Gespannen moet het zijn, ik bedoel daarmee dat het een sfeer is gecreeerd waardoor meerdere mensen zich geirriteerd voelen.quote:
Ik ben niet iemand die zich zelf gaat bewerken met een mes.quote:
Dat ik in meerdere situaties gevoelens aan kan voelen van de persoon en meestal komt daarvoor ook een visioen van met als gevolg dat ik een dejavu gevoel krijg.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:27 schreef iFries het volgende:
Wat is het paranormale in dit verhaal?
Neeee, dat doen goths...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:27 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
Ik ben niet iemand die zich zelf gaat bewerken met een mes.
Hoe kan ik dat veranderen, ik wil namelijk dat het dichtstaatquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:29 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Neeee, dat doen goths...
Maar wat je schrijft... Iedereen heeft een zesde zintuig, je moet er wel voor open staan.
Je meer op jezelf concentreren en niet bezig zijn met andere mensen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:30 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
Hoe kan ik dat veranderen, ik wil namelijk dat het dichtstaat
quote:Hoe kan ik dat veranderen, ik wil namelijk dat het dichtstaat
Dat dus. Niet zo meegaand zijn met andersmans leed ed.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:32 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Je meer op jezelf concentreren en niet bezig zijn met andere mensen.
Gewoon accepteren, de sfeer is gespannen en b en c doen lullig tegen a. Het zij zo, en dan verder gaan waar jij mee bezig was. Als je helemaal niks zou oppikken van andermans emoties, onderhuidse spanningen etc dan zou ik me pas echt zorgen gaan maken, dan zou je antisociaal zijn. Het hoort gewoon bij je leeftijdsfase dat zich dit nu ontwikkelt.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:30 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
Hoe kan ik dat veranderen, ik wil namelijk dat het dichtstaat
Ik denk dat TS weer eens een slok zalf teveel op heeft.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:37 schreef tho_Omas het volgende:
Oh, dus daarom zat je naakt op de FOK!roulette.
Dat is jouw verklaring voor EMO? haha volgensmij heet dat meer depressiequote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:27 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
Ik ben niet iemand die zich zelf gaat bewerken met een mes.
Dit dus.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:28 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Heet zoiets niet gewoon mensenkennis en logisch nadenken?
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:33 schreef Vandaag... het volgende:
Gefeliciteerd! Je hebt inlevingsvermogen en je kan lichaamstaal interpreteren. Snap dat dat als een schok komt als je dat voor het eerst ontdekt in je puberteit waarbij maar het is heel normaal. Hoort bij je sociale ontwikkeling.
Meisjes zijn daar vaak wat sneller mee, vraag maar eens aan een meisje of ze de sfeer ook zo gespannen vindt en 99% kans dat ze dat zal beamen en zal zeggen "ja, en B en C doen ook al zo lullig tegen A".
Dat.quote:
Ja ik snap die nieuwe classes nietquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:51 schreef Loodje het volgende:
[..]
Dat is jouw verklaring voor EMO? haha volgensmij heet dat meer depressie
Zo heb ik der nog niet over nagedachtquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:33 schreef Vandaag... het volgende:
Gefeliciteerd! Je hebt inlevingsvermogen en je kan lichaamstaal interpreteren. Snap dat dat als een schok komt als je dat voor het eerst ontdekt in je puberteit waarbij maar het is heel normaal. Hoort bij je sociale ontwikkeling.
Meisjes zijn daar vaak wat sneller mee, vraag maar eens aan een meisje of ze de sfeer ook zo gespannen vindt en 99% kans dat ze dat zal beamen en zal zeggen "ja, en B en C doen ook al zo lullig tegen A".
Ik heb echolokatie.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:29 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Neeee, dat doen goths...
Maar wat je schrijft... Iedereen heeft een zesde zintuig, je moet er wel voor open staan.
Maar als je zo opgaat in al die informatie, als je al die informatie aan het verwerken bent kom je dan nog wel aan je eigen lichaamstaal toe? En wat te denken van mensen die bewust liegen via lichaamstaal? Ik kijk dan toch liever naar iemands uiteindelijke daden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:37 schreef Vandaag... het volgende:
Gewoon accepteren, de sfeer is gespannen en b en c doen lullig tegen a. Het zij zo, en dan verder gaan waar jij mee bezig was. Als je helemaal niks zou oppikken van andermans emoties, onderhuidse spanningen etc dan zou ik me pas echt zorgen gaan maken, dan zou je antisociaal zijn. Het hoort gewoon bij je leeftijdsfase dat zich dit nu ontwikkelt.
Dat inderdaad, neem het niet over en ga op hetzelfde niveau blijven hangen maar blijf bij jezelf TS.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:38 schreef Stokstaart het volgende:
Klinkt allemaal erg bekend .![]()
Je moet er wel mee leren leven . En negatieve emoties leren plaatsen . Anders loop je de hele dag met een rotgevoel rond, dat niet eens van jezelf afkomstig is (maar bijvoorbeeld een sacherijnige partner )
Voelde jij ook al aan dat ik geërgerd zou zijn doordat jij sacherijnig schrijft in plaats van chagrijnig?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:38 schreef Stokstaart het volgende:
Klinkt allemaal erg bekend .![]()
Je moet er wel mee leren leven . En negatieve emoties leren plaatsen . Anders loop je de hele dag met een rotgevoel rond, dat niet eens van jezelf afkomstig is (maar bijvoorbeeld een sacherijnige partner )
Paranormaal is een term voor iets dat de wetenschap nog niet heeft kunnen verklaren. Kunnen ze dat morgen wel, dan wordt datgene wat eerst paranormaal was ineens normaal. Dus trek je van die definitie niet al te veel aan.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:24 schreef FurtiveAffaire het volgende:
Mijn vraag is dus, ben ik paranormaal begaafd of iets anders? Hoe kan ik ermee omgaan, want ik wil die beelden liever niet van te voren zien aankomen. Ook vind ik het kut als ik al weet wie mij leuk gaat vinden in een vreemde omgeving, ik wil namelijk verrast worden.
Gefeliciteerd! Je snapt niet waar de TS het over heeft. Heldervoelendheid is een eigenschap die je zeker niet moet proberen te onderdrukken, want vroeg of laat steekt het weer de kop op. Beter is het om ermee om te leren gaan. Dat heeft niks met inlevingsvermogen en lichaamstaal te maken.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:33 schreef Vandaag... het volgende:
Is goed joh, noem jij het heldervoelendheid. Dan is 90% van de mensheid heldervoelend. Overigens zeg ik nergens dat je het moet onderdrukken, alleen dat je je er niet in mee moet laten slepen en bij jezelf moet blijven.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Je snapt niet waar de TS het over heeft. Heldervoelendheid is een eigenschap die je zeker niet moet proberen te onderdrukken, want vroeg of laat steekt het weer de kop op. Beter is het om ermee om te leren gaan. Dat heeft niks met inlevingsvermogen en lichaamstaal te maken.
Ik "noem" het niet heldervoelend, ik weet waar de TS het over heeft. In tegenstelling tot jij kennelijk. Wat hij beschrijft is een bestaand iets en ik weet het uit eigen ervaring. Wat weet jij erover behalve dat je ontkent wat je niet snapt?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:22 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Is goed joh, noem jij het heldervoelendheid. Dan is 90% van de mensheid heldervoelend. Overigens zeg ik nergens dat je het moet onderdrukken, alleen dat je je er niet in mee moet laten slepen en bij jezelf moet blijven.
Lijkt me toch sterk dat ie serieus isquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:55 schreef Zith het volgende:
Jeetje Vogeltjesdans, wat probeer je toch altijd je gelijk te krijgen en feitelijk te doen met iets zweverigs...
Wat ik zeg is ook een bestaand iets hoorquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik "noem" het niet heldervoelend, ik weet waar de TS het over heeft. In tegenstelling tot jij kennelijk. Wat hij beschrijft is een bestaand iets en ik weet het uit eigen ervaring. Wat weet jij erover behalve dat je ontkent wat je niet snapt?
Het is wel heel normaal maar als je dan bedenkt zonder er iets aan te kunnen doen terwijl je bezig probeert te zijn met de sociale omgang dat we communiceren op een bal aarde die om een bal vuur vliegt door een oneindig heelal dan is het allemaal zo bijzonder, ik bedoel wat zijn nou de kansen dat zoiets gebeurt?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:09 schreef Vandaag... het volgende:
Wat ik zeg is ook een bestaand iets hoorEn wat ik "er" van weet is dat ik het volledig herken en iedereen die ik ken zal dit ook volledig herkennen en in iedere normale sociale omgang merk je dat anderen dit ook hebben. jij maakt iets bijzonders van iets wat heel normaal is, wellicht omdat normale sociale omgang en empathie voor jou niet zo normaal is?
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:55 schreef Zith het volgende:
Jeetje Vogeltjesdans, wat probeer je toch altijd je gelijk te krijgen en feitelijk te doen met iets zweverigs...
Ik heb het over werkelijk fysiek kunnen invoelen of er iets fysieks met een andere persoon aan de hand is. Dat heeft niets met zweverigheid te maken, het is een eigenschap die iedereen wel heeft en bij mij sterker is ontwikkeld omdat ik er al zo lang mee werk. Dat heeft niets maar dan ook niets te maken met een sociale omgang of inlevingsvermogen. Hoe komt het dat ik soms weet dat een persoon op een bepaalde plek in zijn lijf last heeft van iets? Dat ik dat "weet" omdat ik dat op een of andere manier invoel? Hoe weet ik op welke plek ik mensen moet behandelen?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:09 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Wat ik zeg is ook een bestaand iets hoorEn wat ik "er" van weet is dat ik het volledig herken en iedereen die ik ken zal dit ook volledig herkennen en in iedere normale sociale omgang merk je dat anderen dit ook hebben. jij maakt iets bijzonders van iets wat heel normaal is, wellicht omdat normale sociale omgang en empathie voor jou niet zo normaal is?
dat hij dingen aanvoelt die hij denkt dat andere mensen niet hebben.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:27 schreef iFries het volgende:
Wat is het paranormale in dit verhaal?
Inderdaad beschikt iedereen over die eigenschap. Alleen is die bij veel mensen reeds in de latente fase onderdrukt waardoor ze denken dat zoiets niet bestaat.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:45 schreef rubje het volgende:
[..]
dat hij dingen aanvoelt die hij denkt dat andere mensen niet hebben.![]()
Gastquote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het over werkelijk fysiek kunnen invoelen of er iets fysieks met een andere persoon aan de hand is. Dat heeft niets met zweverigheid te maken, het is een eigenschap die iedereen wel heeft en bij mij sterker is ontwikkeld omdat ik er al zo lang mee werk. Dat heeft niets maar dan ook niets te maken met een sociale omgang of inlevingsvermogen. Hoe komt het dat ik soms weet dat een persoon op een bepaalde plek in zijn lijf last heeft van iets? Dat ik dat "weet" omdat ik dat op een of andere manier invoel? Hoe weet ik op welke plek ik mensen moet behandelen?
Dat bedoel ik met heldervoelendheid. Ik heb dat op fysiek niveau, en TS heeft dat kennelijk op emotioneel niveau. Dat is een eigenschap die je moet koesteren, en in elk geval niet negeren of onderdrukken.
Dat heeft verder ook niets te maken met gelijk willen hebben, wel met het feit dat ik op dit gebied uit zeer veel ervaring spreek.
En hoe meer je er mee werkt, hoe bewuster je er van bent, hoe beter het ontwikkelt word als een soort zintuig.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Inderdaad beschikt iedereen over die eigenschap. Alleen is die bij veel mensen reeds in de latente fase onderdrukt waardoor ze denken dat zoiets niet bestaat.
Het is wel wat meer hoor, lees de OP nog maar eens.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 08:22 schreef iFries het volgende:
[..]
GastTS ziet dat een klasgenootje de tranen moet onderdrukken.. meer niet
En jij van de coke.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:13 schreef Penisbaard het volgende:
Misschien moet je maar eens wat meer van de zalf afblijven.
Dat geloof ik ook.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
En hoe meer je er mee werkt, hoe bewuster je er van bent, hoe beter het ontwikkelt word als een soort zintuig.
Bewustwording is een facet ervan, maar het oefenen ermee is nog iets heel anders.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
En hoe meer je er mee werkt, hoe bewuster je er van bent, hoe beter het ontwikkelt word als een soort zintuig.
quote:20% om precies te zijn (in mindere of meerdere mate) en voor de rest heb je gelijk.Op woensdag 13 oktober 2010 19:22 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Is goed joh, noem jij het heldervoelendheid. Dan is 90% van de mensheid heldervoelend. Overigens zeg ik nergens dat je het moet onderdrukken, alleen dat je je er niet in mee moet laten slepen en bij jezelf moet blijven.
quote:Zoals ik al zei: die is er inderdaad ook niet, an sich. Soms veroorzaakt de hooggevoeligheid ook helderziendheid bij mensen, maar hierover ga ik niet in discussie, geen zin in. Ik heb zelf in ieder geval aardige wat bizarre dingen meegemaakt bij mijzelf waar ook meerdere, zeer nuchtere, mensen getuige van waren.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:12 schreef Pulzzar het volgende:
Ik zie geen verband met het paranormale.
quote:Maar dat ook zeker niet. Zoals ik al zei heeft slechts één op de vijf mensen het en bovendien verschilt de mate waarin. Er zijn maar weinig mensen die het in hele sterke mate hebben.Dit is gewoon empathie waar ieder gezond mens in meer of mindere mate over beschikt.
quote:Shit ja... Volgens mij deed ik het net zelf ook...Op zaterdag 23 oktober 2010 21:38 schreef TimMer1981 het volgende:
En voila: het principe "topic".
Er kwam een interessante discussie uit voort, dus reageren wij op elkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |