abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87499632
Heb ik nu een soort van zesde zintuig in mij ontdekt, ik bedoel ik heb het vandaag mogen ervaren dat ik gevoelens aanvoel van mensen om mij heen.

Vandaag zat ik in de aula van de school. Hier vinden de meeste gesprekken plaats over school en buitenschoolse zaken. Nu is er enkele dagen een gespande stemming in de klas aanwezig. Veel mensen moeten elkaar niet en gunnen de ander nog geen daglicht.

We zaten nu met een groep mensen bij een die het wel zien zitten met elkaar (elkaar liefhebben). Veel mensen spraken over welke klasgenoten zij niet moesten (in de zin van haat). Nu kwam er een vraag over persoon A, wie bij haar zou gaan zitten tijdens de les want haar favoriete vriendin was er niet.

We nemen nu een sprongetje in de tijd. De les begint en Persoon A komt iets later deze wilt naast persoon B en C zitten. Ze neemt plaats en B en c reageren door plaats te nemen achter Persoon A.

Persoon A voelt zich duidelijk gekwetst, ik zag dat ze bijna zat te huilen (wat ik overigens terecht vond).

Ook zie ik gevoelens van de andere klasgenoten over hoe ze denken over bepaalde situaties.

Ik zag de situatie van persoon A, B & C ook al voor me in de pauze, ik zag het aankomen net als een dejavu.

Mijn vraag is dus, ben ik paranormaal begaafd of iets anders? Hoe kan ik ermee omgaan, want ik wil die beelden liever niet van te voren zien aankomen. Ook vind ik het kut als ik al weet wie mij leuk gaat vinden in een vreemde omgeving, ik wil namelijk verrast worden.
(A)___BEZIG MET EEN BOEK___(A)
Een auteur is een mens met meerdere gedachtes!
pi_87499650
Wat is een "gespande stemming"?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:26:14 #3
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_87499684
Je bent een emo?
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_87499695
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:25 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Gespannen moet het zijn, ik bedoel daarmee dat het een sfeer is gecreeerd waardoor meerdere mensen zich geirriteerd voelen.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:27:06 #5
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_87499712
Wat is het paranormale in dit verhaal?
Frysk bloed tsjoch op!
pi_87499726
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:26 schreef TheYoung1 het volgende:
Je bent een emo?
Ik ben niet iemand die zich zelf gaat bewerken met een mes. :')
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:28:33 #7
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_87499771
Heet zoiets niet gewoon mensenkennis en logisch nadenken?
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_87499772
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:27 schreef iFries het volgende:
Dat ik in meerdere situaties gevoelens aan kan voelen van de persoon en meestal komt daarvoor ook een visioen van met als gevolg dat ik een dejavu gevoel krijg.
pi_87499788
Je bent paranormaal begaafd. Je kunt in de toekomst kijken. Je hebt de wijsheid in pacht. Sorry, het is nu eenmaal zo, je kunt er boos om zijn, maar jij bent een van de slachtoffers. Sorry!!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:29:27 #10
154193 TheYoung1
pi_87499793
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:27 schreef FurtiveAffaire het volgende:

[..]

Neeee, dat doen goths...

Maar wat je schrijft... Iedereen heeft een zesde zintuig, je moet er wel voor open staan.
Patat, dat is het!!
pi_87499836
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:29 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Neeee, dat doen goths...

Maar wat je schrijft... Iedereen heeft een zesde zintuig, je moet er wel voor open staan.
Hoe kan ik dat veranderen, ik wil namelijk dat het dichtstaat
pi_87499926
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:30 schreef FurtiveAffaire het volgende:

[..]

Je meer op jezelf concentreren en niet bezig zijn met andere mensen.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:33:54 #14
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_87499963
Gefeliciteerd! Je hebt inlevingsvermogen en je kan lichaamstaal interpreteren. Snap dat dat als een schok komt als je dat voor het eerst ontdekt in je puberteit waarbij maar het is heel normaal. Hoort bij je sociale ontwikkeling.

Meisjes zijn daar vaak wat sneller mee, vraag maar eens aan een meisje of ze de sfeer ook zo gespannen vindt en 99% kans dat ze dat zal beamen en zal zeggen "ja, en B en C doen ook al zo lullig tegen A".
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:37:04 #15
154193 TheYoung1
pi_87500079
quote:
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:32 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Je meer op jezelf concentreren en niet bezig zijn met andere mensen.
Dat dus. Niet zo meegaand zijn met andersmans leed ed.
Patat, dat is het!!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:37:52 #16
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_87500108
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:30 schreef FurtiveAffaire het volgende:

[..]

Gewoon accepteren, de sfeer is gespannen en b en c doen lullig tegen a. Het zij zo, en dan verder gaan waar jij mee bezig was. Als je helemaal niks zou oppikken van andermans emoties, onderhuidse spanningen etc dan zou ik me pas echt zorgen gaan maken, dan zou je antisociaal zijn. Het hoort gewoon bij je leeftijdsfase dat zich dit nu ontwikkelt.
pi_87500112
Oh, dus daarom zat je naakt op de FOK!roulette.
pi_87500146
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:37 schreef tho_Omas het volgende:
Oh, dus daarom zat je naakt op de FOK!roulette.
Ik denk dat TS weer eens een slok zalf teveel op heeft.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:51:13 #19
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_87500635
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:27 schreef FurtiveAffaire het volgende:

[..]

Dat is jouw verklaring voor EMO? haha volgensmij heet dat meer depressie :P
Be dance |Be real| Be You
pi_87500723
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:28 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Heet zoiets niet gewoon mensenkennis en logisch nadenken?
Dit dus.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:57:52 #21
137556 L.no
Midlife crisis
pi_87500911
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:33 schreef Vandaag... het volgende:
Gefeliciteerd! Je hebt inlevingsvermogen en je kan lichaamstaal interpreteren. Snap dat dat als een schok komt als je dat voor het eerst ontdekt in je puberteit waarbij maar het is heel normaal. Hoort bij je sociale ontwikkeling.

Meisjes zijn daar vaak wat sneller mee, vraag maar eens aan een meisje of ze de sfeer ook zo gespannen vindt en 99% kans dat ze dat zal beamen en zal zeggen "ja, en B en C doen ook al zo lullig tegen A".
^O^
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_87500936
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:25 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Dat.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_87501132
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:51 schreef Loodje het volgende:

[..]

Dat is jouw verklaring voor EMO? haha volgensmij heet dat meer depressie :P
Ja ik snap die nieuwe classes niet :')
pi_87501159
quote:

Zo heb ik der nog niet over nagedacht :o
  † In Memoriam † woensdag 13 oktober 2010 @ 17:04:43 #25
230491 Zith
pls tip
pi_87501183
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:29 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Neeee, dat doen goths...

Ik heb echolokatie.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_87501589
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:37 schreef Vandaag... het volgende:
Gewoon accepteren, de sfeer is gespannen en b en c doen lullig tegen a. Het zij zo, en dan verder gaan waar jij mee bezig was. Als je helemaal niks zou oppikken van andermans emoties, onderhuidse spanningen etc dan zou ik me pas echt zorgen gaan maken, dan zou je antisociaal zijn. Het hoort gewoon bij je leeftijdsfase dat zich dit nu ontwikkelt.
Maar als je zo opgaat in al die informatie, als je al die informatie aan het verwerken bent kom je dan nog wel aan je eigen lichaamstaal toe? En wat te denken van mensen die bewust liegen via lichaamstaal? Ik kijk dan toch liever naar iemands uiteindelijke daden.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 17:23:43 #27
154193 TheYoung1
pi_87501922
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:04 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik heb echolokatie.
Doet dat pijn?
Patat, dat is het!!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 17:26:16 #28
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87502015
Ik denk niet dat je paranormaal begaafd bent. Dat je aan iemands gezicht ziet dat ie bijna huilt en daarom aanneemt dat ie bedroefd is, is niet bepaald paranormaal.
Intelligent, but fucked up.
pi_87502489
Klinkt allemaal erg bekend . :Y
Je moet er wel mee leren leven . En negatieve emoties leren plaatsen . Anders loop je de hele dag met een rotgevoel rond, dat niet eens van jezelf afkomstig is (maar bijvoorbeeld een sacherijnige partner )
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 18:44:08 #30
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87504539
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:38 schreef Stokstaart het volgende:
Je moet er wel mee leren leven . En negatieve emoties leren plaatsen . Anders loop je de hele dag met een rotgevoel rond, dat niet eens van jezelf afkomstig is (maar bijvoorbeeld een sacherijnige partner )
Dat inderdaad, neem het niet over en ga op hetzelfde niveau blijven hangen maar blijf bij jezelf TS.
Emphatisch, en sensitief zijn dus O+

Je zou haast denken met al dat nare nieuws dat er geen gevoel is meer bij de mens.
The truth was in here.
pi_87505188
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:38 schreef Stokstaart het volgende:
Voelde jij ook al aan dat ik geërgerd zou zijn doordat jij sacherijnig schrijft in plaats van chagrijnig?
pi_87505530
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:24 schreef FurtiveAffaire het volgende:
Mijn vraag is dus, ben ik paranormaal begaafd of iets anders? Hoe kan ik ermee omgaan, want ik wil die beelden liever niet van te voren zien aankomen. Ook vind ik het kut als ik al weet wie mij leuk gaat vinden in een vreemde omgeving, ik wil namelijk verrast worden.
Paranormaal is een term voor iets dat de wetenschap nog niet heeft kunnen verklaren. Kunnen ze dat morgen wel, dan wordt datgene wat eerst paranormaal was ineens normaal. Dus trek je van die definitie niet al te veel aan.

Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om je te leren afschermen tegen ongewenste gevoelens. Zorg ervoor dat je leert ze toe te laten op momenten dat het jou uitkomt. Het is een mooie gave omdat je er veel mensen mee kunt helpen, maar kijk uit dat je er niet in meegesleept wordt.

Uiteindelijk is alles een kwestie van afstemming en kennelijk heb jij een goed ontwikkeld vermogen om je af te stemmen op je omgeving.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_87505728
quote:
Gefeliciteerd! Je snapt niet waar de TS het over heeft. Heldervoelendheid is een eigenschap die je zeker niet moet proberen te onderdrukken, want vroeg of laat steekt het weer de kop op. Beter is het om ermee om te leren gaan. Dat heeft niks met inlevingsvermogen en lichaamstaal te maken.

Als reikimaster voel ik soms fysieke dingen bij mensen (op afstand) en weet ik precies waar ik moet behandelen. Dat is een variant van heldervoelendheid die zich beperkt tot het fysieke vlak. De TS heeft dat vermogen kennelijk op het gebied van de emotie.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:22:48 #34
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_87505924
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:17 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Je snapt niet waar de TS het over heeft. Heldervoelendheid is een eigenschap die je zeker niet moet proberen te onderdrukken, want vroeg of laat steekt het weer de kop op. Beter is het om ermee om te leren gaan. Dat heeft niks met inlevingsvermogen en lichaamstaal te maken.
Is goed joh, noem jij het heldervoelendheid. Dan is 90% van de mensheid heldervoelend. Overigens zeg ik nergens dat je het moet onderdrukken, alleen dat je je er niet in mee moet laten slepen en bij jezelf moet blijven.
pi_87506184
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:22 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Is goed joh, noem jij het heldervoelendheid. Dan is 90% van de mensheid heldervoelend. Overigens zeg ik nergens dat je het moet onderdrukken, alleen dat je je er niet in mee moet laten slepen en bij jezelf moet blijven.
Ik "noem" het niet heldervoelend, ik weet waar de TS het over heeft. In tegenstelling tot jij kennelijk. Wat hij beschrijft is een bestaand iets en ik weet het uit eigen ervaring. Wat weet jij erover behalve dat je ontkent wat je niet snapt?
  † In Memoriam † woensdag 13 oktober 2010 @ 19:55:58 #36
230491 Zith
pls tip
pi_87507199
Jeetje Vogeltjesdans, wat probeer je toch altijd je gelijk te krijgen en feitelijk te doen met iets zweverigs... :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:59:54 #37
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87507353
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:55 schreef Zith het volgende:
Jeetje Vogeltjesdans, wat probeer je toch altijd je gelijk te krijgen en feitelijk te doen met iets zweverigs... :')
Lijkt me toch sterk dat ie serieus is :')
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 20:09:01 #38
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_87507760
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:30 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik "noem" het niet heldervoelend, ik weet waar de TS het over heeft. In tegenstelling tot jij kennelijk. Wat hij beschrijft is een bestaand iets en ik weet het uit eigen ervaring. Wat weet jij erover behalve dat je ontkent wat je niet snapt?
Wat ik zeg is ook een bestaand iets hoor :? En wat ik "er" van weet is dat ik het volledig herken en iedereen die ik ken zal dit ook volledig herkennen en in iedere normale sociale omgang merk je dat anderen dit ook hebben. jij maakt iets bijzonders van iets wat heel normaal is, wellicht omdat normale sociale omgang en empathie voor jou niet zo normaal is?
pi_87509131
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 20:09 schreef Vandaag... het volgende:
Wat ik zeg is ook een bestaand iets hoor :? En wat ik "er" van weet is dat ik het volledig herken en iedereen die ik ken zal dit ook volledig herkennen en in iedere normale sociale omgang merk je dat anderen dit ook hebben. jij maakt iets bijzonders van iets wat heel normaal is, wellicht omdat normale sociale omgang en empathie voor jou niet zo normaal is?
Het is wel heel normaal maar als je dan bedenkt zonder er iets aan te kunnen doen terwijl je bezig probeert te zijn met de sociale omgang dat we communiceren op een bal aarde die om een bal vuur vliegt door een oneindig heelal dan is het allemaal zo bijzonder, ik bedoel wat zijn nou de kansen dat zoiets gebeurt?

Maargoed afgezien daarvan is het toch bijzonder als je voorheen niet werkelijk in zoiets als lichaamstaal geloofde en er dan achterkomt dat er meer is. Misschien over 10 jaar dat je eraan gewend bent dat het allemaal wel niet meer zo bijzonder is maar niet iedereen is zo snel als jij.
pi_87509190
Dat kan ik ook allemaal, volgens mij kan iedereen dit soort dingen wel. Is gewoon normaal. :W
Twiddel
pi_87515580
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:55 schreef Zith het volgende:
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 20:09 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Ik heb het over werkelijk fysiek kunnen invoelen of er iets fysieks met een andere persoon aan de hand is. Dat heeft niets met zweverigheid te maken, het is een eigenschap die iedereen wel heeft en bij mij sterker is ontwikkeld omdat ik er al zo lang mee werk. Dat heeft niets maar dan ook niets te maken met een sociale omgang of inlevingsvermogen. Hoe komt het dat ik soms weet dat een persoon op een bepaalde plek in zijn lijf last heeft van iets? Dat ik dat "weet" omdat ik dat op een of andere manier invoel? Hoe weet ik op welke plek ik mensen moet behandelen?

Dat bedoel ik met heldervoelendheid. Ik heb dat op fysiek niveau, en TS heeft dat kennelijk op emotioneel niveau. Dat is een eigenschap die je moet koesteren, en in elk geval niet negeren of onderdrukken.

Dat heeft verder ook niets te maken met gelijk willen hebben, wel met het feit dat ik op dit gebied uit zeer veel ervaring spreek.
pi_87529400
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:27 schreef iFries het volgende:
dat hij dingen aanvoelt die hij denkt dat andere mensen niet hebben. O-) :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87532217
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:45 schreef rubje het volgende:

[..]

dat hij dingen aanvoelt die hij denkt dat andere mensen niet hebben. O-) :s)
Inderdaad beschikt iedereen over die eigenschap. Alleen is die bij veel mensen reeds in de latente fase onderdrukt waardoor ze denken dat zoiets niet bestaat.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:22:38 #44
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_87560224
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:36 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het over werkelijk fysiek kunnen invoelen of er iets fysieks met een andere persoon aan de hand is. Dat heeft niets met zweverigheid te maken, het is een eigenschap die iedereen wel heeft en bij mij sterker is ontwikkeld omdat ik er al zo lang mee werk. Dat heeft niets maar dan ook niets te maken met een sociale omgang of inlevingsvermogen. Hoe komt het dat ik soms weet dat een persoon op een bepaalde plek in zijn lijf last heeft van iets? Dat ik dat "weet" omdat ik dat op een of andere manier invoel? Hoe weet ik op welke plek ik mensen moet behandelen?

Dat bedoel ik met heldervoelendheid. Ik heb dat op fysiek niveau, en TS heeft dat kennelijk op emotioneel niveau. Dat is een eigenschap die je moet koesteren, en in elk geval niet negeren of onderdrukken.

Dat heeft verder ook niets te maken met gelijk willen hebben, wel met het feit dat ik op dit gebied uit zeer veel ervaring spreek.
Gast :') TS ziet dat een klasgenootje de tranen moet onderdrukken.. meer niet
Frysk bloed tsjoch op!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:21:13 #45
8372 Bastard
Persona non grata
pi_87561057
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:06 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Inderdaad beschikt iedereen over die eigenschap. Alleen is die bij veel mensen reeds in de latente fase onderdrukt waardoor ze denken dat zoiets niet bestaat.
En hoe meer je er mee werkt, hoe bewuster je er van bent, hoe beter het ontwikkelt word als een soort zintuig.
The truth was in here.
pi_87564280
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 08:22 schreef iFries het volgende:

[..]

Gast :') TS ziet dat een klasgenootje de tranen moet onderdrukken.. meer niet
Het is wel wat meer hoor, lees de OP nog maar eens.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:13:33 #47
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_87566347
Misschien moet je maar eens wat meer van de zalf afblijven.
pi_87567427
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:13 schreef Penisbaard het volgende:
Misschien moet je maar eens wat meer van de zalf afblijven.
En jij van de coke.
pi_87567585
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

En hoe meer je er mee werkt, hoe bewuster je er van bent, hoe beter het ontwikkelt word als een soort zintuig.
Dat geloof ik ook.
pi_87568052
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Bewustwording is een facet ervan, maar het oefenen ermee is nog iets heel anders.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:37:39 #51
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_87569212
Ik heb even mee zitten lezen en toch maar een reactie...

Ik kan me wel een beetje inleven in wat de TS zegt. Ook de verwijzing naar het topic van heldervoelen (het 1e stuk iig dan , kan ik me ook in vinden)

Nu heb ik zelf vroeger bij een paranormaal genezer gelopen, omdat er om en nabij mijn 10e jaar een hoop rare dingen gebeurde. Nu wist de beste man mij te vertellen dat ik heldervoelend ben en dat ik daardoor gevoeliger was voor mijn omgeving, voor de skeptici kan ik alleen zeggen dat het ieder zijn goed recht is om te geloven wat hij of zij wil zonder neerbuigend te doen tegen anderen want ik weet hoe het gaat hier op fok c_/

Afijn,
Ik weet het nu een aantal jaar en ik ga er steeds meer mee te maken krijgen.. kleine verwijzing naar het topic van Heldervoelen is als iemand gespannen/ verdrietig / boos is neem ik dit direct over , zonder dat ik deze persoon zie.. ik heb gewoon een hele mood change en ik kan dit niet scheiden. Het gekke hiervan is is dat het begint met een heel vaag gevoel van kippevel.. niet als je het koud hebt ofzo maar anders.. ik kan het niet echt uitleggen
Nu zal dat wel te maken hebben met de beheersing te maken hebben waar hier boven over gesproken wordt.

Al met al deze post is meer bedoeld om te vragen hoe ik dit verder kan ontwikkelen zodat ik het van tijd tot tijd uit kan schakelen.. want in sommige situaties is het geen fijne gave..
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:47:06 #52
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_87571912
-doe eens even normaal dan!!-

[ Bericht 87% gewijzigd door Bastard op 15-10-2010 14:51:14 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_87793976
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:22 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

20% om precies te zijn (in mindere of meerdere mate) en voor de rest heb je gelijk. ;)

Voor de geïnteresseerden: HSP

Overigens niets paranormaals aan; ik weet het, want ik heb het in >zeer< sterke mate. Soms ideaal, soms een vloek. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door TimMer1981 op 21-10-2010 15:11:00 ]
pi_87868708
Ik zie geen verband met het paranormale. Dit is gewoon empathie waar ieder gezond mens in meer of mindere mate over beschikt.
pi_87870158
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 16:12 schreef Pulzzar het volgende:
Ik zie geen verband met het paranormale.
Zoals ik al zei: die is er inderdaad ook niet, an sich. Soms veroorzaakt de hooggevoeligheid ook helderziendheid bij mensen, maar hierover ga ik niet in discussie, geen zin in. Ik heb zelf in ieder geval aardige wat bizarre dingen meegemaakt bij mijzelf waar ook meerdere, zeer nuchtere, mensen getuige van waren.
quote:
Dit is gewoon empathie waar ieder gezond mens in meer of mindere mate over beschikt.
Maar dat ook zeker niet. Zoals ik al zei heeft slechts één op de vijf mensen het en bovendien verschilt de mate waarin. Er zijn maar weinig mensen die het in hele sterke mate hebben.
pi_87872981
Mensen die bij elkaar in de klas zitten, kennen elkaar tot op zekere hoogte en weten wie wie is. Dat bepaald ook de sfeer in de klas. Zodoende kan je dit soort situaties aan voelen komen. Als je ervoor openstaat natuurlijk, maar dat heeft meer met je persoonlijkheid en karakter te maken dan met een speciale gave.

Maar je hebt gelijk dat empathie bij veel mensen ver te zoeken lijkt. Als je wel gevoelig bent, moet je daar echt mee leren omgaan, anders krijg je er problemen mee.
pi_87874075
"In de klas"... :')

Hoe zijn we hier nu helemaal? Het gaat over situaties waarin je binnen vijf seconden weet van een wildvreemde hoe hij/zij zich voelt doordat zijn/haar gevoel bezit van jou begint te nemen; dat is iets wat niet bepaald iedereen heeft.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:17:21 #58
154193 TheYoung1
pi_87874476
TS reageerd al 2 weken niet meer.....
Patat, dat is het!!
pi_87874565
Dus? Bang dat 'ie zelfmoord gepleegd heeft ofzo?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:38:00 #60
154193 TheYoung1
pi_87875014
Neuh, niet bang. Meer hoopvol...

Maar dat jullie op elkaar blijven reageren. TS gooit een bal op en kijkt hoe die doorstuiterd.
Patat, dat is het!!
pi_87878291
En voila: het principe "topic".

Er kwam een interessante discussie uit voort, dus reageren wij op elkaar.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:50:04 #62
154193 TheYoung1
pi_87882084
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:38 schreef TimMer1981 het volgende:
En voila: het principe "topic".

Er kwam een interessante discussie uit voort, dus reageren wij op elkaar.
Shit ja... Volgens mij deed ik het net zelf ook... c_/
Patat, dat is het!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')