOFFEL ( jaja ik weet het geen oud-hollandse naam :) )

De katten weten niet wat ze er van moeten denken.....grote verbijstering op hun koppies. Het is géén dier, maar komt wel achter je aan haha. Echt bang zijn ze niet maar leuk vinden, nee dat ook weer niet.

Stoffel kan alleen zijn laadstation niet vinden.....zou mijn woonkamer te groot zijn??
Of komt het door de L-vorm??
Ik zou nog een andere plek kunnen zoeken
Maar mijn woonkamer is weer netjes gezogen, terwijl ik op de bank zat, en mijn arme man sneeuw aan het ruimen was......wat een luxe ~:)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:14:22 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87837499
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 16:38 schreef KarinJ. het volgende:
,,,,,,,,,,,,,, en mijn arme man sneeuw aan het ruimen was......wat een luxe ~:)
Heb je ze al gemaild wanneer de automatische sneeuwruimer komt :? :+
pi_87837726
quote:
12.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 17:14 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Heb je ze al gemaild wanneer de automatische sneeuwruimer komt :? :+
Daarvoor kun je misschien ook wel STOFFEL gebruiken :P

Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:27:52 #14
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87837993
Kom zeg.....toen we hier net woonden, moest ie met de hand sneeuwruimen, maar we kochten al snel een sneeuwfrees, want we hebben wel erg veel weg.
Hij moet dus niet klagen ( doet ie ook niet hoor), hij hoeft er nu alleen maar achteraan te lopen en te sturen :)

http://www.snofres.no/ariens/, zo ongeveer dus
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_87874661
ok, de reden dat hij zo vaag deed, was het voorwiel. Er zaten allemaal haren omheen gewikkeld. Dus tip voor de mensen met een roomba, vergeet het zwenkwiel niet met de onderhoudsbeurtjes.

HIJ DOET HET WEER PERFECT _O_
pi_87890905
Wij zijn sinds gisteren in het bezit van een heuse roomba. Vriendlief bleef maar om zo'n ding zeuren, dus gisteren zei ik: ga maar, koop dan maar. Dus hij vlak voor sluitingstijd naar de winkel gehold en nu hebben we een nieuwe huisgenoot. En hij is lief O+
En hij heet: Griseknoen! Das het koosnaampje van Emil voor zijn varken, en grise betekent in het Noors ook morsen/rommel maken.
  zondag 24 oktober 2010 @ 16:12:23 #17
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87900210
Volgens mij is er een nieuw model van samsung :D

De Navibot is de enige robotstofzuiger die voorzien is van een Visionary Mapping™ systeem. Visionary Mapping™ is een software met camera en sensoren die een tijdens het stofzuigen een opname maakt van woning, waardoor de Navibot een virtuele plan maakt van uw woning. Dit systeem zorgt ervoor dat de Samsung Navibot niet op dezelfde plaats komt waar deze voorheen was. De stofzuigrobots die tot hiertoe op de markt waren gaan willekeurig door de ruimte rijden, in de hoop overal eens te komen, waardoor er bepaalde plaatsen verschillende keren worden behandeld en dat andere plaatsen geen schoonmaakbeurt krijgen.
Met andere woorden, de Navibot gaat nauwkeuriger te werk dan als u het zelf doet

Het grootste voordeel van de Navibot robotstofzuiger is dat de Navibot NIET tegen de meubels of muur gaat aanrijden. De Navibot is uitgerust met maar liefst 38 sensoren, waardoor deze een andere richting neemt wanneer deze dicht bij een obstakel of muur komt :7

U hoeft zich ook geen zorgen te maken dat de Navibot van de trap zal rijden, daarvoor zijn ook sensoren voorzien. De Navibot stopt wanneer er een "afgrond" is en zal niet van de trap rijden

zijkant :{

onderkant :P

te koop voor 485 euri :o bij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen vuile voeten meer :)

_O-

[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 24-10-2010 17:04:59 ]
pi_87906009
Of Roomba goed schoonmaakt, vraagt u?

Ik dacht het wel. ^O^

De oogst nadat ik haar in de woonkamer had losgelaten. De korrels zijn kattegrit van het kitten kattebakje wat er staat. En dan kan Samsung wel gillen dat alleen hún robot een kaart maakt van de ruimte waardoor hij overal komt, ik heb nadien geen korreltje grit meer op de grond gevonden. *O* Lijkt mij dat Roomba ook best doorheeft of ze ergens al dan niet is geweest.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87906619
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 18:35 schreef Cat22 het volgende:
Of Roomba goed schoonmaakt, vraagt u?

Ik dacht het wel. ^O^
[ afbeelding ]
De oogst nadat ik haar in de woonkamer had losgelaten. De korrels zijn kattegrit van het kitten kattebakje wat er staat. En dan kan Samsung wel gillen dat alleen hún robot een kaart maakt van de ruimte waardoor hij overal komt, ik heb nadien geen korreltje grit meer op de grond gevonden. *O* Lijkt mij dat Roomba ook best doorheeft of ze ergens al dan niet is geweest.
De roomba werkt met logaritmes. rekenkundig gezien moet hij overal komen :)
pi_87906940
Jongens, jongens, het is zo ver! *O* Ik ga 'm straks bestellen. (Die die ikweethetookniet ook heeft...) Hoera hoera hoera! *O*
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:56:10 #21
320926 zomerkoning0
de zomer in huis
pi_87908213
Ik ben zelf geïnteresseerd in de Samsung SR8855. Maar ik zit nog steeds met een paar vragen.

-Gaat de batterij lang mee? Hij hoeft maar 1 slaapkamer te onderhouden, maar dat is wel 150m2 en misschien meer.
-doet hij het grondig genoeg, dus niet dat ik straks weer alles over moet doen.
- Wat zijn de verschillende modus?

Ik kon dit niet terugvinden op de site van Samsung.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen :)
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:15:08 #22
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87909081
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:14 schreef Beijtje het volgende:
Jongens, jongens, het is zo ver! *O* Ik ga 'm straks bestellen. (Die die ikweethetookniet ook heeft...) Hoera hoera hoera! *O*
:D Goede keus :Y Krijg je beslist geen spijt van ;)
pi_87909809
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:15 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:D Goede keus :Y Krijg je beslist geen spijt van ;)
Ik ben nu al zo blij als een kind! *O* *O* *O*
Even mooie naam verzinnen...
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:29:04 #24
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87909864
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:27 schreef Beijtje het volgende:
Even mooie naam verzinnen...
Beijdehandje :? :+
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:29:57 #25
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87909910
Mijn beneden verdieping, zonder de woonkamer is ook zo'n 150 vierkante meter, ik kreeg t idee dat Stoffel er een beetje in verdwaalde.
Nu heb ik die virtual wall nog niet uitgeprobeerd, dat ga ik morgen eens doen :)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_87910121
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:29 schreef KarinJ. het volgende:
Mijn beneden verdieping, zonder de woonkamer is ook zo'n 150 vierkante meter, ik kreeg t idee dat Stoffel er een beetje in verdwaalde.
Nu heb ik die virtual wall nog niet uitgeprobeerd, dat ga ik morgen eens doen :)
O da's jammer...


Ik heb trouwens mijn dorpels al verlaagd zodat ie er straks over kan! :P
pi_87910452
Ik zie hier http://www.redcoon.nl/ind(...)eanmate_655_zilver/# een Nederlandse leverancier, gaat dan wat sneller denk ik, maar weet iemand of dit model 655 wel het laatste model is of een ouwe? (Omdat ie cleanmate heet)
pi_87911098
Ik heb net trouwens gekeken hoe Truus omgaat met trappen. Is toch wel redelijk spannend zeg, ze gaat er voor 1/4 overheen voor ze op de rem gaat. :D Maar gelukkig ging het elke keer goed. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87912760
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:40 schreef Beijtje het volgende:
Ik zie hier http://www.redcoon.nl/ind(...)eanmate_655_zilver/# een Nederlandse leverancier, gaat dan wat sneller denk ik, maar weet iemand of dit model 655 wel het laatste model is of een ouwe? (Omdat ie cleanmate heet)
Niemand? Ikweethetookniet, is die van jou ook de 655?
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:37:16 #30
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87917664
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:18 schreef Beijtje het volgende:
Niemand? Ikweethetookniet, is die van jou ook de 655?
Net dat hele ding onderste boven gehad maar nergens een typenr kunnen vinden :@
Waar moet dat staan dan :?
pi_87919313
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:37 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Net dat hele ding onderste boven gehad maar nergens een typenr kunnen vinden :@
Waar moet dat staan dan :?
O thanks voor het kijken! Weet niet waar dat moet staan, op die website stond het nummer erbij... Geen idee waar op het apparaat. Misschien zijn er geen types... Zal nog eens wat googlen...
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:17:33 #32
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_87928151
Onze Klarstein slaat soms ook wel eens wat over.

Maar het voordeel van hem om de dag laten rijden, is dat de achtergebleven vuildeeltjes nooit langer dan twee dagen liggen :)
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_87932519
Hoi Allen,

Na vele uren meelezen in diverse topic, toch maar een account aangemaakt.

Waarom? Heel simpel, omdat ik 5 minuten geleden de klarstein 655 silver heb besteld bij Redcoon en ik naar alle waarschijnlijkheid morgen het dingetje in huis heb staan..

Waarom geen Roomba?
Nou die komt er ooit wel als de klarstein bevalt, Mijn ega en ik werken beide, hebben geen huisdieren, kinderen of welke vorm van extra vervuilers ook en een streng schoenen uit regime doorvoeren.. Dus de budgetversie zal waarschijnlijk zijn werk wel doen, maar als ik overtuigd ben van de toegevoegde waarde van een stofzuigrobot, maar de klarstein mist features die ik wel noodzakelijk acht dan ga ik over op een "duurder"model..

In bovenstaande discussie wordt wel gevraagd wat het verschil is tussen de cleanfriend en de cleanmate, maar ik kon na diverse sites en plaatjes vergeleken te hebben geen verschil vinden, op de kleur na, dus ik neem de gok maar..

Uiteraard krijgt onze robot ook een naam :) Ik heb gelezen dat er weinig logica in zijn zuigwerkzaamheden zit, en diverse filmpjes bewijzen dat, het deed me denken aan een waggelende dronken oost europeaan, dus voor nu krijgt hij de naam "Vladimir P"

Wilde eerst een russiche vrouwen naam kiezen, maar dan waggelen en zuigen samen kwam wel wat grof over :) (dus svetlana wordt sletvana oid) :7

Zodra Vladimir P er is en rondjes heeft gedraaid laat ik het weten hoe het bevalt!

O ja kan iemand mij vertellen hoe het werkt met van kamer naar kamer gaan? Ik heb een grote woonkamer met 1 deur en dan een gang naar diverse andere kamers, zou die daar uit zichzelf komen of moet ik hem dan ff helpen?

[ Bericht 1% gewijzigd door RanTheMan op 25-10-2010 14:58:35 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_87932726
Mijn Roomba was me wat ontglipt en doorgereden naar de hal tijdens verbouwing. Daar lag dus stucloper (afgeplakt) met een hoop bouwstof en puin. Daarna liep hij niet zo soepel meer.... Flinke schoonmaakbeurt gegeven, nu is ie weer helemaal in orde en zal hem straks weer even loslaten in de woonkamer! *O*
pi_87957410
Ik heb die lui van Redcoon nog even gemaild over de specificaties, wil wel zeker weten dat ik de goeie heb.

Maakte me ook opeens druk om reserveonderdelen. Kon zo snel in Nederland niets vinden. Ook in het Engels gezocht maar ook niet veel gevonden. Toen maar in het Duits geprobeerd.
Ik las op een Duitse site dat reserveonderdelen van de Klarstein (blijkbaar aka Heinzelmännchen (leuk idee voor een naam voor mij trouwens :D ) en Veluce R290 volgens die site) in een Zwitserse webshop te verkrijgen zijn. Weet alleen niet of het om een oud model ging en of de verzendkosten een beetje meevallen. Hier (lijkt me Duitse site) staan ook wat reserveonderdelen, kan alleen niet opmaken voor welk merk of dat het om standaardmaten gaat.

Zouden trouwens niet alle reviews in de OP komen? O-)
pi_87958447
Dit apparaat lijkt mij ook wel wat!!

Heb alleen 1 vraag, zijn er mensen die zo'n apparaat hebben icm parket, gietvloer of een andere gevoelige ondergrond. Ik wil namelijk weten of het apparaat krassen maakt?
pi_87958649
Heet iemand ervaring met de Roomba Pet edition?
Ik krijg binnenkort een kitten, en ik vrees het ergste qua haar / kattenbakvulling / etc.... dus zo'n apparaat lijkt me wel wat, maar ik weet niet of de pet-upgrade de moeite waard is?
pi_87960024
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 22:37 schreef Xcalibur het volgende:
Heet iemand ervaring met de Roomba Pet edition?
Ik krijg binnenkort een kitten, en ik vrees het ergste qua haar / kattenbakvulling / etc.... dus zo'n apparaat lijkt me wel wat, maar ik weet niet of de pet-upgrade de moeite waard is?
Heb je nog meer katten?

Ik heb er drie en heb niet gekozen voor de Roomba Pet, maar de gewone (en een stuk goedkopere) versie. Die doet het prima (KLIK ). De Pet heeft er wel meer accessoires bij, maar die heb ik niet nodig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87960221
Wij hebben een eikenhouten vloer die in de wax gezet is en voorzover ik het kan zien maakt mijn cleanmate geen krassen (infinuvo) de borstel aan de onderkant is erg zacht, de kleine wieltjes zijn van rubber.

Ik heb 2 katten en 2 valkparkieten en ook lopen twijfelen over de roomba pet maar ook niet gedaan omdat je de stofziger dan twee keer een rondje zoou moeten laten doen. Eerste keer om te borstelen, tweede keer om te zuigen.
pi_87960961
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 23:05 schreef Cat22 het volgende:

[..]



Heb je nog meer katten?

Ik heb er drie en heb niet gekozen voor de Roomba Pet, maar de gewone (en een stuk goedkopere) versie. Die doet het prima (KLIK ). De Pet heeft er wel meer accessoires bij, maar die heb ik niet nodig.
Nee, ik heb nu nog geen huisdieren, die kitten wordt de eerste :)
De prijs van de Pet edition staat me ook nogal tegen, en ik vraag me dus af wat het nut daarvan is...

Maar de gewone voldoet dus ruimschoots begrijp ik?
Hoe vaak laat jij hem rijden?
pi_87961399
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 23:24 schreef Xcalibur het volgende:

[..]



Nee, ik heb nu nog geen huisdieren, die kitten wordt de eerste :)
De prijs van de Pet edition staat me ook nogal tegen, en ik vraag me dus af wat het nut daarvan is...

Maar de gewone voldoet dus ruimschoots begrijp ik?
Hoe vaak laat jij hem rijden?
Ik heb de Roomba nog niet zo lang maar met een keer of 3 per week houd ik het huis prima schoon (single, drie katten en op het moment 7 opvangkatten).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87967881
3x per week voor in totaal 10 katten?
Dat valt wel mee dan! :D
pi_87968887
Jee!!!

Vladimir P wordt zometeen op mn werk bezorgd, ga m hier meteen maar ff testen :)

Kan niet wachten...........
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_87978508
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 08:55 schreef Xcalibur het volgende:
3x per week voor in totaal 10 katten?
Dat valt wel mee dan! :D
Nu is het wel zo dat de opvangkatten een groot deel van de dag in hun eigen ruimte verblijven. ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_87978534
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 09:57 schreef RanTheMan het volgende:
Jee!!!

Vladimir P wordt zometeen op mn werk bezorgd, ga m hier meteen maar ff testen :)

Kan niet wachten...........
Jij wordt de held onder je collega's! _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_88015654
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 09:57 schreef RanTheMan het volgende:
Jee!!!

Vladimir P wordt zometeen op mn werk bezorgd, ga m hier meteen maar ff testen :)

Kan niet wachten...........
RanTheMan, hoe bevalt ie?!
Ik heb aan de mensen van Redcoon wat vragen gesteld, om te achterhalen of het dezelfde is als die ikweethetookniet heeft, maar ik krijg maar halve antwoorden. :N En wil wel weten of ie bepaalde functies heeft, dus als ik er niet achter kom, bestel ik hem via het buitenland, waar de specificaties er wel bij staan.
Maar misschien kan jij wat antwoorden geven, want wil zo snel mogelijk zo'n ding bestellen... ;)
Kan ie over lage dorpels heen?
Kan je hem een wekelijks programma geven?
Zit er een virtual wall of vuurtoren bij?

Bedankt alvast!
pi_88016126
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:31 schreef Cat22 het volgende:

[..]



Jij wordt de held onder je collega's! _O-
Hahah er is al een klacht uit naar het schoonmaakbedrijf, want als je ziet hoeveel vladimir P nog opzoog in 5 minuten terwijl de schoonmakers net zijn geweest :)

Maar goed inmiddels heeft hij zijn eerste rondje door mijn huis gereden..

Voorlopige conclusies zijn:
-Mijn huis is te ingewikkeld met alle deuren om alles in 1 x grondig te doen, hij duikt een kamer in en verdwaald zonder dat de gang fatsoenlijk is gedaan
-Omdat ie verdwaald zal die nooit terug keren naar zijn hok, dus zelfredzaamheid is hij niet
- ik heb t idee dat ie er echt midden over moet om ervoor te zorgen dat hij alles zuigt
-het lijkt alsof hij soms iets uitpoept
-Luidruchtiger dan ik dacht
-Hij kan niet over mn vloerkleed (extreem hoog polig), dan loopt ie vast, en laat nou net t vloerkleed mijn woonkamer in 2en delen dus hij kan nooit de volledige woonkamer zelfstandig doen :N
-Het is erg grappig om naar te kijken
-Drempels van 1,5 cm met plakplint ervoor zijn geen enkel probleem
-de virtual wall werkt, maar geen rechte lijn, maar hij stopt al 30 cm voor de wall, dus daar rekening mee houden
-hij is ongelooflijk sterk, zo heeft ie mijn subwoofer ruim 2 meter verplaatst, totdat de draden niet meer meegaven..
-Laat echt niets slingeren, op een gegeven moment lag mijn phone headset onder een stoel (gevallen) en vladimir P zat helemaal klem in de draden rond zijn wielen en borstel en heeft met zn kracht 1 oortje er af getrokken :(
-Het is nog nooit zo schoon geweest onder het bed in mn slaapkamer *)
-Onder de bank heeft hij een oorbel van mn ega terug gevonden, hij at m wel op, maar ja tijdens schoonmaken kwam ik m tegen, dank daarvoor vladimir P :)

Ik heb nu een klarstein, en voor dat geld kun je geen top kwaliteit verwachten, of t mn leven vergemakkelijkt weet ik nog niet, moet goed nadenken hoe hem in te zetten. Wat ik me wel af vraag of een Roomba slimmer is en beter efficiënter schoonmaakt en of die wel over hoogpolig tapijten heen kan, en niet verdwaald, kan iemand daar iets over zeggen?

Is er toevallig iemand in Den Haag die over een Roomba of samsung beschikt en een wedstrijdje schoonmaken tegen mijn klarstein wil doen om eens objectief te kijken wat de verschillen zijn zonder dat iedereen zijn eigen machine ophemelt?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88024271
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 11:31 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Hahah er is al een klacht uit naar het schoonmaakbedrijf, want als je ziet hoeveel vladimir P nog opzoog in 5 minuten terwijl de schoonmakers net zijn geweest :)

Maar goed inmiddels heeft hij zijn eerste rondje door mijn huis gereden..

Voorlopige conclusies zijn:
-Mijn huis is te ingewikkeld met alle deuren om alles in 1 x grondig te doen, hij duikt een kamer in en verdwaald zonder dat de gang fatsoenlijk is gedaan
-Omdat ie verdwaald zal die nooit terug keren naar zijn hok, dus zelfredzaamheid is hij niet
- ik heb t idee dat ie er echt midden over moet om ervoor te zorgen dat hij alles zuigt
-het lijkt alsof hij soms iets uitpoept
-Luidruchtiger dan ik dacht
-Hij kan niet over mn vloerkleed (extreem hoog polig), dan loopt ie vast, en laat nou net t vloerkleed mijn woonkamer in 2en delen dus hij kan nooit de volledige woonkamer zelfstandig doen :N
-Het is erg grappig om naar te kijken
-Drempels van 1,5 cm met plakplint ervoor zijn geen enkel probleem
-de virtual wall werkt, maar geen rechte lijn, maar hij stopt al 30 cm voor de wall, dus daar rekening mee houden
-hij is ongelooflijk sterk, zo heeft ie mijn subwoofer ruim 2 meter verplaatst, totdat de draden niet meer meegaven..
-Laat echt niets slingeren, op een gegeven moment lag mijn phone headset onder een stoel (gevallen) en vladimir P zat helemaal klem in de draden rond zijn wielen en borstel en heeft met zn kracht 1 oortje er af getrokken :(
-Het is nog nooit zo schoon geweest onder het bed in mn slaapkamer *)
-Onder de bank heeft hij een oorbel van mn ega terug gevonden, hij at m wel op, maar ja tijdens schoonmaken kwam ik m tegen, dank daarvoor vladimir P :)

Ik heb nu een klarstein, en voor dat geld kun je geen top kwaliteit verwachten, of t mn leven vergemakkelijkt weet ik nog niet, moet goed nadenken hoe hem in te zetten. Wat ik me wel af vraag of een Roomba slimmer is en beter efficiënter schoonmaakt en of die wel over hoogpolig tapijten heen kan, en niet verdwaald, kan iemand daar iets over zeggen?

Is er toevallig iemand in Den Haag die over een Roomba of samsung beschikt en een wedstrijdje schoonmaken tegen mijn klarstein wil doen om eens objectief te kijken wat de verschillen zijn zonder dat iedereen zijn eigen machine ophemelt?
Dank voor deze eerste info!!!

Volgens mij heeft de Roomba hetzelfde probleem (verdwalen), maar kan je daar vuurtorens bij kopen, zodat ie herkent waar ie is. De Roomba kan ook niet over hoogpolig tapijt heen.

En is deze nou ook programmeerbaar op een wekelijks programma? (Bijv: elke ma, woe, vrij en zo om 12 uur zijn rondje doen)?
pi_88026243
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 15:20 schreef Beijtje het volgende:

[..]



Dank voor deze eerste info!!!

Volgens mij heeft de Roomba hetzelfde probleem (verdwalen), maar kan je daar vuurtorens bij kopen, zodat ie herkent waar ie is. De Roomba kan ook niet over hoogpolig tapijt heen.

En is deze nou ook programmeerbaar op een wekelijks programma? (Bijv: elke ma, woe, vrij en zo om 12 uur zijn rondje doen)?
de vuurtorens zijn er toch voor zodat ie niet in een bepaalde zone mag komen, voor zover ik kan zien is het exact dezelfde bij redcoon als in t oosten :0

Er zit net als bij de anderen die ook een klarstein hebben een boekje bij die erg sumier is, en in het duits, eigenlijk staat alles in het duits.. Maar zoals in een eerdere post moet je hem dus ook kunnen programmeren voor speciale dagen, maar hoe dat werkt weet ik niet, zou ik ook niet doen gezien mijn ervaring.

Ik heb maar bedacht dat ik m in een kamer zet voor ik weg ga en op clean druk en doe de deuren open waarvan ik vind dat hij wel mag komen, dan zijn die kamers gedaan, je hele huis gaat toch niet lukken. Ik woon op 90m2 met totaal 4 kamers en een lange gang. Als die zichzelf niet naar zn oplader kan sturen kan die ook nooit t hele huis doen. Hij is daar simpel weg te dom voor, over 10 jaar zullen ze het ongetwijfeld wel kunnen :)

maar dan je vragen:
Kan ie over lage dorpels heen? 1,5 cm is totaal geen probleem bij mij thuis
Kan je hem een wekelijks programma geven? Ja waarschijnlijk wel
Zit er een virtual wall of vuurtoren bij? ja een virtual wall, maar daar gaan type D batterijen in die ik eerst moest halen :)

Ik durf mijn linker pink er om te verwedden dat het exact dezelfde is als die van "Ikweethetookniet"
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:37:08 #50
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_88027324
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 16:10 schreef RanTheMan het volgende:
Ik durf mijn linker pink er om te verwedden dat het exact dezelfde is als die van "Ikweethetookniet"
Pakt de popcorn en doet deur open en legt mes en snijplank klaar :D w/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')